Recenze

10 Majitel

BMW řada 8 850i

9.97 Uživatelé

Hodnoceno: 214× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 8, foto 1 BMW řada 8, foto 2 BMW řada 8, foto 3 BMW řada 8, foto 4 BMW řada 8, foto 5 BMW řada 8, foto 6 BMW řada 8, foto 7 BMW řada 8, foto 8
BMW řada 8, foto 9 BMW řada 8, foto 10 BMW řada 8, foto 11 BMW řada 8, foto 12 BMW řada 8, foto 13 BMW řada 8, foto 14 BMW řada 8, foto 15 BMW řada 8, foto 16 BMW řada 8, foto 17 BMW řada 8, foto 18 BMW řada 8, foto 19 BMW řada 8, foto 20 BMW řada 8, foto 21 BMW řada 8, foto 22 BMW řada 8, foto 23 BMW řada 8, foto 24 BMW řada 8, foto 25 BMW řada 8, foto 26 BMW řada 8, foto 27 BMW řada 8, foto 28 BMW řada 8, foto 29 BMW řada 8, foto 30 BMW řada 8, foto 31 BMW řada 8, foto 32 BMW řada 8, foto 33 BMW řada 8, foto 34 BMW řada 8, foto 35 BMW řada 8, foto 36 BMW řada 8, foto 37 BMW řada 8, foto 38 BMW řada 8, foto 39 BMW řada 8, foto 40 BMW řada 8, foto 41 BMW řada 8, foto 42 BMW řada 8, foto 43 BMW řada 8, foto 44 BMW řada 8, foto 45 BMW řada 8, foto 46 BMW řada 8, foto 47 BMW řada 8, foto 48 BMW řada 8, foto 49 BMW řada 8, foto 50 BMW řada 8, foto 51 BMW řada 8, foto 52 BMW řada 8, foto 53 BMW řada 8, foto 54 BMW řada 8, foto 55 BMW řada 8, foto 56 BMW řada 8, foto 57 BMW řada 8, foto 58 BMW řada 8, foto 59 BMW řada 8, foto 60 BMW řada 8, foto 61 BMW řada 8, foto 62 BMW řada 8, foto 63 BMW řada 8, foto 64 BMW řada 8, foto 65 BMW řada 8, foto 66 BMW řada 8, foto 67 BMW řada 8, foto 68 BMW řada 8, foto 69 BMW řada 8, foto 72 BMW řada 8, foto 73 BMW řada 8, foto 74 BMW řada 8, foto 75 BMW řada 8, foto 76 BMW řada 8, foto 77 BMW řada 8, foto 78 BMW řada 8, foto 79 BMW řada 8, foto 80 BMW řada 8, foto 81 BMW řada 8, foto 82 BMW řada 8, foto 83 BMW řada 8, foto 84 BMW řada 8, foto 85 BMW řada 8, foto 86 BMW řada 8, foto 87 BMW řada 8, foto 88 BMW řada 8, foto 89 BMW řada 8, foto 90 BMW řada 8, foto 91 BMW řada 8, foto 92 BMW řada 8, foto 93 BMW řada 8, foto 94 BMW řada 8, foto 95 BMW řada 8, foto 96 BMW řada 8, foto 97 BMW řada 8, foto 98 BMW řada 8, foto 99 BMW řada 8, foto 100 BMW řada 8, foto 101 BMW řada 8, foto 106 BMW řada 8, foto 107 BMW řada 8, foto 108 BMW řada 8, foto 109 BMW řada 8, foto 110 BMW řada 8, foto 111 BMW řada 8, foto 112 BMW řada 8, foto 113 BMW řada 8, foto 114 BMW řada 8, foto 115 BMW řada 8, foto 116 BMW řada 8, foto 117 BMW řada 8, foto 118 BMW řada 8, foto 119 BMW řada 8, foto 120 BMW řada 8, foto 121 BMW řada 8, foto 122 BMW řada 8, foto 123 BMW řada 8, foto 124 BMW řada 8, foto 125 BMW řada 8, foto 126 BMW řada 8, foto 127 BMW řada 8, foto 128 BMW řada 8, foto 129 BMW řada 8, foto 130 BMW řada 8, foto 131 BMW řada 8, foto 132 BMW řada 8, foto 133 BMW řada 8, foto 134 BMW řada 8, foto 135 BMW řada 8, foto 136 BMW řada 8, foto 137 BMW řada 8, foto 138 BMW řada 8, foto 139 BMW řada 8, foto 140 BMW řada 8, foto 141 BMW řada 8, foto 142 BMW řada 8, foto 143 BMW řada 8, foto 144 BMW řada 8, foto 145 BMW řada 8, foto 146 BMW řada 8, foto 147 BMW řada 8, foto 