Recenze

9 Majitel

Saab 9-3 2.0T SE

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 0 Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 1
Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 8 Saab 9-3, foto 9 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 13 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15 Saab 9-3, foto 16 Saab 9-3, foto 17 Saab 9-3, foto 18 Saab 9-3, foto 19 Saab 9-3, foto 20 Saab 9-3, foto 21 Saab 9-3, foto 22 Saab 9-3, foto 23 Saab 9-3, foto 24 Saab 9-3, foto 25 Saab 9-3, foto 26 Saab 9-3, foto 27 Saab 9-3, foto 28 Saab 9-3, foto 31 Saab 9-3, foto 32 Saab 9-3, foto 33 Saab 9-3, foto 36 Saab 9-3, foto 37 Saab 9-3, foto 38 Saab 9-3, foto 39 Saab 9-3, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Sobík Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 135 / 170 * kroutící moment [Nm]: 260 / 320 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,2 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10,2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hasa93".

Po prodeji červeného mazlíka Toyoty Celica 2.0 GTi páté generace (asi rok potom, co jsem dokončil školu a začal pracovat na plný úvazek) jsem byl nucen začít se poohlížet po něčem novějším. Celica byla srdeční záležitostí, ale vzhledem ke svému stáří vyžadovala stále více investic, které jsem nebyl ochoten akceptovat. Kromě financí, kterých po skončení školy není nikdy dost, mě zvyklala i potřeba spolehlivého a trochu více praktického auta. I přes špatnou dobu pro prodej ojetin se v lednu roku 2009 Celda rychle prodala a já se mohl začít poohlížet po něčem novějším :-)

Koukal jsem po něčem po roce výroby 2000, svižnějším, neotřelém (nic proti fabiím, octáviím, golfům apod., ale já nic z toho nechtěl) a s cenou do 170.000 Kč. Nebránil jsem se naftě, ale spíše jsem hledal benzín, se spotřebou do 10l. Nechtěl jsem vyloženě hot hatch, spíše se mi líbilo něco méně nápadného a trochu exotického. Neměl jsem vyloženě žádného favorita, ale koukal jsem například po Volvu S60 T5, Octavii I. RS, BMW E46 (330D nebo Ci) apod., ale žádné z nich nebylo "exotem" a sehnat pěkný kus v dané ceně nebylo jednoduché. Pár aut jsem projel, ale nic mě vyloženě neuchvátilo. Jednoho dne kolega v práci povídá: "Hele, a co Saaba?" a já na to: "Saaba? No nevím, nic moc mi to neříká, fakt nevím...". Kolega byl ale neodbytný a jelikož měl v minulosti dobrou zkušenost s NG900 trval na tom, že se pojedeme na jeden pěkný kousek podívat. Já souhlasil, ale spíše proto, že jsem nikdy v žádném Saabu neseděl a zvědavost byla silnější než já. Auto, Saab 93 r.v. 2002 s motorem 2.0 T ve výbavě SE, stálo u prodejce Saabů společnosti Adusum - jednání bylo velmi příjemné, slovo dalo slovo a jelo se na zkušební jízdu. Auto jelo hezky, bylo velmi zachovalé a tak nějak příjemné. Sice některé věci typu palubní deska apod. se mi zdáli tak nějak "podivné" musel jsem ale uznat, že kvalita použitých materiálů a celkový dojem byl moc dobrý. Auto má v sérii 185 HP a cca 260 NM, v tomhle byla jednotka od Hirsche (dvorní úpravce Saabu, to co pro Mercedes AMG) a udávaný výkon 230 PS. Zkušební jízda byla krátká, takže nebyl čas výkon "cítit", ale bylo znát, že sílu má. Co mě ale na autě dostalo, byl jeho stav. Auto mělo najeto lehce přes 50.000 Km, dovoz ze Švýcarska, plná servisní historie, na všem bylo znát, že to ty kilometry opravdu má. Vyjímečnému stavu odpovídala i cena, která byla oproti jiným Saabům s tímto motorem lehce vyšší, ale vidina nízkých investic do budoucího fungování rozhodla. Druhý den jsem si pro auto jel :-)

