reklama


Recenze

Integran (muž 33 let) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Saab 9-3 2.2 TiD SE 92kW

9,69 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 8
Saab 9-3, foto 9 Saab 9-3, foto 10 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 13 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15 Saab 9-3, foto 16 Saab 9-3, foto 17 Saab 9-3, foto 18 Saab 9-3, foto 19 Saab 9-3, foto 20 Saab 9-3, foto 21 Saab 9-3, foto 22 Saab 9-3, foto 23 Saab 9-3, foto 24 Saab 9-3, foto 25 Saab 9-3, foto 26 Saab 9-3, foto 27 Saab 9-3, foto 28 Saab 9-3, foto 29 Saab 9-3, foto 30 Saab 9-3, foto 31 Saab 9-3, foto 32 Saab 9-3, foto 33 Saab 9-3, foto 34 Saab 9-3, foto 35 Saab 9-3, foto 36 Saab 9-3, foto 37 Saab 9-3, foto 38 Saab 9-3, foto 39 Saab 9-3, foto 40 Saab 9-3, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta šváb Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:149000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,1 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 495 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Je leden 2008 a já stále jezdím s různými starými Škodovkami modelové řady 742, které jsem tou dobou vlastnil asi pro sichr hned čtyři i se čtyřmi garážemi a servisem. Byl jsem těžkej Škodovkář (nyní už jen lehký). Jednoho hnusného dne jsem si na Š 130 L vynuloval počítadlo denně ujetých kilometrů a zjistil, že za 10 dní ujel 1100 km. Dost mně to překvapilo, myslel sem že o dost méně přesto, že jsem dost bohém a nic si nazapisuju a nepamatuju a mám rád společnost. Co teď?Se Škodovkou na silnici v případě oprav sem uměl improvizovat nebo se i předvézt. Jezdil jsem a přemýšlel dopředu tak, abych stačil tempu novějších aut, ale samozřejmě, když bylo potřeba spěchat, což bylo často, člověka to vyloženě rozčilovalo, že nemůže jet v rychlejším autě co líp zatočí, předjede, rozjede se a nezamrzaj tomu dveře v zimě. A tak nastal čas na změnu.
Saab se mi vždy líbil, neboť sem o něm celý život slýchával jen s úctou vyřčené věty a trochu toho tajemného ducha značky a jejich divných zákazníků, které nezasvěcený nikdy neodhalí natož pochopí.. Poslední dobou se však úcta vytrácela a duch skomíral. Ale i tak přesto, že v okresním městě stály jen dva Saaby v bazarech (stříbrná 9-5 Combi 3.0 V6 TiD 129kW Vector 2004 209.000 km a 209000,-Kč a stříbrná 9-3 SE 2.2 TiD 92kW 2001 73 000 km a 229.000,- Kč) jsem brousil po hlavně po jiných autech. Nesnášel jsem diesely a stříbrná auta, nechtěl Škodovku i když Octavia TDI by asi úkol splnila na výbornou co se výdrže a spotřeby týče, ale prostě já sem odmítal hledat hodinu své auto před sueprmarketem jen dle SPZky. a jít s davem/stádem. Navíc Leden 2008 byl ještě více než půl roku před krizí a tak nikdo neměl s ničím problémy silnější společnosti živily ty slabší, stát byl taky vstřícnější, nová i ojetá auta byla drahá, ale všude se hojně nakupovala luxusní rozežraná auta,honosné pozlacené domy, ostrovy a vůbec se celosvětově rozhazovaly peníze o 106,.Ale tenkrát z toho člověk měl takovej ten dobrej pocit, že se světu dobře daří a vše na co je zvyklý jede dál a vůbec neočekával takové zemětřesení co přišlo nejdřív z Ameriky. Já chtěl auto tak do 160.000 Kč, a to jsem si nechtěl původně půjčovat a leasing už vůbec ne. Za ty peníze sem mohl mít Fabii 2003 1.2 HTP Junior, nebo Easy v té hnusné základní modré barvě s výbavou co nemá nic, nebo podobně holou Octaviu 1999/2000 1.6 55kW LX a to jsem opravdu nechtěl. Koukal sem spíše po Mondeu ST 220 či nějakém tom Volvu a Hondě. Mondeo bylo dost drahé a po tom co jsem ho dostal jako služební vůz v práci jsem zjistil ,že i žravé (16l) a výkonově- teď mně Forďáci proklejou-alespoň pocitově stejně silné jako černošpíglová Octavia II 1.8 TSI a to mně odradilo. Volvo sem zavrhl poté co si bratránek koupil V 70 a já mu nechtěl dělat toho bratránka s tím menším Volvem. A Honda? Taková, která už nehnije byla cenově nedostižná. Takže nakonec nic. Jen vždy, když sem jel okolo těch bazarů naproti sobě, tak si prohlížel ty dva Saaby jak slevujou. Velkej na 189.000,- a malej na 199.000,- a pak na 179.000,- já stále jezdil svými Šáde. Jednoho dne sem zastavil a rozhodl se projet v 9-5. Prodavač vyjel z bazaru a já už viděl růžový xenon, odpadlý zadní znak, prasklá okrasná lišta prahu. Nicméně převelice tichý a kultivovaný motor, který by ani jakoby diesel nebyl a strašná pohoda na palubě a prostor s výbavou. Zamiloval sem se. Byla to má první projížďka v Saabovi. Ale i k takovému Saablaikovi jako sem já se donesly zaručené informace o sebevraždách těchto motorů a tak sem jej zanechal osudu, odjel a koutkem oka koukl na nyný už v rohu stojící zaprášený stříbrný ležák 9-3 za cenu 159.000,-