151 BMW řada 8, foto 152 BMW řada 8, foto 153 BMW řada 8, foto 198 BMW řada 8, foto 199 BMW řada 8, foto 200 BMW řada 8, foto 201 BMW řada 8, foto 204 BMW řada 8, foto 205 BMW řada 8, foto 206 BMW řada 8, foto 207 BMW řada 8, foto 209 BMW řada 8, foto 210 BMW řada 8, foto 211 BMW řada 8, foto 212 BMW řada 8, foto 213 BMW řada 8, foto 214 BMW řada 8, foto 215 BMW řada 8, foto 216 BMW řada 8, foto 217 BMW řada 8, foto 218 BMW řada 8, foto 219 BMW řada 8, foto 220 BMW řada 8, foto 221 BMW řada 8, foto 222 BMW řada 8, foto 223 BMW řada 8, foto 224 BMW řada 8, foto 225 BMW řada 8, foto 226 BMW řada 8, foto 227 BMW řada 8, foto 228 BMW řada 8, foto 229 BMW řada 8, foto 230 BMW řada 8, foto 231 BMW řada 8, foto 232 BMW řada 8, foto 233 BMW řada 8, foto 234 BMW řada 8, foto 235 BMW řada 8, foto 236 BMW řada 8, foto 237 BMW řada 8, foto 238 BMW řada 8, foto 239 BMW řada 8, foto 240 BMW řada 8, foto 241 BMW řada 8, foto 242 BMW řada 8, foto 243 BMW řada 8, foto 244 BMW řada 8, foto 245 BMW řada 8, foto 246 BMW řada 8, foto 247 BMW řada 8, foto 248 BMW řada 8, foto 249 BMW řada 8, foto 250 BMW řada 8, foto 251 BMW řada 8, foto 252 BMW řada 8, foto 253 BMW řada 8, foto 254 BMW řada 8, foto 255 BMW řada 8, foto 256 BMW řada 8, foto 259 BMW řada 8, foto 260 BMW řada 8, foto 261 BMW řada 8, foto 262 BMW řada 8, foto 263 BMW řada 8, foto 264 BMW řada 8, foto 265 BMW řada 8, foto 266 BMW řada 8, foto 267 BMW řada 8, foto 268 BMW řada 8, foto 269 BMW řada 8, foto 270 BMW řada 8, foto 271 BMW řada 8, foto 272 BMW řada 8, foto 273 BMW řada 8, foto 274 BMW řada 8, foto 275 BMW řada 8, foto 276 BMW řada 8, foto 277 BMW řada 8, foto 278 BMW řada 8, foto 279 BMW řada 8, foto 280 BMW řada 8, foto 281 BMW řada 8, foto 283 BMW řada 8, foto 285 BMW řada 8, foto 286 BMW řada 8, foto 287 BMW řada 8, foto 288 BMW řada 8, foto 289 BMW řada 8, foto 290 BMW řada 8, foto 291 BMW řada 8, foto 292 BMW řada 8, foto 293 BMW řada 8, foto 294 BMW řada 8, foto 295 BMW řada 8, foto 296 BMW řada 8, foto 297 BMW řada 8, foto 298 BMW řada 8, foto 299 BMW řada 8, foto 300 BMW řada 8, foto 301 BMW řada 8, foto 302 BMW řada 8, foto 303 BMW řada 8, foto 304 BMW řada 8, foto 305 BMW řada 8, foto 306 BMW řada 8, foto 307 BMW řada 8, foto 308 BMW řada 8, foto 309 BMW řada 8, foto 310 BMW řada 8, foto 311 BMW řada 8, foto 312 BMW řada 8, foto 314 BMW řada 8, foto 315 BMW řada 8, foto 316 BMW řada 8, foto 317 BMW řada 8, foto 318 BMW řada 8, foto 319 BMW řada 8, foto 320 BMW řada 8, foto 321 BMW řada 8, foto 322 BMW řada 8, foto 323 BMW řada 8, foto 324 BMW řada 8, foto 325 BMW řada 8, foto 330 BMW řada 8, foto 331 BMW řada 8, foto 332 BMW řada 8, foto 333 BMW řada 8, foto 334 BMW řada 8, foto 335 BMW řada 8, foto 336 BMW řada 8, foto 337 BMW řada 8, foto 342 BMW řada 8, foto 343 BMW řada 8, foto 344 BMW řada 8, foto 345 BMW řada 8, foto 346 BMW řada 8, foto 347 BMW řada 8, foto 348 BMW řada 8, foto 349 BMW řada 8, foto 350 BMW řada 8, foto 351 BMW řada 8, foto 352 BMW řada 8, foto 353
 

