Recenze

9 Majitel

Audi S6 4,2 V8

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi S6, foto 1 Audi S6, foto 2 Audi S6, foto 3 Audi S6, foto 4 Audi S6, foto 5 Audi S6, foto 6 Audi S6, foto 7 Audi S6, foto 8
Audi S6, foto 9 Audi S6, foto 10 Audi S6, foto 11 Audi S6, foto 12 Audi S6, foto 13 Audi S6, foto 14 Audi S6, foto 15 Audi S6, foto 16 Audi S6, foto 17 Audi S6, foto 18 Audi S6, foto 19 Audi S6, foto 20 Audi S6, foto 21 Audi S6, foto 22 Audi S6, foto 23 Audi S6, foto 24 Audi S6, foto 25 Audi S6, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Mula Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:143000 palivo: LPG počet válců: 8 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 4172 výkon [kW]: 250 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 434 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 14.8

Popis vozu

Audi A6 modelové řady C5 znáte z našich silnic určitě všichni velmi dobře. Bezmála pětimetrová limuzína (popřípadě kombík), s poměrně výrazným převisem karoserie před přední nápravou a nikterak provokujícím, zato však nadčasovým designem.
V autobazarech je jich stále nepřeberné množství a tak můžete vybírat z motorizací o objemu 1,8 až 4,2 litru, kombíky, sedany, čtyřkolky, předokolky, automat, manuální převodovku - no zkrátka po čem srdce touží, není problém sehnat.
Já osobně jsem se rozhodl pro druhou nejsilnější motorizaci ve spojení s automatickou převodovkou a permanentním pohonem všech kol quattro, s továrním označením S6. Nad ní je pak ještě verze RS6 vybavená navíc přeplňováním dvěma turbodmychadly, regulací podvozku atd. Její pořizovací cena je však téměř dvojnásobná a tak jsem ji takříkajíc "vyškrtl ze seznamu".
Hledání S6 s jasnou servisní historií a původem "CZ" bylo nakonec korunováno úspěchem a já jsem si loni v prosinci pod stromeček přivezl domů svou vytouženou V8. Auto mělo najeto 124000 km a bylo čerstvě po velkém servisu včetně výměny rozvodů, vodní pumpy a přední brzdy taktéž zářily novotou. K výměně rozvodu se ještě vrátím v sekci věnované servisu, protože některým autoservisům by snad za jejich šlendriánství a neschopnost měli okamžitě sebrat licenci.
Jak jsem již zmínil, S6 má pod kapotou atmosferický motor V8 o výkonu 340 koní při 7000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm při 3400 otáčkách. Již podle jeho parametrů je jasné, že nemá charakter amerického "bubláka", ale že má rád otáčky a ručím zato, že při 5500 - 7000 ot/min vám vykouzlí minimálně úsměv na tváři. Je to těžce návyková záležitost. Koneckonců. kdo stejně jako já, propadne kouzlu nepřeplňovaného velkoobjemového benzínového motoru, ví o čem mluvím. ¨
Chápu, že ekologie je módním trendem dneška, všechno se točí okolo snižování obsahu CO2 ve výfukových plynech atd. atd. atd. Ale mě tyhle nesmyslné žvásty vůbec nezajímají, protože já chci poslouchat pod kapotou pořádný motor a ne svištění větráku! Navíc si myslím, že pastviny jsou od toho, aby se na nich pásl dobytek a pole od toho, aby na nich rostlo obilí a ne nějaká smrdutá řepka ... Zkrátka podle mě přidáváním biosložek do paliv se akorát napakuje pár vyvolených, ale příspěvek pro ekologii bude nulový. Já jsem nato šel ekologicky a především ekonomicky po svém a nechal si V8 přestavět na alternativní pohon na LPG. Dlouhodobou spotřebu plynu mám okolo 15-ti litrů, což je zhruba 7,5 litru nafty a emise CO2 počítám nedosáhnou ani hodnot dvouválcového Fiatu 500. Tak co vy nato, páni ekologové???