Je 23.07.2008 ve světě pořád tečou peníze a já mám jít s partnerkou na svatbu známých. A jelikož je to svatba v milionové cifře a výš a bude tam přes 300 hostů s takovými auty, jako BMW 335i cabrio, BMW 750,Touraeg V10 TDI, Audi A8 4.2 FSI,RS6 či i blbá Octavia liftback 1.8T 4x4 Elegance, úplně sem se styděl přijet tam se Š 130 červený šípek, nebo Š135 Apollo red vyšis.(Nakonec sem na svatbě zahlídl i Favorita..)
Moje nyní už naštestí bývalá partnerka se ve Škodovkách styděla i do Kauflandu natož na luxusní svatbu do Olmíku. Já jí o pár měsíců dříve ukazoval Saab 9-3 na který mi řekla, že design vypadá pořád stejně zastarale jak u těch starejch Saabů z 80.let, ale že to má dobrou výbavu za málo peněz a nakonec vše je lepší než Škodovka. V ten den sem byl v bance a nechal si jen na zkoušku udělat úvěr. Prošlo to, říkám dobrý díky a naschle, ale baba mně už přemluvila, že když to užschválili tak ať si ho vemu, že ty peníze kdyžtak za týden vrátím..Říkam fajn, zkusím to (byl sem tak naivní a všem věřil). Byl to hodně nervozní pocit vezt ve staré Škodě na sedadle spolujezdce 165.000,- Kč. Pořád tak koukám v tom rohu bazaru a přesto že sem se informoval u náhodných Saabistů, časopisech a fórech váhám. Vyběhne z buňky opálený chlap se zlatým řetězem na krku,krátkými vlasy a přesvědčí mně ať se jdem projet. Baterka je po smrti, ale to nevadí říká a vykastruje baterku z vedle stojící masařky od MB. Utře čelní sklo a jedem. Motor rachotí jak traktor, kotouče se ošoupávají, ale já nic z toho nevnímám, jsem omámem atmosférou na palubě, zastaralou, ale parádní přehlednou palubní deskou, výbavou a tím, že se to řídí a jede úplně jinak než Škodovka. Ještě mi ručí za kilometry což se mi nezdá, že je auto dovoz z Itálie po 1 .majiteli (což byla pravda) atd.Děkuju a odcházím a volám mladé, že se si se mi líbí ten Saab, hlavně ty kola, ta prdelka apod. blbosti (tenkrát sem vybíral zbrkle a podle srdečních vjemů bez rozumu) a ona řekne tak proč si ho rovnou nekoupím, když už mám peníze, auto je probuzené k životu a líbí se mi (a hlavně asi jí stoupne v očích nápadníků kredit). Tak říkám OK, jdu zpět. Podepisuju nějakou smlouvu, kterou si pořádně ani nečtu, jen vím že je napsaná nějakým fialovým inkoustem na psacím stroji a jedu. Volám jí že mám auto, ale na svatbu pojedem něčím jiným, že značky dám až v Pondělí a ona že ne, ať hned zajedu na odbor dopravy dostanu značky a večer už se může jet na hotel, kde se svatba měla pak konat. OK tedy tak sem to udělal, dostal jsem omylem i pěkné číslo 93 na značce a jeli jsme.
Všechny škodovky až na jednu jsem prodal. Saab na svatbě ostudu neudělal i když tam vedle těch nových aut vypadal jak auto z americký půjčovny ale co. Až postupně sem zjišťoval, že auto až tak úplně málo mít najeto nebude a že předchozí majitel s autem asi pěkně cvičil. Serviska měla jen první záznam a to 9000km za rok což by odpovídalo 7 letům stáří, ale závady tomu neodpovídaly. Hlavně, že mně zkušení Saabisti varovali ať si nekupuju hlavně diesel, s italskou výbavou-auto z Itálie, kus z pochybného autobazárku od gorily se zlatými řetězy, auto bez servisní knížky a ležák. Nu a já všechny tyto podmínky v negativním smyslu slova splnil a tak se mi to prostě muselo vymstít. Tolik věcí co jsem opravoval bych snad neopravoval ani na motoru 1.8 TD od Fordu o to víc mně štvalo když benzínové verze spolehlivě svištěli a žrali jen o 1 litr víc. A ostatní 2.2 TiD neměli problém, takže můj kus musel být stočen, ale to už se nedozvím.
Proč vlastně diesel, když sem nenáviděl diesely? Bál jsem se moc spotřeby benzinu a byl chudý člověk a ST 220 mně v tomto jen utvrdilo. Takže zde špatně zareagovali citové vjemy (auto se nekupuje dle toho jak vypadá, jaká má kola a výbavu), mozek (naletěl tomu podvodníkovi), a bohužel i rozum neboť shledal, že diesel bude spořivější a spolehlivější než 2.0t benzin. A opak byl pravdou.
Až se, ale jednoho krásného dne rozhodnu auto prodat, neboť mým snem je 9-3 2.8 V6 Aero bude další majitel už trochu spokojenější, neboť je na autě už skoro všechno povyměněné a teď zrovna slouží.
Omlouvám se všem nad tímto článkem krvácejícím Saabistům, že spíše haním i když sem sám členem v klubu, ale nemohu jinak, odpuste..
Ale příští vůz bude opět SAAB,neb Saabisti se mají rádi a halvně mají rádi svou značku. Nebo jste snad vyděli někdy fanoušky Seatu (viděli jste -li je někdy vůbec někde) jak prostestují proti VW kvůli úpadku Seatu?? Nebo zákazníky Roveru? Já ne. Jo,jo GM to nemá se Saabisty lehké, ale může si za to samo.

