Recenze

Ivorry (muž 37 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Jaguar F-Type P300

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jaguar F-Type, foto 1 Jaguar F-Type, foto 2 Jaguar F-Type, foto 3 Jaguar F-Type, foto 4 Jaguar F-Type, foto 5 Jaguar F-Type, foto 6 Jaguar F-Type, foto 7 Jaguar F-Type, foto 8
Jaguar F-Type, foto 9 Jaguar F-Type, foto 10 Jaguar F-Type, foto 11 Jaguar F-Type, foto 12 Jaguar F-Type, foto 13 Jaguar F-Type, foto 14 Jaguar F-Type, foto 16 Jaguar F-Type, foto 17 Jaguar F-Type, foto 18 Jaguar F-Type, foto 19 Jaguar F-Type, foto 20 Jaguar F-Type, foto 21 Jaguar F-Type, foto 22 Jaguar F-Type, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta kočka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.7 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní

Popis vozu

Žijeme jen jednou, že? Je třeba si plnit sny...

Píše se rok 2019 a mně se daří dostat z jednoho celkem velkého investičního průseru s částkou, která se téměr rovná mému původními vkladu.

Jsem o rok života chudší, o spoustu šedin bohatší a především mám za sebou úmornou roční životní zkušenost, která mě dokázala naprosto ničit.

Peníze za tu ,,sračku" přistály na účtě a já si říkám, co teď? Do čeho je opět investuji? A tentokrát se rozhoduji, že nepůjde o žádný podnikatelský projekt, ale že půjde o mě. Že si splním jeden životní sen. Pořídím si kupé. Měl jsem v garáži už všemožné typy aut a karosérií, ale nikdy jsem neměl kupé, po kterém jsem vždy toužil.

V počátečním výběru mám:
1. Jaguar F-Type

V té době zrovna jezdím jako daily car Jaguar XF, který mám 5. rokem a je to jedno z nejporuchovějších aut, které jsem kdy měl. Ale přesto všechno ho neskutečně miluju, pro jeho vlastnosti, charisma, ale zároveň i neskutečně nenávidím - když vám skončí auto na odtahovce v den, kdy s ním odjíždíte na dovolenou, není to zrovna zábava. A tenhle jag byl svéhlavý až až a v servise byl jako doma. Přesto všechno jsem vnitřně toužil po dalším jagu a F-Type byl mezi Jaguary i auty vždy můj sen.

2. BMW M2 (F87)

Dalším mým autem v té době bylo BMW M135i. Vlastně, skoro dokonalé auto. Rychlé až až. Dokázalo lítat na Nürburgringu kolo za kolem a ukusovat čas, ale překvapivě vás dovezlo na trase Ostrava - Praha bez toho, aby vám po jízdě upadly všechny kosti z těla, a bylo tak i překvapivě pohodlné. Jen výfuk nad 130 km/h řval takovým způsobem, že byste ho nejraději ucpali.

3. BMW M3 / M4 (F80 / F82)

Zvažoval jsem zvažoval. A asi by to nemohl být přešlap. Problém ale byl, že se mi designově líbila více M3 než M4. M3 mi přijde na první pohled šíleně agresivní a naštvaná. M4 mě designově tolik nebrala. A já chtěl to kupé, že?

Verdikt:

Měl jsem možnost jezdit s M2 po dobu 2 dní a je to absolutně úžasné auto. Ale... Bylo to BMW. Na mě, v tu dobu, až moc skvělé auto, kterému se dalo jízdně a funkčně vytknout máloco (paradoxně jsem M135i prodával s tím, že je na mě až moc skvělá, respektive je BMW až moc skvělé, a že mě to tím nudí, a dnes až na kukačku Jaguara mám v garáži samá BMW). Jenže. M2 bylo skvělé okruhové nářadí, ale na mě až příliš tvrdé na běžné silnici (dokonce téhdejší přítelkyně řekla, že to nějak moc klepe a to autům rozuměla jako koza náklaďáku) a neskutečně moc se mi nelíbil interiér. Byl prakticky shodný s M135i a zpracovaný na funkčnost, nikoliv líbivost. A já tehdy přesedal s Jaguar XF, kde to byla samá kůže, dřevo, hliník do M135i, kde to byl samý... plast. A plast. A zase plast. A ten plast jsem tentokrát nemohl nějak překousnout. A především mě ta M2 nechytla nějak za srdce. Bylo to kupé, ale postavené vlastně na hatchbacku řady 1er. Nebyl z toho takový ten ,,tankový" výhled malými okny, které si u opravdového kupé představuji. A M3/M4 byly vlastně to samé, jen ve větším a výkonnějším balení.

