Recenze

9 Majitel

Renault Clio RS 200

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 23
Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 27 Renault Clio, foto 28 Renault Clio, foto 29 Renault Clio, foto 30 Renault Clio, foto 31 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33 Renault Clio, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Clio Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:10000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 215 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,9 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 228 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sexa".

Když jsem ve svých 18 letech viděl recenzi na Clio Sport v podání Honzy Koubka, v duchu jsem si říkal, že bych tohle auto chtěl. Samozřejě, že jsem v té době o řízení nevěděl vůbec nic:). Postupem času se mi však do rukou dostávaly skvosty typu Mondeo ST 220 nebo Focus ST 225 a já s postupem času zjistil, že bych se v této dovednosti chtěl zdokonalit. Po třech letech se mi naskytla možnost koupit si auto v rozmezí 600.000 Kč. Z prvu jsem uvažoval o BMW 320 si, ale z obchodu sešlo a já se musel poohlídnout po jiném autě. Pár měsíců jsem vůbec nevěděl do jakého vozu jít, ale když Renault přišel se svou nabídkou Clia, bylo vše jasné. Peníze, za které může být Clio vaše nejsou vůbec přímo úměrné hodnotě a zábavě, které vám auto poskytne. Je to opravdová perla a já jsem moc šťastný, že toto auto mohu vlastnit. Clio jsem si objednal v bílé barvě, se sportovními sedadly Recaro, navigací bez podvozku Cup. V tomhle ,,prckovi" se nachází atmosférický dvoulitr, jehož výkon se rovná, někde se dočtete 203, někde 200. Já si myslím, že je to celkem jedno, ty 3 koně navíc budou spíše marketingový tah. Točivý moment končí v úžasných 7500 otáčkách. Už je mi jasné, proč si Top Gear vybral Clio jako jedno z nejlepších auto roku 09.
Byl bych moc rád, kdyby se vám moje recenze líbila. Samozřejmě, že se budu snažit o co nejčastější aktualizace a podrobnější popisy jednotlivých elementů auta. Bohužel asi pro vás, já nejsem žádný mechanik, takže z technického hlediska vám toho moc nepovím. Snažím se naučit co nejlépe najíždět a vyjíždět do zatáček..Prostě se chci zdokonalovat v řízení a každé mé nové poznatky prezentovat i vám.

Silné stránky

Jedna ze silných stránek auta je jeho cena. Za tu cenu jej budete milovat ještě víc:). Asi takovou nejsilnější stránkou auta je jeho podvozek. Auto dělá přesně to, co si řidič přeje. Do zatáčky najíždí přesně, vůbec se nenaklání a o nějaké nedotáčivosti nemůže být řeč. A jako bonus:), při ubrání plynu v zatáčce se zadek auta poručí do přetáčivého smyku, což je obrovská zábava:)..Podvozku navíc pomáhají skvělá 17 palcová kola BeeBop. Skvělý podvozek podtrhují brzdné třmeny Brembo, díky kterým můžete brzdit co nejpozději, neboť tyhle brzdy zastaví malé a lehké Clio na počkání, navíc se brzdy skvělé dávkují. Jak jsem již jednou zmínil, auto jsem si vybral v bílé barvě a spolu s černou přední maskou, zadním difuzorem a zrcátky vypadá auto neodolatelně. Troufnu si říct, že bílá barva je pro auto ideální. Zelenou si kupují hlavně Britové, neboť to je jejich národní závodní barva a žlutá je prostě..., mě se nelíbí. Vizuální efekt dokončují parádní laufy. Uvnitř auta jsou skvělá sedadla Recaro. Boční vedení vás udrží v každé situaci, akorát si musíte nacvičit techniku nastupovatní a vystupování. Musíte do nich prostě skočit:). Věnec volantu je akorát a sedne vám přesně do rukou. Silné stránky zakončím parádní motorem, který točí úžasných 7500 otáček. Dost diskutabilní je asi zvuk auta. Většině novinářů se nelíbí. Souhlasím, že přeplňované zvířata mají lepší zvuk, ale tohle je atmosféra a mi se zvuk Clia líbí. A málem bych zapomněl, kufr je dostačující. Po sklopení zadních sedadel se mi do něj vešly všechny 4 letní pneumatiky..

