Recenze
Jaguar F-Type P300
Technické info
Přezdívka auta kočka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.7 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní
Popis vozu
Žijeme jen jednou, že? Je třeba si plnit sny...
Píše se rok 2019 a mně se daří dostat z jednoho celkem velkého investičního průseru s částkou, která se téměr rovná mému původními vkladu.
Jsem o rok života chudší, o spoustu šedin bohatší a především mám za sebou úmornou roční životní zkušenost, která mě dokázala naprosto ničit.
Peníze za tu ,,sračku" přistály na účtě a já si říkám, co teď? Do čeho je opět investuji? A tentokrát se rozhoduji, že nepůjde o žádný podnikatelský projekt, ale že půjde o mě. Že si splním jeden životní sen. Pořídím si kupé. Měl jsem v garáži už všemožné typy aut a karosérií, ale nikdy jsem neměl kupé, po kterém jsem vždy toužil.
V počátečním výběru mám:
1. Jaguar F-Type
V té době zrovna jezdím jako daily car Jaguar XF, který mám 5. rokem a je to jedno z nejporuchovějších aut, které jsem kdy měl. Ale přesto všechno ho neskutečně miluju, pro jeho vlastnosti, charisma, ale zároveň i neskutečně nenávidím - když vám skončí auto na odtahovce v den, kdy s ním odjíždíte na dovolenou, není to zrovna zábava. A tenhle jag byl svéhlavý až až a v servise byl jako doma. Přesto všechno jsem vnitřně toužil po dalším jagu a F-Type byl mezi Jaguary i auty vždy můj sen.
2. BMW M2 (F87)
Dalším mým autem v té době bylo BMW M135i. Vlastně, skoro dokonalé auto. Rychlé až až. Dokázalo lítat na Nürburgringu kolo za kolem a ukusovat čas, ale překvapivě vás dovezlo na trase Ostrava - Praha bez toho, aby vám po jízdě upadly všechny kosti z těla, a bylo tak i překvapivě pohodlné. Jen výfuk nad 130 km/h řval takovým způsobem, že byste ho nejraději ucpali.
3. BMW M3 / M4 (F80 / F82)
Zvažoval jsem zvažoval. A asi by to nemohl být přešlap. Problém ale byl, že se mi designově líbila více M3 než M4. M3 mi přijde na první pohled šíleně agresivní a naštvaná. M4 mě designově tolik nebrala. A já chtěl to kupé, že?
Verdikt:
Měl jsem možnost jezdit s M2 po dobu 2 dní a je to absolutně úžasné auto. Ale... Bylo to BMW. Na mě, v tu dobu, až moc skvělé auto, kterému se dalo jízdně a funkčně vytknout máloco (paradoxně jsem M135i prodával s tím, že je na mě až moc skvělá, respektive je BMW až moc skvělé, a že mě to tím nudí, a dnes až na kukačku Jaguara mám v garáži samá BMW). Jenže. M2 bylo skvělé okruhové nářadí, ale na mě až příliš tvrdé na běžné silnici (dokonce téhdejší přítelkyně řekla, že to nějak moc klepe a to autům rozuměla jako koza náklaďáku) a neskutečně moc se mi nelíbil interiér. Byl prakticky shodný s M135i a zpracovaný na funkčnost, nikoliv líbivost. A já tehdy přesedal s Jaguar XF, kde to byla samá kůže, dřevo, hliník do M135i, kde to byl samý... plast. A plast. A zase plast. A ten plast jsem tentokrát nemohl nějak překousnout. A především mě ta M2 nechytla nějak za srdce. Bylo to kupé, ale postavené vlastně na hatchbacku řady 1er. Nebyl z toho takový ten ,,tankový" výhled malými okny, které si u opravdového kupé představuji. A M3/M4 byly vlastně to samé, jen ve větším a výkonnějším balení.
Mozek říkal jasně. Ty prachy si nechej jako rezervu a nic neutrácej. Když už tak, tak nebuď blbec a kup BMW, to je skvělá volba. Ale srdce říkalo, kup Jaguar F-Type a splň si sen.
ROZHODNUTO! Splním si sen.
Vybírám konkrétní F-Type:
Na počátku jsem proletěl inzerci Jaguárů F-Type a byl jsem prakticky rozhodnutý pro jeden konkrétní kousek. Mírně jetý F-Type 3.0 (250 kW) v bílé barvě. Volal jsem na něj. Nechal si poslat další informace a fotky. Cena byla zajímavá. A pořád se moje já rozhodovalo, jestli chci dát opravdu tolik peněz do auta. Do spotřební věci, která bude každý den tratit velkou část mých peněz. Rozhoduji se a rozhoduji se a... a vybraný Jaguar je najednou v rezervaci. PRODÁNO!
Fackuji se, že jsem IDIOT. Že jsem to měl koupit. Že v inzerci už není nic zajímavého. Cabriolet nechci (jako, chtěl bych ho, ale už jsem ho měl a toužím po tom kupé) a kupé je v inzerci poskromnu a nic, co by mi vyhovovalo.
Přece si nekoupím funglovku? Vždycky kupuji mírně jeté auta, protože jsou cenově rozumné. Jen vyjetím ze dveří autosalonu bych ztratil hroznou finanční částku. Tak, podívám se na ceník F-Typu a případně skladovky, za to nic nedám. A nacházím. Skladem je F-Type v mojí mega oblíbené modré barvě se světlým interiérem. Sakra, přesně kombinace, kterou bych si objednal. A má dokonce i ta mega pěkná kola, co bych na něj chtěl. Je to ale verze P300 s motorem 2.0. Já měl poslední roky vždy samé šestiválce. Jít do toho nebo objednat V6?