Technické info

Přezdívka auta Bismarck Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:121000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 12 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 4988 výkon [kW]: 220 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 26

Popis vozu

V roce 1997 jsem po čtyřech společných letech prodal Mitsubishi 3000 GTVR-4 a domníval se, že spolu se svou rostoucí rodinou se teď nějakou dobu obejdu bez dvoudveřového auta označovaného všeobecně jako kupé. Stále častěji jsem se pak ale přistihoval, jak se zvyšující se závistí pozoruji kolegy řidiče, kteří v takových vozech se spokojeným úsměvem na rtu brázdí silnice. No a pak ve chvíli, kdy jsem už začal mít pocit, že se nesmějí na mě, ale smějí se přímo mně, jsem přikročil k ráznému řešení svých abstinenčních příznaků. Bývalý kolega mého otce zrovínka v tu dobu prodával své milované BMW 850i. Chytila ho totiž druhá míza a syndrom „nafukující se rodinka“ ho postihl rovněž, ani ne o dva roky později, než mě... O možnosti pozdějších "kupátkových" abstinencí naštěstí neměl žádného tucha :))

BMW prodával z pozice prvního majitele. Tak moc po něm v roce 1991 toužil, že nečekal, až se objeví i u českého dealera, ale zakoupil ho ve Vídni. Postupně ho ještě doladil za ukrutné peníze optickým tuningem a paprskovými koly (hned dvě sady, jistota je jistota) od dvorního tunera BMW, firmy Alpina. Vzhled vozu popíšu později v oddělené kapitole. Pro úplnou představu, v jakém stavu se asi prodávaný Bavorák nacházel, uvedu kratičkou noticku. Kolega s mým tátou měli jet na služební cestu. Stačil jediný pohled z okna na podmračenou oblohu, kolega prohlásil: “bude pršet…“ a nejelo se nikam!

Auto jsem v roce 1998 koupil se 76.000 km, nyní je ujeto celkem 121.000. Jedná se o černou metalízu, motor 12 válců, objem 4.988 cm3, 295 koní, 450 Nm, provedení 850i. Kupé 2+2, černá kůže, automat. Hmotnost 2.000 kilo. Nikdy jsem neměl pochopení pro kolegy motoristy, kteří svým miláčkům dávali jména. V celé historii jsem také žádnému svému autu žádné jméno nedal. Až na tohle mastodontní BMW. Říkám mu Bismarck, podle legendární německé bitevní lodi. Má podobnou hmotnost, podobnou sílu a podobnou spotřebu. O té se teď také zmíním. Všechny čtenáře – ekology preventivně žádám, aby si šli namočit kapesník a umístili si jej na čelo. To abyste se pak nerozčilovali, že jsem Vás nevaroval... Už? Takže, benzínu spotřebujete při ustálené rychlosti do 120 km/h a za použití tempomatu kolem 12 až 13 litrů. Ne, ještě není chvíle pro tvrzení, že to není až zas tak hrozné. Ve městě se tempomat věru moc použít nedá, takže spotřeba se nám sune nahoru na 25 litrů. Tedy, v letních měsících. V zimě je to trošku horší. To jsme na 28 a pořád to ještě není maximální možná spotřeba, ta dále stoupá se stoupajícím apetitem šlapat na plynový pedál... V hlavičce recenze uvádím průměrnou spotřebu 26 litrů, což je údaj dlouhodobého měření z análů palubního počítače. Dále výrobce udává, že je nutno počítat s vyšší spotřebou oleje, tak litr na 1.000 km. Já změřil jiný údaj. Asi 3 litry na 1.000. Inu, Bismarck… Malá historka na závěr tohoto odstavce. Byl jsem jednou u benzínky, bral plnou, tj. 95 litrů, a něco oleje. Když jsem platil asi tak 3.500 korun, tak si paní u kasy překontrolovala správnost desetinné čárky v součtu, vyklonila se z pokladny a tipovala, s kterým náklaďákem jsem se tak „rozšoupl“. Když zjistila, jak se věci mají, kroutila hlavou a směrem ke kolegyni utrousila: “za tydle peníze jezdíme se starym na tejden s plnou penzí do Jižních Čech na dovču!“.

