Recenze
BMW řada 8 850i
Technické info
Přezdívka auta Bismarck Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:121000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 12 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 4988 výkon [kW]: 220 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 26
Popis vozu
V roce 1997 jsem po čtyřech společných letech prodal Mitsubishi 3000 GTVR-4 a domníval se, že spolu se svou rostoucí rodinou se teď nějakou dobu obejdu bez dvoudveřového auta označovaného všeobecně jako kupé. Stále častěji jsem se pak ale přistihoval, jak se zvyšující se závistí pozoruji kolegy řidiče, kteří v takových vozech se spokojeným úsměvem na rtu brázdí silnice. No a pak ve chvíli, kdy jsem už začal mít pocit, že se nesmějí na mě, ale smějí se přímo mně, jsem přikročil k ráznému řešení svých abstinenčních příznaků. Bývalý kolega mého otce zrovínka v tu dobu prodával své milované BMW 850i. Chytila ho totiž druhá míza a syndrom „nafukující se rodinka“ ho postihl rovněž, ani ne o dva roky později, než mě... O možnosti pozdějších "kupátkových" abstinencí naštěstí neměl žádného tucha :))
BMW prodával z pozice prvního majitele. Tak moc po něm v roce 1991 toužil, že nečekal, až se objeví i u českého dealera, ale zakoupil ho ve Vídni. Postupně ho ještě doladil za ukrutné peníze optickým tuningem a paprskovými koly (hned dvě sady, jistota je jistota) od dvorního tunera BMW, firmy Alpina. Vzhled vozu popíšu později v oddělené kapitole. Pro úplnou představu, v jakém stavu se asi prodávaný Bavorák nacházel, uvedu kratičkou noticku. Kolega s mým tátou měli jet na služební cestu. Stačil jediný pohled z okna na podmračenou oblohu, kolega prohlásil: “bude pršet…“ a nejelo se nikam!
Auto jsem v roce 1998 koupil se 76.000 km, nyní je ujeto celkem 121.000. Jedná se o černou metalízu, motor 12 válců, objem 4.988 cm3, 295 koní, 450 Nm, provedení 850i. Kupé 2+2, černá kůže, automat. Hmotnost 2.000 kilo. Nikdy jsem neměl pochopení pro kolegy motoristy, kteří svým miláčkům dávali jména. V celé historii jsem také žádnému svému autu žádné jméno nedal. Až na tohle mastodontní BMW. Říkám mu Bismarck, podle legendární německé bitevní lodi. Má podobnou hmotnost, podobnou sílu a podobnou spotřebu. O té se teď také zmíním. Všechny čtenáře – ekology preventivně žádám, aby si šli namočit kapesník a umístili si jej na čelo. To abyste se pak nerozčilovali, že jsem Vás nevaroval... Už? Takže, benzínu spotřebujete při ustálené rychlosti do 120 km/h a za použití tempomatu kolem 12 až 13 litrů. Ne, ještě není chvíle pro tvrzení, že to není až zas tak hrozné. Ve městě se tempomat věru moc použít nedá, takže spotřeba se nám sune nahoru na 25 litrů. Tedy, v letních měsících. V zimě je to trošku horší. To jsme na 28 a pořád to ještě není maximální možná spotřeba, ta dále stoupá se stoupajícím apetitem šlapat na plynový pedál... V hlavičce recenze uvádím průměrnou spotřebu 26 litrů, což je údaj dlouhodobého měření z análů palubního počítače. Dále výrobce udává, že je nutno počítat s vyšší spotřebou oleje, tak litr na 1.000 km. Já změřil jiný údaj. Asi 3 litry na 1.000. Inu, Bismarck… Malá historka na závěr tohoto odstavce. Byl jsem jednou u benzínky, bral plnou, tj. 95 litrů, a něco oleje. Když jsem platil asi tak 3.500 korun, tak si paní u kasy překontrolovala správnost desetinné čárky v součtu, vyklonila se z pokladny a tipovala, s kterým náklaďákem jsem se tak „rozšoupl“. Když zjistila, jak se věci mají, kroutila hlavou a směrem ke kolegyni utrousila: “za tydle peníze jezdíme se starym na tejden s plnou penzí do Jižních Čech na dovču!“.
Motor. Nejen motor, ale vlastně celé auto se dá imaginárně v podélném směru přeříznout na dvě poloviny. Fakt! A každá z těch půlek má svůj šestiválec, svou řídící jednotku, výfukové potrubí a v zadním kufru i svůj vlastní akumulátor. Až si říkáte, jak musí nebo museli být výrobci aut z Mnichova sofistikovaní, že ze dvou aut složí jeden dvanáctiválcový klenot. No ale popravdě, soudruzi z Německa udělali někde chybu. Stává se totiž, že motor před nastartováním občas přechází do nouzového režimu provozu jen šesti válců. Tento stav má i své avízo v podobě traumatizující oranžové kontrolky na palubní desce s tajemnou zkratkou EML (elektronische motor leistung). K tomu dochází buď zcela nahodile, problém je v řídící jednotce (ale nikoli za jízdy), nebo když neznáte jednu důležitou zásadu. 850ka se nesmí odpojit od akumulátorů! Dojde tím k vynulování řídící jednotky převodovky a k bezpečnostnímu, automatickému, odpojení poloviny válců. Nu, stalo se mi to, a musím mít zásadní výhradu. A to, že servis BMW v Brně nebyl schopen tento problem odstranit. Pomohlo až překódování jednotky v Bosch servisu. Když už ale všech 12 válců pracuje, je to zase pohlazení. Motor má plochou výkonovou křivku téměř od volnoběžných otáček. Vážně, skoro nepřeháním. Pokud necháte řadit převodovku v režimu Ekonomik ( :)) ), pak k řazení převodových stupňů dochází při 2.500 otáček. Hluk a vibrace žádné. Zátah slušný, pocit z většího závodění Vám ale ubírá automat a velká hmotnost osmičky. Ona je to totiž vlastně sedmička s karoserií kupé namísto sedan. Jen je kratší, nižší a širší. A podobné je i svezení. Pohodlné, rychlé, ale nejlíp po rovince. Od roku 1992 se na trhu objevilo sportovnější 850 CSi s 380 koňmi výkonu.
Převodovka je automatická, čtyřstupňová. S ohledem na věk nenajdete žádné plus – minus na volantu, natož nějaká pádla pod volantem. Je ale možné pákou volit i manuálně 1, 2, 3.
Podvozek. Jako klasický bavorák je 850ka autem s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Nikdy jsem se nedostal do natolik extrémní situace, abych mohl tvrdit, jak se auto chová při ztrátě adheze. Možná je to i firemním sloganem, že auto má mít rychlejší podvozek, než motor. K faktům - literatura hovoří logicky o nedotáčivosti. Co ale okomentovat mohu, je chování a použitelnost resp. nepoužitelnost auta v zimě. Na ujetém sněhu nebo ledovce nemáte šanci se s širokými pneumatikami (245/40/18 vpředu, 285/35/18 vzadu) skoro ani rozjet. Kola se samozřejmě ihned protáčejí, ale co je nejhorší, v rozjetí samotném Vám zabrání následně kontrola prokluzu kol ASC+T, která v podstatě odpojí výkon motoru na zadní nápravu. Jediným lékem je pak vypnutí této funkce a její přiřazení až ve chvíli, kdy je auto v pohybu. O nějakém vyjíždění zasněženého kopce už nemůže být vůbec řeči, tam jste odkázání na hbitost silničářů. V ostatních měsících je vše bez výhrad.
Karoserie a interiér. Až doteď jsem byl hodně kritický. A jsem rád, že v tomto odstavečku se to změní. Nedávno mě navštívil kolega – BMW fanatik, s novou pětkou, který kdysi tohle auto měl. Vyžádal si klíče, posadil se, nasál – ona osmička je i po pachu nezaměnitelné auto, a řekl větu, kterou někdo možná hned napoprvé nepřenese přes srdce (a pokud se Vám to nestane ani napodruhé nebo vůbec, pak to prostě berte s nadsázkou): “850ka byl poslední pěknej bavorák“... Ano, 850ka je krásná a dodnes noblesní. Elegantní linie velmi dlouhého a nízkého auta je zdůrazněna bočním prolisem, který se prohlubuje v oblasti blatníků a opticky zvětšuje jejich vystoupení z karoserie. Přední čelo (a nutno dodat, v klidovém stavu) je velmi nízké díky absenci hlavních světlometů (součinitel odporu vzduchu je jen 0.29). Ty jsou řešeny na tehdejší dobu (vynuceně) módním vyklápěním. V případě popisovaného vozu je přední maska doplněna ještě o tuningový originální CSi nárazník se spojlerem, které dávají autu agresivnější výraz. Dalšími doplňky jsou pak menší kapkovitá zrcátka na dvojici vzpěr, prahová lišta, zadní nárazník a křídlo. Velmi efektní je také v letních měsících zapuštění všech 4 bočních oken do karoserie, ovládaných z místa řidiče. Okna jsou bezrámová, navíc chybí „B“ sloupek, takže po zajetí oken se otevře do auta obrovský otvor od „A“ sloupku po „C“ a vynikne nepřerušovaná křivka oblouku střechy. Tomuto prvku jsem věnoval pár samostatných fotek v galeri. Kola jsou Alpina, 18ti palcová, límce vytažené až po lemy blatníků. Interiér snese dodnes nároky na moderní design, snad jen volant by mohl být menší a se silnějším věncem. Kontrolky jsou bez vyjímky podsvíceny oranžovou barvou. Poslední postřeh v této části bych věnoval servomotorkům v elektrických systémech vozu. Ve své době se tradovalo, že žádné jiné auto jich nemá tolik. Nechci je vyjmenovávat, jen čtenáře upozorním na mile praktický dopad. U jiného auta vytáhnete klíčky ze zapalování a auto ztichne. Osmička bude ještě dobrých 30 sekund bzučet na několika různých frekvencích, cvakat a jinak se zvukově projevovat, než se doopravdy odmlčí a usne…
Spolehlivost a provozní náklady. Největším problémem je již zmiňovaná trucovitost chodu všech 12 válců najednou. Vůbec, elektrický systém je zřejmě největší slabinou auta. Je to asi dáno jeho složitostí a množstvím el. součástek, které mohou být zdrojem poruchy. Vždyť jen na jednom světlometu spolu s blinkrem je dohromady 6 žárovek! Další potíže jsem měl s benzínovými pumpami, kódováním rádia, senzorem tlaku servokapaliny, o vagónu žárovek ani nemluvě. Poměrně krátký je interval výměny brzdových destiček, to pro vysokou brzděnou hmotnost. Jen jednou jsem zkusil ušetřit na neoriginálních destičkách a vřele nedoporučuji, pak totiž Bismarck dokonce i brzdil se setrvačností svého námořního jmenovce! Samostatnou kapitolou je průsak kapalin a spotřeba oleje. Ještě závěrem vysypu z rukávu poslední příhodu. Onehdy se přiblížila chvíle pro výměnu zapalovacích svíček. V originálním servisu je měli nepěkně předražené, vyrazil jsem tedy do specializované, nicméně levnější prodejny elektrických součástek. Prodavač se chvíli tvářil ustaraně. Měl pochybnosti o skladových zásobách požadovaného typu. „Podíváme se do systému“ řekl a jal se žhavit své PC. Po chvíli se rozzářil a sdělil mi:“ale ano, mám jich skladem bohatě, dokonce 10 kusů!“ Pozorný čtenář jistě vytušil, že z této informace jsem měl radost přibližně o 20 procent menší, nežli pan prodavač…
A závěrečné shrnutí? BMW 850i není auto na každý den. Je drahé na provoz, nepraktické, ve městě trochu nemotorné. Možná jednou bude ceněným veteránem pro celkově malou výrobní sérii. Ale hlavně. Bylo to, je, a myslím, že i bude, elegantní a krásné auto! A proto má, a ještě dlouho bude mít, své místo v mé garáži..!
Silné stránky
image, nepřehlédnutelnost
pohodlnost na delších cestách
unikátnost díky velmi omezené výrobní sérii
potenciálně atraktivní veterán
Slabé stránky
spolehlivost
spotřeba paliva
spotřeba oleje
spotřeba brzdových destiček
spotřeba duševních sil při opravách
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
BMW zastoupení v Brně je nepoužitelné. Veškeré opravy pramenící ze stávkující elektroniky vyřeší pouze specialista, t.j. Bosch servis
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od soukromé osoby
Tuning
Auto má originální optotuning od BMW a Alpiny. Přední nárazník se spojlerem je z typu CSi. Dále zrcátka, prahy, "difuzor", zadní křídlo a 18" kola Alpina
Novinky v recenzi
fotky
druhá polovina fotek se Z4
Nový výfuk
Jak jsem psal přibližně před týdnem, došlo na výměnu zadních tlumičů výfuku. S ohledem na nepřijatelnou cenovou kalkulaci od BMW (30.000 plus DPH plus montáž) jsem zvolil levnější variantu. Zakázkovou dílenskou výrobu. Postup je částečně zobrazen v galerii pod autem. Tlumiče jsou vystlány skelnou vatou, otryskány, pohliníkovány a ve finále nastříkány černým vypalovacím sprejem. Koncovky jsme použili z původního výfuku, jen byly povrchově upraveny. Avizované mírné zvýšení hlasitosti (t.j. částečné odstranění efektu tlumení) bylo dosaženo vypuštěním přepážek v tlumičích. Ze subjektivního pohledu (poslechu) je decentní změna směrem k vyšší hlasitosti auta skutečně patrná. Takže spokojenost, stejně jako s cenou. Ta byla včetně daně a montáže obou tlumičů a potrubí dohromady 8.000 Káčé. Adresu dílny sdělím na vyžádání. Možná ve fotogalerii chybí obrázek výsledného pohledu na auto s novými tlumiči. Zájemci jej mohou vidět (a slyšet) naživo zítra, t.j. v neděli 23.10.2011 v 17:00 v Brně na srazu. Podrobnosti rovněž sdělím, pokud si je vyžádáte..
Bismarck opět vyplouvá z domovského přístavu!
letí to.. Ano, po dvou letech stání v garáži přichází opět jeho čas. Aneb 10.10.2011 v 10 hodin jsem vyzvednul z magistrátního depozita SPZ a osmička je opět "postrachem" brněnských silnic, přesněji, brněnských čerpacích stanic. Nasadil jsem také zrenovovaná kola (viz. předchozí novinky), vyleštil lak a z motoru vyhnal všechny pavouky. Navíc mám v plánu montáž dvojice nových koncových tlumičů výfuku. O této eventualitě udělám rovněž "novinku" včetně popisu, fotodokumentace, cenové kalkulace výroby a případně i adresy dílny pro případ, že se někdo nechá inspirovat.. Pohled na zadek auta už od příštího úterý nebude hyzděn rezavým chuchvalcem, který kdysi býval výfukem. Navíc jsem se s technikem domluvil, že při výrobě bude myslet na to, aby ve zvuku výfuku byla posílena, řečeno v hudební metafoře, basová linka.. :) to jen aby dvanáctičlenný dechový orchestr, který je na Bismarckově přední palubě a který do výsledné smršti přispívá, měl adekvátní zvukový projev :)
u konkurence..
byl jsem si dnes dopol projet SL600 Brabus a SLK 350. Vůbec to nebylo špatný.. :)) Pár fotek v galerii
Porsche World Roadshow 2011 na AMT Brno
http://auto.porsche.cz/motorsport-a-udalosti/roadshow
byl jsem se mrknout, v galerii pod BMW je par fotek..
s-mike je úspěšný dealer II
další "obětí" mého dealerství je soused Dan, který prodal svou bílou Imprezu STi a objednal tu správnou značku.. Tentokráte je to lehké vybočení z trendu, neb se nejedná o 911. Ale i tak to bude zajímavé auto. Zelený Cayman R. Jak to jen půjde, přidám do galerie fotos :) Jo a koukám na datum - stejně jako první zveřejnění Turba dne 1.4.2008 (třetí výročí, to je hrozný, jak to letí) ani tohle není apríl!!
s-mike je úspěšný dealer
Pokud mohu započítat i Švihákova Gripena, mám od minulého týdne "na svědomí" ukecání dalšího, v pořadí již čtvrtého, motoristy, který si posléze pořídil 911ku! Tentokráte je to Viktor, pár lidí ho zná i odsud z MACZ.. Fotodokumentaci dnešního setkání s jeho černou 997 4S můžete nalézt pod recenzí BMW. U focení přirozeně nemohla chybět žába :))) Jen tak dále!!
Vzpomínka na Andrejku
vzhledem k tomu, že osmička bude "pod plachtou" ještě pár dalších měsíců.. a tudíž nehrozí, že bych na ni namířil objektiv foťáku, usilovně jsem přemýšlel, zda nemám z minulosti ještě nějaké dosud nezveřejněné snímky. Nu a v nestřežené chvíli, kdy si starej Alzheimer odskočil na malou (možná prostata..), jsem si vzpomněl. Jsou to hóódně letité snímky. Nejenže nemají HDR úpravu, ony jsou dokonce foceny ještě analogovou cestou a digitalizovány. Pokud by někoho zajímalo, ze kterého roku jsou, pak to vím opravdu velmi přesně.. Foceno 11.9.2001. Odpoledne mi kámoš volal nějakou zmatenou informaci, že v New Yorku spadlo jakýsi letadlo..
Anabáze s renovací elektronů skončila.. aneb IV. kapitola
tak, právě dnes jsem si přivezl Alpiny se zrenovovaným lakem!! Ještě pár týdnů ho nechám dozrát, pak obuju, a vyjedu s BMW 8er wie neu!! Platil jsem 6.000 vč. DPH. Lak je vážně perfektní, pro zájemce mohu prozradit, že ona kouzelná dílna se nachází v Nosislavi a šéfuje jí pan Zdeněk Klobása.
Anabáze s renovací elektronů začala.. aneb III. kapitola
do galerie jsem přidal aktuální fotky Alpin.. Již jsou zbaveny starého laku. Nakonec byla použita metoda chemického odstranění louhem. Pohledově vypadají perfektně, žádné stopy po laku a ani žádná koroze hliníku, která by mohla zapříčinit pozdější odlupování nového laku. Padlo rovněž rozhodnutí o barvě této první sady kol. Jsem zbabělec, takže nejdříve je nechám nalakovat původním odstínem, t.j. stříbrnou. Více odvahy si dodám při opakování akce s druhou sadou, budou titanové. Snad. Nevím, bojím se.. :))
Anabáze s renovací elektronů začala.. aneb II. kapitola
před několika dny jsem převzal vyrovnané Alpiny s opravenými límci. Nastalo další rozhodování, jakým způsobem (a zda vůbec) odstraňovat starý, původní, lak. Klasický způsob je otryskání (opískování). Uvažoval jsem, a do dnešního rozhodnutí tento způsob převažoval, i o šetrnější metodě, t.j. o chemickém odstranění laku v louhu. V takovém případě se otevírala i další možná finální povrchová úprava disků, a sice vyleštění. Zde je ovšem poměrně vysoká cena - 2.500 za disk. Ale má-li někdo zájem, mám kontakt. Nakonec rozhodla návštěva u profesionála a shlédnutí jednotlivých fází opravy podobných kol na místě.. Takže definitivně jdeme cestou klasickou, opískováním. Jak jsem uvedl, na vlastní oči jsem viděl, že i takto se dají zachovat i ty nejmenší detaily na discích, což je pro mě rozhodující s ohledem na dodržení původního charakteru Alpin (zejména ostré hrany jednotlivých žeber). Výsledek bude přibližně za týden. S lakováním to bude o hodně horší - s ohledem na preciznost práce je dílna zavalena zakázkami a disky budou k převzetí až za DVA měsíce. Nu což, alespoň budu mít čas přemýšlet, jakou barvu laku zvolit. Zatím jsou mými "favority" původní stříbrná nebo titanová ala Lambo Gallardo. Pokud máte jiný nápad, ocením, když mi ho napíšete..! :)
Anabáze s renovací elektronů začala.. aneb I. kapitola
dnes jsem vytáhl ze sklepa náhradní sadu 18" Alpiňáckejch elektronů, vyhnal pavouky, narval do kufru a odvezl na vyzutí do pneuservisu. Tři kola bude potřeba vyrovnat, vyvařit límce a pak je osoustružit. Hotovo a připraveno k druhému dějství by vše melo být zhruba za týden..!! Náklady: 2.000 za opravu kol a 400 za vyzutí a ekol. likvidaci starých gum
něco málo o HDR fotografii
na MACZ se vyrojila řada kritiků odsuzujících HDR fotografie bez dalšího povědomí o této inovativní metodě zobrazení fotografovaného objektu. Pro ty už tento rozbor asi určen není, protože oni již svou pravdu našli a dále hledat nemusejí. Ale pro ty ostatní, kteří by snad byli náchylní k opakování nejčastější mantry zmiňované skupiny lidí, a sice "z těch omalovánek mě bolí oči" apod., je určeno pro vysvětlení následujících pár řádků..:
Cílem HDR technologie je zprostředkovat divákovi focenou scénu co nejpodobněji tomu, jak by ji viděl vlastníma očima. Lidské oko dokáže vnímat dynamický rozsah až kolem 20 EV, snímací čip zrcadlovky však zvládne jen kolem 11 EV, monitor zobrazí zhruba 9 EV. Veličina EV vyjadřuje rozdíl jasu mezi nejtmavší a nejsvětlejší částí scény, zvýšení EV o jednotku znamená zdvojnásobení jasu (množství světla). Krajina za slunečného dne má dynamický rozsah (kontrast scény) kolem 15 EV – lidské oko bez problémů vnímá zároveň předměty ve stínu i na slunci, snímací čip fotoaparátu to však nezvládne, stejně jako monitor nedokáže takový rozsah EV zobrazit.
