Recenze

Ozzman (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi 85kw Titanium

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 4
Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8 Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 41 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 43 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 45 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 47 Ford Mondeo, foto 48 Ford Mondeo, foto 49 Ford Mondeo, foto 50 Ford Mondeo, foto 52 Ford Mondeo, foto 53 Ford Mondeo, foto 54 Ford Mondeo, foto 55 Ford Mondeo, foto 56 Ford Mondeo, foto 57 Ford Mondeo, foto 60 Ford Mondeo, foto 61 Ford Mondeo, foto 62 Ford Mondeo, foto 63 Ford Mondeo, foto 64 Ford Mondeo, foto 65 Ford Mondeo, foto 66 Ford Mondeo, foto 67 Ford Mondeo, foto 68 Ford Mondeo, foto 69 Ford Mondeo, foto 70 Ford Mondeo, foto 71 Ford Mondeo, foto 72 Ford Mondeo, foto 73
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo ( je to auto na co přezdnívka:D) Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 549 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenosti s Fordem Mondeo kombi MK IV ve verzi 2.0 TDCi 85Kw. Již jsem to sliboval dlouho, že recenzi napíšu a budu rád, když někomu poslouží jak při výběru auta, nebo si to i jen přečte ze zajímavosti :)
I když se jedná o úplně běžné auto, zde na MACZ se nenachází recenze na Mondeo se slabším naftovým dvoulitrem, tak koho to zajímá, čtěte! :)

Již od jara 2011 jsem se začal poohlížet po nástupci za dosavadní Renault Lagunu grandtour II ( rencenzi mám zde také ). Snaha o prodej tohoto modelu byla opravdu ubíjející a prodat Renaluta je i přes slušný stav za přijatelnou cenu boj :). V červenci 2011 mi oznámil můj spolužák, že si Lagunu ode mne veme za dobrou cenu, tak mohlo začít hledání nástupce na plno. Jsem ještě student, takže došlo k výraznému přispění rodičů (prý podruhé a naposledy, díky jim za to! ).

Podmínky pro nastávající vůz: rozpočet do 300 tisíc Kč, vůz kombi, velký kufr, hagusy na přepravu kol, naftový motor, rok výroby 2006 + a najeto do 150 tisic km.

Velkým favoritem se stal opět ( jako při výběru Laguny) VW Passat, tentokráte model B6. Já osobně měl v merku i Lagunu III. generace, ale na trhu bylo málo ojetin a dost mne odradila zkušenost s prodejem stávající Laguny. Pokukoval jsem i po autech jako Audi A4kombi, BMW E91, Mondeo, nebo Toyota Avensis.

Výběr a putování po bazarech: Jak jsem nastínil v předchozím odstavci, tak hledaným autem se stal právě VW Passat 2.0 Tdi 103kw. Prohlídli jsme s tátou desítky Passatů. Většinu z vás to asi nepřekvapí, ale jejich stav byl katastrofální v 95%! Všechna auta měla doložených 120-150 tisic Km najeto, po prvním majiteli z Německa a nebourané... asi každý to zná.. I já jako totální laik jsem poznal, že zde není vše ok. Silně opotřebované interiéry, lakované nárazníky ( jak kdybych to já natíral štětcem:D) a podobně. Paradoxně jediný hezký Passat měl najeto 214 tisic Km, po zkušební jízdě nám prodavač musel přiznat, že celá přední náprava je na repasi. Takže toliko k Passatum.

Další kandidáti, co nezaujali:
Dále jsem procházel A4 kombi 2.0 a 2.7 Tdi, jenže ( a koncernisti kamenujte mne) ten interiér byl fakt děs, šeď a nuda.. auto mne nezaujalo, maximálně tak výkonem motoru.
BMW E91 - krásné autíčko, vevnitř však malé a sehnat auto v mém rozpočtu, přijatelnými km a s hagusy na střeše skoro nešlo.

Po pár dnech objíždění bazarů jsme narazili na malinkatý autobazar u nádraží Holešovice v Praze. Byl plný Fordů - Mondeí zvláště! Po chvilkovém okukování nám do oka padly dva kusy. Obě auta byla z r.v. 2008, stejná cena 290 tisíc a podobný nájezd (kolem 140 tisic km). Jeden 2.0Tdci 85kw Titanium a druhý 1.8 Tdci 92kw Ghia. Vozy byly v perfektním stavu. Po krátké úvaze jsme zvolili 2.0 Tdci pro motor i hezčí vzhled exteriéru verze titanium. ( Do této části vkročila matka, jakožto držitel mé dotace a řekla, že auto s bílým koženým interiérem (1.8 ghia) je pro mne škoda:D prý jsem prase :D) Ulehčilo to i mé rozhodování mezi těmito motorizacemi. Zde bych rád požádal někoho, kdo s tímto má zkušenosti, zdali by mi potvrdil/vyvrátil správnost volby:D.

Tak teď k mému konkrétnímu vozu:
Jedná se tedy o Ford Mondeo kombi 2.0 Tdci 85kw Titanium z prosince 2008 ( předfaceliftovaná verze), barva černá panther metalíza. Auto bylo doveženo z Belgie.

Hrubý výčet výbavy: 16" kola z lehkých slitin, 6x airbag, ABS,ASR a ESP ( benevolentnější než u Laguny), Rádio Sony, tempomat, multifunkční volant, display Convers +, senzor stěračů, el. vyhřívané přední sklo, automaticky zatmavovatelné zrcátko v kabině, mlhovky, tažné zařízení... na víc si nevzpomenu :)

Popis Vozu.
Pokusím se Mondeo srovnávat s vozy se kterými mám nejvíce zkušeností a jezdím, nebo jezdil jsem s nimi. A to především předchozí Renault Laguna II, poté VW Jetta 1.6 (2006) co je v rodině, Škoda Octavia II kombi 1.2Tsi (2011 auto přítelkyně) a v neposlední řadě také právě VW Passat B6 Tdi.
Jsou to mé postřehy, neberte je jako dogma! Děkuji :).