Motor. Nejen motor, ale vlastně celé auto se dá imaginárně v podélném směru přeříznout na dvě poloviny. Fakt! A každá z těch půlek má svůj šestiválec, svou řídící jednotku, výfukové potrubí a v zadním kufru i svůj vlastní akumulátor. Až si říkáte, jak musí nebo museli být výrobci aut z Mnichova sofistikovaní, že ze dvou aut složí jeden dvanáctiválcový klenot. No ale popravdě, soudruzi z Německa udělali někde chybu. Stává se totiž, že motor před nastartováním občas přechází do nouzového režimu provozu jen šesti válců. Tento stav má i své avízo v podobě traumatizující oranžové kontrolky na palubní desce s tajemnou zkratkou EML (elektronische motor leistung). K tomu dochází buď zcela nahodile, problém je v řídící jednotce (ale nikoli za jízdy), nebo když neznáte jednu důležitou zásadu. 850ka se nesmí odpojit od akumulátorů! Dojde tím k vynulování řídící jednotky převodovky a k bezpečnostnímu, automatickému, odpojení poloviny válců. Nu, stalo se mi to, a musím mít zásadní výhradu. A to, že servis BMW v Brně nebyl schopen tento problem odstranit. Pomohlo až překódování jednotky v Bosch servisu. Když už ale všech 12 válců pracuje, je to zase pohlazení. Motor má plochou výkonovou křivku téměř od volnoběžných otáček. Vážně, skoro nepřeháním. Pokud necháte řadit převodovku v režimu Ekonomik ( :)) ), pak k řazení převodových stupňů dochází při 2.500 otáček. Hluk a vibrace žádné. Zátah slušný, pocit z většího závodění Vám ale ubírá automat a velká hmotnost osmičky. Ona je to totiž vlastně sedmička s karoserií kupé namísto sedan. Jen je kratší, nižší a širší. A podobné je i svezení. Pohodlné, rychlé, ale nejlíp po rovince. Od roku 1992 se na trhu objevilo sportovnější 850 CSi s 380 koňmi výkonu.

Převodovka je automatická, čtyřstupňová. S ohledem na věk nenajdete žádné plus – minus na volantu, natož nějaká pádla pod volantem. Je ale možné pákou volit i manuálně 1, 2, 3.

Podvozek. Jako klasický bavorák je 850ka autem s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Nikdy jsem se nedostal do natolik extrémní situace, abych mohl tvrdit, jak se auto chová při ztrátě adheze. Možná je to i firemním sloganem, že auto má mít rychlejší podvozek, než motor. K faktům - literatura hovoří logicky o nedotáčivosti. Co ale okomentovat mohu, je chování a použitelnost resp. nepoužitelnost auta v zimě. Na ujetém sněhu nebo ledovce nemáte šanci se s širokými pneumatikami (245/40/18 vpředu, 285/35/18 vzadu) skoro ani rozjet. Kola se samozřejmě ihned protáčejí, ale co je nejhorší, v rozjetí samotném Vám zabrání následně kontrola prokluzu kol ASC+T, která v podstatě odpojí výkon motoru na zadní nápravu. Jediným lékem je pak vypnutí této funkce a její přiřazení až ve chvíli, kdy je auto v pohybu. O nějakém vyjíždění zasněženého kopce už nemůže být vůbec řeči, tam jste odkázání na hbitost silničářů. V ostatních měsících je vše bez výhrad.

