Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift 1.3 GLX

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4 Suzuki Swift, foto 5 Suzuki Swift, foto 6 Suzuki Swift, foto 7 Suzuki Swift, foto 8
Suzuki Swift, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Suzuki Swift Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 68 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Vůz byl zakoupen jako ojetý se stavem 41000 km (reálně) po prvním majiteli - jedná se o japonský model vybavený zážehovým motorem 1.3 a ve výbavě GLX. Automobil byl pravidelně servisován, sám mám nyní najeto cca. 4000 km. Dle servisní knihy se na voze nevyskytly žádné žávažné poruchy, na 43000 km bylo nutno vyčistit čidlo ABS v levém zadním kole (pískavý zvuk při rychlosti 60-80 km/h), dále bylo opraveno klepání od pravého předního kola na nerovnostech - celkově práce servisu na 1,5 h v rámci garanční opravy. Celkový technický stav je nyní výborný - opotřebení interéru je nulové, taktéž exteriér jen několik vlasových oděrek od štěrku.

Kvalita zpracování interiéru vozu je vcelku průměrná (německá konkurence je na tom lépe) a nebudí zrovna dojem kdovíjaké kvality, madla a výplně dveří mají pod tlakem docela vůli, použité plasty palubky jsou tvrdé s průměrným lícováním, zřídka se ozve zapraskání z přístrojové desky, v nižších teplotách občas skřípe od levých zadních dveří, za mrazu lze na velkých nerovnostech jsou v interiéru slyšet zadní pružiny, celkově nic důležitého. Ovšem ergonomie ovládacích prvků je příkladná (pochvalu výborně čitelné i rozložené analogové přístroje), vše je tak jednoduché, jak jen být může, postrádám pouze kontrolku rozsvícených potkávacích světel. Problémové ovládání vyhřívání předních sedaček, které je mezi sedadly a nemá regulaci intenzity, ale dá se na to zvyknout. Ocenil bych noční vypnutí iluminace palubního počítače a rádia, moje verze tento ovládací prvek nemá. Interiér je vzhledem k velikosti vozu prostorný, slušně obestavěný a dostatečně široký, pravému kolenu řidiče nic nevadí, řadička je v optimální výšce, sedadla jsou tak akorát tuhá a široká průměrným bočním vedením, kůží obšitý volant je optimální velikosti a tvaru.

Samotné řízení je přesné, tužšího charakteru, řazení má vcelku přesné dráhy a opět, je tužší, přeřazení je provázeno charakteristickým "cvaknutím", pro zpátečku je občas nutno naprázno vyšlápnout spojku na neutrálu. Podélná stabilita vozu ve větších rychlostech je, i přes malou délku solidní, je zde určitá citlivost na boční vitr. Brzdy lze dobře dávkovat, nejsou přeposilované, výkonnost je dobrá, jejich sklon k "fadingu" při větším zatížení jsem nezkoušel, ABS nezasahuje nijak agresivně. V zimě na nasolené a mokré vozovce je dobré občas odkoušet brzdný účinek vlhkých brzd. Podvozek je na 15/185 vcelku tvrdý a hlučný, výborně ovšem funguje na kvalitních vozovkách, chování je pak za všech okolností čitelné, vůz se nechá hodně líbit, nerozhodí ho ani brzdění v rychlé zatáčče a prudké manévry. Na větších nerovnostech je ale nekomfortní, vůz má tendenci v zatáčce uskakovat a tlumiče neznají pojem filtrování příčných nerovností. I na kvalitních a nových zimních pneu je snížená jistota řízení na zasněžené vozovce.

Světlomety mají na dálkové velmi dobrou účinnost, na potkávací průměrnou. Výhled z vozu je dobrý i přes čelní sloupky, sluneční clony jsou ohromné, velká zpětná zrcátka jsou vynikající. K výkonnosti stěračů nemám připomínek.

Motor je nesilnějším prvkem vozu, rychle jde do provozní teploty, efektivně pracuje cca. od 2000 rpm, na 1-2-3 cca. již od 1500 rpm, solidní dynamiku poskytuje od 4000 rpm, lze jej točit až do 6500 rpm bez známek vadnutí, krátce za touto hranicí agresivně zasahuje omezovač otáček. Pod zatížením okolo 2500-3000 rpm je částečně hlučný (lehce duní), posléze se ozve v pásmu nad 4000 prm. Odezva plynového pedálu je okamžitá, motor jde rychle do otáček a otáčky i rychle padají, běží s "lehkostí". Převodové stupně jsou odstupňovány dosti do "těžka", dvojka téměř do 100 km/h, trojka přes 140 km/h, pětka je rychloběh na dálnici (má ji smysl řadit nejdříve v 80 km/h - cca. 2000 rpm, vůz na ni zpravidla nezvládá větší stoupání, předjíždění, apod.). Převodovky ovšem netřeba se bát, je optimalizována na charakter motoru, je nutno často řadit, vůz je sám o sobě lehký, nezatížený vůz (2 osoby) nemá problémy s dynamikou do cca. 140 km/h (tj. kam dosáhne trojka) a směle vyrovná se papírově mnohem silnějším vozům. Po dálnici lze bez problémů, vzhledem k delší pětce, cestovat rychlostmi okolo 150 km/h tacho, aniž by interiér byl zatížen přílišným hlukem.

Kombinovaná spotřeba vozu je cca. od 5 l/100 km při velmi klidné jízdě, kombinace s využíváním potenciálu motoru je do 7 litrů na sto, já jezdím v průměru za 5,7-6,7 litrů dle palubního počítače. Přesnost ukazatele stavu paliva není nic moc.

S vozem jsem spokojen, je to agilní malé auto pro "řidiče", který rád řídí, často řadí a má nad vozem kontrolu. V případě potřeby, díky malé hmotnosti a celkové agilitě, v zatáčkovitých tratích auto klidně vyklepne i mnohem silnější vozy. Má nadčasový a funkční design, výborný motor, sportovnější pojetí podvozku a přijatelnou spotřebu. Velikostně vyhovuje, kufr pro mne není směrodatná veličina, jezdím v 95% sám a toto auto se jeví ideální dopravní prostředek na jízdy okreskami do okruhu 70 km.

Silné stránky

+ motor
+ řízení
+ jízdní vlastnosti
+ ergonomie

Slabé stránky

-- diskomfort na nekvalitních vozovkách
- slabší vypracování interiéru
- vyšší spotřeba

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

závady do 120.000 km:
výměna všech ložisek, jinak pouze běžný spotřební materiál (náplně, brzdové kotouče, destičky, filtry, apod.), vůz je zcela spolehlivý.

 

Novinky v recenzi

21.10.2011 08:59

Stav na 69.000 km

Pískající brzdy, rozděláno, vyčištěno, problém neodstraněn. Nic urgentního, po zimě vyměníme brzdové destičky. Na 70.000 km bude výměna motorového oleje. Jinak žádné opravy.

1.2.2011 15:56

Stav na 56.500 Km

Vymena motoroveho oleje, olejoveho filtru a vymena jedne gumicky sterace. Zavady zadne. Dlouhodoba kombinovana spotreba leto, podzim, zima: 6,4 l/100 km dle palubniho pocitace (bydlim na horach). Meric paliva je dosti nepresny, na druhe carce odspodu je v nadrzi jeste vice nez 10 litru paliva.


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…