Recenze

jmicro (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Hyundai i30 Classic 1,4 DOHC CVVT

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21 Hyundai i30, foto 22 Hyundai i30, foto 23 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36 Hyundai i30, foto 37 Hyundai i30, foto 38 Hyundai i30, foto 39 Hyundai i30, foto 40 Hyundai i30, foto 41 Hyundai i30, foto 42 Hyundai i30, foto 43 Hyundai i30, foto 44 Hyundai i30, foto 45 Hyundai i30, foto 46 Hyundai i30, foto 47 Hyundai i30, foto 48 Hyundai i30, foto 49 Hyundai i30, foto 50 Hyundai i30, foto 51 Hyundai i30, foto 52 Hyundai i30, foto 53 Hyundai i30, foto 54 Hyundai i30, foto 55 Hyundai i30, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Design:

Hyundai i30 první generace (r.v 2009 ) je pro mě i po pěti letech od koupě stále pěkné auto. Vzhledově se mi dokonce líbí více, než nová generace. Nicméně jak auto vypadá, není pro mě zas tak důležité, stejně jako červená barva, jež byla jedna z mála bez příplatku.

Interiér:

Vnitřek potěší svou prostorností na předních sedadlech, na zadních je to dnes již průměr, ale přesto mám i vzadu místo před koleny ( při výšce 180cm ). Na šířku je to vzadu tak akorát, dva dospělí bez problému, místa nad hlavou je dost. Zavazadlový prostor je pro mé potřeby dnes již malý, když potřebuji naložit dětský kočárek, do kufru se již nic moc nevejde, takže musím dle potřeby sklápět část zadní lavice. Velké plus je rovná podlaha po sklopení opěradel a relativně nízká nakládací hrana ( využito při nákupu pračky ). Pod podlahou kufru mám uložené nejnutnější nářadí a povinnou výbavu spolu s plnohodnotným rezervním kolem.
Po usednutí za volant mám všechny ovládací prvky pěkně po ruce, panel autorádia a ovladače ventilace jsou mírně natočeny k řidiči. Potěšilo mě ovládání funkcí rádia na volantu.
Věnec volantu je v mé výbavě Classic bohužel celý jen z vroubkovaného plastu, ale ani po 5 letech mi jeho povrch nevadí a není vidět ani náznak opotřebení.
Sedadlo řidiče je pohodlné i na delší cesty.

Jízdní vlastnosti:

Podvozek je spíše tvrdší, při přejezdu příčných nerovností nebo prahů je to dost cítit v interiéru, zvláště na zadních sedadlech. Mám obuty pneu 185/65 R15 - letní Hankook, zimní Barum a na zimních je jízda komfortnější vlivem měkčího pláště pneu, na druhou stranu na zimních auto v zatáčkách více „plave“. Limity podvozku jsem ještě neměl možnost vyzkoušet protože většinou jezdím v klidném tempu, občas zkouším rychleji projet zatáčku ale nepouštím se do žádných riskantních manévrů ( pozn.: považuju se za řidiče amatéra ač mám najeto přes 100 000 km ).
Brzdy fungují spolehlivě, ze záčátku byly ostřejší, ale i po 5 letech s továrními destičkami brzdí slušně.

Motor:

Je to atmosférická „jednačtyřka“ s maximem výkonu 80 kW v 6200 otáčkách za minutu, takže aby motor táhnul, musí se točit. S tím nemám problém. Když jedu v klidu ve městě 55 km/h tachometrových, na rovince mu nevadí ani 5. rychlostní stupeň na udržování rychlosti při cca 1800 ot/min. Když potřebuju rychle předjet nebo najet na dálnici, stačí podřadit a poslat motor nad 4000 ot/min kde má dostatek síly na zrychlení.
Omezovač zasahuje v 6500 ot/min.
Pár negativ ovšem tento základní motor má.
Je totiž spojen s relativně krátkými převody a na dálnici při tachometrových 140 točí 4500 ot/min, což se projeví hlukem v kabině. Další věc je, že naloženému autu se zapnutou klimatizací se už moc dobře zrychlovat nechce. Spotřeba se dlouhodobě drží kolem 7l/100km, v zimě cca 7,5l/100, mohla by být i nižší, ale svůj díl na tom nese větší podíl dálnice na cestách do práce.


Zkušenosti s vozem po téměř 5ti letech provozu:

Auto bylo po celou dobu pravidelně servisováno v autorizovaných servisech Hyundai. Kromě klasické údržby a náplní se vyskytlo i pár závad.
Hned v prvním roce se uvolnily prachovky na zadních tlumičích, což se projevovalo boucháním při přejezdu nerovností, hlavně v zimních měsících. Servis toto vyřešil v záruce přilepením prachovek, které drží doteď.

Druhá závažnější věc bylo vrzání při sešlápnutí spojkového pedálu ( 5.rok ) , v servisu promazali hydraulický pístek, který ovládá spojku – v rámci pětileté záruky.

Další „nedokonalosti“ již bez návštěvy servisu
– zatékání do spínače otevření kufru ( při dlouhotrvajícím dešti ), oprava doma pomocí sanitárního průhledného silikonu.
– špatné otevírání víčka nádrže paliva – oprava natlakováním plechové pružiny

Celkové hodnocení:

I po pěti letech a 75 000 km jsem s autem spokojený a do budoucna doufám, že mi bude ještě nějakou dobu sloužit. Jako budoucího nástupce bych už volil vůz větší s ohledem na přepravu rodiny.

Silné stránky

- relativně výkonný základní motor
- vnitřní prostor
- dobrý poměr cena/ užitná hodnota

Slabé stránky

- hlučnější a méně komfortní podvozek
- pouze 5 st. převodovka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Běžný garanční servis - ok.
Promáčknutý blatník z parkoviště ( někdo do mého auta nacouval) - oprava v rámci havarijní pojistky - ok.

Závady viz výše.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupeno v Auto Palace Butovice, velmi příjemné jednání, určitě doporučuji.

 

Novinky v recenzi

20.4.2014 16:54

Aktualizace

Aktualizoval jsem recenzi se zkušenostmi po 5ti letech provozu.

3.10.2012 11:04

Nové fotky

Přidal jsem aktuální fotky v lepší kvalitě.

21.4.2010 10:10

Někdo mi zprasil auto !!

Lidská demence nezná mezí !! Nějakej ***** mi při parkování promáčk celej blatník a ujel, bohužel jsem to zjistil až když jsem se večer vracel k autu... některé lidi bych střílel !!

13.1.2010 11:39

Zimní aktualizace

Tak sem nahrál dvě nový fotky a aktualizoval jsem stav km.
Auto zatím v pohodě, i v zimě startuje skoro hned :-) Jinak kdyby někoho zajímalo, tak jezdím na Barum Polaris 2 a zatím v pohodě :-)

27.10.2009 11:41

Fotky

Nahrál jsem fotky onoho nešťastného víčka nádrže...


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…