Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift Sport

9,38 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4 Suzuki Swift, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta žádná Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:13000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,7 maximální rychlost [km/h]: 195 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední

Popis vozu

Pořízeno jako předváděcí (v perfektním stavu a za dobrou cenu) s 1500 km nájezdu. Agilní prcek s manuální převodovku a točivou atmosférou, přesně jak jsem chtěl. Chci řídit, chci řadit, chci se při tom bavit a nemusí mě to zruinovat. Auto aktuálně nemá žádnou srovnatelnou konkurenci, valná většina malých warm / hot hatchů je oturbená, dvouspojky, cenově zcela mimo, nebo je automobilky zařízly. Navíc, půl mega kocourkovských bych za splašený kočárek nedal... (offtopic: zimních pneu si prosím nevšímejte)

Silné stránky

+++ Motor
Oldschool záležitost. Atmosféra s relativně dlouhým zdvihem a vysokootáčkovou charakteristikou, variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, proměnnou délkou sacího potrubí a nepřímým vstřikem paliva. Šestnástistovka vyplodí 100 kW / 6900 rpm a 160 Nm / 4400 rpm. Lze jej provozovat již od 2000 rpm (III. a níže již od 1500 rpm), kolem 4000 rpm zřetelně zesílí, na konci otáčkového spektra nečeká žádné příjemné překvapení ve formě výkonové špičky (porno ve stylu starších VTEC se nekoná). Lze to točit do cca. 7100 rpm, kdy zasahuje omezovač. Největší devizou je široké spektrum využitelných otáček. Výkon a koncepce agregátu je zcela přiměřená pro danou kategorii / cenu vozu.

+++ Ovladatelnost motoru směrem nahoru
Odezva na sešlápnutí akcelerátoru je perfektní, umožňuje dobře dávkovat výkon na kola.

+++ Odstupňování převodovky
Chytře poskládané převody II. (cca. 100 km/h), III. (cca. 140 km/h), IV. (cca. 180 km/h) umožňují (zejména na okreskách) využívat potenciál motoru, ani V. a VI. nejsou příliš dlouhé a jsou běžně využitelné, motor utáhne VI. i do dálničních stoupání, IV. běžně použitelná v obci. Běžná cestovní rychlost na dálnici je okolo 150 km/h. Od 180 km/h se již nic moc neděje, nevadí, po dálnici nejezdím, top speed cca. 210 km/h dle tachometru.

+++ Agilita a nízká hmotnost
Perfect, muší váha, pouze 1040 Kg pohotovostní hmotnosti, Chapman by se zaradoval.

+++ Podvozek
Tady to Japonci taktéž nepos..., naladění tak akorát, respektuje sportovní zaměření vozu a zároveň nevytřese duši. Auto lze použít i na denní bázi, na dojíždění do práce, dálnici, město, apod. Zadní kola nejsou nezávisle zavěšena, s minimální hmotou před / za nápravami, a daným naladěním, to evidentně žádný problém neznamená (impotentní projev klikovky "ala O3" nečekejte). Podvozek taktéž působí bytelným dojmem (proti bežné versi má jiné tlumiče, zesílená ramena, větší náboje kol, apod.), čili by to mělo něco vydržet. Na nerovnostech je auto neposedné, ale stále s dobrým gripem a stabilitou. Na hranici ztráty adheze je auto nedotáčivé, po ubrání plynu má tendenci odhlečit zadek a zatáčku utáhnout, paráda. Náklony karoserie jsou minimální, lze projíždět zatáčky vysokými rychlosti bez ztráty jistoty, slabší povahy si mohou střelit do textilu. Kdo má fakt koule, může si ve vracečkách pomoci i ruční brzdou. ESP je zcela vypínatelné, jeho aktivace aktivní jízdu nijak nedegraduje.

+++ Volant
Obšitý, ideální tloušťky, tvaru a velikosti, je možno jej ergonomicky nastavit.

++ Přední sedačky
Vyhřívané, výborné boční/bederní vedení těla a dlouhý sedák, vyhovují spíše subtilním postavám, větší zadky budou mít problém. Sedět kousek níže by neškodilo.

++ Odezva řízení
Solidní odezva a strmost řízení.

++ Zvuk motoru
Tak akorát, nezpůsobí tachykardii, ani nezvoní jako R6, tlumič výfuku je rozumně nastavený a nesnaží se přehlušit mechanický zvuk motoru / sání.

++ Brzdy
Slušně dimensované, vynikající dávkovatelnost, docela benevolentní fce. ABS, nezaznamenal jsem sklon k fadingu po zatížení, prý je možno je utahat někde v Alpách. Upřímně, nevím.

++ Ergonomie palubní desky a středové konsole
Vše je v dosahu, dobře čitelné, viditelné, žádné digitální fíčury, ale poctivé analogové budíky, redline otáčkoměru nad 7000 rpm potěší. Ovladač (kolíček) palubního počítače pobaví. Meniskus PDK nebude trpět otlaky o středovou konsoli, dost místa i pro habány.

++ Velká zpětná zrcátka
Perfektně vidíte za sebe.

++ Výbava
Bezklíčové startování, aut. klimatizace, tempomat (k čemu to je?), autorádio s MP3, CD, USB, Bluetooth a podobné blbosti...

++ Nemá eko-debility typu "Start & stop", apod.