Silné stránky

- přesto, že sem ten motor tu zhanil, drží se na můj benzínový styl jízdy statečně
-design auta- není nudný, u chodníku zaujme
- ergonomie ovladačů a tvar palubní desky
-obrovský zavazadlový prostor+průvlak na lyže+částečné sklápění sedadel
- velice dobrá,ale italská výbava
-jízdní vlastnosti, kdy od auta, které se má spíš ladně pohupovat na dálnicích říznete dokonce i zatáčkovitou okresku
- bezpečnost vozidla a to i přes pouze oficiální 4 hvězdy euro NCAP
-funkce, které Saab před deseti lety považoval u sebe za samozřejmost a kterými se teprve nyní chlubí ostatní značky jako je funkce rozsvícení dálkových světel, abych se trefil klíčem do dveří,. dvojité zamykání auta s funkcí odpojení táhel klik, automatický konstrukt zpátečky bez kterého nevytáhnete klíč ze spínací skříňky.
-night panel zpočátku blbost, nyní často využívána při dlouhých dálničních cestách v noci po evropě.
-velice účinné bixenovové světlomety
-speciální kliky dveří, kterými lze prostrčit provaz a násilím je v případě DN otevřít i směrem tahu nahoru
-spotřeba na velmi dlouhé cesty.
-nouzový režim-vždy když se toto auto rozbije, nechá alespoň svého majitele v klidu a hlavně levně dojet po vlastní ose domů či servisu.Auto pak jede jak atmosféra tzn. po rovině tak 130km/h max.
-na každou závadu upozorňující počítač
-na svou dobu dobré autorádio a reproduktory
- na obě strany sklápitelné L i P zrcátko, takže až tak nehrozí možnost jeho uražení, poškození