Exteriér: Dost subjektivní, každý ať si zhodnotí vzhled auta sám. Mě se Mondeo MKIV zezačátku uvedení na trh moc nelíbilo, přišlo mi hodně nafouknuté. Časem jsem mu však na chuť přišel. :) Auto stojí na hlnikových kolech Ford (viz foto) velikosti 215x55 R16. Bohužel tento rozměr gum není levná sranda jako standardní 205x55.
Můj vůz je lakován v černé panther metalíze s chromovými lištami kolem oken, hagusy jsou však v černé barvě. Vždy jsem snil o černém autě. Už nikdy! :D Auto je po umytí krásné, leskne se, ale radost z lesklého auta vydrží do první jízdy nebo do deště, poslední dobou už rezignuju a auto myji jen při opravdu hezkém počasí.

Interiér: Ve verzi titanium je interiér vyveden z kvalitních materiálů (nechybí ani měkčené plasty :D), vykládán leštěným hliníkem a středový panel je lakován tzv "pianovým lakem", který je supr nepraktický. Každý otisk je zde vidět. Volant a řadící páka jsou potaženy kůží. Interiér na mne působí opravdu kvalitním dojmem a přijde mi hezčí a než u Jetty, Passatu nebo Octávky ( např v Octavii mne otrávily stříbrně lakované plasty ve výbavě Ambiente). Určitě nezaostává za koncernem a z palubní desky se nelinou žádné pazvuky, nic nevrže a vše je slícováno dobře ( Oproti Laguně nebe a dudy :D). Sedačky jsou pohodlné a prostorné i pro větší postavy, na dlouhých cestách vás pak nebolí záda. Do zadu se posadím pohodlně i já se svými 188cm. Auto bohužel neni vybaveno tunelem na lyže, takže se musí vždy položit jedna sedačka. Octávka i Jetta tunel má, Laguna ho také neměla. Velké plus je kufr. Je obrovský ! Při sklopených zadních sedačkách vznikne rovná plocha a v autě se dá nouzově i přespat. Vyspali jsme se tam tři :).

Ovládání: Veškerá tlačítka jsou po ruce a dá se na ovládání zvyknout rychle. Mne dělalo největší problém přejít z ovládání rádia pod volantem ( Renault) na ovládání na volantu. Řešení u Renaultu mi vyhovovalo více. Z volantu se dá vlastně ovládat skoro celé auto mimo klimatizace. Přes palubní počítač Convers + můžete ladit rádio, sledovat spotřebu, nebo i telefonovat. K rádiu se dá připojit přes bluetooth jakýkoliv mobil a přes ovládání na volantu se dostanete i do telefonního seznamu. Pro línější povahy je zde i hlasové ovládání. Nikdy jsem ho nepoužil. Velké plus je samotné rádio Sony. Hraje výborně a čistě.CD je zde radost poslouchat ( opět oproti továrním rádiím v Laguně nebo Jettě je na tom lépe). Nevýhodou je "inteligentně" umístěné aux in v přihrádce spolujezdce!
Další nevýhodou je podsvícení Convers +. V noci je to velmi nepříjemné a i při stáhnutí intenzity na minimum to pořád není ideální.
Tlačítka na palubní desce jdou ztuha. Musíte je mačkat trochu silou, jinak je nesepnete. Na to se však dá zvyknout :). Rád bych zde však popsal "vychytávky" , které jiné auta, s kterymi jezdím nemají a mne přijdou velmi uživatelsky přívětivé.
Dešťový senzor: funguje až na vyjímky spolehlivě.
Automatické zatmavování zpětného zrcátka: Perfektní, když se za vámi lepí auto s xenony :)
Vyhřívané přední sklo: To je snad to nejlepší. Auto stojí bohužel i v zimě venku, takže už mne nemusí trápit škrábání skel. Stačí nastartovat, zapnout tlačítko "MAX" na klimatizaci a po chvíli je celé auto rozehřáté.

Jízda a motor: Největší překvapení mne čekalo při usednutí za volant. Zvěstí o tom, že Fordovské podvozky jsou velmi dobré, jsem slýchal už pár let, ale nenapadlo by mne, že to může poznat i laik jako já :). Podvozek je opravdu super ( berte v dané třídě a v dané mainstreamové konkurenci). V zatáčkách je auto jisté a sedí jak přibité a nerovnosti přeplouvá velmi komfortně. Oproti Passatu/Jettě,Octávce je Mondeo podvozkově jiná liga. Zde na něj koncern nestačí a o bývalé Laguně II ani nemluvím. Ta odskakovala na nerovnostech jak koza :). Auto je na ovládání celé takové tvrdé a tuhé. Spojka, plyn i brzdy jsou tužší, stejně tak jako převodovka, která řadí přesně (MT 6st). Perfektní je kožený volant, který padne do ruky a auto není přeposilované. Jízdu zatáčkami si s ním užívám a kolikrát zapomínám, že jedu ve velkém kombi :D. Srdcem mého Mondea je dvoulitrový Turbodiesel z dílny PSA o výkonu 85kw a kroutícím momentu 300Nm. Oproti lineárnímu zátahu 1.9Dci od Laguny je zde citelný turbokopanec, který trvá do 3500ot/min a pak už motor ztrácí sílu. Toto opět nechám na individuální posouzení. Chvili mi to trvalo, ale zvykl jsem si. Nicméně i přes tento nízký papírový výkon auto jede celkem svižně. Určitě to není žádný sprinter, ale na běžné ježdění postačuje a předjíždět v normálních rychlostech a s pár lidmi na palubě se také nemusíte bát :). Dlouhodobá spotřeba se pohybuje na 6.5 litru nafty na 100km a to jezdím hodně (70%) i Prahu.
Pro zajímavost ohledně motoru bych zde rád podotkl postřeh, kdy při výměně rozvodů s autem jezdil náš známý mechanik ( kterému těchto aut prošlo rukama stovky) a podotkl, že auto má větší výkon než 85kw. Možnosti se podle něj nabízejí tři: Chip, špatně přepsaný techničák při převozu do ČR, nebo dobře zajetý motor. Nikdy jsem jiné Mondeo s 85kw neřídil, takže nemohu soudit, nýbrž bych se přiklonil k verzi dobře zajetého motoru. Auto sloužilo jako služebák, takže bylo hnané do otáček už od mala :D Měření výkonu mi přijde jako vyhozené peníze, zas tak zázračně to nelítá ( podle mne to jede podobně jako jiná auta s tímto výkonem) a pořád lepší když to nějak jede než nejede ne?:D
Ještě bych rád vyzdvihl odhlučnění interiéru během jízdy a brzdový asistent. Chvíli ale trvá si na to zvyknout (brzda se tlakuje podle toho, jak na ni prudce šlápnete) a zezačátku jsem se párkrát ocitl na předním skle :D.