Karoserie a interiér. Až doteď jsem byl hodně kritický. A jsem rád, že v tomto odstavečku se to změní. Nedávno mě navštívil kolega – BMW fanatik, s novou pětkou, který kdysi tohle auto měl. Vyžádal si klíče, posadil se, nasál – ona osmička je i po pachu nezaměnitelné auto, a řekl větu, kterou někdo možná hned napoprvé nepřenese přes srdce (a pokud se Vám to nestane ani napodruhé nebo vůbec, pak to prostě berte s nadsázkou): “850ka byl poslední pěknej bavorák“... Ano, 850ka je krásná a dodnes noblesní. Elegantní linie velmi dlouhého a nízkého auta je zdůrazněna bočním prolisem, který se prohlubuje v oblasti blatníků a opticky zvětšuje jejich vystoupení z karoserie. Přední čelo (a nutno dodat, v klidovém stavu) je velmi nízké díky absenci hlavních světlometů (součinitel odporu vzduchu je jen 0.29). Ty jsou řešeny na tehdejší dobu (vynuceně) módním vyklápěním. V případě popisovaného vozu je přední maska doplněna ještě o tuningový originální CSi nárazník se spojlerem, které dávají autu agresivnější výraz. Dalšími doplňky jsou pak menší kapkovitá zrcátka na dvojici vzpěr, prahová lišta, zadní nárazník a křídlo. Velmi efektní je také v letních měsících zapuštění všech 4 bočních oken do karoserie, ovládaných z místa řidiče. Okna jsou bezrámová, navíc chybí „B“ sloupek, takže po zajetí oken se otevře do auta obrovský otvor od „A“ sloupku po „C“ a vynikne nepřerušovaná křivka oblouku střechy. Tomuto prvku jsem věnoval pár samostatných fotek v galeri. Kola jsou Alpina, 18ti palcová, límce vytažené až po lemy blatníků. Interiér snese dodnes nároky na moderní design, snad jen volant by mohl být menší a se silnějším věncem. Kontrolky jsou bez vyjímky podsvíceny oranžovou barvou. Poslední postřeh v této části bych věnoval servomotorkům v elektrických systémech vozu. Ve své době se tradovalo, že žádné jiné auto jich nemá tolik. Nechci je vyjmenovávat, jen čtenáře upozorním na mile praktický dopad. U jiného auta vytáhnete klíčky ze zapalování a auto ztichne. Osmička bude ještě dobrých 30 sekund bzučet na několika různých frekvencích, cvakat a jinak se zvukově projevovat, než se doopravdy odmlčí a usne…

Spolehlivost a provozní náklady. Největším problémem je již zmiňovaná trucovitost chodu všech 12 válců najednou. Vůbec, elektrický systém je zřejmě největší slabinou auta. Je to asi dáno jeho složitostí a množstvím el. součástek, které mohou být zdrojem poruchy. Vždyť jen na jednom světlometu spolu s blinkrem je dohromady 6 žárovek! Další potíže jsem měl s benzínovými pumpami, kódováním rádia, senzorem tlaku servokapaliny, o vagónu žárovek ani nemluvě. Poměrně krátký je interval výměny brzdových destiček, to pro vysokou brzděnou hmotnost. Jen jednou jsem zkusil ušetřit na neoriginálních destičkách a vřele nedoporučuji, pak totiž Bismarck dokonce i brzdil se setrvačností svého námořního jmenovce! Samostatnou kapitolou je průsak kapalin a spotřeba oleje. Ještě závěrem vysypu z rukávu poslední příhodu. Onehdy se přiblížila chvíle pro výměnu zapalovacích svíček. V originálním servisu je měli nepěkně předražené, vyrazil jsem tedy do specializované, nicméně levnější prodejny elektrických součástek. Prodavač se chvíli tvářil ustaraně. Měl pochybnosti o skladových zásobách požadovaného typu. „Podíváme se do systému“ řekl a jal se žhavit své PC. Po chvíli se rozzářil a sdělil mi:“ale ano, mám jich skladem bohatě, dokonce 10 kusů!“ Pozorný čtenář jistě vytušil, že z této informace jsem měl radost přibližně o 20 procent menší, nežli pan prodavač…

A závěrečné shrnutí? BMW 850i není auto na každý den. Je drahé na provoz, nepraktické, ve městě trochu nemotorné. Možná jednou bude ceněným veteránem pro celkově malou výrobní sérii. Ale hlavně. Bylo to, je, a myslím, že i bude, elegantní a krásné auto! A proto má, a ještě dlouho bude mít, své místo v mé garáži..!

