Recenze

10 Majitel

Citroën Saxo

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Saxo, foto 1 Citroën Saxo, foto 2 Citroën Saxo, foto 3 Citroën Saxo, foto 4 Citroën Saxo, foto 5 Citroën Saxo, foto 6 Citroën Saxo, foto 7 Citroën Saxo, foto 8
Citroën Saxo, foto 9 Citroën Saxo, foto 10 Citroën Saxo, foto 11 Citroën Saxo, foto 12 Citroën Saxo, foto 13 Citroën Saxo, foto 14 Citroën Saxo, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Žeryk Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1527 výkon [kW]: 42 kroutící moment [Nm]: 95 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5

Silné stránky

-Spotřeba
-Nízké provozní náklady
-Jízdní vlastnosti
-Jednoduchá a nenáročná údržba
-Klima ( nejprve jsem ji považoval do malého auta za zbytečnou, ale nyní jí dokážu ocenit, v létě je vzhledem k tmavému laku uvnitř docela horko)

Slabé stránky

-Nedostatek odkládacích prostor
-Zbytečně složitě řešený motorový prostor ( myslím si že tento problém se týká pouze vozů vybavených klimou, pokud se chci dostat k baterii musím vše složitě rozmontovávat, navíc ani přístup k žárovkám není nic moc )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

levný a jednoduchý servis

Saxo 1.5 Diesel

Zdravím všechny kteří si našli cestu k této recenci a doufám že tím pomůžu těm, kteří se zajímají o toto vozidlo nebo si chtějí jen počíst :-) pro informaci dodám že se s moji recenzí můžete setkat i na stránkách tipcars Momentálně jsem provedl pár úprav

Tak jako každý jsem se po absolvování autoškoly začal poohlížet po nějakém automobilu. Jako student jsem bral v potaz především náklady na provoz a jelikož naše rodina zastává naftové vozy i já jsem měl předem jasno v otázce za koupit benzín či naftu. Do auta jsem chtěl investovat nejvíce 70000 Kč Podmínkou byl dobrý stav vozidla, rok výroby nejméně 1999 a rozumný stav kilometrů.
Začal jsem tedy brouzdat po internetu a sledovat převážně vozy Renault Clio 1.5 dCi/ 1.9D, Fiat Punto1.3JTD/1.9D Opel Corsa 1.7 DTI, Seat Ibiza 1.9 TDI, Ford Fiesta 1.8 TD a Peugeot 206 1.9D Bohužel jsem musel řešit několik problémů. Turbodieslové motory se nacházely většinou nad mnou požadovanou cenou a když už se nějaký objevil, příliš jsem nevěřil jeho stavu. U atmosferických motorů jsem zase řešil problém s vysokou pojistkou, která se mě zdála vůči výkonu neadekvátní. Byl jsem se podívat v několika bazarech a vyřadil jsem Fiat Punto a také Fiestu kvůli špatné antikorozní ochraně, Ibiza byla příliš drahá a Corsu s tímto motorem a slušným stavem kilometrů bylo obtížné sehnat. V mém Hledáčku tedy zůstaly 206ka a Clio. Jelikož jsme předtím v rodině vlastnili Citroen Saxo 1.5D podíval jsem se i po tomto voze. Přítel-mechanik mi doporučil vyhnout se Peugeotu a tak jsem se opět rozhodoval mezi dvěma vozy. V jednom autobazaru jsem viděl obě auta a při pohledu na Saxo mě šokovaly jeho miniaturní rozměry. Nakonec jsem Clio v solidním stavu nesehnal a tak jsem se domluvil se známým že mi z Německa přiveze Saxo. Bohužel takovýchto aut nebylo příliš a tak mi byla nabídnuta ještě 106ka od Peugeotu, se kterou sdílí Saxo většinu dílů. Toto auto mě však nezaujalo svou archaickou palubní deskou. Nakonec se vše podařilo a tmavě modré, třídveřové Saxo bylo moje.