Ekologii jsme probrali, teď pojďme jezdit. Stejně jako u ostatních aut které zde prezentuji i tohle popíši ze sedadla spolujezdce, protože a poněvadž nato řidičovo ze zdravotních důvodů již v životě neusednu. Audi sice tento model označuje písmenem S odkazujícím na sportovní potenciál tohoto vozu, ale čistokrevný sportovec to není. V mém případě navíc ještě dynamiku auta sráží 5-ti stupňový automat, takže třeba zrychlení 0 - 100 neproběhne za 5,7 jako s "manuálem", ale trvá o vteřinu déle. Rychlostní stupně lze však i tady řadit manuálně, buďto přímo voličem převodovky, anebo pádly pod volantem. Ani jedno ale nebudete potřebovat, protože vše se dá řídit pedálem plynu. Já osobně mám třeba velmi rád pocit, kdy potřebujete rychle předjet z 90-ti kilometrové rychlosti a stačí jen dát blinkr, položit cihlu na plyn a vcuku-letu tam máte zařazenou trojku a V8 se vzpíná k těm nejhezčím otáčkám - je to jako napínající se struna. Žádné kopance od turbodmychadla, jen lineární, nepolevující zátah který Vám vykouzlí úsměv na tváři. A právě přesně pro tenhle pocit a zvuk V8 jsem si tohle auto koupil. Paradoxně dalším faktorem srážejícím sportovní charizma auta je právě ta libozvučná V8, respektive její umístění zatěžující přední nápravu. Z toho vyplývá nevyváženost auta s rozdílným rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu a tak S6 není milovníkem "utažených" okresek kde levá "vracečka" střídá pravou. S6 je "S"vižný sedan vyšší střední třídy určený především pro rychlé cestování na delší vzdálenosti a ne na blbnutí na okreskách. Pokud si s tímto budete tohle auto kupovat, budete s ním maximálně spokojeni a bude Vám přinášet radost s každým sešlápnutím plynového pedálu. Rozbité české silnice podvozku příliš radosti nenadělaji, ale i přes tvrdší naladění zvládá bez protestů většinu nerovností. Celkově je cestování v Audi S6 velmi příjemné, žádný hluk od podvozku, jediné co malinko narušuje poklidnou atmosféru je svištění vzduchu obtékajícího karoserii při rychlostech nad 180 km/h. I přes poměrně krátké zpřevodování, kdy při rychlosti 140 km/h točí motor 3000 ot/min se nemusíte se bát spotřeby - ta se dá na benzín udržet okolo 13-ti litrů, na plyn je to pak malínko víc. Samozřejmě že moderní naftové motory s obsahem 3 litry pojedou taky hodně rychle a s menší spotřebou, jenže jejich pořizovací cena bude takřka dvojnásobná a než ten finanční rozdíl projedete v benzínu, tak to se budete hóóóóóóóódně dlouho kochat zvukem V8 ...
Jízdní absolutorium si pak S6 u mě získala v zimě. Na sněhu, na ledu, v plískanicích - ta suverenita a pocit jistoty z chování auta s permanentním pohonem všech kol je opravdu vynikající. ESP vidíte blikat jen zřídka a velmi kladně hodnotím i fakt, jak si auto při jízdě z kopce umí citlivě samo brzdit motorem i s automatickou převodovkou. Pohon 4x4 zde má na starosti mechanicky svorný diferenciál Torsen umístěný hned za převodovku - níže přikládám link na jeho videoprezentaci.
Další z věcí které bych rád vyzdvihl je kvalita použitých materiálů v interiéru a jejich dílenské zpracování. U S6 máte Alcantarou čalouněný i strop a když vjedete na kostky, tak ani přes poměrně hodně tvrdé naladění podvozku v interiéru nic nevrže, neklape, nerezonuje - a to se bavíme o téměř desetiletém autě ... Červené podsvícení přístrojů s bílými ručičkami vypadá efektně, vše perfektně čitelné a nechybí ani ukazatel napětí baterie a teploty oleje. Dalším prvkem výbavy kterým S6 potěší jsou sportovní sedadla Recaro s elektrickým nastavováním, včetně bederní opěrky a možnosti individuální nastavení délky sedáku.

Silné stránky

- Zvuk a lineární nárůst výkonu motoru
- použité materiály
- dílenské zpracování
- nenápadný vzhled
- poměr: cena / výkon / pokles hodnoty

Slabé stránky

- špatné rozložení hmotnosti na nápravy
- aerodynamický hluk při vyšších rychlostech¨
- poněkud tvrdší podvozek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Někdy se dílo nezdaří - to se může stát, ale vím o jednom autoservisu, který neumí ani nastavit rozvod - a to už jde pak o k...a velký průšvih ...

Maximální spokojenost bych naopak rád vyjádřil s firmou Autolysá, která mi montovala LPG a zároveň mi provádí na autě i běžný servis.