Silné stránky

image, nepřehlédnutelnost
pohodlnost na delších cestách
unikátnost díky velmi omezené výrobní sérii
potenciálně atraktivní veterán

Slabé stránky

spolehlivost
spotřeba paliva
spotřeba oleje
spotřeba brzdových destiček
spotřeba duševních sil při opravách

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

BMW zastoupení v Brně je nepoužitelné. Veškeré opravy pramenící ze stávkující elektroniky vyřeší pouze specialista, t.j. Bosch servis

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromé osoby

Tuning

Auto má originální optotuning od BMW a Alpiny. Přední nárazník se spojlerem je z typu CSi. Dále zrcátka, prahy, "difuzor", zadní křídlo a 18" kola Alpina

 

Novinky v recenzi

16.5.2014 12:25

fotky

druhá polovina fotek se Z4

22.10.2011 17:44

Nový výfuk

Jak jsem psal přibližně před týdnem, došlo na výměnu zadních tlumičů výfuku. S ohledem na nepřijatelnou cenovou kalkulaci od BMW (30.000 plus DPH plus montáž) jsem zvolil levnější variantu. Zakázkovou dílenskou výrobu. Postup je částečně zobrazen v galerii pod autem. Tlumiče jsou vystlány skelnou vatou, otryskány, pohliníkovány a ve finále nastříkány černým vypalovacím sprejem. Koncovky jsme použili z původního výfuku, jen byly povrchově upraveny. Avizované mírné zvýšení hlasitosti (t.j. částečné odstranění efektu tlumení) bylo dosaženo vypuštěním přepážek v tlumičích. Ze subjektivního pohledu (poslechu) je decentní změna směrem k vyšší hlasitosti auta skutečně patrná. Takže spokojenost, stejně jako s cenou. Ta byla včetně daně a montáže obou tlumičů a potrubí dohromady 8.000 Káčé. Adresu dílny sdělím na vyžádání. Možná ve fotogalerii chybí obrázek výsledného pohledu na auto s novými tlumiči. Zájemci jej mohou vidět (a slyšet) naživo zítra, t.j. v neděli 23.10.2011 v 17:00 v Brně na srazu. Podrobnosti rovněž sdělím, pokud si je vyžádáte..

13.10.2011 17:59

Bismarck opět vyplouvá z domovského přístavu!

letí to.. Ano, po dvou letech stání v garáži přichází opět jeho čas. Aneb 10.10.2011 v 10 hodin jsem vyzvednul z magistrátního depozita SPZ a osmička je opět "postrachem" brněnských silnic, přesněji, brněnských čerpacích stanic. Nasadil jsem také zrenovovaná kola (viz. předchozí novinky), vyleštil lak a z motoru vyhnal všechny pavouky. Navíc mám v plánu montáž dvojice nových koncových tlumičů výfuku. O této eventualitě udělám rovněž "novinku" včetně popisu, fotodokumentace, cenové kalkulace výroby a případně i adresy dílny pro případ, že se někdo nechá inspirovat.. Pohled na zadek auta už od příštího úterý nebude hyzděn rezavým chuchvalcem, který kdysi býval výfukem. Navíc jsem se s technikem domluvil, že při výrobě bude myslet na to, aby ve zvuku výfuku byla posílena, řečeno v hudební metafoře, basová linka.. :) to jen aby dvanáctičlenný dechový orchestr, který je na Bismarckově přední palubě a který do výsledné smršti přispívá, měl adekvátní zvukový projev :)

11.6.2011 15:39

u konkurence..

byl jsem si dnes dopol projet SL600 Brabus a SLK 350. Vůbec to nebylo špatný.. :)) Pár fotek v galerii

16.4.2011 17:24

Porsche World Roadshow 2011 na AMT Brno

http://auto.porsche.cz/motorsport-a-udalosti/roadshow

byl jsem se mrknout, v galerii pod BMW je par fotek..

1.4.2011 13:52

s-mike je úspěšný dealer II

další "obětí" mého dealerství je soused Dan, který prodal svou bílou Imprezu STi a objednal tu správnou značku.. Tentokráte je to lehké vybočení z trendu, neb se nejedná o 911. Ale i tak to bude zajímavé auto. Zelený Cayman R. Jak to jen půjde, přidám do galerie fotos :) Jo a koukám na datum - stejně jako první zveřejnění Turba dne 1.4.2008 (třetí výročí, to je hrozný, jak to letí) ani tohle není apríl!!

6.2.2011 17:45

s-mike je úspěšný dealer

Pokud mohu započítat i Švihákova Gripena, mám od minulého týdne "na svědomí" ukecání dalšího, v pořadí již čtvrtého, motoristy, který si posléze pořídil 911ku! Tentokráte je to Viktor, pár lidí ho zná i odsud z MACZ.. Fotodokumentaci dnešního setkání s jeho černou 997 4S můžete nalézt pod recenzí BMW. U focení přirozeně nemohla chybět žába :))) Jen tak dále!!

