Renault Clio (2009)
6.12.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sexa". Když jsem ve svých 18 letech viděl recenzi na Clio Sport v podání Honzy Koubka, v duchu jsem si…
Renault Clio (sexa)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 08.08.11 22:15
« Re: Novinka - okruh v Brně
Semislicky nejsou slicky a zase až tak velké rozdíly v přilnavosti tam podle mě nejsou (aspoň ne u těch mých, ony taky nebyly moc drahé), spíše jde o konzistentnost jejich chování - dokonce i na mírném mokru fungují celkem dobře. Zrovna u Clia RS Cup bych se nebál toho, že by na to nebyl stavěný ;-) Jinak "jen" na předek jsem je dával z více důvodů. Jeden z nich bylo snížení nedotáčivosti a druhý finance, jelikož potřebuji "dojezdit" původní letní pneu 17", které mají ještě dost vzorku >:-[] Ikdyž jsem z toho měl trochu obavy, tak je to naprosto v pohodě, protože ona "bezpečná" nedotáčivost schválně nastavovaná výrobci se změnšila a stále tam ještě malinko je. Trochu jsem se obával, že by to mohlo být na limitu při přibržďování v zatáčce i přetáčivé, ale to se naštěstí nepotvrdilo :-) Teda když pominu ten moment, kdy jsem to na stadionu už přepískl a dostal se pravými koly na vnějšku do kačírku a rázem jsem musel korigovat přetáčivý smyk >:-[] >:-[] Taková malá rally vložka, způsobená ztrátou koncentrace na konci jízd 8-s -
"-- skrytý --" 07.08.11 22:35
« Re: Novinka - okruh v Brně
No, pravda je ta, že ty pneumatiky se opravdu přehřívají a potom ztrácí přilnavost, o tom žádná. Jako, s Cliem se dají i na normálních pneu zajet úžasné časy, jen to chce trénink, trénink a ještě jednou trénink:). Co se týče těch semi-slicků, můžou Ti pomoct klidně 3 sekundy když je budeš umět využívat. Můj názor na semi-slicky a slicky na silničních autech je takový, že podle mě na to ten podvozek není stavěný. Ta auta na tom nejsou testovaná a může se pak stávat, že pneumatiky budou lepit a držet, ale tlumiče už to neudrží. Já bych si to na Tvém místě nedával, ale proti gustu žádný dišputát:), takže to tam klidně nasaď:)..Rozhodně, jestli to budeš dávat, dej to i na zadní.. -
Thomasino 07.08.11 20:22
« Novinka - okruh v Brně
Koukám, že tě ježdění na okruhu taky chytlo a užíváš si to !! ;-) :-) :yes:
Kamarád tam občas chodí také s Cliem RS Cup (před facem), posledně mě vezl uvnitř a natáčeli jsme na kameru. Jestli se pamatuji dobře, časy měl 2:43 až 2:44, ale je pravda že si na předek pořídil semislicky Yokohama Advan (model nevím), které pomáhají tak 1-2 vteřiny, protože jeho Continentaly CSC3 se po pár kolech přehřívaly a pak více kloužou (což dělá většina běžných silničních pneu, jen Pirelli P Zero Rosso a P Zero se prý chovají i na okruhu velmi dobře).
Snad se na konci srpna na volných jízdách potkáme, a to i s kamarádovým Cliem RS, možná i s Mojitem a jeho Sciroccem R.
Byli jsme s kamarády v červnu na pár dní v Itálii a ve Švýcarsku (celkem 9 aut) a hodně jsme si to na zakroucených silničkách a Passech užívali, takže jsme neměli potřebu jít v červenci na okruh :-)
Např.: [odkaz]
Nějaké video červeného Clia RS v Brně jsem natáčel před rokem zde:
[odkaz]
Jinak já si pořídil na jaře na předek taky semislicky KUMHO Ecsta KU36 XS a čas se mi podařilo stáhnout už na 2:41,5 ;-) Ale rezervy tam stále ještě jsou a myslím že na 2:40 se dá dostat...