Auto jsem si přivezl domů v únoru 2009 na zimních 15" plechách, nabízené letní ráfky od prodejce se mi zdály zbytečně drahé. Jelikož ale kola dělají auto, ihned jsem začal kola na léto shánět. Chtěl jsem dodržet udávaný rozměr v TP a tak volba padla na použitá, ale pěkná BBS RX, obutí 215/45. Jelikož na autě byly od prodejce před prodejem měněny všechny náplně a filtry, nebylo třeba nic jiného řešit (jen vadná lambda, kterou mi bez problému v Adusumu vyměnili v rámci záruky). Jen objevovat potenciál auta a sžívat se s ním. Po několika měsících ježdění jsem začal brouzdat internetem a orientovat se v cenách náhradních dílů, servisech apod. Při mém brouzdání a čtení českých i zahraničních fór jsem objevil i stránky specializovaných Saab úpravců :-) Jak jsem auto lépe poznal, líbilo se mi spousta věcí (ano, zvyklý se v Celice zdravit jsem byl rád, že Saabisté to dělají taky :-)), ale vidina podívat se autu na zoubek mě pořádně lákala. Po návštěvě Saab dílny firmy RS Motorsport vedené Romanem Šolcem to začalo :-) Auto mělo jednotku Hirsch s udávaným výkonem 230 koní, ale to se mi úplně nezdálo. Přišla vhod nabídka vyzkoušet jednotku od švédské firmy Speedparts, kterou tu RS Motorsport zastupuje. Rozdíl byl opravdu znát, auto jelo o dost lépe, více tahalo z nižších otáček a trochu se zlepšil turbo lag. Bylo rozhodnuto a nová jednotka putovala do auta. Díky akci na tyto jednotky k 10ti letému výročí firmy mě vyšla i cenově velmi dobře. Jednotka fungovala parádně, auto jezdilo velmi svižně, nicméně kdo má dost chce stále víc a tak netrvalo dlouho a na autě se objevil kit přímého sání a 3" palcový výfuk bez katu se dvěma tlumiči. Celý nedočkavý po montáži jsem běžel auto projet - investice jsem neměl důvod litovat. Reakce na plyn se výrazně zlepšila, při plném plynu auto výborně táhlo, a syčení sání jsem se nemohl nabažit. Spíše ze zvědavosti jsem po čase nechal výkon auto změřit na brzdě v Camp Perfomace, a výsledek byl cca 230 PS a 320 Nm. Oproti sérii je nárůst výrazný, ovšem pocitově se čísly nedá vyjádřit - subjektivně je to jiné auto. Na druhou stranu se sluší dodat, že naměřené hodnoty jsou o trochu nižší, než udává Speedparts po aplikaci těchto úprav (sání, jednotka, výfuk), i já jsem čekal zejména vyšší nárůst v oblasti Nm, neboť pocitově byla změna opravdu velká.