19.12.2010 18:39

Vzpomínka na Andrejku

vzhledem k tomu, že osmička bude "pod plachtou" ještě pár dalších měsíců.. a tudíž nehrozí, že bych na ni namířil objektiv foťáku, usilovně jsem přemýšlel, zda nemám z minulosti ještě nějaké dosud nezveřejněné snímky. Nu a v nestřežené chvíli, kdy si starej Alzheimer odskočil na malou (možná prostata..), jsem si vzpomněl. Jsou to hóódně letité snímky. Nejenže nemají HDR úpravu, ony jsou dokonce foceny ještě analogovou cestou a digitalizovány. Pokud by někoho zajímalo, ze kterého roku jsou, pak to vím opravdu velmi přesně.. Foceno 11.9.2001. Odpoledne mi kámoš volal nějakou zmatenou informaci, že v New Yorku spadlo jakýsi letadlo..

4.10.2010 16:36

Anabáze s renovací elektronů skončila.. aneb IV. kapitola

tak, právě dnes jsem si přivezl Alpiny se zrenovovaným lakem!! Ještě pár týdnů ho nechám dozrát, pak obuju, a vyjedu s BMW 8er wie neu!! Platil jsem 6.000 vč. DPH. Lak je vážně perfektní, pro zájemce mohu prozradit, že ona kouzelná dílna se nachází v Nosislavi a šéfuje jí pan Zdeněk Klobása.

7.9.2010 12:47

Anabáze s renovací elektronů začala.. aneb III. kapitola

do galerie jsem přidal aktuální fotky Alpin.. Již jsou zbaveny starého laku. Nakonec byla použita metoda chemického odstranění louhem. Pohledově vypadají perfektně, žádné stopy po laku a ani žádná koroze hliníku, která by mohla zapříčinit pozdější odlupování nového laku. Padlo rovněž rozhodnutí o barvě této první sady kol. Jsem zbabělec, takže nejdříve je nechám nalakovat původním odstínem, t.j. stříbrnou. Více odvahy si dodám při opakování akce s druhou sadou, budou titanové. Snad. Nevím, bojím se.. :))

13.8.2010 14:05

Anabáze s renovací elektronů začala.. aneb II. kapitola

před několika dny jsem převzal vyrovnané Alpiny s opravenými límci. Nastalo další rozhodování, jakým způsobem (a zda vůbec) odstraňovat starý, původní, lak. Klasický způsob je otryskání (opískování). Uvažoval jsem, a do dnešního rozhodnutí tento způsob převažoval, i o šetrnější metodě, t.j. o chemickém odstranění laku v louhu. V takovém případě se otevírala i další možná finální povrchová úprava disků, a sice vyleštění. Zde je ovšem poměrně vysoká cena - 2.500 za disk. Ale má-li někdo zájem, mám kontakt. Nakonec rozhodla návštěva u profesionála a shlédnutí jednotlivých fází opravy podobných kol na místě.. Takže definitivně jdeme cestou klasickou, opískováním. Jak jsem uvedl, na vlastní oči jsem viděl, že i takto se dají zachovat i ty nejmenší detaily na discích, což je pro mě rozhodující s ohledem na dodržení původního charakteru Alpin (zejména ostré hrany jednotlivých žeber). Výsledek bude přibližně za týden. S lakováním to bude o hodně horší - s ohledem na preciznost práce je dílna zavalena zakázkami a disky budou k převzetí až za DVA měsíce. Nu což, alespoň budu mít čas přemýšlet, jakou barvu laku zvolit. Zatím jsou mými "favority" původní stříbrná nebo titanová ala Lambo Gallardo. Pokud máte jiný nápad, ocením, když mi ho napíšete..! :)

3.8.2010 14:38

Anabáze s renovací elektronů začala.. aneb I. kapitola

dnes jsem vytáhl ze sklepa náhradní sadu 18" Alpiňáckejch elektronů, vyhnal pavouky, narval do kufru a odvezl na vyzutí do pneuservisu. Tři kola bude potřeba vyrovnat, vyvařit límce a pak je osoustružit. Hotovo a připraveno k druhému dějství by vše melo být zhruba za týden..!! Náklady: 2.000 za opravu kol a 400 za vyzutí a ekol. likvidaci starých gum

