Recenze

9 Majitel

Ford Cougar 2,5 V6

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 102× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Cougar, foto 1 Ford Cougar, foto 2 Ford Cougar, foto 3 Ford Cougar, foto 4 Ford Cougar, foto 5 Ford Cougar, foto 6 Ford Cougar, foto 7 Ford Cougar, foto 8
Ford Cougar, foto 9 Ford Cougar, foto 10 Ford Cougar, foto 11 Ford Cougar, foto 12 Ford Cougar, foto 14 Ford Cougar, foto 15 Ford Cougar, foto 16 Ford Cougar, foto 17 Ford Cougar, foto 18 Ford Cougar, foto 19 Ford Cougar, foto 20 Ford Cougar, foto 21 Ford Cougar, foto 22 Ford Cougar, foto 23 Ford Cougar, foto 24 Ford Cougar, foto 25 Ford Cougar, foto 26 Ford Cougar, foto 27 Ford Cougar, foto 28 Ford Cougar, foto 29 Ford Cougar, foto 30 Ford Cougar, foto 31 Ford Cougar, foto 32 Ford Cougar, foto 33 Ford Cougar, foto 34 Ford Cougar, foto 35 Ford Cougar, foto 36 Ford Cougar, foto 37 Ford Cougar, foto 38 Ford Cougar, foto 39 Ford Cougar, foto 40 Ford Cougar, foto 42 Ford Cougar, foto 43 Ford Cougar, foto 44 Ford Cougar, foto 45 Ford Cougar, foto 46 Ford Cougar, foto 47 Ford Cougar, foto 48 Ford Cougar, foto 49 Ford Cougar, foto 50 Ford Cougar, foto 52 Ford Cougar, foto 53 Ford Cougar, foto 54 Ford Cougar, foto 55 Ford Cougar, foto 56 Ford Cougar, foto 57 Ford Cougar, foto 58 Ford Cougar, foto 59 Ford Cougar, foto 60 Ford Cougar, foto 61
 

Technické info

Přezdívka auta Kugár Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2544 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "serious.dexter".

Ford Cougar může být brán buď jako pokračovatel tradice amerických kár Cougar (Mercury). V tomto případě by se jednalo už o šestou generaci. Nebo je zde alternativa, že se jedná o staršího bratra Fordu Pumy a následovníka Fordu Probe. Ford Cougar nebyl na českém trhu vůbec představen a tak, kdo si jej chtěl pořídit musel do Německa. To je důvod, že je to auto na českých (ale nejen tam) poměrně vzácné. Cougar se vyráběl ve dvou motorizacích: první poháněn motorem Zetec 2,0 (96 kW) a konečně Duratec 2,5 V6 (125 kW). Ještě po roce 2001 prošel Cougar faceliftem a nabízel se v motorizaci 2,5 (2495 ccm místo nepochopitelného objemu předchozí verze 2544 ccm).

Po svém prvním autě Škodě Fabii 1,2 Junior sem chtěl něco stylového, sportovního, silnějšího a hlavně s bezrámovými dveřmi :-D. Rozhodoval sem se mezi Peugeotem 406 coupé a BMW E36 coupé. Toto dilema však rozhodl Cougar,kterého když sem spatřil, nechtěl sem nic jiného. Za málo peněz hodně muziky - jeho výbava byla naprosto epochální v poměru k ceně vozu. Nemluvě o jeho parametrech a skvělým designem.

Vybaven je automatickou klimatizací, koženým čalouněním s vyhřívanýma sedačkama, elektrickým ovládáním okýnek a zrcátek, centrálem na dálku, ABS, ASR, čtyřmi airbagy, blištivými 16'' koly.

Do Cougara sem se zamiloval ihned po koupi a dodnes (že už sme svoji přes půl roku) jsem stále zamilovaný do jeho jízdních vlastností, výbavy, zvuku, designu...všeho. Často se přistihnu jak stojím u okna a koukám na zaparkovaného Kugárka jako básník na lunu.

Popis:
Nyní bych Vám rád představil Cougara jako změť technických informací a čísel.