Volám na P300 a informuji se. Přemýšlím, jestli do toho jít nebo objednat šestiválec nebo dokonce osmiválec.
Osmiválec zavrhuji hned. Dospívám k názoru, že je to teprve moje 2. auto na nějaké blbnutí, a že na něj řidičky ještě mám čas. Ony V6 nejsou výkonově zase tak daleko od V4 (221 kw, 250 kW, 280 kW) s s tím, že čtyřválec je o více než 200 kg lehčí než verze V6. A já chci auto do zatáček, protože rovně přece umí jezdit rychle každý debil.
Jedu tedy ,,džega" ohlídnout a projet. Sakra, i ta V4 je dost dobrá. Jede to jako z praku. Nemám v té době řidičsky ani na tuhle verzi a tak se rozhoduji. Beru ho. Auto předběžně rezervováno. Mlátím se do hlavy, jak můžu utratit tolik peněz za nesmyslné auto. Ale co, protiúčtem půjde moje předchozí XF a z F-Type bude nová daily car (setsakra jsem se mýlil).
Vše dotaženo do konce a přebírám klíčky od svého úplně prvního nového auta a je to zrovna F-Type. Jak se budu vždy stydět, že moje 1. auto bylo VW New Beetle, tak za první nové auto se fakt nikdy stydět nebudu, protože to byl Jaguar F-Type. Při přebírání klíčků v autosalonu Jaguar si užívám celý proces přebírání nového auta (jako jo, tohle u nového auta stojí za to) a nakonec odevzdávám klíčky od Jaguar XF, který jdu na záchod regulérně obrečet (u žádného jiného auta se mi to dosud nestalo).
A cesta domů. Ta cesta domů. Sedím v nejkrásnějším Jaguáru hned po E-Type, kterého je F-Type duchovním nástupcem, a užívám si každý kilometr. A to ještě šelma nevytáhla svoje drápky.
A co se bude dít, až je F-Type vytáhne a ukáže, co umí? To si nechám na pokračování, které napíšu v polovině února 2022 :-)
Silné stránky
+ design
+ image šelmy
+ neskutečně čitelné jízdní vlastnosti
+ kočkolap
+ od počátku stavěno jako sportovní cabrio / kupé
+ překvapivě prostorný kufr (jako, Octavia to není, ale nečekal jsem, že se do toho člověk sbalí na dovču)
+ kapota otvíratelná proti běžnému směru (jako, dělá to dojem)
+ každý den, kdy to auto vidíš, máš radost ze života a pak do něj sedneš a nastartuješ a... užiješ si každý km
+ spolujezdec nevidí na ukazatele, takže netuší, kolik se jede :-P
Slabé stránky
- nastupování (je to hodně nízko a daň za tuhost karoserie jsou široké prahy)
- infotaiment (když už Jaguar válcuje konkurence, proč neudělají něco mega lépe? Třeba aspoň blbý infotaiment)
- mokro / sníh vyžaduje absolutní soustředění
- nízký podvozek pro běžné jezdění
- váha (jako, od celohlinikového auta bych čekal nižší váhu)
- stovka za 5,7 s. Čekal bych méně. Hatchatche vám na rovince dokážou nakopat zadek.
- prodejní / servisní podpora českého importéra
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ve cca 13 000 km odešel katalyzátor. Jinak vše OK, ale taky je to víceméně pořád zajeté než ojeté auto.
Rozepíšu se později více, protože právě prodejní / servisní zastoupení je ten důvod, proč nemám více Jaguaru a jezdím jinak samá BMW.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno u Land Rover Roko-Motor s.r.o. a vše naprosto skvělé. Auto předáno jak slíbeno. Na ně nemohu říct křivého slova. Na rozdíl od brněnského prodejce :-X
Přidat názorDiskuse: Jaguar F-Type P300
- kup 12.03.2022 14:33 lordlord
- Re: Re: Re: Re: Re: Super kára 09.02.2022 23:15 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Super kára 09.02.2022 19:13 idam.i
- Re: Re: Re: Super kára 08.02.2022 22:16 Barrichello
- Re: Dobrá volba 08.02.2022 22:14 Barrichello
- Re: Re: Super kára 08.02.2022 09:12 iudex
- Parádní kousek 04.02.2022 11:37 ericn
- mr. Ivorry 03.02.2022 16:49 speedfred
- Dobrá volba 03.02.2022 16:19 adamzprahy
- Modrá je dobrá. 03.02.2022 14:09 Manhunt.60
- Re: Super kára 03.02.2022 11:17 idam.i
- Super kára 03.02.2022 10:34 iudex
Další vozy značky Jaguar
-
Jaguar F-Type (2015) Majitel: ress.cz
Přidáno: 18.3.2016 409 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Jaguar XJ (1996) Majitel: Skipper
Přidáno: 2.10.2016 810 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Jaguar XJ (2005) Majitel: Barrichello
Přidáno: 30.7.2012 1419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Jaguar Daimler (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.6.2009 110 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Jaguar XF/XFR (2010) Majitel: _dabel
Přidáno: 1.6.2014 329 Majitel 9.83 Uživatelé