Stejně tak musím doporučit i firmu Autotron z Nové Paky, dohledali skutečnou příčinu mých problémů s výpadky zapalování, strávili nad tím dlouhé hodiny práce a ve finále si naúčtovali velmi příjemnou cenu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v ALBAAUTO. Jednání v pohodě, auto na prohlídku kterou jsem avizoval telefonicky předem, bylo vzorně připravené, vyčištěné, dokumentace k nahlédnutí. Dostali jsme klíče a na zkušební jízdu jsme mohli vyrazit i bez prodejce. Tak se mi to líbí. Pak nám ještě auto zvedli na zvedáku abychum si jej "nastudovali" i zespod, dohodli jsme malou slevičku a prodejce na své náklady zajistil i odstranění drobných nedostatků na které jsme upozornili. Za týden jsem měl mazlíka doma s veškerou servisní a palubní dokumentací + všechny klíče od auta a konstruktu.

Přestavba na LPG

S6 mám přestavěnou na LPG. Přestavbu provedla stejně jako i mého předešlého auta firma Autolysá a opět maximální spokojenost. Spotřeba LPG se pohybuje mezi 14 až18-ti litry, dlouhodobě jsem na nějakých 14,8. V praxi to znamená úsporu minimálně 2,- Kč na ujetý kilometr, takže se mi investice do přestavby vrátí poměrně rychle. Ještě před zahájením přestavby jsem byl upozorněn, že má motor výpadky zapalování na prvním válci a hlavy mezi sebou že mají mírnou odchylku v bohatosti směsi. Výpadky zapalování jsme přičetli na vrub buďto zapalovací svíčce, nebo cívce, ale svíčky se dávaly při přestavbě nové, tak se rozhodlo, že uvidíme, co to bude dělat s novými svíčkami. Pokud šlo o bohatost směsi, tak odchylku cca 3% měl i Porsche Cayenne Turbo, který se montoval před mou S6, tak jsme to považovali za "koncernový" folklór. Po přestavbě i s novými svíčkami ovšem problém přetrvával a nepomohlo ani prohození zapalovacích cívek mezi sebou. Diagnostika stále psala výpadky zapalování na prvním válci a nerovnoměrnou bohatost směsi mezi hlavami. Následovala kontrola všech podtlakových hadiček, konektorů na cívkách atd atd. Nakonec byla chyba odhalena firmou Autotron z Nové Paky. Celý problém spočíval ve špatně nastaveném rozvodu ... Tam nikdo chybu nehledal a nečekal, když auto mělo najeto jen pár tisíc km po rozvodech ...

 

Novinky v recenzi

12.3.2013 16:16

auto je po kompletním servisu

Ne že by to bylo něco, na co by byl člověk pyšný, ale je to zkrátka povahová vlastnost, které se asi nelze zbavit. Jsem tak trochu puntičkář – a hlavně na auta . Z toho důvodu jsem opět do S6 něco málo zainventoval. Nechal jsem udělat GO přední nápravy a vyměnit komplet rozvody. Zas se mi to malinko začalo hádat na volnoběh a má trpělivost s neustálým dolaďováním korekcí na LPG vzala za své, Nakonec se při demontáži rozvodů které dělal minulý majitel a měly najeto 30000 km ukázalo, že tam TO PRASE z partnerského servisu Auto Kelly, které dělalo na autě rozvody těsně předtím, nežli jsem jej koupil, namontovalo nějakou „no.name“ rozvodovou sadu u které byl řemen natahovací asi jako kšandy od kalhot. Opravdu některým lidem ruce useknout … No a při jednom jsem nechal rovnou udělat i pravidelnou servisní prohlídku (olej, filtry atd … ). Auto je stále na prodej, takže kdyby měl někdo zájem, špatná koupě to nebude …

10.1.2013 17:24

Auto je na prodej :-(

Bohužel v životě už to chodí tak, že lidé se nacházejí a občas i rozcházejí. Já bohužel momentálně procházím druhou jmenovanou eventualitou životního období a protože mi můj zdravotní stav neumožňuje usednout za volant, bude moje V8 pravděpodobně začátkem dubna pro případné zájemce ke koupi. Na cestu ode mě dostane ještě pravidelnou servisní prohlídku včetně výměny oleje a filtrů. Auto je jako nové prodané v ČR, (kdo Wiiii, ten Wiiii), po celou dobu řádně servisováno, když jsem auto kupoval, nechal jsem si jej i projet Cebii - kilometry sedí a certifikát je s plným počtem hvězdiček.
V případě zájmu mě prosím kontaktujte jen seriozní zájemci - na "zkušební jezdce" co se jen chtějí povozit v S6 nemám opravdu čas a ani náladu.
Další INFO o autě neleznete zde:
http://audiklub.cz/garaz/moje/3105-2004-audi-s6-q

