Recenze

peko (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Auris 1.6 Valvematic 97 kw Luna

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7 Toyota Auris, foto 8
Toyota Auris, foto 9 Toyota Auris, foto 10 Toyota Auris, foto 11 Toyota Auris, foto 12 Toyota Auris, foto 13 Toyota Auris, foto 14 Toyota Auris, foto 15 Toyota Auris, foto 16 Toyota Auris, foto 17 Toyota Auris, foto 18 Toyota Auris, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta žádná Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:73000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední

Popis vozu

Začal bych asi tím, jak jsem se k Aurisu dostal.
Mé první auto byl ojetý Rover 200. Byl jsem s ním celkem spokojený, i když ve městě žral jako tank a v zimě moc netopil. Asi by to šlo nějak vyřešit, ale bylo to auto na rozjezd, takže jsem do něj nechtěl vrážet moc peněz. Proto jsem si jako druhé auto koupil „chytře“ Alfu Romeo 147 1.6 TS se 170000 km na tachometru. Krásné auto v rudé barvě a plné výbavě. Nejsem žádný závodník, takže i motor se 77 kw mi dostatečně stačil. Nicméně pověsti o Alfě bohužel nelžou, kort s tak vysokým nájezdem. V tomhle případě plně platilo to, že se auto nemá kupovat srdcem ale hlavou :) Neskutečná žravost oleje, praskání žárovek, elektronika, postupné odcházení ovládacích knoflíků (otvírání kufru, oken, stržené kolečko klimatizace) a časté výměny vytlučených hliníkových ramen. Na druhou stranu mě Alfa nikdy nikde nenechala a žádná fatální porucha se za tři roky nevyskytla. Do dnes zamáčknu slzu, když někde Alfu vidím. Umím si představit Breru, Mito nebo Giuliettu jako druhé auto ale je to pro mě drahý koníček.

Jelikož Alfa lezla do peněz a přítelkyně ještě dodělávala školu, potřebovali jsme něco, co nebude tak náročné na provoz a žrát 10 litrů po městě. Volba padla na Yarise 1.3 z roku 2006. Po Alfě dost změna, ale Yaris do puntíku splnil to, k čemu byl pořízen. Za tři roky provozu žádný závažný problém a spotřeba kolem 7 litrů. Jezdil jsem s ním hlavně město a cca 20km úseky dálnic, takže se spotřebou panovala také spokojenost. Díky polohovatelné zadní lavici a rovné ploše po sklopení sedadel se do něj i hodně vešlo, o různých šuplících a přihrádkách pro řidiče a spolujezdce ani nemluvím. Relativně v pohodě nás odvezl i z Plzně do Špindlu, ale bylo znát, že na takovou vzdálenost prostě Yaris určený není. O nějakém odhlučnění se nedá mluvit, motor by potřeboval víc výkonu a sedačky s krátkým sedákem také zrovna moc pohodlí nenabízí. Po poslední delší cestě z Plzně do Mostu na závod trucků padlo rozhodnutí, že Yaris bude nahrazen.

Zvažoval jsem, jestli koupit poprvé nové auto, nebo nějakou mladší ojetinu. Jasno jsem měl v tom, že to musí být benzín, nejlépe atmosféra. Moderní turbo motory mi nějak k srdci nepřirostly. Tím se v této době bohužel okruh aut dost sužuje. Líbil se mi nový Auris, Civic, Pro_Cee´d nebo Fabia v combi. Bohužel tyto auta překračovala limit, který jsem byl ochotný do auta investovat, navíc Fabia samozřejmě s motorem TSI, takže ta odpadla hned. Stejně tak Ibiza combi a v podstatě celý koncern VW. Podvědomě se mi stejně nechtělo opustit Toyotu a celkově Japonsko. V rodině máme krom Yarise ještě Corollu a Hondu CR-V a nebyl s nimi jediný problém.

