Recenze

9 Majitel

BMW řada 8 840i M Sport Coupe

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 8, foto 1 BMW řada 8, foto 2 BMW řada 8, foto 3 BMW řada 8, foto 4 BMW řada 8, foto 5 BMW řada 8, foto 6 BMW řada 8, foto 7 BMW řada 8, foto 8
BMW řada 8, foto 9 BMW řada 8, foto 10 BMW řada 8, foto 11 BMW řada 8, foto 12 BMW řada 8, foto 13 BMW řada 8, foto 14 BMW řada 8, foto 15 BMW řada 8, foto 16 BMW řada 8, foto 17 BMW řada 8, foto 18 BMW řada 8, foto 19 BMW řada 8, foto 20 BMW řada 8, foto 21 BMW řada 8, foto 22 BMW řada 8, foto 23 BMW řada 8, foto 24 BMW řada 8, foto 25 BMW řada 8, foto 26 BMW řada 8, foto 27 BMW řada 8, foto 28 BMW řada 8, foto 29 BMW řada 8, foto 30 BMW řada 8, foto 31 BMW řada 8, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta Prdelák Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:1120 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 254 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.7 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Rozhodl jsem se, že zase napíšu nějaký ten blábol. Už dlouho jsem chtěl něco napsat a podělit se o zážitky s auty, ale nějak to nevyšlo. Tak třeba dnes to vyjde. A moc se omlouvám, jestli jste náhodou narazili na moji blabla recenzi a momentálně ji čtete. Nejsem žádný automobilový odborník, ale auta mám rád.

V roce 2009 se ze mě také stal BMW - fil (mimo Subaru - fila). Začínal jsem na 320i kupé, poté 420i kupé v letech 2014 - 2018 a nakonec 440i kupé v letech 2018 - 2021 (fotografie jednoho ze strojů jsou také ve fotogalerii). A minulý rok byl zase čas na změnu. Vždy jsem trochu pošilhával po řadě 6, ale v plánu byla nová M440i. Ale jelikož už mi trochu přibývají roky a dostal jsem velice dobrou nabídku na osmičkovou řadu, řekl jsem si, že to vyzkouším. Možná za pár desítek let to už bude všechno jinak a třeba už všichni budeme muset jezdit jenom v malých elektrických automatických autíčkách.

Vybral jsem vstupní verzi Coupe (kupé vlastně tak moc praktická nejsou) 840i M Sport s RWD a M sportovním diferenciálem. Stroj má ve vstupní verzi dokonce i čtyři kola. :-) Patřím mezi konzervativnější řidiče (motor, volant a sedačka stačí) neprahnoucí po tunách technologií a stále nějak preferuji řídit auto sám. Ale jak jsem postupně zjišťoval auto má i v základní verzi celou řadu bezpečnostních a asistenčních systému, některé velice užitečné a některé méně (jako například automatické parkování - může ulehčit parkování na těsném parkovišti; systém varování opuštění jízdního pruhu - auto se i samo vrátí, což je někdy ne zcela příjemné, když například objíždíte překážku, doporučoval bych ho vypnout na menších silnicích, ale na dálnicích vás může zachránit; a také systém hlídající chodce s eventuelním automatickým brzděním může zabránit neštěstí). Auto používám každý den (z práce do práce, transport dětí do školy a ze školy). A končím s úvodními bláboly, pokračujeme dál a přímo k autu.

Ohledně exteriéru auta: přední část se mi líbí, i umírněný grill - ledvinky (naštěstí ne tak velký jako u nové 4 a staronové 7), trochu připomíná tvarem zelené prase z Angry Birds hry, ale je hezký. Světla mají bezva design a povedly se (hezká denní LED očka, adaptivní, ale není to Laser varianta, už je pozdě a to mě mrzí). Dlouhá přední krásně klenutá kapota je elegantní. V současné době se výrobci aut a designéři vyžívají ve vytváření různých falešných a slepých průduchů, děr a výfuků. Asi je to moderní. Tady jsou také - průduchy na stranách za předními koly, na blatnících za zadními koly a to samé je i ve předu, vše slepě končící. Z profilu je auto opravdu nádherné, dlouhá příď, lehce se svažující střecha k zádi, připomíná letící šíp. A 20 palcová kola se k autu opravdu hodí a sedí úplně přesně. Zadek osmičky je malilinko baculatý, ale jinak bez výhrad. Zadní světlá stejně jako přední se povedly. Jediné, co by mohlo být krapet jinak udělané jsou velké anabolické "výfuky", které vlastně nejsou úplně tak výfuky (samotné výfuky jsou schované uvnitř a bojí se kouknout ven) a nějak ten zadek trochu hyzdí. Modrá barva (Sonic Speed Blue, pro rok 2021 již není v nabídce) autu také sluší. Čili exteriér celkově na výbornou.