- počet dveří: 3
- počet míst k sezení: 4
- objem: 2544 ccm
- délka: 4699 mm
- šířka: 1780 mm
- výška: 1308 mm
- rozvor: 2705 mm
- zavazadlový prostor 420l (při sklopených sedačkách 930l)
- objem nádrže: 57 l
- hmotnost: 1466 kg :-/
- pneu - zimní R15 195/60
- letní R16 215/50
- kompresní poměr: 9,7:1
- kroutící moment: 220 Nm při 4250 otáčkách
- výkon motoru: 125 kW / 170 koní při 6250 otáčkách
- max rychlost: 225 km/h
- manuální převodovka Ford MTX75:
I. 3.417
II. 2.136
III. 1.483
IV. 1.114
V. 0.854
R. 3.462

Karoserie:
- konstrukce: jedná se o počítačem optimalizovanou, jednotně svařenou ocelovou karoserii jejíž tuhost perfektně ochrání řidiče (přední a zadní deformační zóny a boční ochrana proti nárazu)
- systém nárazníků: prasknutí odolné, celkově vylisovaný, vyztužený polypropylen
- anti-korozní úprava: 24vrstvý lak a zinkový přednátěr na celém těle karoserie přizpůsobený pro fosfátový nástřik karoserie, vrchní glazurovaný nátěr je nanášený na vlhko, komplexní voskový střik do dutin. Spodek vozu je natřen PVC a voskem s ochranou proti kamínkům. Zvláštní pozornost byla věnována těsnícím lemům, odolným proti korozi.


Náprava:
- přední nezávislá McPherson s šikmými tlumiči


Motor:
- motor 2,5l uložený vpředu napříč, nepřeplňovaný. 6-ti válcový, 24 ventilový, směs je do něj vícebodově vstřikována


Brzdy:
- přední kotoučové s vnitřním chlazením, uhlopříčně rozdělené
- zadní kotoučové
Mé předchozí auto - Škoda Fabia - je známé jako automobil s hroznými brzdami. Neměl jsem jak porovnávat, jelikož to bylo mé první auto, takže jsem byl spokojen, ale po sešlápnutí brzdového plynu u Cougara jsem zjistil proč ta kritika na vůz české automobilky. Ano je to tak, Cougar na svou váhu potřebuje opravdu kvalitní, silné a přesné brzdy...a taky že je má.

Kola:
- letní mám lité tovární (nádherně lesklé...na to si v Americe potrpí:-) rozměrů 215/50 R16 s letními pneu Kumho
- zimní jsem koupil velmi levné a přesto nové lité disky Aluet (já vím, nic extra, ale mít litý na zimu je docela luxus na mě) R15 o rozměrech 195/60 s perfektními zimními pneumatikami Barum Polaris 2, které 1,5 tunovou bestii dostatečně zkrotí v zimních podmínkách a to i přes tendence ujíždějícího zadku.
Netušil jsem při nákupu zimních kol, že koupě ráfků o palec menších dokáže tak moc ovlivnit perfektní jízdní vlastnosti vozu. Pominu-li nedostatky spojené s vyšším dezénem pneumatik, tak auto více plave, příjde mi houpavější a posilovač řízení měkčí. A to že o dost. Když jsem Kugára přezul, tak jsem byl v šoku o jaký rozdíl oproti R16 se jedná.

Silné stránky

- design
- výkon
- výbava
- obrovský kufr (410 l)
- plnohodnotná místa vzadu
- jízdní vlastnosti
- vyjímečnost (holky se otáčejí ;-)
- je to Amerika ;-)
- BEZRÁMOVÉ DVEŘE :-D

Slabé stránky

- spotřeba (ona by šla jemnou jízdou zredukovat, ale kdo by jezdil v tomhle autě jemně)
- nakládací hrana kufru
- málo (žádné) odkládacího místa v interiéru
- těžko sehnatelné náhr.díly
- objem (2544...o panáka míň a moje peněženka by byla spokojenější)
- padající viko kufru ("kdo má Cougara nosí na hlavě bouli":-D

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem koupil po výměně řemene, brzd. kotoučů a baterie a zatím jezdí naprosto bez problémů

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Cougárka jsem kupoval od chlápka o pár let staršího než jsem já a bylo vidět, že Cougarka měl v srdci a pečoval o něj. Jeho smutný výraz v očích při mé koupi a odjezdu toho byl důkazem

Tuning

Myslím, že Cougara je škoda olaminovávat. Ale na druhou stranu plánuju modrý osvětlení interiéru, budíky vzoru nových Audin (bílé podsvícení), zkrácené řazení, nějaké pěkné pedálky a hlavně volant. Krásný sportovní volant s airbagem. Jediné co mě zatím napadá ja volant z Cougaru r.v. 2001, ale ten sehnat je mission:impossible. No a pak ještě duplex výfuk a šíbr, ale to už je finanční utopie...