Od zakoupení auta uplynul zhruba rok a s úpravami spokojenost. Díky nízkému nájezdu motoru a auta samotného jsem krom běžné údržby nemusel do oprav investovat ani korunu, opravdu vše funguje bez problémů. O to více zbývá na další upgrade :-) Po zvýšení výkonu motoru byl čas myslet i na zlepšení jízdních vlastností (ano, souhlasím, že upgrade podvozku a brzd by měl zvyšování výkonu motoru předcházet a ne opačně jak to bylo u mě :-)). Nyní už můj dvorní mechanik Roman Šolc měl v kapse opět trumf a tak jak on to umí, mě začal šikovně lákat :-) Projel jsem pár Saabu na žlutých Koni tlumičích, HR případně Eibach pružinách, ale vše bylo na denní používání příliš tvrdé a při svižnejší jízdě po rozbitých okreskách všechny varianty odskakovali. Slovo dalo slovo a začal se objednávat zcela na míru řešený podvozek od HP Sportingu (p. Hušek). Tyto podvozky už na pár Saabech jezdí a fungují velmi dobře i bez přehnané tvrdosti na pražských dlažbách. V zimě se podvozek objednal a já čekal (a nemohl se dočkat :-)). I když mi šlo zejména o zlepšení jízdních vlastností, část mého já se těšila i na snížení, díky kterému Sobík opravdu prokoukne (druhá část mého já se ale bála, že pak nevjede do garáže :-)). Díky průtahům podvozek dorazil cca v červnu (trvalo sehnat původní těhlice podle kterých se podvozek delá, Roman podcenil logistiku :-) atd.), auto putovalo na dílnu a poté k mým rukám na zkušební jízdu. Když už jsem se dal do změny jízdních vlastností, objednala se i vzpěra řízení. Je to jednoduchá "spona", která pomáhá redukovat torgue steer (byl v dané specifikaci značný a velmi nepříjemný) a hlavně částečně napravuje gumové řízení. Ale zpět k podvozku - ihned po několika metrech bylo cítit, že auto je zcela jiné. Zkušebně jsem odkroužil pár kilometrů, spíše mě zajímalo, zda nikde nic nebouchá apod., a jel v klidu domů. Na pořádný test ještě dojde. O víkendu, když bylo trochu volna, jsem jel auto projet svižněji, abych poznal, co podvozek opravdu dovede. Změna je to neskutečná, auto se skoro nedá utrhnout, zkrátku funguje. To vše při zachování snesitelných vlastností ve městě při každodenním provozu. Vzpěra udělala své, řízení je tužší, přesnější a poskytuje větší odezvu. Torgue steer (tahání za volant při plné akceleraci) je také lepší. Zhruba po měsíci po najetých cca 3000 km na podvozku jsem se s Romanem dohodl, že uděláme jiné pružiny na předek, protože i když auto funguje parádně, předku nesedí velké výmoly, na kterých auto odskakuje a dosedá na dorazy. Vše by měla vyřešit pružina s jiným vynutím při zachování stejné tvrdosti. Dám vědět, co jsme vymysleli :-)

Co se týče plánů do budoucna, cílem je zejména udržet auto v pěkném stavu a plné kondici - rád bych brzdový kit na předek, protože brzdy jsou nyní slabinou. Problémem je hlavně cena - když vynechám AP racing, který je pro mě cenově mimo stejně jako Brembo, zbývá XYZ, D2, MDcomponents, Wilwood ... kromě ceny je taky trochu problém s velikostí ráfku, protože kýžený rozdíl oproti originálu by znamenal koupi 6ti pístku s 330 mm kotouč, což je velikost ráfku 17" a ET35 u většiny výrobců. Moje ráfky na léto jsou sice 17", ale v souladu s TP má ET hodně přes 40, tedy kola jsou problém nemluvě o zimních 15" originál plechách...

EDIT - nechal jsem si udělat pár nabídek a nejlépe mi (i dle referencí, ceny, kvality...) asi vychází komponenty od MDcomponents, výhodu vidím hlavně v místním poprodejním "supportu" a v tom, že jako servisní středisko funguje přímo můj servis, kam s autem jezdím, jak jsem náhodou zjistil...nicméně s ohledem na problémy s ráfky (nové letní a zimní se mi shánět opravdu nechce) zkusím nejdříve trochu laborovat s deskami...objednány jsou blue Pagid - drahé jak pes, ale měli by fungovat, tak uvidíme - P.S. Hlavně problém je s vadnutím brzd, zvýšení brzdného ucinku je až sekundární vlastnost, kterou potrebuji zlepsit... Vadí, že po pár prudkých brzdeních desky proste nefungují a na autě je to cítit, proto modrý Pagidy, který by v tomhle měli pomoct...Je jasné, že 17" BBK nenahradí...

EDIT - tak to bylo silnější než já...:-) Naskytla se sance sehnat Brembo 4pístky z Mitsubishi EVO IX za pěknou cenu, takže už jsou doma. Přes zimu se vyrobí adaptéry, převrtají kotouče a na jaře pujdou na auto. Dám vědět, jak to funguje...