Když jsem ho poprvé uviděl všiml jsem si jedné optické vady. Na kapotu někdo něco vylil (snad kyselinu) což způsobilo nepěknou díru v laku, která naštěstí byla přetřená. Ale když už před vámi stojí téměř vaše auto odpustíte mu i některé maličkosti. Jak jsem zjistil moje auto je takový světoběžník. Nejprve bylo v Itálii, později v Německu a nyní brázdí naše (ne)kvalitní silnice. Ke kompletní výbavě chybí mému Saxu pouze airbag spolujezdce ( za to jsem rád protože se na jeho místě nachází prostorná přihrádka) a abs. Jinak nechybí Klimatizace elektrické ovládání oken, dálkově ovládané centrální zamykání ( koupeno nefunkční ) a posilovač řízení. Ihned po koupi následovalal velká výměna – rozvody, olej atd a poté jsem mohl vyrazit na silnice

Proč nafta? Většina lidí si s malým autem automaticky spojuje benzínový motor. Můj výběr však padl na naftu hned z několika důvodů. SPOLEHLIVOST-atmosferický diesel opravy jsou za hubičku ZKUŠENOST- Naftové Saxo už jsme v rodině měli a panovala spokojenost. NÁKLADY NA PROVOZ- V létě jezdím za 4,5l bez sebemečí snahy o nízkou spotřebu. Nemám nic proti benzínovým motorům a klidně můj názor kritizujte Auto jsem si koupil na více než 8 let proto neberu argumenty že se mi rozdíl v pořizovací ceně nevrátí. Jediné s čím souhlasím je nižší výkon, ale jelikož jsem si vůz nekupoval na závodění ani tento problém mě netrápí.

Jízda však přinesla jedno velké překvapení, 42Kw dokáže s 900kg vážícím vozem slušně zahýbat, oproti oběma generacím Fabie (obě 1.2 HTP) působí Saxo o mnoho živějším dojmem. Řízení je docela přesné ale řazení hodnotím průměrně, avšak proti katastrofálnímu řazení ve Scénicku působí naprosto přesně :D. .Velkou výhodu spatřuji také v možnosti ubrzdit vůz pouze převodovými stupni bez použití brzd.Pokud sundáte nohu z plynu Saxo dokáže velmi rychle zpomalit. Brzdy tvoří 2 kotouče vepředu a 2 bubny vzadu. Funkci hodnotím průměrně Motor působí živým dojmem a jelikož je to starý diesel nechá se ochotně vytáčet. S tím že motor nemá žádné turbo je spojena i vysoká spolehlivost oproti moderním vznětovým agregátům a také to, že nemusím příliš hledět na kvalitu nafty. O své existenci dává vědět klasickým dieslovým klapotem, po zahřátí se však ztiší a jeho hluk posádku neobtěžuje. Vůbec nejlepší je na tomto voze spotřeba, není problém jezdit kolem 5 litrů (v zimě max 6) a nemusíte se nijak omezovat. Samozřejmě s rostoucí zátěží klesá i ochota motoru ale i v 5ti lidech, pokud se uskromní, se dá cestovat. V zimě je nutné používat aditivum a zatím se mi nikdy nestalo abych nenastartoval. Jízdní vlastnosti bych označil za nezáludné a například v zimě si s vozem zajisté užijete spoustu legrace.

Interiér tvoří relativně pohledná palubní dneska vyrobená z nepříliš kvalitních materiálů, naštěstí z ní nevycházejí žádné pazvuky. Všechny ovladače jsou přehledně rozmístěny a snad kromě ovládání houkačky (na levé páčce) a stahování okýnek (u řadící páky) by se každý ve voze ihned zorientoval. Ovládání topení táhly přijde někomu archaické, ale já s tím nemám žádný problém. Vůz nabídne nečekaně velký prostor pro cestující vepředu ( v rámci kategorie ). Vzadu je to horší ale většinou jezdím sám nebo ve 2, ale když na to přijde dá se jet i v pěti. Problémem interiéru je nedostatek odkládacích prostor. To co se nevejde do přihrádky u řadící páky nebo přihrádky před spolujezdcem musí hold na zadní sedadla.