12.12.2009 21:38

něco málo o HDR fotografii

na MACZ se vyrojila řada kritiků odsuzujících HDR fotografie bez dalšího povědomí o této inovativní metodě zobrazení fotografovaného objektu. Pro ty už tento rozbor asi určen není, protože oni již svou pravdu našli a dále hledat nemusejí. Ale pro ty ostatní, kteří by snad byli náchylní k opakování nejčastější mantry zmiňované skupiny lidí, a sice "z těch omalovánek mě bolí oči" apod., je určeno pro vysvětlení následujících pár řádků..:

Cílem HDR technologie je zprostředkovat divákovi focenou scénu co nejpodobněji tomu, jak by ji viděl vlastníma očima. Lidské oko dokáže vnímat dynamický rozsah až kolem 20 EV, snímací čip zrcadlovky však zvládne jen kolem 11 EV, monitor zobrazí zhruba 9 EV. Veličina EV vyjadřuje rozdíl jasu mezi nejtmavší a nejsvětlejší částí scény, zvýšení EV o jednotku znamená zdvojnásobení jasu (množství světla). Krajina za slunečného dne má dynamický rozsah (kontrast scény) kolem 15 EV – lidské oko bez problémů vnímá zároveň předměty ve stínu i na slunci, snímací čip fotoaparátu to však nezvládne, stejně jako monitor nedokáže takový rozsah EV zobrazit.

HDR technologie se tedy musí (a umí) vypořádat nejenom s omezeným dynamickým rozsahem snímacího čipu, ale především s malým dynamickým rozsahem monitoru či papíru.

8.12.2009 13:44

SPZ

Dnes, 8/12/2009 v 10:00 jsem odevzdal SPZ do depozita. Bismarck je tedy na několik dalších měsíců ukotven v domovském přístavu.. Ach jo :((

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 8 850i

Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

auto obsahuje velké množství mechanických i elektronických dílů, které mohou být (a ve shodě s Murphyho zákony také jsou) zdrojem řady závad a nadprůměrné nespolehlivosti

praktičnost
9

u vozů "kupé" by tato kolonka měla být zaslepena.. Kupé je o kráse a estetice a nikoli o praktičnosti!

prostornost
9

dtto s předchozím odstavcem. Na kupé je v 850 relativně velký kufr a alespoň v náznaku se jedná o čtyřmístný model (2+2). Což napr. R8 nenabízí ani v tom náznaku :))

jízdní vlastnosti
9

na suchu mám jen připomínku k velké hmotnosti, na mokru a ve sněhu je prakticky nepoužitelné. Ale do takových podmínek mám jiná auta.

jízdní komfort
10

na předních sedadlech je místa jako v limuzíně. Vzadu je to přirozeně slabší. Jízda je velmi příjemná, auto absorbuje nerovnosti a motor není téměř slyšet. Točivý moment je totiž dostačující již od 2.500 otáček

provozní náklady
6

jsou adekvátní k dané třídě auta, t.j. vysoké

náhradní díly
6

pokud by měl člověk osmičku udržovat výhradně z nových náhradních dílů, pak je také nutno hledat nové náhradní finanční zdroje. Případně rozprodat vlastní párové vnitřní orgány

výkon motoru
10

v dnešní době by šlo ze strojovny, která pohání 850ku, asi dostat o pár set koní víc, ale i tak je výkon vcelku dostatečný.

spotřeba
6

spotřeba paliva a oleje je enormní, není už víc aut, která by v tomto ohledu osmičku "trumfnula". Není to auto na každý den. Snad ani na každý měsíc :))

hlučnost motoru
10

jak píšu jinde.. motor, pokud pracuje tak jak má, připomíná pověstný švýcarský chronometr. Přesný, tichý

kvalita sedadel
10

sedadla jsou kožená, vyhřívaná. I po mnoha letech jsou ve výborném stavu, jsou více pohodlná, než sportovní. Vzadu je možné umístit jen dítě nebo slečnu s malou pánví. Já si ale stejně vybírám pouze tento druh.. preferuji slečny před dětmi..

brzdy
10

pocit z brždění vysoké hmotnosti auta je uspokojivý pouze v případě použití originálních brzdových destiček. Zde se tedy jakákoli úspora striktně nedoporučuje!!

zavazadlový prostor
10

na danou třídu auta je zavazadlový prostor asi jeden z největších, jaké jsem u svých aut zažil. A to je ještě mírně zmenšen použitím zásobníku na 10 CD






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…