Silné stránky

- dle mě poměr cena/užitná hodnota
- motor (to ale platí dle mého názoru jen pro modely 2.0T, 185 a 205 koní, případně Viggen, u modelů 9-5 2,3T)
- velký kufr
- jisté charisma (buď se auto líbí nebo ne) a takové "podivínství"
- s ohledem na daný výkon spotřeba (při lehké noze se dá jezdit okolo 8,5l, město je slabší, ale jezdím dlouhodobě za cca 10,2l (krátké trasy + nejezdím na spotřebu)
- nízké provozní náklady (to je ale spíše stavem tohoto konkrétního vozu, jinak je to spíše průměr)
- kvalitní materiály v interiéru
- výbava a bezpečnost
- je to kus švédské oceli :-)

Slabé stránky

- starší kusy občas poruchové a neúplně spolehlivé
- málo místa vevnitř (jezdím sám nebo ve dvou, takže toto neřeším, ale vzadu není místa na nohy opravdu moc a větší kolegové z práce mají na místě spolujezdce občas stísněný pocit (a já taky, když mají své rameno na mém :-))
- ani série se 185 HP není žádný velký fofrník (ale stačí trochu poladit a je to hned jinak :-))
- podvozek (měkký, houpavý, není na svižnější svezení jinak než rovně)
- u upravených aut brzdy, mdlý nástup a vadnoucí účinek
- řízení - například s BMW podobných roků výroby nelze srovnávat (gumové, bez odezvy, přeposilované)
- převodovka (gumová a nepřesně řadící)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jsem štamgastem Romana Šolce z RS Motorsport a jsem spokojený. Roman má auta rád a je to na něm vidět. Pokud něco doporučí, má to sám vyzkoušené a ví, že to funguje. Líbí se mi jejich nadšení pro věc a skutečnost, že se specializují jen na Saaby a i jejich úpravy. Vždy je okolo servisu spousta zajímavých lidí, se kterými si rád o autech povídám. Pokud ještě nemáte svůj sobí servis a máte rádi auta a vše kolem, můžu doporučit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Adusumu, vše bez problémů. Skvělé a rychlé jednání, dobrý dojem. I reklamaci uznali a rychle vyřešili. Doporučuji.

Jak začít Saaby milovat

Před koupí auta jsem se o Saaby nezajímal, bral jsem je jako podivínská auta. Nyní jsem členem sobí "komunity" cca dva roky, a začínám tomu všemu pomalu rozumět. Palubka, která se při prvním pohledu zdá opravdu "ošklivá" je vlastně moc příjemná a funkční, použité materiály jsou na výborné úrovni. Po dvou letech v sobím kokpitu vždy když se vezu v jiném autě z té doby (BMW E46 apod.) bych tu svou palubku za nic nevyměnil - je divná ale když si zvyknete, nechcete jinou. A tak je to s celým autem - po čase zjistíte, že to co bylo na začátku podivné je prostě fajn.

Velmi příjemní jsou i ostatní Saabisté, které jsem měl možnost poznat. Jsou to pohodoví lidé, kteří vždy rádi a ochotně poradí či pomůžou.

Co se týče vlastností auta (viz silné a slabé stránky) je třeba uznat, že mezi hlavní nedostatky patří řízení, které nemá odezvu a je gumové, podvozek, který není dobře naladěn a řazení, které není zcela přesné. To vše má konkurence vyřešeno lépe a je třeba to uznat. Na druhou stranu auto si nekupují "závodníci", kteří tyto nedostatky pravděpodobně přejdou. Odměnou jim bude příjemné a uvnitř tiché auto s velkým charisma, které bude dobře sloužit a dělat radost.