Jak už to tak ale bývá, vše bylo málem jinak. Do cesty se mi totiž postavila Kia Rio. Nová v plné výbavě se silnějším motorem 1.4 cvvt za 290 000 Kč. Byl jsem na dvou zkušebních jízdách, po kterých jsem byl skoro rozhodnutý Rio vzít. Oba vozy ale měli slabší 1.2 motor a ani jeden prodejce nebyl schopný zajistit jízdu v Plzni se silnějším motorem. Maximálně s 1.4 v Ceedu, ale to je jiná váha i odhlučnění. Přišlo mi hloupé dávat takové peníze za něco, co si nevyzkouším. Nejsem typ člověka, co by nadával na korejská auta, myslím, že ušla dlouhou cestu a i v Riu jsem se cítil příjemně. Nicméně jsem rád, že Rio nedopadlo a skončil jsem zpět u Toyoty. Když už jsem zkoušel menší Rio, rozhodl jsem se vyzkoušet i nového Yarise ve výbavě Selection. Toyota zamakala na odhlučnění, přidala 1.3 motoru nějaký koník navíc a celkově Yarise posunula od auta pro důchodce k autu pro mladé. Navíc bílo černé provedení ve výbavě selection je neskutečně krásné. Pro mě osobně je poslední Yaris momentálně nejhezčí auto co Toyota nabízí. Minimálně tedy do příchodu C-HR. S prodejcem jsem se domluvil na výkupní ceně za našeho Yarise a domluvil schůzku na další týden. Už se měla jen podepsat smlouva.
Čekalo mě pár bezesných nocí, jestli není chyba opět kupovat auto velikostně srovnatelné s tím, kterého se zbavuji. Přeci jen by Yaris možná nestačil, kdyby se naše dvoučlenná rodina rozšířila o dalšího malého člena. Také jsem si nebyl moc jistý komfortem na delší vzdálenosti. Přeci jen ta 1.3 má limity někde jinde, než 1.6 Valvematic který mě pořád lákal jak v novém, tak starším Aurisu.
A tak jsem pár dní před podpisem s těžkým srdcem vše odvolal a zařekl se, že budu ještě pár let jezdit v našem Yarisu. Prodejce musel mít radost :)

Jak už to tak bývá part. 2
Asi dva měsíce po zkušební jízdě v novém Yarisu a jako naschvál každodenní potkávání bílo černého kousku po Plzni jsem jen tak ze zvědavosti otevřel stránky Toyota Dolák. Okamžitě mi padl do oka bílý Auris se 73000 na tachometru a rokem výroby 2011. Z fotek vypadal Auris v super stavu, bez nějakých kazů na laku nebo kolech. Při návštěvě českobudějovické pobočky, se mi to potvrdilo i na živo. Jasně, u ojetiny nikdy nevíte, co se s autem dělo, ale oproti jiným Aurisum se mi prostě líbil nějak víc. Možná to dělá ta bílá barva s černými skly, ale auto na mě působí celkově udržovaně. Také pocit, že to kupuji přímo u Toyoty mi trošku uklidňuje. I když jak už jsem psal, nikdy nevíte. Jinak po zkušební jízdě jsem měl celkem jasno, že s Yarisem už neodjedu. Motor 1.6 Valvematic s 97 kw si mě okamžitě získal, to samé ticho na palubě. Celkově se mi Auris hodně příjemně řídil a řídí. Určitě k tomu přispívá výš umístěná řadící páka nebo široká možnost nastavení sedadla a volantu. To mi hodně chybělo v Yarisu, kde šel dát volant jen nahoru a dolu.
My s přítelkyní jsme tedy byli rozhodnuti a už zbývalo jen čekat na to, na kolik ocení Yarise při výkupu. Pořizovací cena byla nějakých 86 000 Kč. Momentálně měl najeto 150 000 km, odřený zadní nárazník od bývalé majitelky a prázdnou klimatizaci. Věděl jsem, že ho budu prodávat, tak jsem do těchto věcí už nechtěl investovat. Nabídli mi za něj 70 000 Kč a já je s povděkem přijal. Pod tuto cenu jsem jít nechtěl. Kdybych ho prodával sám, možná bych dostal o něco víc, ale řešení s lidmi, smlouvy...jsem rád, že to dopadlo takto.