S autem už mám naježděno skoro 40 tisíc km a mám ho 1.5 roku. Určitě koupě nelituji a i přes nějaké malé nedostatky ( zmíněny v recenzi a v sekci servis) bych znovu volil Mondeo. :) Zdá se zatím být spolehlivým a nenáročným autem jak pro dlouhé cesty, tak i pro zábavu ( lyže, kolo), nebo převážení větších předmětů. Je to pracant a zároveň potěší i jízdně.

V závěru bych se rád omluvil za fotogalerii. Snažil jsem se zachytit co nejvíce, ale focení mne opravdu nebaví a navíc mám k dispozici jen mobil, takže kvalita některých fotek není valná. Prosím berte v potaz, děkuji :). Auto je foceno v běžném provozu, takže tomu odpovídá i zašpinění vozu. :)



Silné stránky

Podvozek a jízdní vlastnosti
Vnitřní prostor
Kufr
Rádio
Odhlučnění interiéru
Brzdy
Menší zájem zlodějů oproti VW
Dostatečný motor se slušnou spotřebou
Obstojná a funkční výbava mého modelu
Spolehlivost (možná ještě brzo říkat)

Slabé stránky

Podsvícení Convers +
Aux in v přihrádce spolujezdce
Tvrdé tlačítka na palubní desce
Ovládání na volantu ( to je ale jen proto, že jsem zvyklý na něco jiného)
Nesmyslná složitost výměny žárovek!
Drahý originální Ford servis
Když už auto umí komunikovat přes Bluetooth, je škoda, že neumí přehrát MP3 z mobilu
Vrzající roletka v zavazadlovém prostoru

Nedostatky konkrétně mého vozu:
Parkovací senzor, auto je opravdu veliké a ne vždy je všude dobrý výhled.
Barva a autu by slušela větší kola :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Podzim 2011 ( 150 tisíc km) Prasklá žárovka v předním světle. Výměna je porod, musí se sundat celá čelní maska. Pro obyčejného člověka úkon vhodný pro servis.

Leden 2012: Když jsem odjížděl na hory tak po doplnění kapaliny do odstřikovačů nešla zavřít haubna. Servis ( neautorizovaný) předpověděl špatný zámek haubny a cenu 2500 kč. Nakonec jen vyměnili lanko - cena 200Kč. Auto bylo však týden v servise a vypojili autobaterii = zakódované rádio.

Léto 2012 (cca165 tisic km): Výměna zadních brzdových destiček, nová náplň klimatizace, výměna rozvodů a nový olej.

Zima 2012 (175 tisíc km): Zjištění, že plastová trubka nasávání je na jednom spoji naprasklá a od vibrací motoru vydávala nepříjemné cvakání. Vyřešeno stahovací páskou :D.


Poruchy, které jsem neřešil:
Za 1. při odkódování rádia ve Fordu mi technici prolejzali auto a zjistili, že 5té dveře jsou měněné. Auto však prý bourané na zadek nebylo, je tam vše originální ( prý asi jen poškozené dveře). To bylo celkem zklamání a asi proto mi slézá samolepka ze znaku Ford na kufru.

Za 2. Tempomat. Občas se neaktivuje, možná špatný dotek v tlačítku na volantu. Naštěstí se tento problém již delší dobu nevyskytl ( přes půl roku)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

MC auto Praha Holešovice

Prodejce se choval solidně, doložil nám historii vozidla i servisní knížku řádně vyplněnou do stávajících KM.

Bohužel se po pul roce zjistilo, že 5té dveře byly vyměněny. Toto prodejce zamlčel.

Jinak auto bylo v super stavu.

 

Novinky v recenzi

8.8.2018 12:41

Na prodej

Pořídil jsem mladšího kolegu, recenzi napíšu časem, takže je toto auto na prodej. Pro více info SZ

8.8.2018 12:41

Na prodej

Pořídil jsem mladšího kolegu, recenzi napíšu časem, takže je toto auto na prodej. Pro více info SZ

24.7.2018 15:15

10 let na silnici - Zkušenost a co dál ? Co s ním ? Co vybrat ? Zbavovat se ho ?

Letos na podzim Mondeu bude 10 let. Touto dobou to je +/- pár dní 7 let, kdy jsme ho objevili v zapadlém bazaru v Pražských Holešovicích (psal se rok 2011), tak jsem se rozhodl napsat takovou bilanci, jak se mi za tu dobu s autem žilo a trochu řečnicky zapolemizovat to, co jednou příjde na mysl každému i u jeho nejoblíbenějšího auta - co dál ? Auto má nyní cca 275 tisíc km, v době pořízení něco přes 140 tisíc a nyní na zátah dalo 4000 km po Balkáně bez jediného mrknutí.

Vyhodnocení zkusím pojmout bodově, jako testy na ACZ ve škále 1-5* včetně 0,5 bodů:

Vzhled - 3,5* :

Existují i hezčí verze, Titanium S, větší kola, více ozdob, agresivnější nárazníky ale ostudu rozhodně neudělá a když je naleštěné, tak se nestydí ani v centru Prahy či někde v západní Evropě. No a taky jsem autu udělal hodně malých i větších šrámů, nejvíce na kufru.

Interiér 4*:

Prostoronost bych hodnotil plným počtem, možná bych i něco přidal, auto je neskutečně velké, vše, co jsme za ta léta navozili, lidi, kteří se rozvalovali na všech místech pro posádku i v kufru (kamarád se prostě chtěl svézt), kufr maximálně využitelný relativně pravidelného tvaru, odvoz šrotu i nové lednice, kol, prostě všeho, na co si vzpomenu.

