Recenze

9 Majitel

Toyota Auris 1.6 Valvematic Terra Cool + tempomat

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7 Toyota Auris, foto 8
Toyota Auris, foto 9 Toyota Auris, foto 10 Toyota Auris, foto 11 Toyota Auris, foto 12 Toyota Auris, foto 13 Toyota Auris, foto 14 Toyota Auris, foto 15 Toyota Auris, foto 16 Toyota Auris, foto 17 Toyota Auris, foto 18 Toyota Auris, foto 19 Toyota Auris, foto 20 Toyota Auris, foto 21 Toyota Auris, foto 22 Toyota Auris, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Yotík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:6700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 354 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Zdravím vás,

tak jsem se rozhodl, že zkusím napsat krátkou recenzi svého Yotíka, protože Aurisků je tu celkem málo.

Jak jsem se k Yotíkovi dostal:

Po novém autě jsme se s přítelkyní začali rozhlížet někdy začátkem roku 2010, kdy jsem vlastnil Focuse 1.8 TDCi(2003), který sice sloužil dobře, nicméně vzhledem k věku a počtu najetých kilometrů byla otázka času, kdy bude potřeba investovat větší obnos do oprav. Zvlášť jsem se bál opravy/výměny vstřiků, na které tento motor trpěl.

Vzhledem k tomu, že ceny nových aut šly velmi výrazně dolu, koukal jsem pouze po nových autech. Nechtěl jsem koupit zajíce v pytli. Investice měla být někde do 300 tis. korun. Výběr nového "mazlíka" začal u Renaultu Megane III s benzínovou 1.6. Ovšem po navštívení autosalonu Autoavant v Praze, kdy si dealer při předváděcí jízdě zapálil cigáro a auto mi ani nepůjčil jsem si řekl, že tady se teda nedomluvíme. Navíc auto se mi taky vůbec nelíbilo. Nehledě na pověst značky s ...ehm, kosočtvercem ve znaku:-)

Dále mě zaujala Fabie ve výbavě Sportline s motorem 1.2 TSI(77kW) se kterou jsem se byl taky svézt. Motůrek mě opravdu mile překvapil svou živostí a příjemným zátahem od nízkých otáček. Haněný design Fabie mi taky nevadil. V červené barvě s bílou střechou a na 17´kolech je to celkem pohledné auto. Nicméně za 325 tis. za malý vůz s průměrnou výbavou pro mě bylo i přes nabídnutou slevu cca 4% prostě neadekvátní.

Vzhledem k dojmu, který na mě zanechala oturbená 1.2ka, jsem šel opět do Renaultu(tentokrát k jinému prodejci) a svezl jsem se s Cliem III 1.2 Tce, které je dle ceníku o dobrých 70 tis. levnější než Fabie. Ovšem tento motor ačkoliv má jen o 3 kW méně se se škodovkou nemůže absolutně srovnávat. Aby trošku jel, bylo potřeba ho výrazně točit a i tak to nebyla vůbec žádná sláva. Nemluvě o gumovém nepřesném řazení, tupém řízení a houpavém podvozku. No co na to říct. Jsem poučen a v Renaultu mě už asi nikdy neuvidí.

Nedalo se svítit, musel jsem vybrat něco jiného. Proto začalo důslednější serfování po internetu, když jsem náhodou narazil na reklamu na Toyotu Auris se slevou 95 tis. kč. a akčním financováním 50/50. Když jsem si zjistil víc informací, zašel jsem do Toyoty Tsusho Modřany, kde jsem se svezl s mnou vybraným Auriskem 1.6 Valvematic. Po testovací jízdě bylo jasno. Auris mi seděl a líbil se mi. Preferoval jsem motor nad výbavou, takže cena 314tis. za výbavu Terra Cool s úvěrem 50% předem a 50% bezúročně za rok rozhodla. Prodejce přidal spoustu výbavy zdarma vč. netbooku Dell a zimních pneumatik. Teď už jsem jen počkal cca 2 měsíce a bílý auris byl můj.

Zkušenosti s Aurisem:

Jak jsem výše uvedl, byl pro mě důležitější silný motor, než nadstandartní výbava, proto je náš Yotík v základní výbavě Terra Cool, která však obsahuje vše co k životu potřebuju. Jmenovitě man. klimatizace, přední okna a zrcátka v el., kožený volant a řadicí páka, pal. počítač, radio s USB/MP3 atd.