Cestu zpět do Plzně jsem si užíval. V pár recenzích jsem četl, že je Auris nudné auto k dojetí z bodu A do bodu B. Určitě hodně dělá to, že jsem přesedl z Yarisu, ale nudně na mě Auris určitě nepůsobí. Indikátor řazení vás sice nutí jet úsporně, ale když chcete trochu divočit, motor neprotestuje. Naopak, po nějakých 4000 otáček ožije a začíná sranda :) .
Nicméně u mě nejde jen o skvělý motor. Užívám si vše, co jsem měl naposled v Alfě. Auris je ve výbavě Luna, tedy druhé nejvyšší, jestli se nepletu. Automatická klima je super. V Yarisu byla manuální a nezvykl jsem si. Buď mi bylo teplo, nebo zima. Vyhřívané sedačky jsou příjemná vychytávka, to samé vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka. Tempomat, ESP, 6x repro, mlhovky, 9 airbagů, všechna okna v elektrice, multifunkční, kůží obšitý volant, bluetooth...na vše se hrozně rychle a dobře zvyká. USB a mp3 radio mě konečně zbaví hromady cd, co jsem měl v Yarisu.

Tady ale vidím největší mínus Aurisu. Naprosté minimum odkládacích míst a schránek. V tom se s Yarisem vůbec nemůže rovnat. Díky středovému mostu sice vypadá interiér hezky a řadička je vysoko, ale zabilo to dost místa. Jsem menšího vzrůstu, takže mám sedačku blíž k volantu a pod středový most se díky tomu dostanu jen z druhé strany od spolujezdce. Ten má před sebou sice dva kaslíky, ale pro řidiče zbývá snad jen kapsa ve dveřích a loketní opěrka, která je hodně hluboká, ale hledejte v ní pak něco. Na druhou stranu bude v autě míň věcí, které tam být nemusí. Nicméně nějaký odkládací prostor pro peněženku, telefon a třeba mince na košík, nebo parkovací automat prostě chybí. Telefon jsem vyřešil protiskluzovou podložkou, kterou jsem umístil nad levý výdech vzduchu. Mám ho na očích a v autě ho nezapomenu. Když dám ale peněženku pod středový most, pravidelně se pro ní do auta vracím :) Další menší mínus, které ale nemusí vadit každému je to, že se z volantu nedá ztlumit rádio jedním máčknutím. Musíte ho buď vypnout úplně kolečkem na radiu, nebo ho z volantu ztlumit až na nulu. Klasické „mute“ tlačítko jako bylo v Alfě by bylo super. To je ale opravdu maličkost která nemůže zbylé plusy nějak znehodnotit. Ještě bych zmínil optitronové budíky. V kombinaci s bílou barvou číselníku to vypadá moc hezky. Jen mi přijde, že displeje klimatizace jdou za sluníčka hůř vidět. Ovládání palubního počítače mám na volantu, ale stejně si Japonci neodpustili kolíčky, tady dokonce dva... s nesklopným klíčem, který vám propíchne džíny to působilo blbě už v roce 2011, natož teď :) Nicméně co vím, má to víc japonských aut a dělají to pořád.

S autem mám najeto necelých 1000 km s tím, že zkouším. Dálnice, město, okresky...spotřeba zatím 8 litrů, ale nepochybuji, že až se vyblbnu, půjde dolů. První klidná jízda Budějky – Plzeň byla za 6.5 L . Na indikátor řazení se dá zvyknout a ve městě to určitě může spotřebu srazit. Jinak kufr není žádný obr, ale pro dva lidi plně dostačující. Například kočárek by v budoucnu také neměl být problém.
Auris je focen na zimních pneu s poklicema. Hodně zvažuji, že koupím nějaké černé hliníky. S bílou barvou a černými skly by to mohlo vypadat hodně dobře :)

Recenzi budu postupem času doplňovat, zatím mám na nějaké objektivní hodnocení malý nájezd, spíš jsem chtěl shrnout první pocity pro ty, co o Aurisu také uvažují. Tímto bych chtěl poděkovat za recenze co tu už mají například -PePe- , mario79sk a rewerz kteří mi pomohli při výběru Aurise.