Ovládání vozu s kterým jsem měl zezačátku lehce problém dnes vidím jako bezproblémové (zvyknout se dá na vše za dostatečnou dobu), ale v těchto kilometrech už se občas něco odloupne, odlepí, odře, především fake chromové ozdoby kolem exponovaných míst v interiéru. Na druhou stranu grafika Convers + a a přístrojů je pořád jako před lety, nevybledla ani nic jiného. Jo a taky mám vysezenou sedačku řidiče a rozbitou bederní opěrku, holt 100kg živé váhy za ty roky udělala své :D

Motor 4 *:

Nejen já, ale i mnoho dalších nevěří, že má 85kw, motor šlape jako hodinky a s autem nemá problém držet i nadlimitní dálniční tempo, když se rozjede, tak jede, kopec nekopec. Někdy bych ho rád dal na brzdu... Takže v poměru výkonu a objemu bych tento motor klidně doporučil, snad nemusím zdůrazňovat, že srovnávat s moderními nadopovanými dvoulitry s 130 a více kw to zas nelze, ale třeba naložený stařičký 2.0TDI PD 125kw v kopcích už pocitově o moc lépe nejde, jako Mondeo ve stejném režimu. Dlouhodobá spotřeba kolem 6-7l 100 km dle režimu ( k moři pod 6 po Praze spíš k 7).

Jízda 5*: Tady tohle auto exceluje i po letech, tlumení nerovností, komfort, ale i zatáčky. Podvozek je až na silentblok původní a jistě, že už není tak tuhý, jako býval, ale nikde nic nemlátí, nebouchá. S autem jsem projel tisíce km po celé Evropě a opravdu je to přesně ten typ vozidla, kam si sednete a ujedete 1000km bez problému.

Servis je tu popsán podrobně během let a až na tu velkou investici tohoto jara to snad ani nestojí za řeč... nicméně auto netrpí žádnou fatální vadou a vše co se mi stalo, včetně spojky se u každého auta dříve či později musí vyměnit.

Celkově musím říct, že auto u mne za tu dobu splnilo vše na výbornou a předčilo mé očekávání, je to mnou nejdéle jezdící auto a i přes morální zastaralost musím konstatovat, že je pořád lepší, než některá o generaci novější auta a cestovat s ním je vlastně radost a vím, že kdybych do něj nyní sedl, natankoval plnou, tak se bez problémů mohu zase otočit na břehu Egejského moře, nebo kdekoliv v Evropě, nebudu zlámaný a nebudu brzdou provozu.

Nyní se nabízí otázka, co dál ? Vážně jsem uvažoval o prodeji při větších investicích na jaře tohoto roku a když se podívám na počítadlo kilometrů a i přesto, že je vše nyní vyměněno a auto jede zase jako za mlada, tak se může vyskytnout další drahá oprava a přestane být ekonomicky únosné ho uměle držet při životě.

Začínám se dívat po nástupci, Cenový strop je spodní hranice nižší střední třídy (300-350 tisíc) , ale nové auto nechci, radši starší s trochu normálnějším motorem. Ani nevím, jestli potřebuji takto velké auto.

Mám zatím tyto favority :

Fokus 1.5TDCi 88kw - byl jsem projet s AT a velmi mile mne překvapil, ale.. není to dvoulitr :D

Fokus 2.0 TDCi 110Kw - tohle se mi z poměru ceny a výkonu zdá jako hodně dobrá nabídka, ale je strašně málo kusů na trhu.

Mondeo 2.0TDci 110Kw - přirozený nástupce, ale ojetiny si nějak dlouho drží vysokou cenu a nejlevnější kusy nevypadají nejlépe i když vyměnit kola by šlo i časem, což dost pomůže. Velké mínus vidím ve velikosti auta při parkování v Praze... Auto mi jízdně vyhovuje.

Další uvažovaní nástupci:

Insignia I. generace po fl s 2.0CDTi - cenově super nabídky, hodně málo jetých kusů, ale auto je uvnitř stísněné. Nikdy jsem nejel

Golf 2.0 TDI - tady je to už spíše o volbě z rozumu, obava o reálný stav ojetin.

Leon 2.0 TDI - z exteriéru krásné auto, trochu se bojím jak bude v interiéru vypadat po 150 tisících, ojetinu jsem ještě nezkoušel, ale nové auta na mne v některých výbavách působí lacině. Málo kusů na prodej

Trochu vzdálenější auta na které občas koukám :

Mazda 6 kombi 2.2d - rozporuplnné názory na životnost dieslu a kvalitu interiéru - znám jen jako nové auto.

Mégane GT220 - drží si cenu, nový je mimo můj rozpočet

BMW 316/318d F31 - hezké kusy v Německu kolem 150 tisíc km a 300 tisíc Kč v základnějších výbavách, ale mám obavu ze servisu prémie

Audi A4 2.0TDi - podobně jako BMW

Pravděpodobně ještě nějakou chvíli s Mondeem odjezdím, prodávat se mi ho nechce, protože pořád jezdí dobře, ale asi budu muset, také z části protože i po tom všem jeho zůstatková cena hodně klesla s najetými kilometry a za chvíli bude na úrovni dvacetileté Oktávky, ale když by se někde našla dobrá nabídka... Uvídám jakýkoliv příspěvek, pokud to někdo dotáhl až sem, měnit ? Nebo nehasit co nepálí ?



29.6.2018 12:24

Větší než velký servis :/

Jednou to přijít muselo....

Aktuální stav tachometru 269 XXX .. 270 tisíc to ještě nemá :D

Na jaro 2018 jsem plánoval trochu větší servis. Mimo obligátní výměny oleje to byly ještě nové rozvody a bylo potřeba zakoupit 2ks nových letních pneu, protože špatná geometrie, která se seřizovala v loňském roce, se na nich za pár let dost podepsala.

Před tímto úkonem se od loňského léta začal zvyšoval hluk při jízdě, což bylo diagnostikováno jako problém spojky. Z výměny spojky se rozrostl problém i na převodovku, takže jsem v servisu nechal více peněz, než součet všech oprav a výměn kapalin za celou dobu, co auto mám. Po měsíci ještě přestalo fungovat řazení - tyč řazení na výměnu.

Suma sumárum, tenhle větší jarní servis se se vším všudy vyšplhal asi na 65 tisíc korun, což je více, než polovina zůstatkové hodnoty auta... a i když je teď na autě vše v pořádku (snad), tak vážně přemýšlím, že Mondeu asi budu muset pomalu shánět nového ženicha....

