Recenze

woody-alien (muž 52 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Golf GTI Performance

9.97 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37 Volkswagen Golf, foto 38 Volkswagen Golf, foto 39 Volkswagen Golf, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta gétéí Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 169 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Ať se Vám to líbí nebo ne - Golf GTI je legenda. Legenda s rodokmenem. Byly o něm popsány tuny papíru, vedou se o něm nekonečné spory a přívlastků má na kontě tolik, že pro každé písmeno naší abecedy byste jich našli hned několik. Pokusím se touto recenzí odpovědět na otázku, jaké je GTI doopravdy. V reálu. Nikoliv na plakátu, nikoliv ze sedačky 500-koňové zadokolky, ale z pozice člověka, který si ho vybral po pečlivé úvaze. Snadné to však nebude.

Začněme tím, že jsem před časem v sobě objevil jistý vnitřní neklid. Říkejte si tomu třeba krize středního věku, ale spíše jsem měl intenzivní pocit, že si musím rychle pořídit něco zábavnějšího než je dálniční dieselový kombík - a to dřív než TO přijde. Co má přijít ? No přece utrum. Motůrky, které by ještě před pár lety mohly tak maximálně pohánět stěrače, všudypřítomná hlídací čidla, GPS omezovače rychlosti, kamery a radary na každém rohu, zpoplatnění všech silnic, nestydaté částky za výkon jako na Slovensku...je toho snad málo ? Z motoristů si zkrátka jednotlivé státy i celá EU udělaly "oslíčka, otřes se".

Původně jsem tedy uvažoval tak, že kombík si ponechám a najdu sobě další auto, menší - dokonce výrazně menší a lehčí. Začal jsem sledovat kategorii malých hot-hatchů. Na trh právě postupně přicházela hned série zajímavých aut - Fiesta ST, 208 GTi a nové Clio RS. Koncernovou trojku Fabia, Ibiza, Polo jsem nebral v úvahu, testů a všemožných jízdních dojmů jsem měl načteno tolik, že jsem už od stolu na zDSGované VAG produkty aplikoval slavnou větu Paula Newmana - Proč jít ke koncernu na hamburger, když ke konkurenci právě dorazily šťavnaté steaky ? V záloze jsem navíc měl svůj oblíbený Swift Sport.

Fiestu ST jsem projížděl celkem třikrát. A pokaždé se stejným výsledkem. Nadšení z jízdy, z kombinace opravdu velmi schopného prcka s jistým chuligánským projevem, vystřídaly rozpaky při úvahách nad denní použitelností. Zařazení STéčkové Fiesty mezi nejlepší auta do města (sic!) v anketě redaktorů zde na auto.cz považuju za černý humor z kategorie sado-maso. Fiesta ST bolí. Jakmile vyprchá adrenalin z právě projeté okresky, jen těžko se smiřujete s kamenným podvozkem, s podměrečnými Recary, s tuhou spojkou...zkrátka jako víkendovka super, jenže já víkendovku nehledal. Zatím ještě ne.

S 208 GTi jsem se projel dvakrát a za sebe musím říct, že pro mě to bylo zklamání. Byť v rozporu s většinou testů. To auto je studené jak psí čumák. Silnému motoru naložili u Peugeotů těžké převody, auto je utlumené, zvuk naprosto žádný a celkovým projevem mi až absurdně připomínalo moje naftové Mondeo. Jestli 208 GTi začíná "fungovat" až ve vražedných rychlostech, jak jsem v některém z kritičtějších testů četl, to jsem nezjistil. U tak malého auta s přízviskem hot-hatch očekávám zábavnost danou jaksi už do vínku, ne abych si ji vynucoval ve dvoustovce na okresce mezi stromy. Pokud by snad někdo chtěl označovat 208 GTi za ekvivalent Golfu GTI mezi malými auty, tak ho zklamu. Golf toho dokáže mnohem víc - a i po stránce zábavnosti smázne 208 jako obtížný hmyz. Navíc mi u 208 nesedělo mnohokrát propírané uspořádání palubky a poslední ránu do vazu mu udělilo Clio RS v přímém srovnání.

