Recenze

8 Majitel

Citroën Saxo 1.5 D

9,43 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Saxo, foto 1 Citroën Saxo, foto 2 Citroën Saxo, foto 3 Citroën Saxo, foto 4 Citroën Saxo, foto 5 Citroën Saxo, foto 6 Citroën Saxo, foto 7 Citroën Saxo, foto 8
Citroën Saxo, foto 9 Citroën Saxo, foto 10 Citroën Saxo, foto 11 Citroën Saxo, foto 12 Citroën Saxo, foto 13 Citroën Saxo, foto 14 Citroën Saxo, foto 15 Citroën Saxo, foto 16 Citroën Saxo, foto 17 Citroën Saxo, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Saxík VTD Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:101000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1527 výkon [kW]: 42 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Lukes.2002".

Tohle auto je klasický dieselový nezmar. I když auto vzniklo v době, kdy už Bosh do turbo dieselů montoval snad druhou generaci systému common-rail, tak Saxíka tahle móda celkem s přehledem nezaujala a minula:) .

Krásně chrochtající a v noci všechny budicí vznětový motor s mechanickým čerpadlem a komůrkovým systémem spalování není určitě to nejsilnější co si můžete přát, ale má i své silné stránky, kterými mi to vše vrací s naprostým přehledem. Pravda, že s motorem o obsahu 1,5 litru, výkonem 58 koní (42kW) a točivým momentem 95nm se opravdu třídveřový Saxík neřadí mezi ty papírově nejsilnější auta na silnici, ale dokáže i překvapit. Díky absenci turba motor přestává táhnout až v 5000 ot./min a to jsou otáčky o kterých si moderní Tdi,dCi,HDi a jiné XDi mohou nechat zdát. Stejně tak díky tomu, že chybí el. vstřikování je tento motor téměř nesmrtelný, což zatím potrvzuje a já doufám, že mu to ještě chvilku vydrží. Další kladný bod je, že tohle autíčko je šetrné i na moji peněženku a jezdit za 4,5 litru na sto kilometrů není problém a ani nemusíte auto šetřit:).

Jízdním vlastnosti se velmi blíží motokáře a i na seriových pneu o rozměrech 165/65 R14 statečně bojuje a drží se asfaltu zuby nechty, ale o dávku nedotáčivosti, a překvapivě taky přetáčivosti, není žádná nouze. Z neznámého důvodu se všechny dieselové saxa, prodávaná u nás, dodávali bez posilovače řízení, který u auta s těžším motorem, hlavně na parkovištích, dost chybý. Stejně tak můj Saxík žije s absencí ABS, takže z trochou nadsázky bych mohl říct, že elekrický je v autě snad pouze startér, ale naštěstí tomu tak není. Saxík se může pochlubit centrálním zamykáním s DO a taky elektrickým stahováním oken, ale tím to bohužel končí.

Saxík se stal doma miláčkem snad okanžitě....krásná modrá perleťová metalízka šikovně ladí s jemně do modra lazeným interierem a stejně tak modrým pozadím přístrojové desky, který je celý takto nachystán už od "továrny". Kufr není největší, ale 280 litrů je pořád o "kanystr" větší než ve Fabii.

veškeré info o Citroenu Saxu jde posbírat na -> www.saxoclub.net

Silné stránky

-motor (spotřeba,spolehlivost)
-technická nenáročnost
-design(exteriér+interier)
-přední brzdy
-místo na předních sedačkách

Slabé stránky

-motor(výkon,hluk)
-zadní brzdy
-zadní náprava
-chybí posilovač řízení
-není možnost nastavení volantu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co se týče servisu tak 90% si udělám sám doma díky jednoduché konstrukci auta. Se zbytkem jezdím do Peugeotu kde tohle auto znají diký sesterskému P 106. Zatím ale jen měním olej,gumy, čepy a žhavící svíčky.
:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

bylo to koupené od soukromníka se servisní knížkou takže ok a žádný větší problém.

Saxo

Sportovní filtr - malinko předělané sání
Na přední nápravě pružiny ze sportovní verze VTS
Dodělávaná hudba
Zadní čirá světla s kouřovým efektem
Decentní stříška/křídlo na zadním okně
Dodatečné lakování přední masky

 

Novinky v recenzi

6.10.2007 00:00

Tak 27.9. jsem si byl s tímhle "chrastítkem" zajezdit na okruh do Brna a musím říct že mokrá trat byla i s tímhle autem víc než zábavná....no a na cestě domů jsem si konečně vyzvednul své nové elektrony 14"...co nejdříve přidám fotos:)


Další vozy Citroën Saxo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mě nikde nenechalo,nic zásadního se na něm nepokazilo a ani v horách v těžkých podmínkách nikdy nezapadlo.Skvělí držák

praktičnost
7

sklopné zadní sedačky,parkování ve městě a mrštnost jsou hlavní disciplíny praktičnosti

prostornost
6

Pro dva maximálně tři lidi je to ok....ve více lidech se velké pohodlí očekávat nedá a ani motor to nemá rád:)

jízdní vlastnosti
9

na to že jezdí na seriových 165/65 R14 perfektní jízdní vlastnosti a dostat ho do zábavných situací nepotřebuje moc přemlouvání

jízdní komfort
7

Je to malé městské auto..limuzína to samozřejmě není

provozní náklady
10

nafta a malá spotřeba, potřeba minima náhradních dílů

náhradní díly
8

není problém sehnat jak originál tak druhovýrobu a ceny se pohybují asi v průměru.

výkon motoru
5

Papírových 58 koní a 95nm působí velmi slabě ale auto vystupuje překvapivě živě a na naftu je překvapivě točivý:)

spotřeba
10

z říše snů....průměr při běžné rychlejší jízdě je do pěti litrů. Při využívání motoru naplno se spotřeba v průměru nedostane přes 6 litrů a při lehké noze a šetření není problém jet za 4 litry.

hlučnost motoru
7

Při studeném startu ve studeném počasí je motor lehce zaměnitelný s traktorem(důvod starší typ konstrukce motoru)...po zahřátí je překvapivě dobře utlumený a tichý:)

kvalita sedadel
8

Držení těla v zatáčkách je skoro nulová ale jinak pohodlná:)

brzdy
8

Ve předu dobré vzadu spíše katastrofa ale auto je malý...předek bohatě stačí

zavazadlový prostor
8

Nic velkého ale na velikost auta je myslím nadprůměrný:)


Více o modeluCitroën Saxo
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…