Řízení + Volant

Volant Clia RS je skvělý. Díky skvěle tvarovanému a tlustému věnci se úžasně drží. Na volantu je žlutý proužek, aby řidič věděl, v jaké poloze má volant. V nejmenovaném motoristickém časopise jsem se dočetl, že tyhle rally cetky do auta nepatří, ale..autu to dodává šmrnc a ikdyž mě někdo může nazvat pozérem, mi se to líbí. Navíc musím říct, že mi to příjde i užitečné. Při manipulaci s autem ve smyku díky proužku cítíte v jaké poloze volant je. Pod volantem se nachází ovládání rádia a mobilního přístroje. Musím upřímně říct, že to nepoužívám. Ikdyž to není nic hrozného, nějak jsem si na to nezvyknul. Volant si můžete nastavit jak vertikálně, tak horizontálně.Já bych byl rád, kdyby šel ještě o trochu více podélnějši i výškově nastavit, ale lidé, kteří mají 180 cm a níže, budou maximálně spokojeni.

Řízení:
Mohlo by být trochu více komunikativnější. Řízení je tužší než v předchozím modelu, ale pokud to srovnám s Focusem ST, ten je v této disciplíně lepší. Myslím si, že i přesto je řidič dobře informován o tom, co se děje s předními koly.

Řazení:
Hodně rychlé:). Řadička je sice trochu delší, než jsme zvyklí u jiných aut tohoto typu, ale nijak výrazně to řidiče neomezuje. Pokud řadíte 6, musíte si dát trochu větší pozor, neboť převodovka má tendenci sklouznout na 4 a to by při rychlé jízdě mohl být problém. Podle mě je převodovka hodně kvalitní, jen potřebuje přesnou ruku řidiče a absolutně žádné váhání při řazení.

Ručák:)

Ručák je ostrý:)..Jde vidět, že inženýři Renaultsportu přesně věděli, k čemu bude ruční brzda sloužit:).
Sedadla:
Tohle je naprosta chlouba tohoto auta. Spolupráce Renault Sport a Recara byla vždy na 1. A v tomto případě tomu není jinak. Sedáky mají naprosto skvělé boční vedení a řidiče podrží při jakémkoliv průjezdu zatáčkou. Jsem rád, že sedadla nejsou kožená. Ke sportovním autům mi to moc nesedí. Sedadlo řidiče je jak výškově tak podélně nastavitelné, akorát by mohlo být níž posazené. Ale je to jen otázka zvyku, svou polohu si tu průměrně vysocí lidé najdou. Vezl jsem v autě svého dobrého kamaráda basketbalistu a na spolujezdcovo místo se nevešel ani když měl sedadlo až na zadních sedadlech:D:D. Takže pro nadprůměrně vysoké jedince tento hatch není. A ještě bych rád zmínil, že řidič a jeho spolujezdci by si měli nacvičit techniku nasedaní. Díky skvělému bočnímu vedení musíte do auto prostě ,,naskočit" a při vystupovaní zase ,,vyletět":D, neboť boční vedení vás jinak nepustí. Nebo pustí, když to budete dělat často a na sílu, ale já bych to měl nerad urvané:D..
Na zadní sedadla se vejdou průměrně vysocí lidé. Měřím něco kolem 183 cm, a při mé poloze se dozadu vešel můj mladší brácha, který měří něco kolem 177-8 cm a neměl vůbec žádný problém.