Rozpočet :

Spojka + převodovka 40 tisíc
Rozvody + oleje 10 tisíc
Táhlo převodovky 10 tisíc
Gumy 5 tisíc

3.8.2016 09:13

237 000 Km a 5 let v mých službách - Pořád jedeme dál

Opět přidávám spíše takové roční zhodnocení, aby to nevypadalo, že auto nejezdí :)

Za rok se toho moc nestalo.
-Od loňského léta mi v myčce vždy občas kapalo do kufru kolem 5. brzdového světla, vyřešeno novým těsněním.
-Už dva roky mi špatně chytala anténa, takže vyměněna za novou, neoriginální.
-Mimo oleje si auto najaře řeklo o nové destičky vzadu.

- Na jaře po dotankování nafty v Polsku se mi asi po 100 km objevila kontrolka motoru, auto jelo naprosto normálně dalších 200km, než jsem ho dovezl do servisu. Diagnostika ukázala varování na EGR ventilu, což smazali a už se to nikdy neopakovalo.

- Minulý týden jsem absolvoval 3 000 km dovolenou a auto jelo naprosto ukázkově, dokonce i se slušnou spotřebou do 6ti litrů (převážně dálnice a okrsky). Při návratu mi na D1 po tankování vyskočilo hlášení " Diesel filter overloaded" . Řídil jsem se pokyny z příručky a jel dalších 20 minut a nevypínal motor, aby proběhla regenerace. Je zvláštní, že se to stalo po cca 900 km celodenní jízdě a né někde při hrkání po městě, ale hlášení svítilo tak 5s a zmizelo. Konzultoval jsem s technikem Fordu a prý vůbec o nic nejde, když jsem dodržel regeneraci a hlášení se neopakuje.

- Praskly mi za ten rok asi 2 žárovky :D

- Přibyly nějaké oděrky :/ Holt, zabránit se tomu nedá

Co k tomu říct? Morálně už neni aktuální model, nájezd je přes 200 tisíc, ale to auto slouží ukázkově. Ještě si ho určitě pár let ponechám a zde je oproti druhému Fordu v rodině naprostá spokojenost, takže i přes negativní zkušenost za Mondeo si Ford zaslouží pochvalu :)

16.6.2015 09:11

4 leté zhodnocení - stav vozu + 1. cesta k moři

212 000 KM. Před 14ti dny se mi na dálnici rozsvítila kontrolka Engine malfunction, rozvsítila se kontrolka ESP a motor skočil do nouzového režimu. Po zastavení vozu a opětovném nastartování chyba již nebyla. Chystal jsem se do Chorvatska, poprvé Mondeem k moři (já vím, až po 4 letech, nejsem asi pravý český kombíkář :D). Dal sem tedy auto do Fordu na Kladně (V Group), kde jsem požadoval diagnostiku, doplnění klimatizace a kompletní prohlídku vozu, jelikož mne do měsíce čeká i STK. Diagnostika zjistila, že mi "blbne" snímač polohy volantu a že doporučují výměnu (jak jinak, že.. autorizovaný servis..). Bohužel neschopnost díl dovézt během týdne na servis mi donutilo dojet na cestu s původním snímačem a světe dív se... nic se nestalo, absolutně bezproblémové. Po konzultaci s místním vyhlášeným specialistou na autodiagnostiku mi bylo řečeno, že kdyby něco, ať odpojim baterku, že se to restartuje a auto pojede dál... nevím, jestli to mám řešit, nebo ještě počkat, servis si za to řekl 4700+ práce... možná by stačilo to jen rozebrat a podívat se, jestli není špatný kontakt, má někdo zkušenost?

Stav vozu - děsil jsem se výsledku, ale takové překvapení, jakého se mi dostalo, to teda klobouk dolu před výrobci Mondea. Auto bylo až na tečku na předním skle (už 2 roky, musím vyřešit do STK) v naprosto výborném stavu. Na voze jsou původní všechny stabilizátory, nápravy, teprve druhá sada kotoučů a destiček... vše mechanické v naprostém pořádku. Kdeže je ta fráze Fordem tam a vlakem zpátky? :)

Bohužel po zásahu do 5. dveří mým kamarádem autoklempířem, který mi narovnal kufr po mém střetu s lampou před 2ma roky a jeho neodborné montáži veškerého obložení a těsnění, mi zatékalo přes brzdové světlo do kufru, jen lehce, ale přeci. Ve Fordu vše utěsnili, ale všiml jsem si v místě, kde rovnal promáčklinu, že se začíná lak odlupovat :( Čekal sem, že to přijde, zatím to přetřu korekční tyčinkou a snad to nebude pokračovat... holt pozink nepozink, jak se to jednou poruší.. mam stejný problém i u blatníku u zadních dveří za řidičem, kde jsem si také poškodil při nakládání lak :( Tyto "pihy na kráse" mi dost štvou, ale mohu si za ně sám.

Až na tyto maličkosti je auto v bezvadném stavu, je mu 6,5 roku a pořád drží.... lepší vůz jsem zatim neměl :)

Chorvatsko - 1. cesta k moři, naprosto pohodlné 900km v kuse, nebyl sem moc šetrný a s klimatizací spotřeba přesně 6,0l/100 :) Zjištuji, že chápu české kombíkáře, které se vydávají ve Fabiích na takovou cestu, protože s Mondeem v úzkých uličkách u moře jsem byl velkým exotem a dostkrát jsem měl i velký problém, abych projel :)

30.12.2014 10:43

smrt baterie a imobilizér - po opravě lépe chytá rádio, nevím proč? :D

203 000 km
Tak po dvou letech umělého udržování při životě mé ještě původní autobaterie jsem dostal za vynaučenou, že měnit se má s předstihem. S prvním větším mrazem se po 4. pokusu o natočení vybila baterka natolik, že imobilizer ztratil kód a klíčkem už nešlo otočit, jako kdyby byl z jiného auta. Čekal mne tedy dost nepříjemný odtah sněhovou "kalamitou", která zaskočila silničáře do Fordu na diagnostiku ( tímto bych rád vzdal hold 25letému dědečkovi z USA Jeepu Cherokee V6, který neměl problém jet a táhnout, když ostatní klouzali :D). Vzali mne bez objednání, vše vyřešili velmi rychle, bohužel né nejlevněji, ale za blbost se platí. Dovezl jsem vlastní baterii ( 1500 místo 4000 z Fordu) a poté jen pomocí notebooku naprogramoval znovu imobilizér a auto je zas plně funkční (1000Kč + 440 za výměnu autobaterie), celková cena 2940Kč.... a přitom by stačilo jen před zimou koupit baterku :/

Již dříve jsem zmínil, že mi hůře chytá rádio poslední rok, dával sem to za vinu zoxidované anténě ( což mi i řekl technik Fordu v Písku, kde jsme kupovali Kugu a tvrdil, že stačí prostříkat kontaktolem, což nepomohlo, nebo koupit novou, neudelal jsem). Rádio chytalo stanice jen v blízkosti vysílačů a pár km za Prahou se ztrácely. Nyní po výměně baterie vše funguje jako dříve.... nevím čím si to vysvětlitl, ale jsem rád :) Kdo by věděl, viz diskuze :)

14.11.2014 10:57

200 000 Km! Zhodnocení.