Pro ty co rádi svá auta ladí (opravdu nemyslím spoilery ve stylu fast and furious) je zde celá paleta zavedených firem, které mohou pomoci některé neduhy auta zlepšit či úplně odstranit (vše je jen otázka peněz). Z vlastní zkušenosti doporučuji Speedparts, případně Maptun. Hirsch samozřejmě také, i když například mnou používaná jednotka žádným zázrakem nebyla.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jelikož je mezi Saabisty výfuk JT 3" poměrně rozšířený a občas se mě lidi ptají na jeho hlučnost, zde je několik postřehů: výfuk autu určitě pomohl, a co se týče hluku, no dá se to vydržet :-), ale rozhodně to není žádný tichošlápek, spíše naopak. V malých rychlostech ve městě když člověk nechce tak krom rozjezdu o něm neví, ale například na dálnici při 130 km/hod a výš už vcelku nepříjemně duní, což není nic příjemného například na dlouhé cesty. Na druhou stranu jeho zvuk na autě je návykový a například při akceleraci nad 150 km/hod je reakce na plyn stále skvělá a auto citělně zrychluje. Prostě je to něco za něco - nejsem žádný tuner co chce mít uřvané auto a všechny okolo budit :-), je to spíše naopak, preferoval bych tišší variantu, ale při stějné fuknčnosti, a to je prostě problém...

Jinak tady zvuk na autě:
http://www.youtube.com/watch?v=oh2CawBANl4
Za jízdu zvuk zatím nemám, ale je to hodně podobné jako tady kolega:
http://www.youtube.com/watch?v=8Vzf29J0-KU

 

Novinky v recenzi

12.9.2011 09:34

Saab na PRODEJ!

Auto je na prodej, detaily zde:

http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=88&t=103080

14.7.2011 15:14

Ladění brzd, koupeny semi slicky

Na občasné blbnutí na okruhu pořízeny semi slicky Federal 595 RS-R. V porovnání například s R888 cena přijatelná, pro mé potřeby a schopnosti by guma měla být zcela dostačující...V srpnu jedeme s kolegy Saabisty na Nürburgring, takže se těším, až je vyzkouším. Počasí tradičně říjnového Mostu je snad taky ještě dovolí provětrat... Jinak neustále laburuji s brzdami...kvůli vibracím při prudkém brždění proběhlo rovnání koutoučů, pořád si hraju s podložkami a hledám optimální - aspoň trochu fungující variantu, ale pořád to není ono (ano vím, s podložkami ani nikdy nebude). No, Nurburgring a Most s tím budu muset přežít, přes zimu uvidíme. Jinak auto funguje bez problémů a investic.

28.5.2011 10:40

Karbon maska už s černým tahokovem...

Myslím, že o moc lepší...

15.5.2011 12:49

Brzdy na autě, karbon maska, Powerflex...

Na autě už jsou brzdy z EVA, desky EBC yellow stuff. Ještě ale čekám od MD Components na správné podložky, tyhle jsou zbytečně široké a kolo leze moc ven (guma škrtá o lem). Dal jsem nové brzdy i dozadu, zatím OEM. Na autě jsou nově také komplet Powerflexy předek i zadek, ty opravdu doporučuji! Po zimním ťukanci masky jsem zkusil nechat udělat masku z karbonu, nevypadá zle, ale musím něco vymyslet s tím tahokovem, vypadá to trochu tuzérsky. Více o Powerflexech a brzdách ještě napíšu po pořádném testování, až vše bude doladěné tak, jak má...

23.10.2010 16:21

Koupeny přední brzdy z Mitsubishi EVO IX

Dorazily brzy z EVO IX, jsou sice použité, ale třmeny jsou v dobrém stavu, kotouce a desky jsou zanovni. Bude třeba přes zimu nechat vyrobit adaptéry a na jaře půjdou auto, snad budou fungovat...Pár fotek v galerii...

3.10.2010 13:18

Přidány fotky masky lakované do černa ...

Po svaření šla nakonec přece jen do černého matu...