K interiéru nemám moc připomínek. Líbí se mi. Je to BMW, vše je extrémně pohodlné, praktické, funkční a super kvalita. Vše je tam, kde to řidič potřebuje a nějak to vždy intuitivně najde. Celá řada recenzí kritizovala, že osmička sdílí totožný design s trojkovou a čtyřkovou řadou, ale při bližším prozkoumání detailů je to trochu jinak. Do komfortních sedadel zapadnete jako do peřinky a je z nich také dobrý výhled. Sedadla jsou potažena Merino kůží v barvě Koňaku (aspoň můžete absorbovat koňak přes vaše oblečení během řízení), barva je opravdu hezká a hodí se k modré vnější barvě. Dovolím si také napsat jednu malou výtku - chybí tady sluha podávající pásy. Taková malá umělohmotná ruka, která vám vždy nabídne pás, když si sednete. U všech čtyřek je to standardní výbava. Ale asi jsem si na to už za ta léto zvykl a stal se ze mě líný blb. Velká obrazovka Infosystému sedí na správném místě a s novým updatovaným iDrive 7 systémem (dnes se stáhla nejposlednější verze systému 11/2020.5, tak uvidíme jaké jsou tam změny - je to ale hlavně o Alexe od Amazonu) je radost si hrát. Je to otázka pár hodin než si na něj zvyknete. Ze začátku je tam možná moc nastavování, ale když je vše uděláno a hotovo, už na to dále nemusíte sáhnout. Obrazovka se také dobře čte (to je informace jen pro slepýše jako jsem já). Systém se ovládá jednak dotykem, ale také známým iDrive kolečkem. Také je velké plus, že ovládání klimatizace je stále mimo hlavní infodisplej a ovládá se zvlášť. Digitální přístrojová obrazovka/deska by snesla možná trochu úprav (předchozí varianty byly vzhledem geniální), vypadá trochu jakoby šitá horkou jehlou, ale vlastně na ni moc nekoukáte díky skvělému head up displeji. Zadní sedadla jsou dostačující a pohodlná jen pro dospěláky a děti do 170 cm, jste - li větší, tak se vám tam dlouho líbit nebude.

Motor, kterým je tato vstupní verze osmičky osazena je třílitr šestiválec s turbodmychadlem, výkon 340 koní s kroutivým momentem okolo 500 Nm, s kódovým označením B58B30M1 a opravdu stačí (aspoň mě určitě, vyzkoušel jsem také i 4.4 litr s 530 koňmi u 850i, ale nějak mi přišlo, že tahle hustota je pro mladší řidiče & řidičky a neměnil bych). Jeho sladění s osmistupňovou automatickou převodovkou se rovna nadhera, v tom se BMW dari a dařilo. Necítíte vlastně skoro vůbec žádné přechody mezi stupni. Jízdu si užíváte, auto vás hypnotizuje, cítíte, jak vám podvědomě říká, že nikam nepotřebujete spěchat, všechno kolem ubíhá v jakési jiné časoprostorové dimenzi a když vystoupíte, je to jakoby jste právě chtěli teprve nastoupit a někam jet. Celkově ja tato osmička spíše o komfortu, ale neznamená to, že nemá ambice na trochu rychlejší jízdu, když to bude potřeba. Přiškrtíte krček a vyrazí velice živě vpřed. Podle informací od výrobce osmička zrychli z 0 - 100 km/hod pod 5 vteřin. Před tím než se vydáte na menší okresní silnice si nakonfigurujte Sport Individual mod (a také si nezapomeňte vypnout hlídače opuštění pruhů) a budete překvapeni, že i tento motor umí posouvat skoro 1800 kg kupéčko vpřed velice zdárně a RWD s diferenciálem udělají na vaší tváři velký úsměv od ucha k uchu a budete spokojeni, jak i tento stroj, byť stále s na straně komfortní než sportovní, umí krájet zatáčky. Z mého osobního pohledu je jízda s 840i na okrskách mnohem lepší a zábavnější než to bylo u mého předchozího stroje 440i (F32).

Závěrem: bezva auto, když jezdíte solo nebo ve dvou, komfortní, i rychlé, když je potřeba, které vás vždy naladí do pohody a klidu. Ale není to vše jen o autech, je to vlastne o nás. Zatím stále můžeme auta přirovnávat k hudebním nástrojům, kterým my auto oblíbenci vdechujeme život. Nikdo však neví jak dlouho to bude možné než i auta podlehnou plné automatické elektronické počítačové hudbě. Ještě máme chvíli čas.Tak a to je vše a omlouvám se bláboly (a za fotky - pořád tady prší).






Silné stránky

Výtečné jízdní charakteristiky - jede i do zatáček :-).
Komfortní jízda (ticho v kabině, ale moje staré Subaru 2.5 GT 2010 je tišší).
Dostatečný motor (zcela postačující na moji páprdovskou jízdu - z 0 na 100 km/h pod 5 vteřin úplně stačí, když je potřeba zrychlit).
Kvalita interiéru a pěkná barva kůže.
Pohodlná sedadla.
Perfektní iDrive 7.

Slabé stránky

Zpětná vazba od volantu malinko mdlejší (Subaru je lepší).
Málo místa na zadních sedadlech (pro dva auto stačí :-).
Sluha podávající pasy chybí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bavarian BMW - perfektní jako obvykle.

 

Novinky v recenzi

22.3.2021 18:29

Fotografie předchozího stroje

Do fotogalerie přidány starší fotografie předchozího stroje - 440i kupé 2018 s motorem 2889 ccm - 326 koní a 450 Nm (vlastněno od 2018 do 2021 - najeto 16000 km).


Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…