Slabé stránky

-jednoznačně motor 2.2 TiD. Sice lepší než 3.0 V6 TiD, ale musí být v dobrém stavu a ne před rozpadnutím. Ale i tak spotřebou na normální vzdálenosti do/z práce neohromí a onějaké kultivovanosti nemůže být řeč. Co se týče výkonu stačí, ale na dálnici, aby se spotřeba udržela alespoň na 6-7 litrech max. 130km/h. Ještě že mně je ukradená. Po městě není problém jezdit za 8,5-9 litrů.Ale počítadlu spotřeby bych zas až tak nevěřil.
-Italská výbava- kožené sedačky a vyhřívání sedadel prostě k sobě patří a ne že ne.
-horší odolnost některých plastů v interiéru a materiálů v podvozku
-smutný interiér složený z šedé barvy typu panelákového výtahu
-absolutně nespolehlivé a nic neukazující Oplácké displeje počítače a klimatizace
-nemožnost automatického stažení a vytažení oken, nebo chvilku po vypnutí elektriky. člověk to pořád musí držet jak ocas..
-zastaralá prutová anténa vzadu, který vyjíždí i když si pouštím jen CD a pak zamrzne nebo se zašpiní.
-ještě horší atrapa moderní žraločí ploutve na střeše vedel již vysunuté pravěké kovové antény. Dost trapas..
-nevyráběný prostřední plastový kryt díry v předním nárazníku
- některé díly od GM nesmyslně drahé
-snad i to, že vám slečny (když už vám sednou na lep tohoto auta, které mladé dívky příliš neuchvacuje) chválí toho Seata vyráběného v německu a na volantu má kohouta, nebo českou orlici.. Prostě neznalost Saabu mezi veřejností.
-"půlmetrové" nárazníky vpředu a vzadu
-stěrače světlometů-stačily by ostřikovače samotné.V zimě jsou stěrače přimrzlé pod bakulou sněhu, nedají se měnit stíratka,ale celé za těžký peníz a špínu po světle většinou jen rozmažou.
-možná zásluhou displejů doteď nepochopené topení, ventialce a klima..
-pouze špatně zpřevodovaný 5kvalt

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Snad si na vše vzpomenu..
2008
-přední poloosa už nevím která+ něco na napravě
-originál baterky GM do klíčku na DO za 400,-
-ztracení náhradního klíče-vyroben nový naDO úplně stejný a funkční jak používaný za 5000,- v Troll+ 800,- zautorizování s ŘJ
-plast.kroužek okolo tlačítka trianglu a další drobnosti celkem za 18000,- i s poloosou
-brzdové destičky (sámovýměna poprvé a naposledy)
-geometrie+ nové čínské letní pneumatiky "17
-servisní prohlídka ovšem zapomněli zapsat do servisní knížky..
ojeté zimní pneumatiky "17
2009
-různé drobné závady na motoru, EGR ventilu, displejích- postupně opravováno v tisících a stovkách korun
- oprava laku boku zadního nárazníku a PZ litého kola po lehkém ťukanci nepozorné řidičky Š Favorit 136L v křižovatce
-oprava nefunkčního ABS- zjištěno až zničením předních pneumatik, tímto zdravím duchnu v zelené C4 co předjížděl do zatáčky bagr..
-nové letní pneu Maxis "17
2010
-zničené turbo po zapadnutí ve sněhu se studeným motorem- vyměněno za komplet nové za 26.000,- Kč
- spojka vyměněna za novou Sachs za 20.000,- Kč
- žárovky v SPZce
-displeje téměř po smrti-necháno bejt
2011
-opět turbo(1700km z podpatku Itálie v nouzovém režimu)-reklamace/odmítnutí reklamace/vydupání si spoluúčasti servisu na placení repase turba 6400,-
-snad veškeré hadice v motoru (od 500,- do 6000,-Kč za kus)
-čištění EGR ventilu
- zakoupena nová přední světla a nechána předělat na bixenony kvůli krajní nesvítivosti ve tmě a lese těch starých ala Š Felicia..cca 17.000,- Kč
-oprava laku na P blatníku, př. nárazníku, litém kole a ramenu po bočním lehoučkém střetu s nepozorným řidičem Santa Fe I.(euroformulář) při předjíždění
-jelikož sem puntičkář a téměř vše musím mít v pořádku tak ještě pár detailů opraveno
2012 co bych rád
-nástřik nebo leštění litých kol
-nové zadní tlumiče
-oprava poškozených PZ dveří z parkoviště
-nové letní pneu přední
-možná brzdy a ty displeje

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Popsané již výše. Díky mé totální naivitě a nic nevědění o nákupu auta vlastně krásné. Až s odstupem času a učením se jak nakoupit a co vlastně předělány na dost špatné.
S bankou naprosto skvělé, navíc sem přeplatil míň a auto bylo hned mé.