Výbava, ergonimie a kvalita zpracování:
Auto jsem si koupil s příplatkoým rádiem, multifunkčím ovládáním pod volantem, navigací, příplatkovými sedadly Recaro, o kterých jsem hovořil o pář řádků výše a přiobjednal jsem si 17 palcová kola BeeBop, která opravdu za ty peníze stojí. Navigace od TomTomu je kvalitní. Za grafiku se rozhodně nemusí stydět, je přehledná a dobře se ovládá. Dostanete ji v češtině, takže se nemusíte ničeho bát. Skrz navigaci se vám zobrazují data ve vašem Ipodu, který si díky usb konektoru můžete připojít taktéž. Příjde mi to jako hodně praktická vlastnost. Možná je do tohodle auta navigace zbytečná, ale k autu na každodenní ježdění se hodí. V autě nijak nevadí a je dobré vědět, že ji tam máte. Akorát by se mohla dát sklápět.
Jak většina z nás ví, dílenské zpracování Renaultu nikdy moc nešlo. Jenže Renault šel s posledními modely svých aut hodně nahoru a o dílenském zpracování to platí taktéž. Nenajdete tady sice kvalitu VW, troufnu si říct, že i Ford je v tomhle ohledu na tom lépe. Ergonomicky je všechno zvládnuto, podle mého názoru, dobře. Já moc tyhle hlediska neumím hodnotit, neboť mi je to prostě jedno. Možná, že po nějakých 2 letech mi bude vadit, že sem tam něco vrzne, ale kdybych si na tomhle zakládal, koupil bych si jiné a dražší auto. Jinak si myslím, že Renault se v tomhle hodně zlepšil.

Jízdní vlastnosti + vše co s tím souvisí:)
Pan Koubek říkal, že vám auto spoustu chyb odpustí. Já si to zase tak moc nemyslím. Auto vyžaduje při rychlejší jízdě hodně velkou koncentraci. Auto je živounké a na našich špatných silních se občas chová trochu nervózně. Proto musí být řidič vždycky připraven reagovat. Jinak projíždění zatáček je na výbornou. Tam kam auto nasměrujete, tam pojede. Auto prostě neřídí samo, řídí tak, jak to umí jeho řidič. A pokud se řidič chce učit a s autem pracovat, bude odměněn úžasnými a rychlými průjezdy zatáček, o což v tomhle autě jde. Když do zatáčky najedete trochu rychleji, přidáte plyn a poté jej pustíte, zadek auta sklouzne do menšího driftíku. Ale všechno je to dobře čitelné a ovladatelné, takže se řidič nemusí bát:). Jak se auto chová na limitu ještě nevím, bude to celkem trvat než se tam kouknu. Tohle auto je hodně o koulích.
Přísun výkonu je lineární. Nesouhlasím s názorem, že z auta musíte výkon dolovat. Jasně, pokud chcete jet cérez, musíte auto točit do omezovače, ale pokud chcete jet jen tak, stačí motor točit do 4 tis, a máte dostatek výkonu i na předjíždění. Z tohoto hlediska mě Clio mile překvapilo. Celkem dost debat přibývá na téma rozložení pedálů. Podle mě jsou rozloženy správně. Já s autem dávám meziplyny bez menších problémů. Co mě celkem dost překvapilo je pojistka u plynového pedálu. Kdykoliv chcete plyn sešlápnout až na podlahu, musíte překonat takovou..klapku nebo..jednoduše nějakou pojistku no. Není to nic hrozného a příjde mi, že plyn není ani třeba sešlapovat až na podlahu, neboť stačí dobře řadit a výkonu máte nadbytek.
S Cliem jsem absolvoval 4 dálniční cesty a jsem mile překvapený. Z prvu jsem byl dost skeptický, ale není to nic hrozného.

Vzhled auta:
V bílé barvě, černým difuzore, černými zrcátky a černou přední F1 maskou vypadá auto neodolatelně. Auto vypadá krásně ze všech úhlů. Já mám ale nejradši pohled ze zadu. Rozkročený postoj, doplněný širokými blatníky a naprosto nádhernými laufy, které znějí stejně tak dobře, jak vypadají. Krásu našeho prcka podtrhují 17 palcová kola BeeBop. Nevím, jak auto vypadá když jej potkáte na cestě. Ale kdokoliv viděl auto zblízka, na vlastní oči, byl naprosto ohromen. A já nejsem vyjímkou.
Finanční stránka a jízdní náklady:
Jak jsem již jednou zmínil, cena auta je směšná. Základ začíná na nějakých 540.000 myslím, což je za takové auto pakatel. I se všemi příplatky auto stálo 620.000. Pokud si auto koupíte přes renault leasing, dostnete slevu 20.000 což cenu auta sníží na 600.000. Ti, co si umí spočítat kolik je 19% z 600.000 zjistí, jaká je opravdová cena po odpočtu DPH. Je to směšná částka.
Provozní náklady jsou v pohodě. Do auta čerpám kvalitní benzín od nejmenované společnosti:)..Všichni víme koho myslím..no Mušli:D..a cená za plnou nádrž je něco kolem 1400,- a nádrž vydrží tak týden. Když srovnám Focus ST se kterým jste tankovali co 2 dny, jsou moje čísla nádherná. Podle mě ani provoz auta není nijak brutální.