HDR technologie se tedy musí (a umí) vypořádat nejenom s omezeným dynamickým rozsahem snímacího čipu, ale především s malým dynamickým rozsahem monitoru či papíru.
SPZ
Dnes, 8/12/2009 v 10:00 jsem odevzdal SPZ do depozita. Bismarck je tedy na několik dalších měsíců ukotven v domovském přístavu.. Ach jo :((
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 8 850i
- BMW 850i 1992 25.09.2017 21:44 RejnOK007
- Re: Re: Re: fantazie 04.02.2017 15:36 s-mike (RSKa)
- Re: Říkám mu Bismarck, podle legendární německé bitevní lodi. 04.02.2017 15:32 s-mike (RSKa)
- Re: Re: fantazie 15.01.2017 22:18 RR01
- Říkám mu Bismarck, podle legendární německé bitevní lodi. 31.10.2016 20:58 kernel
- Re: Test 20.05.2016 14:52 s-mike (RSKa)
- Test 11.05.2016 14:55 janpww
- Re: fantazie 23.09.2015 16:50 s-mike (RSKa)
- fantazie 03.08.2015 19:30 farrel22
- Re: Ahoj 19.09.2013 11:11 s-mike (RSKa)
- Ahoj 16.09.2013 21:06 tholis
- Pro inspiraci :) 05.02.2013 15:57 s-mike (RSKa)
- Pro inspiraci :-) 04.02.2013 11:25 Stejsn
- S-miku 12.06.2012 14:02 Mireon
- Re: Poklona ikone 31.05.2012 03:25 HitmanPB
- Re: Poklona ikone 11.05.2012 05:42 s-mike (RSKa)
- Re: Poklona ikone 11.05.2012 01:28 HitmanPB
- Re: Poklona ikone 10.05.2012 19:56 s-mike (RSKa)
- Poklona ikone 10.05.2012 19:04 HitmanPB
- Re: Skladám poklonu po dvoch rokoch 16.04.2012 09:17 s-mike (RSKa)
- Skladám poklonu po dvoch rokoch 15.04.2012 22:42 Luigiko
- Re: Re: Úprava fotek 09.04.2012 11:46 white label
- Re: Re: Úprava fotek 09.04.2012 09:08 s-mike (RSKa)
- Re: Úprava fotek 08.04.2012 22:20 Ronault.
- Úprava fotek 08.04.2012 22:02 Nerez
- Re: Ty jo! 29.03.2012 17:44 s-mike (RSKa)
- Ty jo! 29.03.2012 16:00 ivtec
- Re: Už šestým rokem 16.02.2012 17:16 s-mike (RSKa)
- Re: Už šestým rokem 12.02.2012 12:09 samael
- Re: Už šestým rokem 09.02.2012 19:37 s-mike (RSKa)
Další vozy značky BMW
-
BMW řada 8 (2020) Majitel: Yersinak
Přidáno: 10.3.2021 169 Majitel 9.83 Uživatelé
-
BMW M3 (2016) Majitel: stealth01
Přidáno: 13.12.2016 6310 Majitel 10.00 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2017) Majitel: stealth01
Přidáno: 24.5.2017 1110 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2019) Majitel: reno01
Přidáno: 6.9.2019 9010 Majitel 9.96 Uživatelé