Mozek říkal jasně. Ty prachy si nechej jako rezervu a nic neutrácej. Když už tak, tak nebuď blbec a kup BMW, to je skvělá volba. Ale srdce říkalo, kup Jaguar F-Type a splň si sen.

ROZHODNUTO! Splním si sen.

Vybírám konkrétní F-Type:

Na počátku jsem proletěl inzerci Jaguárů F-Type a byl jsem prakticky rozhodnutý pro jeden konkrétní kousek. Mírně jetý F-Type 3.0 (250 kW) v bílé barvě. Volal jsem na něj. Nechal si poslat další informace a fotky. Cena byla zajímavá. A pořád se moje já rozhodovalo, jestli chci dát opravdu tolik peněz do auta. Do spotřební věci, která bude každý den tratit velkou část mých peněz. Rozhoduji se a rozhoduji se a... a vybraný Jaguar je najednou v rezervaci. PRODÁNO!

Fackuji se, že jsem IDIOT. Že jsem to měl koupit. Že v inzerci už není nic zajímavého. Cabriolet nechci (jako, chtěl bych ho, ale už jsem ho měl a toužím po tom kupé) a kupé je v inzerci poskromnu a nic, co by mi vyhovovalo.

Přece si nekoupím funglovku? Vždycky kupuji mírně jeté auta, protože jsou cenově rozumné. Jen vyjetím ze dveří autosalonu bych ztratil hroznou finanční částku. Tak, podívám se na ceník F-Typu a případně skladovky, za to nic nedám. A nacházím. Skladem je F-Type v mojí mega oblíbené modré barvě se světlým interiérem. Sakra, přesně kombinace, kterou bych si objednal. A má dokonce i ta mega pěkná kola, co bych na něj chtěl. Je to ale verze P300 s motorem 2.0. Já měl poslední roky vždy samé šestiválce. Jít do toho nebo objednat V6?

Volám na P300 a informuji se. Přemýšlím, jestli do toho jít nebo objednat šestiválec nebo dokonce osmiválec.

Osmiválec zavrhuji hned. Dospívám k názoru, že je to teprve moje 2. auto na nějaké blbnutí, a že na něj řidičky ještě mám čas. Ony V6 nejsou výkonově zase tak daleko od V4 (221 kw, 250 kW, 280 kW) s s tím, že čtyřválec je o více než 200 kg lehčí než verze V6. A já chci auto do zatáček, protože rovně přece umí jezdit rychle každý debil.

Jedu tedy ,,džega" ohlídnout a projet. Sakra, i ta V4 je dost dobrá. Jede to jako z praku. Nemám v té době řidičsky ani na tuhle verzi a tak se rozhoduji. Beru ho. Auto předběžně rezervováno. Mlátím se do hlavy, jak můžu utratit tolik peněz za nesmyslné auto. Ale co, protiúčtem půjde moje předchozí XF a z F-Type bude nová daily car (setsakra jsem se mýlil).

Vše dotaženo do konce a přebírám klíčky od svého úplně prvního nového auta a je to zrovna F-Type. Jak se budu vždy stydět, že moje 1. auto bylo VW New Beetle, tak za první nové auto se fakt nikdy stydět nebudu, protože to byl Jaguar F-Type. Při přebírání klíčků v autosalonu Jaguar si užívám celý proces přebírání nového auta (jako jo, tohle u nového auta stojí za to) a nakonec odevzdávám klíčky od Jaguar XF, který jdu na záchod regulérně obrečet (u žádného jiného auta se mi to dosud nestalo).