Před pár dny jsem překročil tuto "magickou" hranici, takže malé zhodnocení stavu.

Především musím říct, že se auta asi jentak zbavovat nechci, i když v této fázi dost lidí sáhne po méně ojetém voze a i já tak učinil jíž dříve. Mondeo pořád drží, tak nevidím důvod. Interiér je pořád zachovalý až na drobnosti, které jsem si způsobil sám (oděrky, poleptaná palubka od vonného stromečku, kůže na volantu už se začíná trochu ošoupávat, stejně tak na řadicí páce), nikde nic nevrže vyjma již legendární roletky v kufru (ta vrže od začátku, výrobní vada) a občas plast držící volant, ale jen ve velké škarpě. Zde opravdu patří chvála na kvalitu vozu a interiéru, klobouk dolů.

Mechanicky také žádná závada, vyjma těch stálých "mušek", jako že občas nesepne tempomat ( nikdy jsem to vlastně neřešil) a špatně chytám signál k rádiu (zoxidovaná anténa, bohužel sem se ještě nedostal k nákupu nové (400Kč original)). Podvozek záhadně drží a ani nebouchá ( počítám však, že už si nějakou investici v brzké době vyžádá). Motor, ten jede jak za mlada... Nyní jsem v autě dal 1500 km ( Praha, Vídeň, Budapešť, Bratislava) a kombinace velkých měst, okrsek (i s předjížděním) a dálnic (130-160 km/h), se promítla do spotřeby hodnotou 6 litrů na 100km, cože je dle mého názoru vyníkající hodnota.

Po novém roce mne čeká olej a to je zatím tak vše, jinak s autem naprostá spokojenost. Nyní jsem si jist, že dalším autem bude určitě primárně Ford.

30.9.2014 08:27

Ford KUGA II - První dojmy

Na požádání přidávám pár prvních dojmů a proč u nás zvítězila právě Kuga :)

O výměně Jetty se uvažovalo už skoro 2 roky, jelikož s Mondeem jsem pořád pryč a rodiče zatoužili po autě s hagusy (na kola) a trochu živějším motorem, než MPI. Jak se posunoval finanční limit, tak se měnily "favoriti" na další auto.. Nejdříve nové kombi typu Focus/Golf a v úvahu připadaly kombi i30/Ceed. Jako alternatriva a takový tátův "sen" bylo spíše SUV. Nejdříve Tiguan, pak díky ceně ix35/Sportage a hlavně Kuga (celou dobu jen ojetá 1. generace). Jednu chvíli to vypadalo, že se přiveze po velké spokojenosti druhé Mondeo kombi, ale to ztroskotalo na velikosti garáže :D Výměna Jetty proběhla vlastně během 2 dnů, kdy jsem vlastně všechno zapříčinil já :D

Do poslední chvíle díky finančnímu limitu byl favorit Kia Sportage (Ix35 se přestal líbit, hlavně díky zpracování interiéru), vše proběhlo díky edici FIFA, kdy za 500 tisíc se dala koupit top verze s 1.6GDI (a tímto se posunul i limit finanční). Po svezení Kiou (ale pouze 1,7Crdi) jsem byl zklamaný motorem, jelikož auto jelo dost letargicky (a co teprve s 1.6Gdi), nicméně se hezky ovládalo, bylo celkem prostorné a vybavené... proti hrálo nekomunikativní řízení a co si budem povídat... zpracování rozhodně nepatří k tomu lepšímu na trhu... to ten Ceed je o mílový krok dál. Nicméně bylo rozhodnuto, že teda zkusíme chytit ještě tu Sportage, než akce skončí... Mne to nedalo a řekl sem si, že za 500 tisíc se dá přeci sehnat lepší auto :) Během jednoho dne jsem obtelefonoval několik dealeru Kie (hledal sem aspon CRDi, kdyz uz, ale výbavové stupně u Kie jsou dost strikně oddelene a základním verzím chybí třeba mlhovky, nebo hagusy a musíte jít až do verzí exclusive.. protože se to nedá dokoupit!).. Pak sem na internetu našel nějakého Tiguana TSI (1.4 120koní, auto jsem znal od otce přítelkyně a nenadchlo mne podvozkem) a nakonec lehce pod 500 tisíc 2 Kugy Ecoboost. Jedna byla bílá, upně nová a druhá v černé panther metalíze s 5 tisíci Km, oba vozy ve výbave Trend s pár pakety.

Bylo rozhodnuto... taková nabídka se neodmítá, chvíli sme přemítali nad barvou, ale bílá obyč barva prohrála a jelo se pro dvouměsíční předváděčku. Podotknu, že auto sme do té doby nejely, jen sem v ní loni seděl, když byla u našeho dealera...