A za veklou výhodu považuji i fakt, že těchto aut po naší republice moc nejezdí. Podle mě, starších modelů nebude více než 10. Co jsem slyšel, tak nový model Clia je mezi spotřebiteli celkem žádaný a naše cesty brázdí víc než 5 kusů:)


Rád bych zmínil ještě další silnou stránku auta, na kterou jsem si s postupem času vzpomněl. U Clia RS jednoznačně víte, za co jste své peníze zaplatili. Ještě před nasednutím do auta vidíte překrásný desing auta opepřený zadním difuzorem se dvěma laufy. Po nasednutí do auta si všimnete skvěle tvarovaného volantu a sedíte v úžasných sportovních sedadlech. Nastartujete motor a v tu chvíli slyšíte za co jste utratili své peníze. Další důkaz o vaší skvělé investici nastane ve chvíli, kdy motor vytočíte do maxima a projedete složitější zatáčkou. Hned víte, že vaše finance skončily ve skvělém podvozku, podloženém skvěle funkčními Bremby a nádhernými koly. Clio je úžasné ve své jednoduchosti. Nastartujete a jedete se bavit. Jsem velice šťastný, že v dnešní době vznikají auta, která jsou stavěna na staré bázi. Že jsou to auta ze staré školy, do kterých si sednete, zapnete motor a pak už není nic jiného, než zábava a radost z jízdy.

Slabé stránky

Každá věc má své slabé stránky a ani Clio není vyjímkou. Řízení auta by mohlo být více komunikativní a posez o takových 10 čísel níž. Clio potřebuje samosvorný diferenciál. Nejde ani tak o rychlé rozjezdy, ale spíše o jízdu na ručáka. Při výjezdu ze zatáček Clio často strácí adhezi a kola se hodně protáčejí. Není to nic hrozného, ale trochu to kazí pocit s jízdy:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy naštěstí žádné nejsou.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem si objednal u autorizovaného prodejce značky Renault a sice v Automotoland Hlučín. Chci poděkovat celému personálu za skvělý přístup a ochotu. Konkrétně chci poděkovat Štěpánu Voznicovi za čas, který semnou při výběru auta strávil. Prodejce můžu jen doporučit.

Zadní křídlo Cup

Pro potenciální zájemce jedna rada. Pokud víte, že si tohle křído budete chtít nechat přimontovat, neobjednávejte si malé křídlo v příplatkové výbavě. Pokud tak učiníte, nebudete si moct nechat připevnite větší křídlo Cup, neboť s malým křídlem, ikdyž byste jej sundali nedostanete záď, ve které by měly být otvory pro připojení velkého křídla Cup.

 

