V pohodě, pokusím se odpovědět. ;-)
Za prvé nemyslím, že moje recenze je přehnaně nekritická. Ale pokud máš ten dojem, nic s tím nenadělám. A teď k jednotlivým bodům.
1. Radio moc neřeším. Nezdá se mi nějak pomalý, ale tohle je zrovna jedna z věcí, v kterých se extra nevyžívám, takže nebudu tvrdit, že jinde to není lepší.
2. Ten dekor v GTI není vyložená plastová imitace karbonu v tom smyslu, že by se chtěl tvářit jako originál. Spíš má jen takový nádech. A podle mě je to cca stokrát lepší než oblíbené "piano".
3. G6 jsem neměl, takže nesoudím. Mně na nich nic rozbředlýho nepřipadá.
4. El.ručka...hmm...tohle je podle mého trochu hysterie. Obešel bych se bez ní, ale že by mi klasická ručka nějak scházela, to zas ne.
5. Ano, ruční řazení +/- je obráceně než by mi bylo milé a mně to nevyhovuje. Nicméně místo řadičky většinou používám "pádla", takže tím se to řeší.
6. Performance pack jsem považoval za daleko podstatnější příplatek než DCC. Není to tak, že bych se držel grešle a nechtěl DCC zaplatit. Daleko víc bych třeba ušetřil na DSG. Jenže už v době výběru (a testovacích jízd) jsem tvrdil a tvrdím stále, že ta hranice podvozku je jasně daná. S 18" ano, s 19" ne. A pokud mi navíc jistá "tvrdost" podvozku (v uvozovkách, protože třeba majitelé Fiesty ST by se tomu výrazu v souvislosti s GTI mohli smát) vyhovuje a většinu času jezdím sám, neshledal jsem důvod pořizovat DCC. Naopak bez Performance packu bych možná neshledal důvod vůbec pořizovat GTI.
7. Nesrovnával jsem cenu s Focusem RS, nýbrž s Focusem ST. A tam byla cena 900+, jak ji nahodil import Fordu, zcela mimo mísu. V okolních zemích (Polsko, Slovensko) se dalo STéčko pořídit cca o 150t levněji. Fordu ČR to taky po pár měsících došlo a ceny radikálně upravil.
Taky doufám, že se nebude DSG sypat, stejně jako nic ostatního. Prodloužená záruka nicméně byla jasná volba.