Silné stránky

Motor 1.6 Valvematic, 6 stupňová převodovka, prostorný interiér, jízdní pohodlí, výbava, optitronové budíky

Slabé stránky

minimum odkládacích prostor pro řidiče,
náchylnější plasty na madlech dveří, kolíčky, nesklopný klíč

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vůz byl až do letošního léta na pravidelných garančních prohlídkách

Úpravy

Nejsem moc příznivcem domácího tuningu, takže jediné co na Aurisu možná změním je to, že pořídím černé hliníky. Jinak už při koupi byla zatmavena skla

 


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím nemohu soudit, ale je to Toyota, tak snad bez problémů

praktičnost
8

Pro mě naprosto dostačující

prostornost
9

Ve své době udajně nejlepší v dané třídě, mně naprosto vyhovuje.

jízdní vlastnosti
9

Za mě žádný problém

jízdní komfort
10

Zatím deset. Tichý motor a celkově dobře odhlučněné auto. Sedačky pohodlné

provozní náklady
8

Zatím nemohu soudit, ale doufám že jen běžné věci jako olej a benzín.

výkon motoru
10

Pro mě jednoznačně dostačující. 97 kw je sice až někde u 6000, ale když potřebujete předjet, nebo si užít trochu legrace, jde to bez problémů

spotřeba
9

Zatím 8 litrů s tím, že si to užívám a nejezdím na spotřebu. V kombinaci dálnice město mi to i tak přijde jako dobrá hodnota

hlučnost motoru
9

Motor je tichý, když auto stojí v klidu a ani při jízdě vůbec neobtěžuje. Naopak má nečekaně krásný zvuk, když se vytočí.

kvalita sedadel
9

Za mě uplně v pořádku. Pohodlná s dobrým bočním vedením.

brzdy
7

Brzdy mi přijdou trošku slabší, ale ještě nevím, jak na tom jsou. Přeci jen se jedná o ojetinu

zavazadlový prostor
7

Žádný obr, ale pro nás dostačující


Více o modeluToyota Auris 2006-2012
Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení

Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku…

Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy

Třetí generace Toyoty Auris sází na dynamické tvary.…

 





Blesk.cz

Paroubkovi u soudu: Chce 150 tisíc měsíčně pro sebe, říká Jiří. Petra ale tvrdí něco jiného

Paroubkovi u soudu: Chce 150 tisíc měsíčně pro sebe,…

Od rána probíhá další kolo soudní pře mezi rozvádějícími se manželi Jiřím Paroubkem (65) a Petrou Paroubkovou…

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku. Policie mu za to chtěla napařit pokutu

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku.…

Rakouská policie chtěla uložit pokutu 80 eur (přes 2000 Kč) muži, který na ulici nosil lékaři předepsanou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Zlatá píšťalka: Excelentní Příhoda! V Liberci rozdal karty správně

Zlatá píšťalka: Excelentní Příhoda! V Liberci rozdal…

Ve 25. kole fotbalové HET ligy se hodně jiskřilo v nedělním šlágru Liberce se Slavií. Sudí Radek Příhoda rozdal…

 

Reflex.cz

Studenti, prosím, nesouložte uprostřed kruhového objezdu, žádají norské úřady

Studenti, prosím, nesouložte uprostřed kruhového…

Třicetitisícové norské město Ringsaker se dostalo do pozornosti světových médií. Ředitel místního dopravního…

Zázrak medicíny: Američtí lékaři provedli první transplantaci penisu i šourku najednou

Zázrak medicíny: Američtí lékaři provedli první…

Americký voják zraněný v Afghánistánu na intimních místech při výbuchu bomby dostal novou naději, že jeho…