A cesta domů. Ta cesta domů. Sedím v nejkrásnějším Jaguáru hned po E-Type, kterého je F-Type duchovním nástupcem, a užívám si každý kilometr. A to ještě šelma nevytáhla svoje drápky.

A co se bude dít, až je F-Type vytáhne a ukáže, co umí? To si nechám na pokračování, které napíšu v polovině února 2022 :-)

Silné stránky

+ design
+ image šelmy
+ neskutečně čitelné jízdní vlastnosti
+ kočkolap
+ od počátku stavěno jako sportovní cabrio / kupé
+ překvapivě prostorný kufr (jako, Octavia to není, ale nečekal jsem, že se do toho člověk sbalí na dovču)
+ kapota otvíratelná proti běžnému směru (jako, dělá to dojem)
+ každý den, kdy to auto vidíš, máš radost ze života a pak do něj sedneš a nastartuješ a... užiješ si každý km
+ spolujezdec nevidí na ukazatele, takže netuší, kolik se jede :-P

Slabé stránky

- nastupování (je to hodně nízko a daň za tuhost karoserie jsou široké prahy)
- infotaiment (když už Jaguar válcuje konkurence, proč neudělají něco mega lépe? Třeba aspoň blbý infotaiment)
- mokro / sníh vyžaduje absolutní soustředění
- nízký podvozek pro běžné jezdění
- váha (jako, od celohlinikového auta bych čekal nižší váhu)
- stovka za 5,7 s. Čekal bych méně. Hatchatche vám na rovince dokážou nakopat zadek.
- prodejní / servisní podpora českého importéra

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ve cca 13 000 km odešel katalyzátor. Jinak vše OK, ale taky je to víceméně pořád zajeté než ojeté auto.

Rozepíšu se později více, protože právě prodejní / servisní zastoupení je ten důvod, proč nemám více Jaguaru a jezdím jinak samá BMW.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u Land Rover Roko-Motor s.r.o. a vše naprosto skvělé. Auto předáno jak slíbeno. Na ně nemohu říct křivého slova. Na rozdíl od brněnského prodejce :-X

 


Další vozy značky Jaguar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Je to Jaguar a nemám velká očekávání, když ve 13 000 km umře celý katalyzátor. Auto ale je, naštěstí, v záruce.

praktičnost
8

Kufr překvapil. Jinak kupé se 2 sedadly fakt není rodinný wágen :-D

prostornost
6

2 sedadla. Výhled jako z tanku. Ale to jsem přesně chtěl :-P

jízdní vlastnosti
9

Bodík sundávám jen za to, že když se úplně vypne stabilizace, tak chce jet F-Type pořád bokem. Je to mega zábavné, ale... stojí to moc gum a na okruhu chci jet třeba na rychlost a ne jen na drift.

jízdní komfort
9

Auto je překvapivě komfortní. Čekal jsem, že to bude kostitřas, ale klidně se v tom dá jezdit po celé ČR křížem krážem.

provozní náklady
5

Servis drahý. Gumy drahé. Benzín drahý a žere to víc, než bych čekal.

náhradní díly
10

Záruka. zatím neřeším.

výkon motoru
9

Na počátku mi výkon absolutně stačil, jak ale řidičsky rostu, tak bych si už dokázal přestavit i více.

spotřeba
5

Čekal jsem, že to bude žrát tak polovinu toho, co to žere. Dá se dostat na spotřebu 8-9 l/100 km, ale to nemusím řídit F-Type. Když se na to šlápne, jde to přes 20+ jako nic.

hlučnost motoru
10

Akorát tichý, aby neotravoval, akorát hlučný, aby vás pobavil.

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou pohodlná. Jen světlá alcantara není zrovna praktická (F-Type je jediné auto, kde mám přísný zákaz pít kafe) a odírají se po stranách více (kůže), než bych si u takového nájezdu představoval.

brzdy
9

Překvapivě neúnavné. Ještě se mi je nepovedlo utahat. Ale možná jsem měl připlatit za větší kotouče.

zavazadlový prostor
10

Na kupé skvělý kufr, co má dokonce dvojité a použitelné dno!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…