Recenze

10 Majitel

Ford Focus IV 1.5 EcoBoost ST-Line X Kombi

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Fidel Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 3 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 625 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

I narodilo se nám nějakou náhodou dítě. Deset let staré Polo 1.4 přestalo stačit jak výkonově, tak prostorově, dočasná rakev na střechu na kočár byla fajn, ale znamenalo to definitivní odsouzení do života v pravém pruhu. Nehledě na to, že rakev téměř přesahovala délku vozu jak vepředu, tak vzadu.

Nějaké zdroje tu jsou, koupíme si auto. Nejsme hloupí, tak si pořídíme přece lehce jeté, ať se vyhneme ztrátě xxx% hned po vyjetí z autosalonu. Ha. Po pěti telefonátech na různá auta, kdy odpověď byla vždy "Zrovna tohle odjelo, ale máme tu jiné, sice horší, ale dražší a bla bla bla", bylo rozhodnuto. Bude nové.

V roce 2020 frčela koronavirová pandemie, takže ideální čas na sjíždění youtube videí s recenzemi různých vozů. Rasťo,Šulko, Matt Watson, Hrubis, roadblog.cz atd. a už to jelo.

Výsledek: není auto, kam by šlo srdce. Pravda, na kombinaci Géčka a 911 nebyl budget.

Zadání: Rodinné auto v automatu, co nejvíce nabité technologiemi (jo, novinky já rád), musí se vlézt kočár a nějaké krámy kolem. Budget cca 600-700 s DPH. Jízdy po dálnici+státní silnice, často po návštěvě babiček a spaní na gauči. Samořízená Tesla se do budgetu nevlezla.

Obešel jsem pár prodejců, zjistil, že SUV jsou pro rodinu taková na hraně, kufry nic moc. Dodávky typu Opel Combo a podobné deriváty se vevnitř podobají skutečně dodávce než autu.

Do finále se dostaly tyto vozy:
- Hyundai i30 1.5T kombi mild-hybrid
- Kia Proceed GT 1.6T
- Ford Focus kombi 1.5 EcoBoost

Všechny tři splňovaly budget i výbavu.
Taková oktávka sice cena Od zajímavá, po přidání nějaké výbavy se od těchto tří odrazila o 200 000 Kč výš. Jako wtf?

Projížďka v Hyundai fajn, motor slušný, auto včetně foukání přes kůži na prdýlku, elektrický odjezd sedačky při vystupování. Ale tak nějak mi to nesedlo, nebyl jsem přesvědčen.

Projížďka v Kia Proceed GT 1.6 taky dobrá, uvnitř možná místy horší materiály, ale motor parádní, zvuk při módu sport luxus. Nejedná se o kombík, ale při troše snahy se tam přes 500 litrů najít dá. Bohužel se mi po projížďce už neozval prodejce s nabídkou a takový vztah asi začínat nechci.

Focus nebyl zpočátku vůbec ve výběru, narazil jsem na něj nějakou náhodou. Nahodil jsem do konfigurátoru co bych si přál, cena vyšla schopně. Ok, jdeme se projet. ST-Line fajnová, nestyděl bych se. Kufr dobrý. Vzadu místa na nohy hodně, sedačka s dítětem se vlezla. Sedám za volant, interiér.... taková aktuální korejská klasika. Nepotěší, neurazí. Ale budiž. Fíha, jelo to dobře, podvozek super. Dojeli jsme, říkám si, že by to teda šlo.

Ještě k prodejcům.
Když jsem přišel do škodovky, nikdo si mě moc nevšímal. Já vím, pětatřicetiletej cápek s kočárkem asi není nějaký terno. Zkusil jsem druhý salón v okolí, paní se Vám přijde věnovat, nepřišla ani za patnáct minut. Tak jsem ještě zkusil volat, ano, přepojím Vás, po pěti minutách hudby pokládám.

Hyundai na mail odpověděli za dva dny, ale budiž.
Kia dobrý, jen po projížďce už nic. Zajímavé :-)
Musím fakt vyzdvihnout komunikaci u Fordu. Na webu jsem si naklikal konfiguraci, dostal unikátní link a ten poslal přes fordí formulář pěti prodejcům, které mám v místě bydliště či na cestách, kudy jezdím. Do tří hodin se mi všichni ozvali zpět. Jako wow. Nakonec jsem se dohodnul v Brnocaru s panem Baďuříkem, myslím, že svou práci dělá dobře, stručně, jasně, prošli jsme konfiguraci zda tahle či tahle položka má smysl nebo ne, velmi rozumný přístup. Můžu doporučit.

Po zfinalizování konfigurace jsem zaplatil zálohu a auto šlo do výroby. Cca začátek lisotpadu 2020. Po dvou týdnech dostávám zprávu, že je vyrobeno v Německu, na začátku prosince k vyzvednutí. Paráda. Rok 2021 už ukázal jiné peklo :-)

Nechal jsem to před převzetím ještě přezout, natáhnout USB kabel nad zrcátko kvůli kameře a přihlásit. Převzetí s kafíčkem a jelo se.

Teď mám auto necelý rok, najeto kolem 11 000 km, tak si dovolím auto trochu zhodnotit.

Stručně: stále dělá radost a těším se na jízdu.

Kombík fajn, ačkoli z papírového objemu 625 litrů ubrala rezerva a prostor pro příplatkové audio, ale to jsem věděl před koupí. Nestalo se, že bychom se nevlezli a to i při obsazení řidič, dvě matky, dvě děti v sedačkách, kočárek a asi miliarda tašek. Kdo má děti, pochopí.

Vzadu je hodně místa jak na nohy, tak na skromnější sezení mezi dvěma dětskými sedačkami.

Vepředu se svými 180cm nemám problém, ergonomie fajnová, bederní opěrka nastavitelná, koleno se nikam netříská. Sedačky pohodlné, sice na pohled nijak oslnivé, ale po čtyřhodinové jízdě nemám žádný problém. Vlastně jsem si na kapitolu sedaček musel vzpomenout :-)

Motor:
Kamarád se v autě projel a říká: "Ten čtyřválec jede fakt dobře, Ford umí".
Hm, je to tříválec. 1.5 EcoBoost, 110 kW, 150k, 240Nm. Údajně když se nudí, vypne ještě jeden válec. Popravdě jsem si ničeho takového nevšiml. Výkonu řekl bych akorát na dnešní provoz, v klidu předjedu co chci a když chci, svištím v levém pruhu na D1 celou dobu. Trochu turbodíra.
Spotřeba dle auta zatím 7,4, ale je pravda, že se pořád jízdou bavím, žena umí pod 6 a rekord mám stabilní jízdou kolem 90km/h za 4,7l, viz galerie, že nekecám. Při 180km/h si to vezme 10,5. Samozřejmě na německé dálnici.

Převodovka mi sedla, třeba takový Chrysler 300S, kterým jsem projel Kanadu nebo Chrysler Pacifica, kterým jsem jezdil po USA, tak ty jsou stavěné na klidnou jízdu, případně jsem se s nimi nějak pral, než jsme si na sebe zvykli. U Focusu jsem sedl a jel a až na občasné podřazení v lehkém kopci při průjezdu vesnicí s ní nemám problém. Řadící kolečko je parádní, navíc po vypnutí motoru se samo přecvaká na P, takže totálně blbuvzdorné. Fajn.

Jak jsem psal výše, mám rád novinky a technikálie. Zhodnocení moderních prvků:

Stěrače stírají. Občas mají problém zachytit odlétávající vodu od aut přede mnou, zde trochu bojujeme.

Automatické přepínání dálkových bez problémů, spokojenost.

Bezklíčové otevírání a zavírání fajn, vždy tedy kontroluji podle sklopení zrcátek. Příští auto bude tedy mít ještě při zavírání kufru v elektrice i buttonek Zavři a zamkni, nejen Zavři.

Vzhledem k tomu, že je to automat, je možné auto na dálku nastartovat přes mobil. Stejně tak zamknout a odemknout. Praktické. Nastartování je skvělé zejména v zimě, kdy pár minut před odjezdem auto pustím (zůstává zamčené:) ), mezitím se auto zahřeje, čelní sklo odmrazí a hurá na výlet. Fakt super.

Start-stop se dá vypnout fyzickým tlačítkem.

Hlídání opuštění pruhu se dá vypnout tlačítkem na páčce směrovek (pro majitele BMW - to je ta páčka vlevo).

Adaptivní tempomat používám pravidelně. Auto nabízí i nastavení dle přečtených značek, to je ale dost na nic, vzhledem ke zpoždění, nic moc, když do vesnice vletíte stovkou (tempomat lze dát třeba +10 km/h), auto to načte, přepne, zpomalí, ale to jste často z vesnice už pryč :-)

Focus umí i držet střed pruhu, ve spojení s adaptivním tempomatem je to skvělá věc na dálnici, fakt doporučuju. Zvlášť, pokud jedete v neděli večer ospalí domů. Pod dohledem se to dá použít i na státních, tam pozor na prudké zatáčky, kdy vám auto před vámi zmizí z dosahu a auto začne do zatáčky zrychlovat. S vědomím, jak se to chová, lze použít.
Odstup od auta se dá nastavit v několika úrovních, když si nastavíte moc velký odstup, může se před vás neustále někdo cpát.
Úroveň 4 dílky: USA
Úroveň 3 dílky: Kanada
Úroveň 2 dílky: Itálie
Úroveň 1 dílek: ČR

Ford má také automatické parkování. Zmáčknu tlačítko, hledám místo, najde místo. To umí hodně aut. Ford je ale ještě trochu lepší, protože pro celý manévr dáte Neutrál a držíte tlačítko. Auto si samo řadí dopředu a dozadu. Žena využívá často, já jen občas při podélném.
Nutno dodat, že díky tomuto se žena nebojí sama jezdit dlouhým kombíkem, protože má jistotu, že vždy zaparkuje. Body navrch.

Při couvání má auto RCTA, senzor přijíždějících aut ze strany. Super a must have.

Senzor mrtvého úhlu taky dobrý, nastavený tak akorát, není to až takový sráč a nepotřebuje kilometr prostoru.