 

Novinky v recenzi

14.10.2008 00:00

Tak se s Vámi, vážení čténáři mé recenze a uživatelé moje.auto.cz, tímto loučím. Rozum zvítězil nad emocemi a Cougárek šel z domu. Ač nerad, tak jsem ho poslal do rukou někoho, kdo mu dá to co potřebuje...jízdu. I když jsem vždy rád do něj nasedal a brázdil silnice, tak většinu času mi stál před barákem. Přeci jen pro člověka, který jezdí z 85% ve městě je tahle žravá, dálniční bestie k ničemu. Takže místo Cougara mám v moci městkého dráčka...Peugeota 106. Když bůh dá, tak jej najdete zde na moje.auto.cz

22.7.2008 00:00

Tak Kugárek je už nějaký ten čas opraven a jezdí jak ďáběl, sic na zimních 15'' ale lepší než MHD ;-) Oprava byla celkem drahá, takže na Kugárky žádné novinky nejsou až na novou přezdívku od přítelkyně (Courák). Kamarád si pořídil zrcadlovku, tak přibydou nějaké ty krásné fotky, ale jen co se udělá alespoň trochu hezky, toto podzimní počasí vybízí nanejvýše k zevlování doma (nebo k přepsání recenze)...ano je tomu tak, v nejbližší době se těšte na novou, čtivější recenzi s více popisy dojmů z jízdy.
Mějte se fajn, příjemné kilometry za volanty svých lásek

27.5.2008 00:00

Tak jsem zase tu, už s úspěšně ukončeným středním vzděláním s maturitou :-D ale to nejdůležitější, za týden by měl být Cougárek opraven. Těšíme se na sebe jak dítě na Vánoce :-D

3.5.2008 00:00

Tak a kugárek poznal co to je dostat přes držku. Shlédněte fotky...popis nehody a podrobnosti v nejbližší době.

10.4.2008 00:00

Tak už má 16'' letňáky. Časem nafotím pneu :-) a taky dostal nový klubový podložky pod SPZ...jo jo, má se líp než já

3.4.2008 00:00

Tak Cougar byl už hodnocen jubilejně 50x. Všem hodnotitelům děkuji za jejich objektivnost, která mě motivovala k vylepšování svého profilu na moje.auto.cz. Veskrz mé auto hodnotili slušní lidé, neoplácející hodnocení z mé strany, ale i zde se našel jeden debílek, který nesnesl mě hodnocení jeho Opel Corsy 1,2 z roku 1991 známkou 5 a Cougarovi šoupl za 3, což je hodnocení i dle mého neobjektivního názoru nepřiměřené. Ale tak už to holt bývá. Zdravím Vás, přeji mnoho šťastně najetých kilometrů a třeba někdy na srazu naviděnou

26.3.2008 00:00

Soudě podle hodnocení mé recenze to není to pravé pro Vás, ctěné čtenáře. Takže bych Vás chtěl ujistit, že hned jak bude počasí k světu a Kugár dostane svoje milované 16'' kola s letním obutím, tak se vrhnu na detailní popis jízdních vlastností a možná i něco víc :-)

26.3.2008 00:00

Už jsem chtěl na Kugára nasadit letňáky (16'') a ono na mě tohle počasí?! Hrůza!!!

19.2.2008 00:00

Pohrabal jsem se v mém foto archívu a vyhrabal hrůzné fotky. Ale tak jsou přidány. A nebojte, časem až Kugárka osprchuji, tak přidám luxusní :-)

18.2.2008 00:00

Brzy budou další fotky


Další vozy Ford Cougar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě nezklamal

praktičnost
9

Je dlouhý jak Octavia Combi, takže si na parkování musím zvykat. Kufr je ohromný, jenom je zde velká nakládací hrana.

prostornost
10

Místa habaděj a to i vzadu

jízdní vlastnosti
10

Perfect: prvky z Mondea dávají vozu pohodlí, ale jak se šlápně na plyn je to ďábel

jízdní komfort
10

Krása, sedadla jsou navýsost pohodlná, mají perfektní boční vedení a místa vzadu jsou tak útulná, že mě mrzí, že nemůžu řídit odtamtud

provozní náklady
8

Ke spotřebě se vyjádřím později, takže maximálně oproti Fábii více šamponu při mytí

náhradní díly
5

Zatím žádné nepotřebuji, ale až budu, tak to bude dobrodružství

výkon motoru
10

Paráda - přesné řazení, skvělý tah, skvělý zvuk. V6

spotřeba
6

Tohle je trochu horší. Po Fabii 1,2 trošku šok pro mojí peněženku...na benzínce už mě znají :-D

hlučnost motoru
10

Auto je tiché jak noc, ale jak se na něj šlápně tak se ozve a to je koncert!

kvalita sedadel
10

Vyhřívané v kůži, perfektní boční vedení, krásný design - to si snad můj zadek ani nezaslouží

brzdy
10

Brzdí

zavazadlový prostor
9

Úžasně veliký (z Cougara se stal stěhovák), jenom velká nakládací hrana






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…