Tuning

Tuningovat Saaba umí akorát Hirsch a tak. Já rozhodně ne a neumím si představit že by tuning, který mají ostatní auta se hodil i na SAAB. A Tesco tuning opravdu nechci.

 
reklama


Další vozy Saab 9-3


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Mít to méně najeto, nebo jiného prvního majitele a asi i jiného než mně tak to bude fungovat tak jak má. Nebo by možná stačil jiný motor..

praktičnost
9

Vše je dá se říct praktické, jen těch odkládacích kapes je pomálu a ještě úzkých jak na sešit A5

prostornost
8

Prostornost dobrá, na kolena bych čekal o chlup větší a na šířku též, ale když jim kdysi Gm přikázalo na roubovat Saabem udělaný design na jiný podstatně užší podvozek tak to ani jinak dopadnout nemohlo.

jízdní vlastnosti
9

Na to že by měli být dost hrozivé, nebo´t jsou komponenty sdíleny s Astrou F a Vectrou B jsou dost dobré a to zkouším i ostré sportovní jízdy podvozek nemá sebemenší problém, takže u mého auta dobrý.

jízdní komfort
8

Na zimních ocelových 15" kolech výborný, ale když obuju 17" lité hvězdičky tak každá díra bolí ucho i srdce. Bod dolů a další bod za projev traktoru do kabiny při akceleraci a vibrace záměnné se zemětřesením při studeném motoru

provozní náklady
7

Jak sem již psál být to jiný kus a jezdit jinak tak celkem v pohodě. Normálně to nežere, krom motorové části se na autě nic ještě skoro nerozbilo, něco je drahé něco dost levné.

náhradní díly
7

Něco je levné a něco drahé. Naštestí skoro vše se dá sehnat díky Oplu na vrakáči, nebo portálech či druhovýrobě.

výkon motoru
9

Pro normálního člověka 92 kW a 280 Nm plně dostačující.

spotřeba
6

Znám i úspornější auta co si říkají diesel. Tento by se mohl jmenovat spíš dienzín. Je to něco mezi. Po městě není problém jezdit s 9kou, do Chorvatska zase za těch 6,3l

hlučnost motoru
3

Strašná. Tedy typ hluku. V tuhé zimě mám pocit, že ten traktor ráno probudí celou ulici. Uvnitř se vše rozklepe, ale po chvilce jízdy se motor ztiší a vydává jen takový vzdálenější hrubší brukot. Uklidnilo mně že to není ostuda, Octavie TDI to dělají také

kvalita sedadel
9

Velice dobrá, jen by ty výbavy pro itálii mohli přeci jen mít to vyhřívání sedadel a celokůži z jakési krávy bych napříště klidně oželel.

brzdy
9

Na to, že mně deptají původní kotouče a v servisu pořád říkají že jsou dobrý a co už musely vydržet tak dobrý. Jen při ostřejší jízdě vadnou

zavazadlový prostor
10

Nejen Octavia má velkou černou díru. Saab má sice menší, ale stále dostatečnou.


Více o modeluSaab 9-3 YS3D (1998-2002)
Saab 9-3 Viggen - létající Švéd Saab 9-3 Viggen - létající Švéd

Začnu od konce. Když jsem testovacího Viggena předal zpět…

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela…

 

reklama





Blesk.cz

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila, tisíce odřízla od proudu

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila,…

Nejméně tři mrtvé si vyžádala bouře v jižní Kalifornii. Desítky tisíc lidí postihly v sobotu výpadky dodávek…

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování. Ludvík: „Jsem v tom laik“

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování.…

Farmaceutická lobby v Česku zvítězila a prosadila propagování vakcín. Tvrdí to alespoň poslanec Ludvík Hovorka…

 

iSport.cz

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil jasnou situaci

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil…

Byl to zdánlivý detail, přesto vzbudil mezi fanoušky na sociálních sítích velkou pozornost. Asistent sudího…

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i Slavia mají výhry

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i…

Největší kandidáti na titul uspěli v prvním jarním kole ePojisteni.cz ligy. Vedoucí Plzeň doma porazila poslední…

 

Reflex.cz

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko válečné fronty u Mosulu, země láká do svého skiareálu

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko…

„Chceme se taky trochu pobavit,“ řekl jeden z návštěvníku málo známého lyžařského areálu na severu Iráku, když…

 
 
reklama