Vestavěná navigace je dobrá, pokyny ukazuje přímo na displeji před Vámi mezi budíky, při příjezdu k rozdělení na dálnici na velkém displeji vpravo v zorném poli ukáže rozdělení do pruhů.

Stejně ale nejraději používám Android auto kvůli lepšímu ukazování provozu :-)

Příplatkové audio od B&O hraje skvěle, jen u některých basových frekvencích lehce rezonují dveře, zde ještě chystám nějaký tuning.

Takže finální shrnutí:

Po roce užívání jsme spokojeni. S prckem se vlezeme krásně, výkonově akorát, manželka řídí mnohem častěji než předtím.
V malých vesnicích se po autu lidé i dívají :-)



Silné stránky

Vypadá dobře.
Motor akorát.
Technická výbava rozumně nastavená, případně jednoduše vypnutelná.
Ergonomie skvělá, fyzická tlačítka na vše.

Slabé stránky

Občas lehce rezonují dveře při určitých basových frekvencích.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, nebylo třeba.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Obecně prodejci Fordu maximálně vstřícní, což se nedá říct o všech ostatních salonech, se kterými jsem byl, nebo se snažil být v kontaktu (smrt škodovce).

 

Novinky v recenzi

4.10.2024 10:09

Po čtyřech letech

Pustím nějaké zkušenosti po čtyřech letech a cca 45000km. Rezonující dveře jsem nechal za desítku utlumit v 2DIN, částečně pomohlo na basy, určitě pomohlo na klid v kabině, je to fakt poznat. Ideálně bych ještě nechal ztlumit podlahu, ale zatím mám jiné finanční priority a s autem tolik nejezdíme.
Máme už dvě děti, vzadu mezi dvěma sedačkami nezbývá místa na dospělého člověka, tady bych možná přemýšlel směrem k Passatu, každej centimetr se tam hodí.
Nestalo se, že bychom se do kufru nevlezli a to ani s dětmi, manželkou a tchýní na dva týdny na výlet.
Výkonově taky pohoda, i s naloženým autem umím jet v levém pruhu na dálnici pohodlně.
Spotřeba průměr 7,5 - jezdíme výhradně plně naloženi všichni s 70% dálnicemi.

RCTA je skvělá věc, auto bez toho bych už nechtěl.

Suma sumárum, nemám co vytknout, vše funguje jak má, start na dálku přes aplikace je v zimě a v létě skvělý, vychladí nebo ohřeje, zahřeje čelní sklo...
V dané kategorii super.

Dvě full sedačky s dětmi limitují třetího člověka vzadu, to mi asi chvíli bude vadit, vepředu bohužel není isofix.

Jakmile děti přejdou na podsedák, bude to super, zatím nevidím proč auto nedojet do jeho smrti :-)

6.4.2023 13:47

Dva a půl roku a 27000 najeto

Po delší době malý update:
- manželka úspěšně odřela nárazník vlevo, opraveno se spoluúčastí na pojišťovnu
- první serviska za námi, cca 8k, výměna baterky v klíčku za 800, ehm, to si mohli odpustit (tedy auto jsem do servisu dával já, ale volali manželce (měli její číslo kvůli nárazníku, viz výše), že prej auto hlásí, že je vybitá baterka, zda ji mají vyměnit. Za a) mně auto nic nehlásilo za b) neřekli jí cenu dopředu. Za mě faul, cílené volání ženě?
- Rezonance dveří trochu při jízdě, hodně při hudbě. Dával jsem to na záruku přímo k prodejci, něco tam udělali (asi nalepili něco někam? Při předání auta večer asistoval člověk od jiné značky), auto přestalo vrzat při jízde, ale hudba nevyřešena. Vzhledem k ehm ochotě mi bylo jasné, že přes záruku tohle nedám. Našel jsem si 2DIN, odhlučnění dveří 10k. Ok, beru. Přijel jsem tam, prej nejsem s tímto modelem auta a problémem zdaleka první, vědí přesně čím to je. Za půl dne hotovo, 9 z 10 zkušebních basových songů prošlo. Jednak je konečně hudba poslouchatelná, jednak se zvýšilo ticho na palubě. Řekněme, že hluk, co byl slyšet v rychlosti 60 se posunul na 100.

Obecně, stále platí to, co jsem psal v recenzi, ideální mamacar, výkonově na provoz stále stačí. Spotřeba ženy 6,8, moje 7,4. Pomrkávám po plnotučném ST.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus IV 1.5 EcoBoost ST-Line X Kombi

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

ST-line je o 1cm snížená, prima 17" pneu se odráží na komfortu. Těžko kritizovat, auto sedí dobře, něco za něco.

provozní náklady
10
výkon motoru
10

Nelze si koupit 150-ti koňové auto a stěžovat si, že nemá koně. Jsou tam.

spotřeba
10

Naložené auto se 150 koníky holt něco sní.

hlučnost motoru
9

A ještě trochu prdí koncovka.

kvalita sedadel
10
brzdy
7

Zde zvažuji ještě upgrade, jezdíme pravidelně dost naložení.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…