Ano, ano. Nové Clio RS. S turbomotorem, s dvojspojkou, výhradně pětidvířko....jaký to plivanec do tváře všech petrolheadů. Ostuda, zklamání, auto nehodné označení Renault Sport, jež v legendární srovnávačce Světa Motorů nestačilo ani na Fabii 2 RS. Nebudu se pouštět do hlubší filipiky proti takovým hodnocením a rovnou Vás odkážu na výbornou recenzi zdejšího uživatele Borka B. nebo test Chrise Harrise, s kterýmižto texty se až na detaily plně ztotožňuji. Clio RS mě zaujalo svým Jekyllo/Hydeovským fungováním natolik, že se dostalo do finálního rozhodování a nechybělo příliš, aby mi jeden kousek v červené Flamme metalíze a na 18" antracitových Radicalech nepřistál v garáži. Že k tomu nakonec nedošlo, bylo částečně dílem aktuální neschopnosti centrály Renaultu potvrdit dojednanou cenu (bylo to v období přesunu centrály do Polska, nicméně to je neomlouvá) a částečně mou úvahou nad dalším prodejem po pár letech, kde trumfy v rukou držel finálový soupeř. Ale o něm až za chvíli.

Z prcků mi ve výběru zbyl Swift Sport. To auto mě stále baví. Je skvěle ovladatelné a je v něm přítomen něco jako duch starých časů. Zábava i v nízkých rychlostech u SSS není otřepané klišé, ono tak opravdu působí. I přes nepřehlédnutelná negativa (např. vůbec ne ideální posaz) mám u Swifta vždycky pocit, že nejedu v něm, ale že ho mám na sobě jaksi obléknutý. Jenže jako nic není jen černé nebo bílé, tak i moje argumenty pro old-school postupně ochabovaly pod tíhou výkonů a točivých momentů konkurence. Ještě připadala v úvahu Corsa OPC. Tu se mi ovšem nepodařilo sehnat na jízdu a zajíce v pytli zásadně nekupuju.

S postupujícím časem se změnila i situace ohledně nákupu. Využil jsem velmi solidní nabídku na prodej Mondea (obzvlášť když nový model byl za dveřmi a skladovky Mk4 se vyprodávaly za ceny o třídu níž) a rozšířil výběr o kompaktní hot-hatche. Nyní už jednoznačně zaměřené tak, aby bez problémů mohly sloužit jako daily car. Ford si sice v té době už přestal cenit svoje ST na absurdních 900+, jenže hatch se mi nelíbil. Astru OPC a Megane RS jsem posoudil jako nevhodné pro můj účel, Octavii RS jsem nechtěl, jednak z důvodu četnosti na našich silnicích, a druhak jsem nepotřeboval tahat zbytečné převisy jen kvůli objemu kufru. GTI bylo mezi kompakty jasnou volbou, do hry však vstoupila nová Cupra 280. S GTI jsem jel nakonec celkem třikrát, dvakrát manuál, jednou DSG. Cupru jsem vyzkoušel pouze v manuálu.

Abych ten úvod už nějak ukončil, mé finální pocity byly takové, že výkonový rozdíl u Cupry není tak významný, aby přebil znatelně lepší dojem z interiéru a celkového zpracování GTI. Navíc jsem možná podvědomě díky nadšeným testům čekal, že Cupra bude výrazně ostřejší než GTI, sice sofistikovaná ale přesto bestie, kde zmáčkneš čudlík a o zábavu je postaráno. Jenže Cupra je nakonec svých charakterem podle mého GTI blíž než by se zdálo. Zkrátka - zázraky se nedějí. Abych se ale vyjádřil zcela jasně, Cupru považuju za výborné auto. Ovšem stejně tak GTI. A i přes vyšší výkon Cupry, výhodnější cenu a významně lepší základní výbavu (DCC, LED světla,19" kola atd.) mě všechno táhlo ke GTI. Tak proč se silou mocí bránit ?

Nakonec jsem tedy zvážil všechna pro a proti a s přihlédnutím k tomu, na co jsem auto chtěl a co jsem od něj potřeboval, z toho všeho vzešla tato konfigurace:

GOLF GTI PERFORMANCE 3-D DSG

18" kola Austin, Bi-xenony s natáčením, LED mlhovky, Carbon Steel Grey metalíza.
Ještě bych doplnil, že jsem ani na okamžik neuvažoval o non-performance verzi. To by bylo nemístné šetření na nepravém místě. Jinak jsem ovšem v ceníku příplatkové výbavy bůhvíjak neřádil, kromě již zmíněného ještě Parkpilot, Volba jízdního profilu, Paket zrcátka, zatmavená zadní skla a prodloužená záruka. S prodejcem jsme domluvili zajímavou slevu a nezbývalo než počkat na dodání.

Hmm...takhle v klidu to už dneska napíšu, a přitom jsem po cca třech měsících v klidu začal nervóznět, po čtvrtém byl vzteklej, po pátém vyhrožoval vypovězením smlouvy a nakonec po intervenci jednoho kolegy přímo na importu GTI dorazilo bez týdne po půl roce. Konec dobrý, všechno dobré...nebo ne ? Ale jo, importér mi za porušení smlouvy ohledně termínu dodání šoupnul jisté "bolestné".

No tak tedy konečně k autu samotnému.

ZVENKU A ZEVNITŘ

Rozepisovat se o exteriéru GTI je skoro ztráta času. Love it or leave it. Jeho designová uměřenost má stejně zuřivé příznivce jako odpůrce. Nijak se nesnaží přesvědčit, že je něčím víc než přiostřeným kompaktním hatchbackem. Nedělá ze sebe přikrčené kupé ani svalovce na steroidech. Jistou přehlédnutelnost v davu kompenzuje dostatečnými markanty a povedlo se mu to podle mého o dost lépe než silnějšímu R-kovému bratříčkovi. Nakonec vzhled hrál ve výběru taky svoji roli a kdyby se mi GTI nelíbilo, ke vstupu do mé garáže by mu nepomohla ani svěcená voda. GTI nutně potřebuje bi-xenony, a tak je má. Nutně potřebuje 18" Austiny, a tak je má. LED mlhovky zas tak nutně nepotřebuje, ale má je taky. Trochu oříškem pro mě byla barva, ale nakonec jsem zvolil upozadění "fousů" kolem mlhovek pomocí tmavší karbonově šedé. Není moc praktická, ale umytá vypadá výborně.

Osobně si na interiérech přehnaně neujíždím, ale je fakt, že v GTI se mi líbí. Někteří konkurenti dokážou okouzlit pěknými Recary nebo zajímavě provedenými budíky, ale záhy najdete místa, kde už to taková hitparáda není. Nejspíš se dnes šetří v každém modelu každé značky, ale v GTI se mi zdá být ještě všechno v pořádku. Provedení i chod všech ovladačů působí velmi solidně, palubní deska, středový tunel a výplně dveří to samé. A když už blíže podlaze přechází měkčený plast v ten tvrdý, jeho povrchová struktura i provedení (slícování, zaoblení atd.) je na takové úrovni, že není nač si stěžovat. Pianový dekor z Highlinu u GTI nahrazuje jakýsi pseudokarbon, slušně vypadající a mnohem méně náchylný na stopy po umaštěných prstech. K pocitu, že nesedíte v obyčejném Golfu, přispívá i tmavé provedení stropu, ambientní osvětlení všude možně nebo rudě zářící lišty na dveřích a prazích. Kárování na sedačkách bych možná oželel a nejspíš to chtělo ještě připlatit za alcantaru, ale jinak jsou pro mě sedadla naprosto perfektní. Seřízení akorátní pozice je dílem okamžiku, vyhovují mi rozměrově i přiměřeným bočním vedením, které podrží ale neřeže. Zploštění jinak pěkného volantu považuju za blbost, nicméně aspoň to v ničem neomezuje.

Po stránce ergonomie taky není GTI moc co vytknout. Důležité věci jsou na dosah a mají své ovladače. Chválím, že u VW nepodlehli pokušení nacpat všechno na dotykový displej. Moje zkušenost je taková, že nastavování na displeji není zrovna pohodlné a při jen trochu rychlejší jízdě pak vyloženě nebezpečné. Z praktických věcí bych si dovolil ocenit třeba průvlak zadními sedadly, který už jsem párkrát využil, polohovatelné dno kufru a také přítomnou rezervu, i když jen dojezdovou.

Zkrátka, uvnitř je GTI dobré místo k žití, a pokud někomu připadá bezchybnost nudná, budiž. Za sebe se klidně unudím k smrti.

MOTOR

Motor verze Performance oproti standardnímu GTI (a také oproti Octavii RS) posílil o 10 koní na konečných 230. Nakolik je tohle navýšení výkonu jen výsledkem běžné měřitelné odchylky mezi jednotlivými vyrobenými kusy, to vám nepovím, nakonec tak moc mě to nezajímá - kvůli tomu jsem za Performance nepřiplácel. Točivý moment zůstává hezkých 350 Nm, což je docela masivní nárůst o 70 Nm oproti GTI 6. Vzhledem k širokému pásmu otáček, kdy máte k dispozici i na dnešní dobu luxusní příval Nm, to znamená, že s GTI můžete jezdit jako s nafťákem. Oproti němu se 2.0 TSI ovšem nebrání nechat se vyhnat do výšin otáček. A dokonce to provádí s nadšením, přesto však s jistou uhlazeností. Síla je dostupná prakticky v jakýchkoli otáčkách a záleží jen na tom, jak mocně šlapete na plyn. Není pravda, že by TSI bylo úplně bezpohlavní co se týká zvuku. Ten mu chybí především odspoda. Jakmile se dostanete do vyšších otáček, je to o dost lepší a ani nemusíte mít v režimu Sport aktivovaný přenos zvukovodem do kabiny. Samozřejmě, stále se bavíme o turbo čtyřválci, nicméně řidič má uvnitř coby doplněk při ostřejší jízdě i nějaký ten "sound". Zvenku to bude horší, v případě DSG alespoň pomáhá efektní "prdnutí" do výfuku při přeřazení. Celkově je 2.0 TSI povedený, silný motor, který vám ovšem své schopnosti servíruje elegantně ve stylu Carla Lewise, nikoliv brutálně jako nadopovaný Ben Johnson. Při jízdě po dálnici má majitel občas pocit, že by ještě pár desítek koní navíc snesl. Pohled na tachometr ho však přesvědčí, že pocity nemusejí odpovídat realitě. Naopak na okreskách je výkonu i pocitově stále dost.

Spotřeba pak (nic nového pod sluncem) úzce souvisí se stylem jízdy. Každopádně DSG dokáže spořit při svižných dálničních přesunech, kde na šestku točí kolem 2500 otáček. Takže výsledkem je, že na dálnici mám většinou nižší spotřebu než na okreskách. Jakmile začnete trochu "žertovat" na okreskách, popatříte průměr 12, 13 a více litrů. Se zvolněním spotřeba radikálně klesá. Na dálnici při 140-150 tacho můžete počítat cca 8,5 litru. Klidná ale nijak šnekózní meziměstská jízda se dá udělat za 7,5 litru. Celkově mám za těch zhruba 8000 km průměr stále pod 8,5 a to považuju za výborný výsledek.

PŘEVODOVKA

Soužití motoru s převodovkou, konkrétně tedy s šestistupňovou DSG, bych přirovnal k manželství. Chvíli romantika, chvíli dusno, řev a házení hrnců. Chcete-li aby manželství fungovalo, nemůžete nečinně přihlížet a čekat co bude. A stejně tak když chcete povyražení v autě s dvojspojkou, musíte pro to něco udělat. Možná odtud pramení "plakátové" názory, že hot-hatch bez manuálu vůbec hot-hatchem není. Představa, že dřepíte v autě a jen šlapete na plyn, je mírně řečeno naivní. Ano, i s automatem se musí pracovat. DSG má od čtyřky delší převody než 6 stupňový manuál a pětka s šestkou už jsou rychloběhy. Rychlost, reakce a vůbec chování DSG závisí na tom, v jakém zrovna jedete režimu. Možností nastavení je v kombinaci s "Volbou profilu jízdy" docela dost a až po čase si to zjednodušíte na tři, čtyři, které budete používat.

Samotná DSG buď pracuje v automatickém nebo manuálním režimu. V automatickém sice můžete taky řadit podle svého pádly na volantu, ale po chvilce vám tam zase skočí automat. Na manuální režim se dostanete posunutím voliče do strany od sebe. Poté můžete řadit buď voličem, ovšem v obráceném gardu než je mi milý, tedy podřazujete dozadu a výš řadíte dopředu - anebo řadíte pádly. V automatickém režimu pak ještě můžete ťuknutím do voliče přepnout na S, čímž chování DSG velmi rychle a účinně změníte na "sportovní". Velmi vhodné například při předjíždění. Téhož efektu pak dosáhnete nastavením módu Sport ve Volbě jízdních profilů, ovšem s tím, že tenhle mód zároveň upravuje řízení, podvozek (pokud máte DCC, což já nemám), zvuk motoru a jeho reakce. A aby toho nebylo málo, dále se ještě vylepšuje chování DSG v souvislosti s omezením stabilizačního systému. Neptejte se mě proč, netuším, ale prostě je to tak. Samotné ESP úplně vypnout nejde, ale nutno říci, že už plně zapnuté je nastavené rozumně a pokud ho ještě omezíte, můžete si i zaklouzat. Zatím je tedy ESP tím posledním, co by mě omezovalo v radostných vyjížďkách.

V GTI můžete mít nastavené tři základní režimy jízdy :
1. ECO - nepoužívám, ale dá se předpokládat, že to je nastavení, které umožní s GTI bez problémů jezdit i vašemu 15-letému, téměř slepému retrívrovi.
2. NORMAL - běžná jízda. DSG se sama o sobě chová rozvážně, odřazuje brzy a pokud se chcete trochu projet, nutno se přepnout do manuálního režimu a použít pádla nebo volič k řazení. Na druhou stranu dlouhý, rychlý a přitom pohodlný přesun, kdy DSG poňoukáte k řazení jenom mírou zatlačení na plyn, je v tomto režimu nejpříjemnější.
3. SPORT - zcela mění chování DSG a dalších, výše popsaných věcí. Vhodný když si chcete opravdu vážně zablbnout. DSG dovolí točit motor do omezovače a klidně tam s vámi chvíli vydrží. Při přeřazení pod plynem si hezky prdá do laufů.

A pak samozřejmě INDIVIDUAL, kde můžete různá nastavení zkombinovat podle své chuti. Při absenci adaptivního podvozku mi ovšem tenhle režim moc velký smysl nedává.

Abych to tedy shrnul a zjednodušil.

Běžné přesuny jezdím na Normal a automat. K povzbuzování DSG mi stačí pedál plynu. Ve chvíli, kdy si situace žádá opravdu masivní zrychlení, ťuknu voličem na S. Totéž pokud je jenom krátký úsek k vyblbnutí. Nebo použiju pádla a potom mi nevadí, že se DSG za chvilku zase přepne.

Manuálního režim a řazení pádly používám ve chvíli, kdy se mi nelíbí řazení (většinou podtáčení), ale S-ko nebo Sport režim je pro danou situaci nevhodný. Například některé úseky ve městě.

Do režimu Sport přepínám ve chvíli, kdy mě čeká delší úsek radostné jízdy. Pokud je sucho a přiměřeně teplo, pak navíc omezuji i ESP, a přesně v tu chvíli je GTI vůbec v tom nejsportovnějším nastavení, jakého lze dosáhnout. A rozdíl oproti tomu základu je to opravdu znatelný.

JÍZDA

Tuhle pasáž začnu podvozkem. Z velké části totiž určuje charakter auta jako takového. Pokud vás bere rozevlátý styl jízdy, tančení zadku na plných brzdách a neustálé krocení neposedné potvory, jste u GTI na špatné adrese. Volkswagenu se především podařilo takřka dokonale odladit podvozek tak, aby i na 18" kolech a klasických tlumičích bylo GTI v pohodě použitelné i na ne zrovna ideálních silnicích. Jedině snad rychlý sled příčných nerovností vás trochu protřese. Těch 18"je podle mého bez DCC už hraničních, ale stále v kategorii "bez útrap". GTI je přitom všem v zatáčkách jistojisté, nervozitu prakticky nezná. S tím souvisí i absence rozvernosti, mnohem raději má GTI zaměření na čistou stopu než pokusy o nějaké driftování. S příchodem "chytrého" diferenciálu VAQ se dostal do GTI nástroj dále zvyšující jeho efektivitu a vylepšující chování v zatáčkách. V momentě, kdy už se vám zdá, že by bylo potřeba sundat nohu z plynu a lehce povolit volant, zjistíte, že když to neuděláte, auto se jako zázrakem stočí do zatáčky. Funguje to bezvadně, ale má to i stinnou stránku. V kombinaci s přechodem na progresivní řízení se dost těžko odhadují hranice adheze. Ve volantu se toho moc nedozvíte a navíc vám často ani nehvízdnou gumy. Takže to, že už jste to přepískli, poznáte o malinký okamžik později než by bylo žádoucí a řešíte až následek, aniž byste mohli zabránit příčině.

Řízení samo o sobě není špatné, je přesné, přiměřeně strmé a GTI na jeho pokyny reaguje hbitě a s očividnou chutí, ale jak již jsem zmínil, s citlivostí na něj nechoďte. Pochvalu každopádně zasluhují brzdy. Rychlý nástup účinku, přitom se ovšem výborně dávkují. Nevím jak na okruhu, to mě teprve čeká, ale při okreskových radovánkách si na ně rozhodně stěžovat nemůžu. A to mají často co dělat, protože člověk se nechá občas strhnout maskováním rychlosti a brzdy pak mají před zatáčkou plné kotouče práce.