Po příjezdu do Písku k dealerovi bylo auto připraveno a naleštěno... mohu říct, že po prvním kilometru (kdy jsem šlápl na plyn) a projetí okrsky sem měl jasno.... Lepší malé/střední? mainstreamové SUV za ty peníze koupit nejde... S vozem jsem absolvoval cestu domů a jeden výlet tady po okolí. Mohu říct, že motor jede na jedničku s hvězdičkou, táhne, má dost síly na předjíždění ( a to i ve 4 lidech, natožpak když tam jedu sám), podvozek je prostě Ford... super svezení na to v jakém jedete autě, ale v Mondeu si do zatáčky troufnu více, spotřeba zatim 8,3 na sto. Auto je uvnitř hezky zpracováno, měkčené plasty už nejsou v tak hojné míře, jako jsem zvykly u Mondea ( ale to nemá ani Tiguan). Jediné mínus je za místo na zadních sedadlech, zde Tiguan hraje prim (Jízda i prostor porovnáván s majitelem Tiguanu a sám uznal, že podvozkově na Ford nemá). Takže info o vozu a výbavě:

Kuga II 2014 - 1.6 Ecoboost 110kw 6st převodovka 4x2

Výbava trend - 7x Airbag, poloautomatická klima, elektrická a vyhřívaná zrcátka, rádio s ovládáním na volantu, ESP,ABS,ASR, el. zrcátka, tempomat, mlhovky, denní svícení, start stop systém, startování bez klíčku, poté součástí paketů parkovací senzory v zadu, vyhřívané přední sklo a zrcátka, chromované lišty kolem oken, chromované hagusy, sportovní sedačky a v zadu tonovaná skla... Cena vozu nakonec byla 493 000 Kč :) (ještě dodatečná sleva, že auto sme převzali místo s 5 tisíc s 6 600km (jeste s tim párkrát otočili Prahu). Autu zatím chybí alu kola ( na jaře plánujem) a jsou tam plechové R17 235/55, barva černá Panther metalíza ( stejná jako na Mondeu :D:D).

První fotky jsou zatím zde, jakékoliv dotazy zodpovím zatím zde v diskuzi, ale teď jedu na týden do zahraničí, tak na odpověď možná budete chvíli čekat, ale předpokládám, že na wifi se dostanu :D Recenze přijde s nějakými najetými km. Snad sem někomu pomohl zatím s rozhodováním.

19.7.2014 10:12

První koroze... :(

Po děsivém titulku bych to měl asi uvést na správnou míru, před cca dvěma lety jsem ťukl (no udělal zářez až na plech :D ) při nakládání těžkého předmětu na zadní sedačky pravý zadní blatník u dveří.... jak to tak bývá, sůl + stání venku si vybralo svou daň v podobě puchýřků v okolí tohoto místa. Okolí se vybrousilo, přelakovalo a zabarvilo a mne nezbývá než doufat, že to po zimě nebude mít pokračování, nebo si zase svojí " šikovností " něco podobného přivodím.... u mne to není nic nového, stejný problém sem měl i u Seatu Cordoba ve skoro stejném místě :(

30.4.2014 10:11

Jarní servis 191 500 km - gumy, brzdy

Takže už neodkladně bylo nutné pořídit nové letní gumy. Dlouho jsem váhal a pročítal recenze a nakonec sem zůstal na vážkách mezi Verdestein sportrac 5 a Nokian Line. Z testů vycházely lépe Verdestein, a rozdíl byl prý hlavně ve větším opotřebení a horšími vlastnostmi na suchu u Nokianů. Tak jsem je zkusil ( na předku jsem je měl i teď) a zatím velká spokojenost, auto drží parádně stopu a i po 3 letech mne auto svými vlastnostmi na silnici překvapuje :) Bohužel při výměně pneu se zjistilo už vysoké opotřebení jak destiček, tak i kotoučú předních brzd. Takže Ty už máme taky nové. No a léto může začít :)

5.2.2014 11:51

Olej a prasklé čelní sklo

190 000km - Auto si řeklo o nový olej, chtěl sem to udělat až na jaře, protože nyní tolik nejezdím, nicméně už to bylo 20 tisíc km a rok a půl od poslední výměny. :)
Koncem prosince 2013 jsem zpozoroval malou prasklinu na čelním skle, nejspíše od kamínku. Je malá a ve výhledu nepřekáží a naštěstí nedošlo k poškození vyhřívání čelního skla, jinak bych se dost prohnul při výměně. I v mrazech se prasklina naštěstí nezvětšuje.

21.10.2013 10:56

Oprava + zhodnocení po 2 letech

186 700km:

Výměna brzdové žárovky v zadním světle (69kč)

Promáčklina je spravena ( viz foto ), bohužel dojde ještě na lakování, jelikož při vyrovnávání byl lehce narušen lak a nerad bych, aby 5. dveře přes zimu chytly rez. Ještě časem musím sehnat tu část světla z 5. dveří.

Nicméně je opět přezuto na zimu a auto pořád jezdí a drží v nejlepší kondici :)
Už je to přes 2 roky a 40 tisíc km spolu a s vozem je naprostá spokojenost a spolehlivost, až na běžné maličkosti ( olej, žárovky, destičky) a promáčklý kufr vlastní vinou :)

20.9.2013 10:24

První

Takže včera sem díky své nepozornosti nacouval na parkovišti do lampy veřejného osvětlení.
Bohužel se ohnul kus plechu u levého zadního světla, takže světlo teď vyčnívá ven. Zbytek kufru ve spodu je naštěstí plastový, takže se deformace napravila pouhým poťukáním na plast. Odřeno nic není, ale bojím se, že při vyrovnávání se lak poškodí a bude se muset lakovat. Koho to zajímá, tak fotka kufuru je v galerii :)

31.7.2013 12:35

Dlouhé cesty, chování auta a spotřeba

Ač to bude znít velmi nepravděpodobně, tak až po 2 letech se Mondeo dostalo do plného zápřahu na delších cestách :) . Doteď maximálně ve 2, což se na chování vozu a spotřebě moc nepodepíše. Absolvovali jsme několik kratších cest (300km) a jednu delší (700km) cestu vždy ve 4 ( někdy i v 5ti) a s naloženým kufrem.

Většina cesty byly dálnice ( ČR/D) a auto se pohybovalo od 130-150km/h ( mimo občasné vyjímky samozřejmě). Spotřeba při těchto cestách byla lehce pod 7 litrů na 100 km (6.8/6.9).
Co mne velice překvapilo je fakt, že vůz je schopný celkem solidně a dynamicky akcelerovat i při takovémto zatížení a není problém ho rozehnat i na 200km/h. Dost záleží na kvalitě paliva. Horší je situace v prudším kopci, ale i tak na běžný provoz bohatě stačí a s vozem se dá i v plném zatížení předjíždět bezpečně, jen s rozmyslem. Dynamiku samozřejmě srovnávám s prázdným vozem, aby to někdo nebral, že je vůz mám za učiněnou "raketu" :D .
Bohužel zase po delší době začíná zlobit tempomat, nikdo mi ještě nedokázal říct, čím to může být, proto to ignoruji a využívám ho jen, když se sepne, přeci jen se bez něj dá žít, jelikož v předchozím autě jsem ho také neměl.