Interier je příjemný na pohled i na dotek. Vrchní vrstva palubní desky je potažená měkčenou vrstvou. Sedadla mají celkem výrazné boční vedení, takže v zatáčkách pěkně podrží a jsou pohodlné i na delší cesty. Někteří majitele Aurisů si stěžují na tlačící výztuhu sedadla řidiče. Já jsem tuhle závadu nevypozoroval. Interier po 9 měsících zatím nikde nevrže ani nerachotí a doufám, že to tak i zůstane(klep klep). Překvapilo mě, že na zadních sedadlech je opravdu hodně místa a i kamarád, který má hodně přes 2 metry vzadu nebyl opřený koleny o sedadlo. Nad hlavou je prostoru taky hodně. Velikost zavazadlového prostoru je mi ukradená:)

Motor byl hlavním důvodem, proč jsme se pro aurise rozhodli. Benzínová atmosféra o obsahu 1.6 a výkonu 132 koní pří 6.400 ot. a točivém momentu 160 nm při 4.400 ot. si s aurisem celkem snadno poradí. Průběh výkonu bych charakterizoval asi takto - při jízdě po městě vás indikátor řazení pro úspornou jízdu nabádá k řazení ještě před dosažením 2.000 ot., takže například trojku řadím před dosažením 30 km/h, pětku pak těsně nad 50 km/h. Ze začátku se mi to celkem příčilo a bál jsem se, abych motor nepodtáčel, nicméně motoru to vůbec nevadí a i v takto nízkých otáčkách začně plynule zrychlovat. Jde to asi díky proměnnému časovaní a zdvihu ventilů Valvematic, což je v podstatě vylepšená předchozí verze systému Dual-VVti. Samozřejmě nejde o bůhví jakou akceleraci, s turbomotory se rovnat nemůže. Nicméně pokud se chcete svižně projet, stačí motor začít vytáčet. A že s tím nemá žádný problém. Jde krásně do otáček, před dosažením 4.000 ot. přichází první větší "nadechnutí" a Auris vyráží hbitě vpřed. Další znatelná výkonová "injekce" přichází při překročení 5.000 ot. a dál výkon nepolevuje až po dosažení omezovače někde v 6.700 ot. Pocitově se mi zdá, že motor by ještě rád kousek pokračoval. Když toto srovnám se služební Octavii 1.6 MPI, které se nechce jet před dosažením necelých 3.000 ot. a po překročení 5.000 ot. se už taky nic moc neděje, mám pocit, že jsem v jiném světě.

Udržení motoru ve vysokých, nebo naopak nízkých otáčkách pomáhá 6 st. manuální převodovka, která je velmi přesná a vhodně odstupňovaná. Na šestku auris točí při tacho 130 cca 3.400 ot. což příjemně snižuje spotřebu a hluk při cestování na dálnici. Při 150ti točí motor na šestku 4.000 ot.

Spotřebu Yotíka mám dlouhodobě 7.5l/100km, což vzhledem k 90% jízdy po Praze neni špatný výsledek. Při dálničním tempu mezi 140 - 150 se spokojí s odběrem okolo 8 litrů. Spotřebu taky řidiči pomáhá snižovat systém, který řidiči napovídá zvolit nejlepší převodový stupeň. Byl jsem k těmto systémům docela skeptický, nicméně tady funguje celkem inteligentně. Volbu stupně vyhodnocuje podle více údajů, jako je tlak na plyn, rychlost, otáčky atp. takže vás nenutí nacpat tam v Barrandovském kopci při 70 šestku. Na druhou stranu taky není neomylný a třeba když vám doporučí při 140 ve stoupání podřadit na pětku, na což mu většinou "prdim", protože motor tuto rychlost bezproblému udrží i na šestku a podtočený rozhodně není, chvilku mu trvá než se vzpamatuje a uvědomí si, že jedete už třeba z kopce.

