Recenze
Technické info
Přezdívka auta Nedávám přezdívky Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 202 kroutící moment [Nm]: 353 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Tohle žihadlo si jihokorejci vysnili. Po rodinných, pracovních a nepříliš osobitých modelech (neboj Coupé, nezapomněl jsem na tebe) najali někdejšího šéfa M divize BMW Alberta Biermanna a dali mu jasné zadání: chceme skutečné sportovní auto. Jako základ vzali svůj nejprodávanější model, tedy i30 a dali řádnou péči motoru, převodovce a hlavně podvozku. Vznikl velmi obratný, univerzální sporťáček s několika skvělými vlastnostmi. A taky se na tvářích starých mazáků z řad Fordu, VW nebo Renaultu objevilo pár hlubokých vrásek.
Silné stránky
Vynikající agilita, která je kombinací živého oturbeného dvoulitru a adaptivního podvozku s elektronicky řízeným samosvorem. Díky pevné karoserii žere zatáčky jak hladová bestie a práská u toho do výfuku jako puberťák, který chce všem ukázat, že není žádnej páprda. Oceňuji skvělou použitelnost auta pro běžný denní režim - umí být relativně pohodlné a po zmáčknutí tlačítka na volantu naopak okruhově betonové. Ve výbavě nic nechybí, možná by si (po vzoru Civicu Type-R) eNko zasloužilo adaptivní tempomat na šestkovou nudu na dálnici, ale člověk si zvykne i na ten hloupý. Oceňuji skvělé sedačky v kombinaci kůže a alcantary - jejich boční vedení a pohodlí je příkladné (bohužel kvalita se ukazuje jako spíše problematická).
Slabé stránky
Určitě audio. Tam Hyundai šetřil a v autě za 800 tisíc bych si představoval něco lepšího, než ty papírové repráky, které tam jsou. Některé plasty v interiéru by taky mohly být kvalitnější (měkčené), ale to je daň za lacinou povahu původního modelu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jen garančky, není moc o čem mluvit. Snad jen sychronizace 5>6 není úplně ideální, za studena tam šestka občas nechce skočit. Je to známý problém, uvidíme jestli ho bude třeba řešit. Auto má pětiletou záruku, tak je na to čas.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce asi v pořádku, domu o tom psát dopisy nebudu.
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé