Diskuse

Volkswagen Golf (2015)

9.5.2015

Ať se Vám to líbí nebo ne - Golf GTI je legenda. Legenda s rodokmenem. Byly o něm popsány tuny papíru, vedou se o něm nekonečné spory a přívlastků má na…

 

Volkswagen Golf (woody-alien)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 20 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 24.05.15  18:03

    « Motobydlo

    Zdravím všechny účastníky srazu motokáristů... ;-)

    Akce a zábava super. Za sebe jen můžu litovat, že jsem nepřišel dřív na to, jak skokově se můj výkon zlepšuje s přibývajícím alkoholem v krvi. >:-[] A taky škoda, že se v "boxech" diskutovalo, jak zpomalit webpaju přidanou zátěží, zatímco řešení nám leželo přímo před očima. Prostě Joffreyovi přiškrtit přívod benzínu. >:D

    A ti z Vás, kterým přes noc zneuctilo auto domácí zvířátko, netrapte se. Jako takovou malou náplast na bolístku si vzpomeňte na jedno cizojazyčné přísloví, které zní:
    "CURIOSITY KILLED THE CAT" :-)

    Mějte se. :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 30.06.15  16:56

    « 10.000

    ...kilometrů v mogulu mám, že mi hrozí zadření, vím >:D

    Ale kdepak, pane Ivane Mládku, mogul už jsem dávno vyměnil. ;-) Při dnešní vyjížďce jsem tedy pokořil první desetitisícovku. Nějak se mi v poslední době nedaří se spotřebou, ty okresky jsou hrozně žravý a já si nemůžu pomoct.
    [odkaz]
    Budu si muset aspoň na jednu nádrž vzít příklad z Emela a iudexe a učinit pokání. ;-)
    Každopádně ta první "desítka" proběhla bez problémů, dokonce už se ani neobjevuje hlášení rozpoznána únava (začal jsem si make-upovat kruhy pod očima >:D ).
    Poprvé se mi dnes objevilo hlášení o ztrátě tlaku. Stalo se to krátce poté, co jsem dal gumám docela slušně čuchnout k horkýmu asfaltu a celý cca 2 km úsek serpentýn do kopce zkoušel, jestli mi gumy taky ujíždějí, jak si stěžoval iudex. K tomu podotknu, že ten dojem nemám. Celou tu trasu jsem v zatáčkách "prohvízdal" (najednou to jde, jindy zase ani nepípnou, z toho jsem fakt jelen) a až na samé hranici se guma jakoby žvejkne, což způsobí lehké zavlnění auta (to se mi moc nelíbí), ale stopu drží dál.
    No nic, nahoře mi teda píplo to hlášení, ale na prázdnou gumu to nevypadalo, takže jsem ještě volnou jízdou ochladil brzdy, zastavil a šel se na to podívat. Nikde nic viditelného, okopal jsem kola a nechal to až na doma.

    Shrnutí za těch 5 měsíců s GTI-P je tedy následovné. Nejsem žádnej závodník a ani si to o sobě nemyslím. Rád se jízdou bavím a GTI mi to umožňuje, aniž by mě zabilo anebo přivedlo k exekuci. Je to fajn auto. A až budu velkej, tak si k němu koupím ještě něco jenom na hraní. >:-[]
  • « 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 28.06.15  12:30

    « Re: Nedá mi to...

    V pohodě, pokusím se odpovědět. ;-)

    Za prvé nemyslím, že moje recenze je přehnaně nekritická. Ale pokud máš ten dojem, nic s tím nenadělám. A teď k jednotlivým bodům.

    1. Radio moc neřeším. Nezdá se mi nějak pomalý, ale tohle je zrovna jedna z věcí, v kterých se extra nevyžívám, takže nebudu tvrdit, že jinde to není lepší.
    2. Ten dekor v GTI není vyložená plastová imitace karbonu v tom smyslu, že by se chtěl tvářit jako originál. Spíš má jen takový nádech. A podle mě je to cca stokrát lepší než oblíbené "piano".
    3. G6 jsem neměl, takže nesoudím. Mně na nich nic rozbředlýho nepřipadá.
    4. El.ručka...hmm...tohle je podle mého trochu hysterie. Obešel bych se bez ní, ale že by mi klasická ručka nějak scházela, to zas ne.
    5. Ano, ruční řazení +/- je obráceně než by mi bylo milé a mně to nevyhovuje. Nicméně místo řadičky většinou používám "pádla", takže tím se to řeší.
    6. Performance pack jsem považoval za daleko podstatnější příplatek než DCC. Není to tak, že bych se držel grešle a nechtěl DCC zaplatit. Daleko víc bych třeba ušetřil na DSG. Jenže už v době výběru (a testovacích jízd) jsem tvrdil a tvrdím stále, že ta hranice podvozku je jasně daná. S 18" ano, s 19" ne. A pokud mi navíc jistá "tvrdost" podvozku (v uvozovkách, protože třeba majitelé Fiesty ST by se tomu výrazu v souvislosti s GTI mohli smát) vyhovuje a většinu času jezdím sám, neshledal jsem důvod pořizovat DCC. Naopak bez Performance packu bych možná neshledal důvod vůbec pořizovat GTI.
    7. Nesrovnával jsem cenu s Focusem RS, nýbrž s Focusem ST. A tam byla cena 900+, jak ji nahodil import Fordu, zcela mimo mísu. V okolních zemích (Polsko, Slovensko) se dalo STéčko pořídit cca o 150t levněji. Fordu ČR to taky po pár měsících došlo a ceny radikálně upravil.

    Taky doufám, že se nebude DSG sypat, stejně jako nic ostatního. Prodloužená záruka nicméně byla jasná volba.
  • 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 12.05.15  09:03

    « Jazda s R a porovnanie s GTI

    Včera som sa dostal k predvádzačke Golfu R, tak pridám malé subjektívne porovnanie s GTIP.
    Dobre známym faktom je, že Rko je zvonka nenápadnejšie, ako GTI. Iný predný nárazník a veľké disky si človek všimne, ale veľmi podobne môže vyzerať aj 1,2TSI s balíkom R-line, takže spoľahlivé rozlíšenie je len v počte koncoviek výfuku. Typické markanty ako má GTI (červená linka v maske a reflektoroch a pod.) Rko nemá, takže je to sleeper ako vyšitý. "Moja" predvádzačka mala výraznú modrú metalízu, jedinečnú pre R, takže aspoň takto sa môže Rko výraznejšie odlíšiť.
    [odkaz]
    Vnútri sú rozdiely minimálne, iný poťah sedadiel, trošku iné dekory, that´s it. Takže skáčem dnu a na nič si nemusím zvykať, všetko dokonale poznám. Trošku problém je, že na akcii je milión záujemcov o zvezenie a hoci som mal zajednaný pevný termín, aby sa zviezlo viac ľudí, musel som akceptovať vzadu spolucestujúcich. Nevadí, veď oni ešte budú ľutovať, že šli so mnou. >:-[]
    Auto je v plnej permanencii, takže pekne zahriate a rovno vyrážam. Žiaľ predajca mi pre krátkosť času neumožňuje ísť na známy horský prechod, ktorý poznám ako vlastné topánky, tak sa musím uspokojiť s okreskami na Záhorí; ale aj tie nie sú zlé, samé kopčeky a dostatok zákrut. Na rovinke zadupávam pedál do podlahy, DSG desatinku zaváha, kým podradí o dva stupne a potom erko vyrazí vpred s masívnym zatlačením do sedadiel. Cestujúci vzadu híkajú, mňa to ale popravde moc nenadchýňa, zrýchlenie je len zanedbateľne lepšie, ako u GTIP, od auta, čo dá stovku pod 5 sekúnd ako osemvalcové Ferrari nedávnej minulosti, som čakal trošku väčší vow efekt. Ale možno svoje spravili 4 dospelí na palube. Každopádne o maximálnej rýchlosti to nie je, nasleduje séria zákrut s horizontami, ktoré nepoznám, vzadu domáci len šepká, že v tejto zákrute sa mu niekto známy zabil, ale ja idem tak, ako by to zvládlo aj GTI, takže Rko musí mať limity ešte ďalej. Keďže auto poznám, idem dosť na krv a párkrát musím brzdiť naplno, ABS si zavibruje, ale pekne všetko ubrzdí. Na horizontoch párkrát auto nadľahčí, vzadu pasažier opäť niečo prehodí o tom, že dvestovkou tadiaľto ešte nešiel, ale to je už typický moderný hotheč, rýchlosť maskuje dokonale. Celkove ale rozdiel 70 koní moc citeľne nevnímam, hlavne v nižších otáčkach je to s GTI vyrovnané, vyššie už sú kone navyše cítiť, ale nič dramatické. Čo ma maximálne rušilo, bol umelý hrubý zvuk motora, to bolo tak citeľne umelé oproti GTI, že som musel požiadať predajcu, aby to vypol a po prestavení nejakého režimu to znelo naozaj o dosť prirodzenejšie. Čo sa týka prínosu štvorkolky, na suchom asfalte som rozdiely veľmi necítil, výraznejšie som vnímal prínos 4WD pri ostrom výjazde z vedľajšej cesty na hlavnú, kde bol štrk a auto si pomohlo zadnými kolesami k lepšej trakcii a výjazdu. Možno i pri prejazde niektorých zákrut som mal pocit, že ten oblúk vykrúžilo o chlp lepšie, ako predokolka, ale neviem odprisahať, či to bol naozaj prínos 4x4, alebo len dojem, každopádne mal som o niečo väčšiu istotu a do zákrut som sa vrhal pomerne ostro, podvedome sa spoliehajúc práve na tú štvorkolku a jej trakciu.
    DSG... neviem, či sa k nej mám zase vyjadrovať, woody s labelom ma zožerú, ale píšem čisto osobné dojmy a zase som si potvrdil, že mi automat nesadne. Bežný režim nebudem kritizovať, ten na ostrú jazdu ani nie je robený a hneď som presunul do športového, ale ani tam to nie je úplne podľa môjho gusta, podradenie o dva stupne je niekedy váhavé, niekedy prevodovka zas zbytočne drží otáčky, skrátka nie je to moja šálka kávy. Za jej jediný prínos považujem krásne medziplyny a strieľanie do výfuku, to je fajn. Určite by som si na DSG zvykol, ale za prínos to pre seba v ostrom hatchbacku nepovažujem a nepriplácal by som za ňu (a teraz do mňa >:-[] ).
    Fičím ďalej a kým mi predajca kŕčovito zovierajúci hornú rukoväť povie, že mám odbočiť, už je odbočka sto metrov za mnou. V dedine sa otáčam, ešte pár ostrých zákrut a potom púšťam za volant pána zozadu. Ten ide pomerne dôchodcovsky, takže si vychutnávam slušnú pohodlnosť Rka aj na 19kach a celkovú kultivovanosť, ktorú len občas naruší prasknutie z výfukov. Na záver predajca skonštatuje, že za celý deň predvádzačiek (bol som posledný) nik nešiel na aute tak ostro a rýchlo, ako ja a dovolil mi to len preto, že vie, že mám už auto odskúšané na okruhu a viditeľne v rukách. Moje ego to trošku pohladilo. :-)
    Celkový dojem? V zásade pozitívny, bežný nenápadný kompakt s 300 koňmi a zrýchlením superšportu bol donedávna nepredstaviteľný. Samé osebe je teda auto fascinujúce. Nemožno ale úplne odignorovať cenový aspekt; auto v testovanej výbave malo cenovku 52.000 eur a to už je podľa mňa za hranicou. Rko rozhodne je lepšie ako GTIP, aj keď ten výkonový bonus pre majiteľa GTIP nie je taký výrazný, ako by možno čakal, skôr by mal byť prínosom pohon 4x4 na inej ako suchej čistej ceste, pridaná základná výbava oproti GTI sa tiež musí zohľadniť. Ale cenový rozdiel bajočko 10000 eur je silná káva a podľa môjho názoru človek nedostane o toľko lepšie auto oproti GTIP, koľko zaplatí navyše. Samozrejme pri porovnaní s A45 AMG sa cena hneď javí inak, takže je to uhol pohľadu, z toho môjho ale je cenovo za hranicou a pomer value for money nie je zďaleka taký dobrý, ako pri GTI. Ja to teda vnímam tak, že buď sa uspokojiť s GTIP, alebo potom počkať rovno na R400.
  • 10 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 10.05.15  05:25

    « Lék!

    Je to kumšt manželce naplkat, že po vyzkoušení všech možných medikamentů se s nemocí zvaná nespavost nedá nic dělat. To, že vznikla (nespavost) hlavoušrotováním jako pomoc pro syndrom zvanej KSV je přece jedno...a hlavně...lék je na světě ;-)
    Obě šedý GTI Perf, který znám od WA a Iudexe (pochválit musím i toho valašskýho bělouše) vypadají fantasticky. Šedá barva umocňuje dojem, že poslední GTI je vytesaný z kamene, to myslím jako pochvalu. Jednolitost, přiostření, posaz na kolech...paráda.
    Interiér se mi líbí, jednoduchost a solidní zpracování. Nic víc od auta pro radost nechci...
    Rozseknout dilema AT/MT nemůžu, neumím už řadit, takže tady by byla má volba jasná.

    V obou případech zvítězila hloupá drzost nad neumětelstvím a z místa řidiče mě nedostaly ani výmluvy typu...nemám benzín, motor teď po servisu, pneu a brzdy už nesnesou další jízdy...
    I řidičskýmu tupci mýho kalibru dá GTI pocit, jak bravurně ovládá auto, jeho chování a vyvážení je tak precizní, jak sjem u předokolky nezažil.
    Těším se na další setkání Woody, ať slouží ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.05.15  18:24

    « Re: TOP

    Díky, hezky se projeď a taky bez nehody. ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 09.05.15  17:07

    « Pekna recenze

    Hezky napsane, do urcite miry zformulovane i me vlastni uvahy pri vyberu auta, ve smyslu: kupuj, dokud se jeste takova auta vyrabeji...a moc pekne auto s rodokmenem :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto janpww

    janpww 29.04.16  09:25

    « Test

    Test
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 29.07.15  15:27

    « Re: Re: Re: Hřích a pokání

    Možno máš pravdu, každopádne o to viac je úspech, že to tá zvyšná bežná jazda stiahne pod 9 (a to nie je údaj z PC, ale meranie systémom plná-plná).
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 28.07.15  21:17

    « Re: Re: Hřích a pokání

    iudex - průměrné spotřebě 22 litrů na okruhu moc nevěř, spíše si odhadem spočítej, kolik ti ubyde z nádrže po dvou jízdách, kolik okruhů ujedeš a nebudeš se stačit divit >:D Taky jsem si myslel, že průměr na okruhu je dle palubáku nějakých 25-27 litrů, ale když jsem to spočítal důkladněji, je to někde kolem 40-45 litrů na sto >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 28.07.15  15:35

    « Re: Hřích a pokání

    No ako pekne. 7,11, to už atakuješ môj rekord 7,04: [odkaz]
    Inak ja sa ani s jednou návštevou okruhu na nádrž (cca. 50 km, t.j. desatina nájazdu na nádrž) neprehupnem cez 9 litrov (priemer na tom okruhu je cca. 22 l), čo považujem za super úsporný motor. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.07.15  15:51

    « Re: Hřích a pokání

    :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 20.07.15  09:18

    « Hřích a pokání

    Po několika nádržích vyjetých "hříšným" způsobem, kdy se průměrka nebezpečně blížila 10 litrům na 100, jsem následoval příkladu jiných zdejších majitelů 2.0 TSI a zkusil si taky jednou vyjezdit nádrž nikoliv pomalu, ale klidně a předvídavě. V drtivé většině po okreskách a silnicích 1.třídy. Očekával jsem, že se v pohodě dostanu pod 8 litrů. Výsledných cca 7.2 mě ovšem mile překvapilo. DSG se jeví býti "nežroutská" a kromě toho si na ni nemůžu stěžovat ani po funkční stránce. Tím tedy považuji "pokání" za ukončené, rád jsem zjistil, že se spořit dá a že ty 2 až 2,5 litru navíc pro radost jsou čistě moje volba. To beru. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Covenant

    Covenant 02.07.15  19:38

    « Re: 10.000

    Tak to za tebou nejsem moc pozadu....aktuálně 8300Km :-)
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 01.07.15  14:18

    « 10.000 a kontrola pneu

    Tak pohledovou kontrolou nebylo zjištěno žádné poškození. Po hlášce o ztrátě tlaku jsem najel ještě cca 50 km a dnes jsem tedy tlaky zkontroloval. U pravého předního bylo cca o 0,1 míň než u ostatních. Jinak všechny gumy byly tak, jak je foukám, čili 2,5. Mírně jsem tedy dofoukl to PP a nastavil to v systému. Zároveň jsem deaktivoval Rozpoznávání únavy, čímž ušetřím na líčidlech. >:-[] A když už jsem v tom byl, tak jsem změřil i olej a za ty cca 4000 od výměny nic neubylo. Takže mi na ten sud oleje, co jsem pořídil na základě hrůzostrašných zkušeností uživatelů TSI, zase jenom padá prach. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 01.07.15  09:30

    « Re: Re: 10.000

    >:D No to jo, s tím sporťákem máš pravdu. Problém není ani tak figura, žádnej tlusťoch zase nejsem, ale páteř už není co bejvala. Na druhou stranu, tady v okolí bydlí pán, co si podobné auto pořídil až hodně po 60, když už mu do toho nikdo nekecal. Vyměnil běžný koncernový přepravník za Z-etko a problémy s nástupem/výstupem překonává s úsměvem na tváři. :-)

    S tím "pro radost" je to složitější. Opravdu ostré kilometry bych počítal spíš na desítky. Ty pro radost pak na stovky, protože s GTI si vyjíždím i jen tak, bez cíle. Když to jde, tak to drtím, když ne nebo nemám chuť, tak se jen tak vezu a taky mi to dělá radost, protože i "cesta může být cíl". ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto boost-

    boost. 01.07.15  01:06

    « Re: 10.000

    Teda, pěkně ti kilometry naskakují. Kolik z nich jsou jen tak pro radost? ;-) Martyrium s dealerem a delivery stálo tedy za to...

    P.S. moc bych to auto na hraní neoddaloval. Ke vší tvé úctě soukat do sporťáku je s časem čím dal těžší. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 28.06.15  20:15

    « Re: Re: Nedá mi to...

    -" DSG má u ručního řazení obráceně +/-, což v recenzi bylo zmíněno, ale u sportovního auta jako je tohle je to fail první kategorie a bohužel tenhle fail opakuje VW všude kde jen může a dělá to bohužel i Porsche. Proč??? grrr"
    Vsetko je o zvyku,mne to naopak pripada logickejsie,a nikdy som s tym nemal problem,hlavne podradovat k sebe je jednoduchsie,ale samozrejme je to individualne.Ale s cim na 100% suhlasim,su tie packy,su na urovni MB 1000,ked mali hrubku palicky z lizatka,a tym nemyslim samozrejme Mercedes.
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto maca02

    maca02 28.06.15  09:24

    « Nedá mi to...

    už dlouho jsem si tak rád nepřečetl nějakou takovouhle recenzi a byť ta recenze je moc pěkná a plná dojmů, přijde mi až uměle/nadšenecky nekritická, nebo mám aspoň na pár věcí dosti odlišné názory (no flame):

    - radio Composition Media je dosti pomalý
    - imitace karbonu plastem je neuvěřitelně levně vypadající záležitost, pokud je to navíc lesklý, je to podle mýho nepěkný a do auta obecně nevhodný
    - oproti G6 chodí páčky komfortního blikání velmi rozbředle a za chvíli jsem je nesnášel
    - elektronická parkovací brzda u takovýhodle auta je podle mýho úkrok stranou
    - DSG má u ručního řazení obráceně +/-, což v recenzi bylo zmíněno, ale u sportovního auta jako je tohle je to fail první kategorie a bohužel tenhle fail opakuje VW všude kde jen může a dělá to bohužel i Porsche. Proč??? grrr
    - tohle auto bez DCC? Proč sis nepřiplatil ještě za tohle? Nedivím se, že píšeš, že je to s pohodlím na hranici a pokud píšeš v příspěvcích, že pro radost jezdíš 5-10%, není to dost chyba? Připlatil sis za Performance, který využiješ v 10% případů, ale DCC, který bys ve zbytku času určitě využil nechybí? Není to taky nemístné šetření?
    - srovnávat cenu s Focusem RS mi nepřijde fér, to auto je podle mýho zaměřením příliš jiný a i výrazně výkonnější, za což se v týhle kategorii právě platí

    Přeju hodně štěstí, doufám, že se ti nebude sypat spojka u DSG, na kterou si stěžují lidi napříč koncernem a to i u těch mokrých 6ti kvaltů (přestože výrazně míň než u DSG7).
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.06.15  15:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POLO GTI

    V už spomínanom júnovom čísle AMS sú testy Mercedesu-AMG GT S a Lexusu RC-F a obe autá sú v sérii obuté na Michelinoch Super Sport. Ďalšia dobrá reklama/referencia na tie gumy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…