11.9.2012 16:52

Zadní ložisko a přetěsnění Torsenu

Poslední dobou mě na autě sužovaly vibrace. Tak jsem snad 10x prošel podvozek, jestli opravdu nikde není žádná vůle, koupil jsem i nové ráfky, zkoušel nasadit zimní obutí - no přád stejné. Nakonec se ukázalo, že příčinou problémů s vibracemi bylo totálně vysypané zadní ložisko - a to kola neměla sebemenší vůli a ani nehučelo ... Při jednom jsem nechal i přetěsnit středový diferenciál Torsen, ze kterého okolo výstupní hřídele kardanu vzlínal olej a zas můžu jezdit zvesela dál.

17.8.2012 17:47

Fólie

Nechal jsem skla polepit bezpečnostní fólií Bruxafol. Sice mám raději, když přední i zadní okna mají stejný odstín, ale pro tentokráte jsem se "krotil" a mám i vepředu fólie s atestem - tedy světlé.Při jednom jsem nechal "Zkarbonizovat" kliky, zadní spoiler a panel SPZ.

15.7.2012 15:57

ALU kola Ronal R41

Na léto jsem našemu mazlíkovi koupil matně lakovaná černá kola Ronal R41 o velikosti 17 palců. Větší by sice vypadala lépe, ale už i na těch 17-kách je to tvrdé jak prkno :-)

22.6.2012 13:23

Servis po 15000 km

Včera jsem si přivezl auto domů po výměně oleje, filtrů a instalaci emulátoru palivového plováku. Olej jsem nechal vyměnit po 15000 km a ne dle ukazatele "Long-Life" servisních intervalů, který se mi snažil namluvit, že do příští výměny mohu najet ještě dalších 15000 km. Zvolil jsem motorový olej Liqui Moly TopTec 4100, dle doporučené specifikace výrobce VW502.00 a nechal jsem i sundat vanu a vyčistit sací koš. Servisní práce jako opět provedla firma Autolysá a opět maximální spokojenost.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Až na problémy s rozvodem spolehlivý stroj. Ale to byla chyba lidského faktoru, takže se to nepočítá.

praktičnost
8

Kombík by byl praktičtější, ale já mám raději sedany pro jejich větší akustickou pohodu v interiéru.

prostornost
10

V autě jezdíme 2, takže prostoru máme až až.

jízdní vlastnosti
8

Dávám 8 bodů, za tu V8 před přední nápravou ...

jízdní komfort
9

Tvrdší podvozek, aerodynamický šum při 200+ ...

provozní náklady
9

Každé auto potřebuje občas nějaké investice.

náhradní díly
9

Dobrá dostupnost a dá se koupit kvalitní zboží za přijatelné ceny.

výkon motoru
10

Dostačující, navíc za příjemného zvukového doprovodu.

spotřeba
10

Na LPG je to jako jezdit s 2,0 TDi ...

hlučnost motoru
9

Mohl by být slyšet ještě malinko víc

kvalita sedadel
9

Chtělo by to ještě nějaký "Komfort" mód, pro odpočinek na delší cestě.

brzdy
10

Dostačující účinnost

zavazadlový prostor
10

Nestalo se mi, že bych někdy něco nenaložil - neodvezl.






Blesk.cz

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro skládačky budoucnosti

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro…

Samsung podepsal exkluzivní dohodu se společností Dowoo Insis na dodávku ultratenkých skel (anglicky UTG, tj.…

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další Češky. Znamená bulka hned nádor?

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další…

Rakovinou prsu v Česku ročně onemocní sedm tisíc žen. Na prevenci chodí pouhých 61 procent z nich. Odborníci se…

 

iSport.cz

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči pro LM speciálně trénoval

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči…

Šestý zápas, pátá výhra. A jestliže se on v minulých duelech střelecky hledal, tohle byl jeho večer. „Jsem za to…

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u Krause. Mluvil i o facce

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u…

Herec a dobrodruh. Tak by se mohlo mluvit o Jakubu Štáfkovi (29), který má za sebou už skok padákem nebo zápasy…

 

Reflex.cz

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

Scénické čtení o těch, kteří zůstali věrní straně a lidu, i těch, kteří utekli od praporů. Odehrává se…

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů ohrožuje přírodu na dalších kontinentech

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů…

Politika Evropské unie v oblasti průmyslu dlouhodobě napomáhá ještě většímu vypouštění skleníkových plynů,…