[odkaz]
-
elpsycho 01.11.10 10:28
« Re: Re: Kola
Nevim kde jsem to slyšel prvně, ale píše se o tom třeba tady: [odkaz]
nebo
[odkaz]
[odkaz]
a předpokládám že někde na svých kolech budeš mít ET vyznačené :-)
Jak to přesně ovlivní řízení a podvozek nevím, ale určitě to vliv mít bude, větší čím víc se zális bude lišit od originálu. Tipoval bych že vysoké ET kol má něco společného právě s tou jejich vylepšenou přední nápravou, která se poprve objevila na Meganu RS. Ale i kdyby ne tak podvozek je na ně prostě nastavený. Každopádně nejlepší OZty budou tak o 2 kila lehčí než originál, což je pozitivní pro všechno od komfortu po zrychlení. Kdyby byly se správným ET, pak by nebylo co řešit. -
elpsycho 29.10.10 04:06
« Kola
S kolama obezřetně, pro tohle Clio mají dost nestandardní zális (ET myslim 68), který se vyskytuje snad jen u originálů nebo příplatkových Speedlinů. Nejde jen o vzhled nebo kolize s blatníkem, ale s laděním tohohle podvozku si očividně dali u Renaultu hodně práce, navíc na přední nápravě je jakési cosi co omezuje přenos výkonu do řízení, tak aby se celé nastavení nerozhasilo jinou pozicí kola :-) -
Thomasino 29.08.10 19:30
« Re: Brněnský okruh
Prý to podle testů nějakou tu vteřinu udělá ;-) Ale zase nevím, o kolik komfortu/kultivovanosti přijdeš na běžné ježdění..
Osobně by se mi za nějaký ten rok líbilo nějaké Clio RS CUP na blbnutí na okruhu. Klidně i předchozí generace, ta je o poznání lehší a zajíždí po lehkých úpravách stejné časy jako aktuální Clio RS Cup >:-[] -
Thomasino 29.08.10 19:13
« Re: Brněnský okruh
Na tom stoupání si připadám pomalý s GTI i já >:-[]
Chtělo by to o pár set kilo menší váhu...
Hrozně tam záleží na tom, jak dobře tu šikanu před tím projedeš a jaký máš výjezd ;-) A kdyby jsi měl CUPový podvozek, líbilo by se ti na okruhu ještě o kus více! ;-) :-) -
Ronault. 29.08.10 00:07
« Re: Re: Brněnský okruh
Nevymlouvej se, byly tam dva pruhy plus jeden odstavný, místa na bezpečné předjetí bylo více než dosti ;-)
A k rozpadnutí jsem měl ještě daleko. Krotil jsem výkon, přecejen byl provoz a taky jsem ti nechtěl o tolik ujet.... 150 km/h je pro mé auto daleko do limitu >:-[] >:D -
Ronault. 28.08.10 23:58
« Re: Re: Brněnský okruh
No já byl na okruhu s Co-pilotem několikrát s Cliem, vlastně ani jinak ne. Ne že by vyloženě nestíhalo, ale třeba když jsme jeli za Golfem 1,4 TSI 118 kW, tak v této pasáži jsme jej rozhodně nedojížděli a to má o 30 kW méně, vlastně až na konci cílové rovinky se nám jej podařilo předjet a to i díky větší nájezdové rychlosti do zatáčky. Samozřejmě, auto Clio rozhodně do žádného kopce nezpomalovalo. Jen jsem chtěl říct, že větší zábava je s Cliem v zatáčkovitém prostředí (Stadion br. okruhu) než třeba cílová rovinka ;-)
EDIT: Možná by to chtělo Turbo, ale to by zase byla škoda, protože by to ty charakteristiky atmosféry ztratilo, i když by byla křivka toč. moment. daleko rovnější.