Novinky v recenzi

7.8.2011 17:23

Brněnský okruh 4.8. 2011

Jak jsem slíbil, 4. 8. jsme se opět já a můj bratranec vydali na Masarykův okruh do Brna. Původně jsme plánovali jet již 28. 7., ale kvůli nevlídnému počasí jsme se rozhodli nejet a počkat jak se počasí vyvine další čtvrtek. Na čtvrtek byly ovšem znovu hlášené přeháňky, ale oba jsme byli rozhodnutí na okruh jet. Naštěstí, předpovědi meteorologů jsou v poslední dnech velice nepřesné, a tak jsme si mohli užít 50 minut kvalitního ježdění:). První rozjížďku jsem usednul za volant já. Bohužel, první rozjížďka byla plná aut, takže jsem nemohl zajet jedinné čisté kolo. Hlavně bych chtěl pozdravit ,,kolegu" s Insignií OPC v kombiku. Opravdu silný zážitek. V zatáčce plíseň a zabraný veškerý prostor na předjetí a na rovince pedál až na zem, protože on mě prostě pustit před sebe nemůže. Co se týče mého osobního dojmu, cítím že jsem se s autem posunul na úplně jinou úroveň. Nebo-li, se svou jízdou na okruhu jsem byl velice spokojen. Je třeba ještě lépe využívat brzdy, protože...Brzdy a motor jsou v tomhle autě opravdový zázrak a kdo se naučí využívat brzdy v tomhle autě na 100%, ten prostě letí kudlu. Je třeba brzdit hodně později a brzdu pořádně sešlápnout. Na okresce to není až tak markantní, ale na okruhu je každé brzké sešlápnutí hrozně znatelné. Auto je i po 34 tisících kilometrech brilantní. Měl jsem trochu obavy, zda-li auto zvládne celých 50 minut bez větší pauzy (chápej cca 15 minut). Po první rozjížďce jsme zajeli na parkoviště, nechali auto na 5 minut odpočnout a s bratrancem za volantem vyrazili na druhou jízdu. Brzdy pořád úžasné, žádný náznak vadnutí. Možná jsem měl trochu víc podhustit pneu, ale nikdy nevím o kolik procent mám pneu podhustit. Tímto bych vás rád požádal a pár rad, kdo s tím máte větší zkušenosti, tak napište prosím do diskuze, budu vám vděčný. Jinak druhá jízda byla skvělá. Aut na okruhu bylo dost málo a mohli jsme konečně zajíždět celá čistá kola. Z toho tedy pro vás plyne jedna rada. Jezděte radši na jízdu, která začíná v 18:30, více si to užijete. Bratranec zajel skvělý čas. 2.49, což je podle mě na první jízdu na okruhu skvělý čas. Samozřejmě, oba máme obrovské řidičské rezervy, ale stejně tak máme oba touhu se neustále zdokonalovat, takže pokud bude čas, 25.8, den před Barumkou:)))) bysme zajeli znovu. Ale je to zatím pouze výhledové. Jinak, vrátím-li se ještě krátce k autu, tak se nechystám do vůbec žádných úprav. Auto podle mě nepotřebuje vůbec žádné zlepšení. Inženýři z Renault sportu udělali skvělou práci. Brzdy dostaly určitě hodně zabrat, ale pořád fungují skvěle a myslím, že ještě tak 5 návštěv okruhu vydrží. A co se týče pneumatik, auto s conti sport 3 fungují výtečně. Je třeba ale střízlivě říct, že s výkonově slabším autem než je Clio Sport nemá na okruh do Brna cenu jezdit. S Cliem, pokud jedete dobrou stopu, trefujete dobře apexy a dostanete rytmus, tak vás Clio odvděčí skvělým, ale opravdu skvělým svezením. Nicméně si myslím, že 500 Abarthy, Mini JCW atd už by se trochu trápily, ale to je pouze můj názor. To je asi z mé strany všechno. Snad jen poslední shot out všem, aby jezdili s pokorou nejen na cestách ale i na okruhu a užívali si jízdu autem.

12.7.2011 10:32

Zase zpět

Zdravím všechny příznivce Renaultu Clio Sport a snad i mých článků. Od posledního mého příspěvku uplynula dost dlouhá doba. Na vině byl nedostatek času a tak trochu lenost, za kterou se všem omlouvám. Abych tedy shrnul nejen proběhlou zimu, ale i současnost. Nejdůležitější je podle mého zmínit, že Clio se těší plnému zdraví:). Zimu jsme naštěstí přes malé krizovky přežili bez šrámů. Na autě jsem neprováděl žádné kosmetické úpravy. Po loňské sezóně jsem musel nakoupit nové přední pneu. Zůstal jsem věrný předchozí značce, se kterou jsem velice spokojen. Je ale důležité zmínit, že se na převodovce musely měnit synchrony. Třetí stupeň šel zařadit přes nepříjemný zvuk. Po výměně synchronů je však převodovka v původním stavu a řadí skvěle:). Pro odpůrce vozů Renault mám malou poznámku, že mi po 27 tis. kilometrech začala vrzat spojka. S tím si mechanici v Renaultu hravě poradili a nepříjemný zvuk již není nepříjemným zvukem:). Jinak motor je v plné polní. 3 měsíce zpátky jsem akorát doléval olej. 28. 7 a 4. 8 jsou v Brně jízdy pro auta. Jednoho z těchto dvou termínu se CHCI! zůčastnit, takže se můžete těšit na nové články a já věřím, že mi své názory budete psát do diskuzí, abysme mohli zase trošku podrbat:)..