Jelikož vlastním 3dveřový model je to s praktičností poněkud horší, přístup na zadní sedadla není nic moc. Vůz díky jednoduché zadní nápravě nabídne slušný zavazadlový prostor který lze rozšířit sklopením sedáku a opěradel

Zkušenosti s vozem jsou veskrze pozitivní, žádné problémy se ani po dvou letech nekonají. Jediné co mě vytáčí je drnčící plast na dveřích zavazadlového prostoru a vyklápěcí zadní okýnko které není možné zaaretovat ve své poloze. Vůz splňuje účel za kterým jsem si ho pořídil a to je ekonomický provoz. Ze Saxa je velmi dobrý výhled všemi směry proto je vhodné pro začínající řidiče. Jako výhodu hodnotím ukazatele teploty chladící kapaliny (u některých verzí pouze ve formě kontrolky). Dále je pro mě velice příjemné zelené podsvícení přístrojů...ano je to blbost ale např z Renaulťácké oranžové dostávají oči pořádně zabrat.Postupem času si začínám uvědomovat výhodu POZINKOVANÉ karoserie. Zatímco Felicie a Pola hlodá koroze, stejně staré Saxo tyto potíže netrápí. Pokud nastane nějaký problém oprava je mnohem levnější než u ostatních modelů této třídy. Neustále mě překvapuje kolik těchto autíček všude jezdí, ze Saxa se stal člen naší rodiny a můj dobrý přítel.

 

Novinky v recenzi

23.9.2016 20:38

Údržba

Po delší době jsem musel do Saxa zainvestovat. Bolístka těchto vozů-zadní náprava zazlobila i u mého kousku, repas cca 8000 kč vše vyřešil, dále jsem nechal vystříkat dutiny a pak klasika olej filtry a další provozní záležitosti. S autem jsem několikrát zavítal na dálnici a mohu říct, že nad 120 km/h je hluk opravdu obtěžující, přece jen Saxo je primárně určeno do města. Dojíždím přes 60 km mimo město do práce a přestože auto nešetřím, dostal jsem se se spotřebou na krásné 4l/100km. Auto dál plní účel pořízení a to je levný přesun mezi dvěma body za co nejnižší náklady. :)

6.10.2015 09:57

Co nového?

Vlastně nic, Saxo neustále polyká kilometry a věrně slouží. Od posledního příspěvku více méně jen dolévám naftu. Auto úspěšně zvládlo technickou a spolehlivě slouží i nadále :)

28.3.2015 16:54

Po 6ti letech provozu

Saxo bezproblémově slouží i po šesti letech provozu. Objevily se drobné komplikace typu vadný motorek stahování oken a špatný zámek dveří. Vozidlo mě nechalo ve štychu pouze jednou (špatné žhavící svíčky) po výměně vše ok. Další investice se týkaly výměny kotoučů, destiček a ramen, dále se měnil jen spotřební materiál. Tyto investice považuji během 6ti let za přiměřené, přece jen, je to již starší auto. Dále se objevuje drobná koroze podvozku,ale není to nic hrozného. Spotřebu lze na delší trasy srazit i pod 4l bez nějaké snahy. Motoru jednoznačně prospěl přechod na olej Liqui Moly, auto je pocitově živější a jde lépe do otáček. Další postřehy budu pravidelněji přidávat.

Video

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Další vozy Citroën Saxo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
6
brzdy
7
zavazadlový prostor
9

Více o modeluCitroën Saxo
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

7 důvodů, proč jít letos volit

7 důvodů, proč jít letos volit

Podeváté v moderní demokratické historii od roku 1989 jdeme dnes a zítra volit své poslance. O každých volbách…

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je továrna na debilno, říká grafik TMBK

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je…

Někdy za hranou, ale vždy prudce aktuální. Takové jsou koláže grafika Tomáše Břínka, který na internetu…