I když vůz má své chyby, na dlouhé a pohodlné cesty je jak dělaný.

11.7.2013 10:27

První STK za námi

182 000 Km

Dnes jsme absolvovali první STK, emise proběhly bez problémů, ale mladý a ambiciózní technik si všml ojetých gum těsně na hranici únosnosti. Poté místo obligátního letmého obhlídnutí začla důkladná prohlídka vozu. hlavně geometrie, vůle v řízení, tlumiče, stabilizátory, ale také těsnost motoru, brzdy, povinná výbava, světla.. všechno. Tímto musím napsat, že auto obstálo na výbornou, sám technik to pak konstatoval, že je ve výrobném stavu, což mne potěšilo, ale tech 10 minut strachu nebylo příjemných :) Díky stavu vozidla mne pustil dál a doporučil brzkou výměnu pneumatik.

Osobně si nejsem jist původem pneumatik, jelikož byli na autě při koupi a jelikož je vepředu i v zadu jiná značka, určitě nebudou originální a kdoví, jestli byli nové, když se dávaly na vůz.

27.4.2013 16:21

Přezuto + drobné poznatky ( díky za jakoukoliv radu do diskuze)

178 800 Km. Auto je zpět na letních alu kolech 215x55 R16 Ford. Pořídíl sem tudíž pár záběrů viz fotogalerie, jelikož většina fotek co sem do teď měl byla na zimákách :)


Jen maličkosti co jsem zažil za zimu:
1. Při stání na horách mi vůz začal psát "low battery", nicméně vše fungovalo, dojel jsem domu a dal na nabíječku. Nyní se mi sitauce jednou zopakovala při zaplém rádiu bez nastartovaného motoru (běželo delší dobu cca 30minut). Opět upozornění zmizelo a auto jezdí i startuje pořád dál bez upozornění. Někde sem četl, že u tohoto typu vozu se občas objevilo samovolné vybíjení baterie. Má někdo zkušenost?

2. Na 5. dvěří se mi loupe znak Ford ( Už od koupi vozu postupně) Ve Fordu mi řekli, že prý je to normální.. no nevím :D Ale je to jen estetická chyba. Je to vidět na některých foto.

3. Kamarád mi při vystupování ukopl plastovou lištu u nášlapů dvěři, budu muset lepit :(

4. Někdo ( nejspíše přítelkyně, i když vinu popírá :D ) mi u výdechu klimatize u spolujezdce nejspíše násilnou snahou zavřít větrání (přítelkyni vadí klimatizace a foukání, tak to zavírá:D) vycvakla od sebe ty dva plastové listy, které směřují proud vzduchu. Takže se nyní musí nastavovat pojednom... Kdyby někdo věděl, jak tento výdech vyndat z palubky, abych mohl ty listy nacvaknout zpět do sebe, budu vděčný :)

Takže až na tyto maličkosti auto jezdí pořád na výbornou a je defakto v absolutním pořádku :)

5.4.2013 11:39

Přeměření spotřeby

V tomhle týdnu mne napadlo po jisté výměně názorů ohledně spotřeby si zkusit tu mojí přeměřit. V průměru celkově (města, dálnice, okrsky) jezdím za 6.6 litru, ale auto nikterak nešetřím a rozjedu se často i ostřeji. Zkusil sem tedy město - Praha trasa cca 30 km tam i zpět ve všední den a potkal jsem i zácpu v centru.Spotřeba se ustálila na 4,7 litrech. Jel jsem mírně (hlavně rozjezdy), ale ne jako brzda provozu. Poté jsem zkusil kombinaci město/dálnice ( na okrsku jsem se skoro nedostal) a výsledek při klidnější jízdě dodržování předpisů je 5.6 litru (dálnice 140 tempomat). Takže je to opravdu, ale opravdu o těžké noze a vedlo mě to k zamyšlení, že začnu jezdit mírněji :D litr spotřeby dolu není zas tak nezanedbatelný posun a brzdou jsem opravdu nebyl :)

21.1.2013 09:37

První cesta na hory

Minulý víkend jsme spolu s Mondeem absolvovali první jízdu na hory ( Klínovec). Loni jsem musel jet jiným vozem díky špatnému dovírání haubny ( viz servis), takže jsem byl zvědav, jak se auto bude chovat na sněhu ( u nás ho moc nebývá) a hlavně, jestli bude startovat i po promrzlé noci. Naštěstí vše dopadlo dobře, nikde jsme nezapadli a auto si s větší vrstvou sněhu poradilo dobře především díky těžkému předku. I po stání na mrazu (-10 až -13) ráno auto naskočilo, sice déle žhavilo, ale vše v naprostém pořádku. Toho jsem se bál nejvíce :). Přikládám pár zasněžených fotek :).

Dále bych rád poděkoval některým uživatelům odsud za užitečné rady ohledně auta. Především Švagimu za to, že mne naučil používat hlasové ovládání, takže mažu z mínusů auta. Taktéž díky za návod na výměnu žárovek, ale toto si ještě musím vyzkoušet a doufám, že to nebudu muset dělat v brzké době:)

2.1.2013 12:08

Přidáno video

Přidal jsem video akcelerace z 0-100km/h. Z videa je patrné, že akcelerace odpovídá papírovým hodnotám tzn +/- 11s. Takže nyní může každý sám porovnat, o kolik je akcelerace horší než silnější 103kw modely :).
Nutno podotknout, že motor má ale zase dost síly, jelikož i když zaostává skoro o 20 kw oproti silnější 103kw verzi, tak kroutící moment je jen o 20Nm menší (300/85kw vs 320/103kw).

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi 85kw Titanium

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Většinou jen běžná údržba

praktičnost
10

Je

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

V mainstreamu jedno z nej co jsem kdy řídil v této třídě

jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
6
výkon motoru
7

Opět v porovnání a ve své třídě dostačující

spotřeba
8
hlučnost motoru
9

Po zahřátí je na diesel v kokpitu relativně ticho.

kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…