+ Spotřeba
Spotřebu neřeším. Když se na to nedupe, tak to nežere, klidná jízda v rámci rychlostních limitů se odbude okolo 5,0-5,5 l / 100 km (dle PC). Velmi rychlý přesun tak 8-9 l / 100km. AVG spotřeba dle PC (zima / léto) 6,5 - 6,7 l /100 km, PC prý podměřuje, nevím, musím někdy změřit.

+ Design, v černé variaci nejméně nápadný
Někteří lidé nejsou schopni ani identifikovat značku vozu, natož typ. Nepoužitelné pro maséry, starší bávo v metle udělá mnohem více parády. Auto nelze použít ani jako nástavec na péro, nesbalíte na něj žádnou pubescentní roštenku.

+ Nezajímá lapky ani jinak ouchylný
Image na draka, low cost značka, navíc japonec a ten je až na konec...

+ Jednoduchost a spolehlivost
Na autě se vesměs nemá co vysypat, minimum elektroniky, kovářina, bezúdržbový rozvodový řetěz, žádné turbo, žádná vysokotlaká čerpadla / vstřikovače, žádný dvouhmotový setrvačník, žádný DPF, žádné dotykové nesmysly. Motor pravděpodobně přežije karoserii.

+ Ostatní majitelé jsou podobně postižení pacienti
Téměř každý kolega na silnici vás pozdraví (když se jednou za uherský rok potkáte)...

Slabé stránky

-- Tvrdé plasty, občasné povrznutí
Když je chladno / mrazivo, mohou se ozvat ruchy z palubní desky, po zahřátí OK, nic zásadního.

-- Přístup na zadní sedačku
V kostce... je na H, někomu to může vadit, páč stále poleze do kufru. Já nikoho nevozím, ani nouzově, nicméně lze upevnit dětskou sedačku, je-li dítě k disposici. Po odklopení se sedačka spolujezdce vrací výchozí polohy, nikoliv do polohy poslední aretace, nic moc. Pro rejpaly, 3D verze má pro cestující stejně místa vzadu jako 5D, rozdíl je lepší přístup.

-- Nedělený zadní sedák
To je mrzuté, 5D verse má dělený, může se hodit pro lyže, padák, apod.

-- Občasně opožděná reakce škrtící klapky
Tohle soudruzi z Hamamatsu příliš nezvládli... anebo nám zaúřadoval "bruselskej šmejd"? Auto někdy jede i bez plynu, resp. otáčky padají pomalu, v případě aktivní jizdy může dojít k přetahování brzd s motorem.

- Pedál plynu a brzdy je relativně daleko od sebe
Pokud nemáte místo chodidla ploutev, na meziplyny zapomeňte.

- Řazení by mohlo být přesnější

- Poněkud archaická grafika LCD (byť přehledná)
Řídím, auto nepoužívám jako obývací pokoj, ani neonanuju nad hodnotou dpi, marginalita.

- Ovládání palubního počítače kolíčkem
To jsem také nepochopil, ale dokážu s tím v klidu žít.

- Malý kufr
Něco málo přes 200 l, nákupy a cestování ve dvou - v pohodě.

- Nekonstantní průběh ukazatele stavu paliva
Při plné nádrži se ručička palivoměru u delší jízdy téměř nepohybuje, dole pa klesá jak namydlená.

- Auto nemá ani neplnohodnou rezervu
Pouze lepící sada přátelé, v případě většího defektu opruz.

- Na palubce není kontrolka zapnutých potkávacích světel
Nicméně, existuje zvuková signalizaci při vypnutém motoru, takže ani úplný ignorant neodrovná baterii.

- Kontrolka dálkových světel v noci docela svítí
Asi ji zalepím.

- Nepochopitelné nastavení synchronizace ostřikovačů světel a čelního skla
Nikdy nevíte, kdy se začnou ostřikovat i světlomety, nelze to nijak autonomně nastavit, nechápu, asi náhodná konstanta.

- Průměrný výkon bi-xenonových světlometů
Např. na Superbu II svítí mnohem lépe.

- Bezpečnostní pás trošku odírá plasty na B sloupku

- Dvě koncovky výfuky a zadní difuzor dráždí frustráty
Bude vás chtít ozávodit každý druhý obchoďák v TDI interceptoru nebo uhrovatý tuzer s kšiltovkou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bez poruch, první servisní prohlídka ve 12800 km, podložena rezonující plastová kaplička pod volantem, výměna oleje, olej. fltru, apod., dotažena ruční brzda. 30.000 km: po zahřátí pískající levá přední brzda (servis nevyřešil) - vyřeším výměnou předních brzdových destiček.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Suzuki Nymburk, jezdím tam už dlouho, ochotný prodejce, šikovní mechanici a dobré ceny, jen mne zamrzelo, že jsem na VTP čekal tři týdny. Škoda, nějak to ve mě stále visí. Jinak na zkoušku, první servis v SUZUKI Pardubice, relativně drahá servisní prohlídka, jinak OK.

 


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
6
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
5

Více o modeluSuzuki Swift NZ (2010-2017)
Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem... Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem...

Swift Sport přichází na scénu již ve třetím vydání. Po…

Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

 





Blesk.cz

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu (†58)! Ozbrojení pachatelé jsou na útěku

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu…

Týden od otřesného přepadení benzinky u Nelahozevsi se objevila informace o druhém obdobném zločinu. K tomu…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…