Recenze

Kanibal (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai i30 N-performance

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Nedávám přezdívky Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 202 kroutící moment [Nm]: 353 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Tohle žihadlo si jihokorejci vysnili. Po rodinných, pracovních a nepříliš osobitých modelech (neboj Coupé, nezapomněl jsem na tebe) najali někdejšího šéfa M divize BMW Alberta Biermanna a dali mu jasné zadání: chceme skutečné sportovní auto. Jako základ vzali svůj nejprodávanější model, tedy i30 a dali řádnou péči motoru, převodovce a hlavně podvozku. Vznikl velmi obratný, univerzální sporťáček s několika skvělými vlastnostmi. A taky se na tvářích starých mazáků z řad Fordu, VW nebo Renaultu objevilo pár hlubokých vrásek.

Silné stránky

Vynikající agilita, která je kombinací živého oturbeného dvoulitru a adaptivního podvozku s elektronicky řízeným samosvorem. Díky pevné karoserii žere zatáčky jak hladová bestie a práská u toho do výfuku jako puberťák, který chce všem ukázat, že není žádnej páprda. Oceňuji skvělou použitelnost auta pro běžný denní režim - umí být relativně pohodlné a po zmáčknutí tlačítka na volantu naopak okruhově betonové. Ve výbavě nic nechybí, možná by si (po vzoru Civicu Type-R) eNko zasloužilo adaptivní tempomat na šestkovou nudu na dálnici, ale člověk si zvykne i na ten hloupý. Oceňuji skvělé sedačky v kombinaci kůže a alcantary - jejich boční vedení a pohodlí je příkladné (bohužel kvalita se ukazuje jako spíše problematická).

Slabé stránky

Určitě audio. Tam Hyundai šetřil a v autě za 800 tisíc bych si představoval něco lepšího, než ty papírové repráky, které tam jsou. Některé plasty v interiéru by taky mohly být kvalitnější (měkčené), ale to je daň za lacinou povahu původního modelu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen garančky, není moc o čem mluvit. Snad jen sychronizace 5>6 není úplně ideální, za studena tam šestka občas nechce skočit. Je to známý problém, uvidíme jestli ho bude třeba řešit. Auto má pětiletou záruku, tak je na to čas.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce asi v pořádku, domu o tom psát dopisy nebudu.

 


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím žádné problémy

praktičnost
8

Je to malý hatchback, žádnej stěhovák. Má pět dveří, což předchozí Mustang neměl :-) Zaparkuje všude a většinou přejede i retardéry bez šoupání.

prostornost
8

Je to nižší střední třída bez ambicí ohromovat kufrem. Vzadu si sedne i dospělý člověk, takže pohoda.

jízdní vlastnosti
10

Tohle je bomba. Adaptivní podvozek, samosvor a super motor. To auto je orientované na řidiče, v Mostu je rychlejší než osmiválcový Mustang (MR 2017) a má spíše vyvážený než nedotáčivé chování. Při správné práci s plynem a brzdou umí být i přetáčivé.

jízdní komfort
7

Jako není to audinka, ve které se vezete jako na obláčku, ale ani z vás nevytřese duši. Adaptivní tlumiče mají tři módy - normal je použitelný i v Praze, ten nejtvrdší je spíš na okruh. Každápně individuální nastavení umožňuje prakticky neomezenou volbu.

provozní náklady
8

Garančka každých deset tisíc, každá stojí 4-7 tisíc... no není to žádná hitparáda. Ale jinak je to docela normální auto nižší střední třídy.

výkon motoru
9

Motor šlape pěkně, výkon je dostupný od poměrně nízkých otáček (ale ty vysoké mu samozřejmě svědčí víc). Navíc je tam slušná rezerva, která umožňuje na čipu získat klidně třicet koní a dost krouťáku navíc. Nemám vlastní zkušenost, ale mnozí další ano.

spotřeba
7

Není to zrovna spořivé malé auto. Sice umí dát Praha - Budějovice za 7,5 ale to už se člověk musí hodně snažit. Běžné ježdění je spíš o devíti litrech naturalu 95 na sto.

hlučnost motoru
6

Odhlučnění není žádná sláva, i30 původně není auto dělané na sportování. Na druhou stranu kvalitní odhlučnění něco váží a sporťák nemá být a) těžký, b) nudný. Ale na dálnici se spícími dětmi vzadu by člověk nějaký ten decibel dolů ocenil.

kvalita sedadel
9

Skvěle se v nich sedí, v zatáčkách podrží a vypadají pěkně. Levý okraj sedáku u řidiče ale už po 20 tis nevypadá kdovíjak dobře :(

brzdy
9

Brzdí slušně, zvládly i okruh.

zavazadlový prostor
7

Je to knedlík, navíc má hned za zadními sedadly torzní rozpěru, takže žádná bomba. Navíc chybí nějaké chytřejší dělení, háčky apod.






Blesk.cz

Tereza Brodská úplně nahá: Herečka zveřejnila odvážný snímek z bazénu!

Tereza Brodská úplně nahá: Herečka zveřejnila…

Přestože před nedávnem Tereza Brodská (53) otevřeně hovořila o výrazném příbytku na váze, částečně kvůli roli,…

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a jak vypadá uvnitř?

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a…

Dvaadvacet let od premiéry první fabie odhalila včera Škoda její čtvrtou generaci. A kolegové ze Světa motorů ji…

 

iSport.cz

ONLINE: Finsko - Belgie 0:0. Seveřané bojují s favoritem o postup

ONLINE: Finsko - Belgie 0:0. Seveřané bojují s…

Ve skupině B zatím suverénní Belgie v posledním zápase vyzve Finsko. Dosud druhý tým skupiny by rád uhrál s…

Pavouk EURO 2021: české šance na osmifinále, postup může být brzy jistý

Pavouk EURO 2021: české šance na osmifinále, postup…

EURO 2021 je v plném proudu, už se zvolna začínají rýsovat dvojice pro osmifinále. Na zajištění postupu má každý…

 

Reflex.cz

Malý syn vedle kata, pláč a marné čekání na milost. Od popravy 27 českých pánů uplynulo 400 let

Malý syn vedle kata, pláč a marné čekání na milost.…

„Dvacátý prvý den června, líbezného měsíce. Rána, znamení k popravám. Den zlosti a hněvu,“ píše k jedné…

Japonský bizár: Tipněte si, co nejvíc frčí v největším sexshopu světa. Máte pravdu, na velikosti záleží

Japonský bizár: Tipněte si, co nejvíc frčí v…

Sex už dnes není takové tabu jak před několika desítkami let. A spolu s tím se lidem po celém světě otvírají…