{literal}

Recenze

Kanibal (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai i30 N-performance

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Nedávám přezdívky Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 202 kroutící moment [Nm]: 353 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Tohle žihadlo si jihokorejci vysnili. Po rodinných, pracovních a nepříliš osobitých modelech (neboj Coupé, nezapomněl jsem na tebe) najali někdejšího šéfa M divize BMW Alberta Biermanna a dali mu jasné zadání: chceme skutečné sportovní auto. Jako základ vzali svůj nejprodávanější model, tedy i30 a dali řádnou péči motoru, převodovce a hlavně podvozku. Vznikl velmi obratný, univerzální sporťáček s několika skvělými vlastnostmi. A taky se na tvářích starých mazáků z řad Fordu, VW nebo Renaultu objevilo pár hlubokých vrásek.

Silné stránky

Vynikající agilita, která je kombinací živého oturbeného dvoulitru a adaptivního podvozku s elektronicky řízeným samosvorem. Díky pevné karoserii žere zatáčky jak hladová bestie a práská u toho do výfuku jako puberťák, který chce všem ukázat, že není žádnej páprda. Oceňuji skvělou použitelnost auta pro běžný denní režim - umí být relativně pohodlné a po zmáčknutí tlačítka na volantu naopak okruhově betonové. Ve výbavě nic nechybí, možná by si (po vzoru Civicu Type-R) eNko zasloužilo adaptivní tempomat na šestkovou nudu na dálnici, ale člověk si zvykne i na ten hloupý. Oceňuji skvělé sedačky v kombinaci kůže a alcantary - jejich boční vedení a pohodlí je příkladné (bohužel kvalita se ukazuje jako spíše problematická).

Slabé stránky

Určitě audio. Tam Hyundai šetřil a v autě za 800 tisíc bych si představoval něco lepšího, než ty papírové repráky, které tam jsou. Některé plasty v interiéru by taky mohly být kvalitnější (měkčené), ale to je daň za lacinou povahu původního modelu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen garančky, není moc o čem mluvit. Snad jen sychronizace 5>6 není úplně ideální, za studena tam šestka občas nechce skočit. Je to známý problém, uvidíme jestli ho bude třeba řešit. Auto má pětiletou záruku, tak je na to čas.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce asi v pořádku, domu o tom psát dopisy nebudu.

 


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím žádné problémy

praktičnost
8

Je to malý hatchback, žádnej stěhovák. Má pět dveří, což předchozí Mustang neměl :-) Zaparkuje všude a většinou přejede i retardéry bez šoupání.

prostornost
8

Je to nižší střední třída bez ambicí ohromovat kufrem. Vzadu si sedne i dospělý člověk, takže pohoda.

jízdní vlastnosti
10

Tohle je bomba. Adaptivní podvozek, samosvor a super motor. To auto je orientované na řidiče, v Mostu je rychlejší než osmiválcový Mustang (MR 2017) a má spíše vyvážený než nedotáčivé chování. Při správné práci s plynem a brzdou umí být i přetáčivé.

jízdní komfort
7

Jako není to audinka, ve které se vezete jako na obláčku, ale ani z vás nevytřese duši. Adaptivní tlumiče mají tři módy - normal je použitelný i v Praze, ten nejtvrdší je spíš na okruh. Každápně individuální nastavení umožňuje prakticky neomezenou volbu.

provozní náklady
8

Garančka každých deset tisíc, každá stojí 4-7 tisíc... no není to žádná hitparáda. Ale jinak je to docela normální auto nižší střední třídy.

výkon motoru
9

Motor šlape pěkně, výkon je dostupný od poměrně nízkých otáček (ale ty vysoké mu samozřejmě svědčí víc). Navíc je tam slušná rezerva, která umožňuje na čipu získat klidně třicet koní a dost krouťáku navíc. Nemám vlastní zkušenost, ale mnozí další ano.

spotřeba
7

Není to zrovna spořivé malé auto. Sice umí dát Praha - Budějovice za 7,5 ale to už se člověk musí hodně snažit. Běžné ježdění je spíš o devíti litrech naturalu 95 na sto.

hlučnost motoru
6

Odhlučnění není žádná sláva, i30 původně není auto dělané na sportování. Na druhou stranu kvalitní odhlučnění něco váží a sporťák nemá být a) těžký, b) nudný. Ale na dálnici se spícími dětmi vzadu by člověk nějaký ten decibel dolů ocenil.

kvalita sedadel
9

Skvěle se v nich sedí, v zatáčkách podrží a vypadají pěkně. Levý okraj sedáku u řidiče ale už po 20 tis nevypadá kdovíjak dobře :(

brzdy
9

Brzdí slušně, zvládly i okruh.

zavazadlový prostor
7

Je to knedlík, navíc má hned za zadními sedadly torzní rozpěru, takže žádná bomba. Navíc chybí nějaké chytřejší dělení, háčky apod.






Blesk.cz

Venčitele psů Lady Gagy střelili čtyřikrát do hrudi a buldočky unesli! Zpěvačka vypsala odměnu

Venčitele psů Lady Gagy střelili čtyřikrát do hrudi…

Asistent zpěvačky Lady Gaga (34), která momentálně tráví dovolenou v Itálii, byl při venčení jejích čtyřnohých…

Iva Kubelková má novou lásku! Nebylo na co čekat, vysvětlila Blesku

Iva Kubelková má novou lásku! Nebylo na co čekat,…

O jednoho pejska nedávno přišli, tak dlouho neváhali a pořídili si nového. Moderátorka Iva Kubelková (43) se…

 

iSport.cz

Razýmová ve Sport Magazínu: Vždycky si doma stěžuju, že budu poslední

Razýmová ve Sport Magazínu: Vždycky si doma stěžuju,…

I když se na běh na lyžích vrhnula až ve dvaceti, rychle se vyšvihla mezi elitu. Právě Kateřina Razýmová (29)…

Konec Tribuny štafle! Nechoďte, žádají Bohemians. Policie reaguje na udání

Konec Tribuny štafle! Nechoďte, žádají Bohemians.…

Je to fenomén, který zajistil fanouškům vršovického fotbalového klubu slávu daleko za hranicemi Prahy i…

 

Reflex.cz

Budou nová opatření zase pro srandu králíkům? Pokud ano, neměla by opozice dovolit nouzový stav

Budou nová opatření zase pro srandu králíkům? Pokud…

Oblečená neoblečená, učesaná neučesaná, přijet nepřijet a přivézt dar nedar. Kuloárové informace o tom, jaká…

Fízlovací zákony připraveny: Profesní komory se sjednocují proti šikanujícím vládním návrhům

Fízlovací zákony připraveny: Profesní komory se…

Poslanecká sněmovna schválila za jeden den tzv. pandemický zákon, který má platit jen do roku 2022. Opozici se…