Podvozek auriska je příjemně tuhý a ačkoliv vzadu nemá víceprvkovou nápravu, zvolenou stopu drží obstojně a nechá si toho hodně líbit. Rád si na okresce užiju svižnější jízdu a auris se tomu vůbec nebrání. Obuto mám standartní rozměr 205/55 R16 na mnou dokoupených litých kolech. Pneumatiky má od výrobce Continental Conti PremiumContact 2. Které se umísťují již pár let v testech na prvních příčkách. Za sebe však musím říct, že na předchozím Focusu jsem měl GY Eagle F1(205/50/16) a ty byly pro sportovní jízdu o poznání lepší a lepivější.

Řízení aurise je vybaveno elektronickým posilovačem řízení s proměnným účinkem, což je ve městě příjemná věc a kupodivu ani při sportovní jízdě neobtěžuje. Řízení je precizně přesné, řekl bych že dokonce přesnější než u focuse, ale díky el. posilovači je takřka bez zpětné vazby a co se děje pod předními koly musíte do jisté míry odhadnout. V tomto ohledu byl focus s hydr. posilovačem úplně jinde a informoval vás o každém kamínku na silnici. Je to celkem škoda, ale tímto trpí dnes bohužel téměř každé auto.

Doplnění:

Ještě jsem si vzpomněl na pár maličkostí, co jsem zapomněl napsat.

Auris je vybavený elektronickým pedálem plynu, což je pro mě celkem nezvyk. Hlavní rozdíl je oproti klasickému plynu v tom, že třeba konkrétně u Aurise má plyn hodně dlouhý zdvih a auto na plyn reaguje přesně podle toho, jak na plyn šlápnete. U Focuse, třeba při rozjezdu, bylo celkem jedno jestli máte 3/4 plynu nebo plnej. Tady je potřeba přišlápnout plyn víc.

Neduh el. plynu je taky v prodlevě na sešlápnutí. Není to žádná tragédie a dá se na to zvyknout. Jenom to znesnadňuje meziplyny a je třeba s menší prodlevou počítat. Meziplyny taky rozhodně neulehčí rozmístění pedálů, a to konkrétně velká vzdálenost pedálu plynu od brzdy. Při technice "heel and toe" je potřeba si nohu téměř vykloubit v kotníku a trefit se tak do podřazení plynem přesně a plynule je úkol jako pro Houdiniho. Osobně mi víc sedí jakási "toe and toe" technika, kdy půlkou špičky brzdím a druhou půlkou přidávám plyn. U Octavie je to úplná hračka, ale u Aurise mám špičku nohy jen na kousíčku brzdy, abych dosáhl na plyn a vzniká tak riziko, že noha z brzdy sklouzne. Proto radši v Aurisovi používám "heel and toe", která mi ale nejde tak přesně a hladce. No budu si asi muset pořádně protahovat šlachy v kotníku a smířit se s tím, že nevlastním sporťák.



Silné stránky

Motor - výkon a pružnost(vzhledem k objemu a atm. plnění)
Spotřeba - 7.5 litru po Praze
Vnitřní prostor a zpracování interieru
Přesné řízení
Tichý motor
Spolehlivost auta( 2. místo v kategorii vozů do 3 let dle TUV)

Slabé stránky

Řízení má špatnou zpětnou vazbu
Vůle pedálu spojky(mají jí všechny aurisy)
Vzdálenost plynu a brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nebylo třeba(klep klep)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toyota Tsusho Modřany - perfektní a profesionální jednání, poskytli výbavu navíc a vůz bezplatně přihlásili a vyřešili všechny formality, při předávání vozu vám ho zabalí pod saténovou plachtu s obří mašlí:)

 

Novinky v recenzi

22.1.2015 14:22

4. servisní prohlídka

Mám za sebou 4. servisní prohlídku. Najeto mám cca 46.000 km. Jezdím pořád do Toyota Tsusho v Průhonicích. Stále mají "bonusovou servisní knížku" pro auta starší 3 let, avšak snížili slevu ze 30 na 20 % za materiál a práci. Tentokrát jsem si přivezl vlastní olej a díky tomu jsem místo 4.500,-Kč jsem platil 2.400,-Kč. Za olej jsem dal 775,-Kč s tím, že je to 5 litrů a do auta se vejde 4,2 litru. V servisu s tím neměli žádný problém. Jinak tradičně profesionální přístup, express servis - za hodinu jsem měl auto hotový. Mezitím nabídli kávu, vodu. Jako bonus teď navíc dávají k servisu asistenční služby Toyota Eurocare na rok zdarma, což je velmi příjemný. Nemám tedy důvod měnit servis.
Po výměně oleje motor celkem výrazně ztichl.
Jinak mě překvapilo, že na předních původních destičkách je stále 10,7 mm z původních 12 mm. Zadní mají 4 mm z původních 10 mm. S autem jsem stále spokojenej, jediný co mi trochu vadí, že si interier na nerovnostech občas zaskřípe. Koukal jsem na novýho Aurise a kvalita interieru mi přišla na pohled a pohmat mnohem kvalitnější.