18.9.2010 20:18

Autocar Day Sosnova 12.9.2010

Dnes jsem se byl poprve svezt Saabem na okruhu. Okruh v Sosnove je spiše motokarova trat, vhodna pro male a mrstne vozy typu Fiesta ST, Civic Type R apod., nicméně nedalo mi to a chtěl si to zkusit. Podvozek od HP Sportingu fungoval, nicmene v kazde zatacce byla citit vaha vozu, dlouhe previsy a motor pred predni napravou, který rval v kazde zatacce auto po cumaku ven. Sosna je extremne narocna na gumy, je treba pocitat s tim, ze tam behem nekolika ostrych jizd jedna sada zahuci. Idealem jsou slicky, s nimi je to obrovsky rozdil...Poprvě v zivote jsem na aute citil rozdil mezi studenymi, zahratymi a prehratymi gumami. Par fotek v galerii...

28.8.2010 10:40

Přidány nové fotky - rybí oko

Kamarád rád a dobře fotí, tak jsme vyrazili udělat pár fotek. Snad se budou líbit...

15.8.2010 19:40

Přidány nové fotky...

Zbytek toho, co jsem na disku našel :-) Foto interiéru a jiné ...

15.8.2010 19:13

Srpen 2010: Přední zástěrky originál Saab

Jelikož na autě chyběli, když jsem ho pořizoval, nemohl jsem to tak nechat :-) Hlavním důvodem pro koupi byl prvek estetický, přední část prahů vypadá bez nich jakoby uříznutá, a druhým důvodem část ryze praktická, neboť se bez nich pod prahy v rohu drží vlhkost a veškeré nečistoty. Fotky v galerii, bohužel auto nebylo umyté, takže to není žádná sláva...

15.8.2010 19:13

Srpen 2010: Svaření přední masky chladiče

Nechal jsem svařit přední masku, byla lehce prasklá. Už delší dobu si hraju s myšlenkou stříknout ji do černýho matu, tak ted asi přišla ta pravá chvíle :-)

12.8.2010 21:18

Duben 2010: Oprava SID

Tohle je bolest všech starších saabů :-( Snad ve všech ve kterých jsem jel byl SID rozsypanej, nebo už po opravě. Jednoho dne pixely prostě zmizí.. Oprava není levná, vyjde okolo 1500 Kč a navíc není trvalá - občas pixely zmizí časem znova...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Saab 9-3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
8
prostornost
6
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
6
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Yahoo zaplatí lidem za největší únik dat v historii 2,6 miliardy korun

Yahoo zaplatí lidem za největší únik dat v historii…

S novou částkou, jak se vyrovnat s uživateli, kteří se stali obětí masivního úniku dat, přišel v úterý Yahoo.…

Josef prodělal těžkou infekci. Po probuzení si na přítelkyni Zuzanu nepamatoval

Josef prodělal těžkou infekci. Po probuzení si na…

Život paní Zuzany a jejího partnera Josefa (56) se před dvěma lety obrátil naruby. Jeden den měla Zuzana vedle…

 

iSport.cz

Hazard má namířeno do vysněného Realu. Otázka dnů, píší ve Španělsku

Hazard má namířeno do vysněného Realu. Otázka dnů,…

Neustále udivuje nevídaným fotbalovým umem – ohromnou rychlostí s míčem, bleskovými změnami směru a absolutní…

VIDEO: Bůh na čtyři! Jágr dal ČTYŘI góly a poslal Kladno do extraligy

VIDEO: Bůh na čtyři! Jágr dal ČTYŘI góly a poslal…

Hokejisté Kladna se po pěti letech definitivně vrací do extraligy! Postup jim zajistil velkolepý výkon Jaromíra…

 

Reflex.cz

První skutečné srdce ze 3D tiskárny. Vědci z Tel Avivu jej vyrobili z lidské tkáně

První skutečné srdce ze 3D tiskárny. Vědci z Tel…

Vědci z univerzity v Tel Avivu se tento týden zapsali do historie transplantační medicíny. Vytvořili první srdce…

O čem včely sní, když náhodou spí

O čem včely sní, když náhodou spí

Včely dozajista patří k vůbec nejpilnějším tvorům na Zemi. Ale i ony si potřebují pravidelně odpočinout. Proč…