Samostatnou poznámku zaslouží odhlučnění a utlumení GTI. Je totiž na výborné úrovni.....když nechcete, tak vás GTI neruší a poklidně pluje krajinou. Snaha dopřát posádce přiměřené pohodlí i v tomto směru jde tak trochu proti přívlastku HOT. V součtu se vším ostatním pak dodává GTI při jiné než ostré jízdě spíše charakter gétéčka než nasraného diblíka.

ZÁVĚR

Jaké je tedy v reálu GTI s přívlastkem Performance ? Stále je to bezpochyby pravý hot-hatch. GTI si ovšem v rámci kategorie vytvořilo svůj vlastní píseček, kde zcela dominuje. Nežene se za absolutními výkony a přidává tolik uživatelské přívětivosti a jízdní samozřejmosti, až by na to HOT člověk při běžné jízdě málem zapomněl. Stačí však "přeladit" na Sport, sešlápnout plyn a vzít útokem nějakou členitou okresku.......a hned jste v jiném světě. V rámci konkurence existují auta rychlejší, ostřejší, zvučnější. Nicméně žádné z nich nedokáže skloubit protichůdné požadavky na spojení zábavy a jakéhosi sportovního ducha s denním užíváním tak graciézně jako GTI. GTI Performance je vynikající auto. Legenda pokračuje. Ať se Vám to líbí nebo ne.


Silné stránky

Univerzálnost použití
Skvěle vyladěný podvozek
Dostatečně silný motor
Brzdy
Spotřeba
Hezký interiér a (pro mě) i exteriér
Jízdní schopnosti
Sice si na to nehraju, ale "imidž" GTI prostě má

Slabé stránky

Nutí mě brzo vstávat a utrácet za benzín jen tak
Maskuje rychlost
Trakce na mokru
Někdy se zdá, že toho utlumení je až moc, ale mám, co jsem chtěl

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem pouze po 6.000 km preventivně vyměnil olej. A občas to na mě pípne "rozpoznána únava". To ale bude spíš mým xichtem než závada na autě. :D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kdyby mě nenaštval ten termín dodání, vychválil bych prodejce do nebes. Pan Kalousek, Olfin Car Hradec Králové. Opravdu velice příjemný a ochotný. Kontaktoval jsem ho na základě dobré zkušenosti jednoho místního uživatele. Z cca pěti oslovených dealerů jednoznačně nejlepší. A navíc s nejlepší cenou.

Ještě před objednávkou mi zajistil u jednoho svého zákazníka projížďku s GTI DSG, čímž mě ovšem připravil o dalších 60 tisíc, a to mu nezapomenu. :D

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTI Performance

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Zatím těžko hodnotit.

praktičnost
10

Golf praktický je, o tom nemůže být sporu, a ani 3-d verze na tom nic nemění.

prostornost
10

Pro mé účely bez výhrad.

jízdní vlastnosti
10

Vyplatí se připlatit za Performance paket.

jízdní komfort
10

V rámci konkurence perfektní. I bez DCC.

provozní náklady
5

Těžko říct, ale dá se předpokládat, že budou vyšší. Kromě spotřeby PHM jistě bude vyšší i spotřeba pneu, častější výměny oleje atd.

náhradní díly
5

Drbul jsem jedno kolo, takže zatím vím pouze, na kolik si u VW cení 18" disk Austin. Ani se neptejte. :D

výkon motoru
10

Na výkon se rychle zvyká...ale na ty okresky mi to stačí v pohodě.

spotřeba
10

No, já jsem spokojenej. Čekal jsem tak 10 v průměru a zatím jsem hluboko pod tím.

hlučnost motoru
9

Motor hlučný není, naopak spíš trochu toho zvuku chybí. Ale nestěžuju si, taky si umí zařvat.

kvalita sedadel
10

Jedním slovem perfektní. Drží mi zadek, drží mi záda a přitom si nepřipadám jako když do GTI sedadlo instalovala španělská inkvizice.

brzdy
10

Spokojenost. Zatím bez zkušenosti s okruhem.

zavazadlový prostor
10

Pro mě až až. A výborný je ten průvlak.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…