9.11.2014 21:30

Přidáno video se zrychlením..

Natočil jsem akceleraci. Na zimních pneu v cca 6°C. Šlo by to asi o pár desetinek rychleji, jen by to nebylo šetrný k převodovce a spojce. Čas dle videa mi vyšel na rovných 10s. Měřeno k cca 103 kmh tacho.

19.3.2014 11:05

Postřeh k LED svícení

Vypozoroval jsem, že při rozsvícených DRL, jsou volnoběžné otáčky o cca 100 ot./min nižší, než při rozsvícených potkávacích světlech. To bych nečekal...
Vzhledem k tomu, že při montáži se musela odpojit baterka, tak se vynulovala průměrná spotřeba. Současně mám od vynulování ujeto cca 450 km jenom po Praze a spotřebu 6,5 litru. Jestli na to má vliv DRL si netroufám odhadnout, spíš si myslím, že ne. Spotřeba je každopádně super.

2.3.2014 19:42

LED světla pro denní svícení..

Nechal jsem namontovat světla pro denní svícení. Krásně zapadnou na místo mlhovek. Foto v galerii.

5.12.2013 16:23

Rok třetí...

Tak jsme absolvovali 3. pravidelnou servisní prohlídku. Auto má najeto 34.000 km. Využil jsem v Toyotě Tsusho jejich bonusovou servisní knížku, takže mám na pravidelné servisní prohlídky 30% slevu. Zaplatil jsem tak za tuto prohlídku 2.750,-Kč, což mi přijde jako velmi slušná cena. Nemám důvod i teď, po skončení záruky, jezdit do neautorizovaného servisu a zůstanu věrný Tsushu. Zároveň jsem na poslední den záruky vyreklamoval palubní desku, která přece jen začala opět skřípat. Desku rozebrali a podlepili nějakou sadou přímo určenou pro Auris, takže skřípání je pryč. Jsem zvědavý zda to vydrží. Jinak jsem tentokrát jel k Tsushu do Průhonic, protože v Modřanech se k řešení vrzající palubní desky nepostavili zrovna pozitivně a snažili se mě od opravy odradit. Navíc údajně neměli volný termín, aby se oprava stihla v záruce. V Průhonicích přístup úplně jiný, nebyl problém přijet ihned, přimací technik se mnou auto projel a bez problému vše vyřešili. Takže vše je jen o lidech.

Jinak auto jezdí perfektně, motor mi i po třech letech přijde pořád vynikající. Po Praze lze jezdit do 7 litrů. Na okreskách lze jezdit i pod 6. Při jízdě "co to dá" si vezme cca 13 - 14 litrů. S podobně výkonným "turbem" by to bylo určitě ještě o několik litrů víc. Při 200 km/h žere cca 18 litrů, takže žádný dálniční stíhač to není, ale to snad ani nikdo od atmosféry 1,6 nečeká.

30.11.2012 13:14

2. pravidelná servisní prohlídka

Tak jsem absolvoval prohlídku po dvou letech. Najeli jsme necelých 22.000km a aktuální spotřeba je 7.2. To jen tak naokraj.
Servis jsem nechal udělat opět u prodejce Toyota Tsusho a opět maximální spokojenost. Využil jsem expres servisu, takže auto bylo za cca 1:20 hod. hotové a to včetně podlepení přístrojovky v okolí budíků, kde se ozývalo povrzávání. Odteď v interieru nejsou slyšet žádné pazvuky. Nejhlučnější při jízdě je podvozek, ale nejde o žádnou tragédii, jen ve srovnání s např. BMW 5 je rozdíl přece jen patrný.

2.10.2012 14:16

Resumé po 20.000 km..

Tak jsme překročili 20.000 a v listopadu nás čeká 2. servisní prohlídka. Myslím, že je čas na objektivní hodnocení Yotíka.

Začal bych asi nedostatky. První bych asi zhodnotil kvalitu plastů. V místech, kde často přichází do kontaktu s ostatními předměty a lidmi se objevují ošoupané rýhy, které už nejdou umýt. Je to například na spodní kapse ve dveřích. Taky plast klik a madel dveří není bůhví jak kvalitní a u řidiče už je pár nepěkných škrábanců. Jinak slícování není na špatné úrovni, i když sem tam něco zarezonuje( hlavně v zimě při hodně nízkých teplotách, než se auto ohřeje). Není to ale nijak obtěžující a je to spíš výjmečně. Dál jsem si pořád nezvykl na elektronický plynový pedál. Při jízdě se zařazenou rychlostí reaguje téměř hned a bezproblému, ale při meziplynech reaguje asi podle nálady a trefit správně meziplyn je nadlidský úkol. (u jiných aut s tím nemám problém) Stejně tak rozmístění pedálu není optimální, ale s tím už jsem auto kupoval, tak se to vlastně ani nemůžu autu vyčítat. Další obtěžující věcí je pípání při otevřených dveřích a zasunutém klíčku ve spínačce. To naštěstí jde vyřešit - stačí odpojit konektor připojený ke spínací skříňce pod plastem okolo volantu. K tomu jsem se ale ještě nedostal. Zvuk aparatury neni bůhví co, ale když si člověk pohraje s nastavením výšek a basů tak zvukem neurazí.

No a teď pozitiva. Určitě nejlepší na autě je motor. Přijde mi, že si ještě hezky sednul. Dlouhodobá spotřeba s velkým podílem města klesla přes léto na 7.0l. Výkon motoru krásně graduje až k omezovači a i zátah v nižších otáčkách je velmi slušný. Kde chybí trochu krouťák je na dálnici při rychlostech okolo 140 na šestku. Pro lepší akceleraci je potřeba prostě podřadit. Dál bych pochválil podvozek. Je příjemně tuhý pro sportovní jízdu a v zatáčkách se skoro nenaklání a je i dostatečně komfortní. Přes jednoduchou zadní nápravu se mi nestalo, že by v zatáčce uskakovala. Prostornost auta je taky hodně slušná a místa na všech sedadlech je přebytek. Slušná jsou taky světla. Svítí pěkně rovnoměrně a silně.

Jinak nás nepotkala žádná závada a v servisu jsme byli akorát na 1. pravidelný prohlídce. Když čtu jak se kazí nový i30tky, tak jsem rád, že mám Toyotu :) Kdyby vás něco ještě zajímalo tak se ptejte v diskuzi.

Málem bych zapomněl.. dodělal jsem krytku na páčku tempomatu(viz foto). Objednat se dá v Toyotě za cca 80,-Kč. Montáž byla ale příšerná, musel jsem otvor o dost zvětšit a trefit to přesně podle krytky, aby tam seděla. Nakonec se podařilo, naštěstí i bez větších psychických následků.

9.6.2012 18:54

Tempomat..

Dnes jsem namontoval tempomat. Je to originál z vyšších výbav Aurise. Stačí koupit páčku (cca 1600,-Kč) a připojit do konektoru pod airbagem. Světe div se, ono to funguje :)

29.10.2011 18:54

Test spotřeby

Tak jsem provedl měření spotřeby. Nejdřív na trase Dubenec - Písek(tj. pouze okreska), kdy jsem jel ve třech lidech, rychlost okolo 100 km/h, malý provoz, občas předjíždění. Výsledek byl 6.2 l. Místy spotřeba klesla až na 5.8 l. Další měření bylo na trase Písek - Praha(tj. okreska, dálnice a kousek město), svižnější tempo, rychlost cca 120 km/h, dálnice 140 - 150, hustší provoz. Výsledek 7.2 l.
Ještě bych dodal, že jsem zkalibroval palubní počítač, který měří přesně na desetinku. Návod na kalibraci je na www.toyotaklub.cz

25.9.2011 18:39

Tak konečně jsem přidal nové fotky.

27.8.2011 20:55

Doplnil jsem recenzi

Ještě jsem si vzpomněl na pár postřehů.. takže viz výše:)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…