31.10.2010 18:24

Prvních 20 000

Tak je to tady!! Cliošek má za sebou prvních 20 000 km, které jsme spolu hrdě zvládli:). Za tu dobu jsme spolu zažili dost krizovek, ale hlavně nádherné zážitky při poznávání vozu, které gradovaly na okruhu v Brně, kdy jsem se s autem dostal až na jeho limit (ještě jednou děkuju Tome). Samozřejmě, že každá sranda něco stojí, takže uvažuju-li dobře, nové přezutí jsem měl někdy od března a celý říjen jsem jezdil na sjetých předních pneu, takže pneumatiky vydržely 6 měsíců, což je úspěch:). Kdyby někoho zajímalo, kolik stojí provoz takového auta, dám vám jednoduchá čísla. Vyjezdil jsem něco kolem 2 000 litrů paliva, načež tankuju V-Power (cenu za litr si zjistěte) + v březnu budu muset koupit dvě nové přední pneumatiky:), takže asi tak.
Rád bych si v létě na auto koupil bílé OZ racing kola, takže kdyby něco věděl o hezkých 17, ihned mě prosím kontaktujte.

28.8.2010 17:50

Veřejné jízdy Brno!!

Zdravím všechny příznivce motorsportu a čtenáře moje.auto. Ve čtvrtek 26. 8. 2010 jsem se vydal na okruh do Brna, abych podrobil těžké zkoušce nejen auto, ale i mé řidičské schopnosti:). Hned na úvod chci zdůraznit, že to byla moje vůbec první jízda na závodním okruhu a mé nadšení je prostě nepopsatelné. Dále chci uvést, že v autě jsem neseděl sám, ale spolujezdce mi dělal můj vynikající bratranec, kamarád a petrol head v jedné osobě, kterému chci tímto poděkovat za veškeré minuty strávené v autě:). Hned na začátek jsem váhal, mám-li odpustit pneu či ne. Rozhodnul jsem se pro odpuštění a udělal jsem jedině dobře. Přijeli jsme k závoře, jenž pouštěla auta na okruh. Měli jsme ještě asi 10 minut čas, proto jsme se rozhodli podívat do paddocků. Ani nevím jak se to mohlo stát, ale trochu jsme přestali vnímat čas a 10 minut uteklo jak voda. Což vedlo k tomu, že zatímco my čuměli na auta v paddocku, tak závora byla zvednutá a Clio vadilo ostatním autům, která stála v řadě za náma. Nezbývalo tedy nic jiného, než rychlým sprintem naskočit do auta. No jo, první jízda na okruhu v životě a hned jsme startovali stylem Le Mans:D:D. Vyjíždím na cílovou rovinku a rychle řadím 1,2..Říkal jsem si, hlavně s pokorou. Vydrželo mi to hned do první zatáčky, do které jsem najel hodně divoce a musel jsem tedy ještě více divočeji brzdit:D.Měl jsem zaplacené 2 jízdy, každá trvá 25 minut a já si v duchu říkal, jestli to já i Clio vydržíme. Abych řekl pravdu, věděl jsem jak je Clio úžasné auto, ale to co auto předvedlo na závodním okruhu je prostě šílenost. To, jakým způsobem inženýři v Renaultsportu nastavili podvozek je pro mě lehce nepochopitelná věc. Ani v jednom případě se mi nestalo, že by se auto chovalo nedotáčivě a to jsem často přehnal nájezd do zatáčky, nebo jsem do zatáčky špatně najel. Auto se chová na limitu nádherně neutrálně a kdykoliv uděláte nějakou chybu, vždycky víte, jak svou chybu napravit. Co mě ale nejvíc dostalo byly brzdy. Měl jsem obavy, nebudou-li Bremba po 15 minutách vadnout, ale ani omylem. Brzdy sloužily kolo od kola pořád stejně, a pořád stejně brutálně perfektně. Je obdivuhodné jak pozdě může řidič v tomto Cliu Sport chodit na brzdy a jak prudce Clio při ostrém sešlápnutí brzdového pedálu zabrzdí. Po 10 minutách jízdy jsem byl totálně zpocený a v ten moment jsem pochopil, proč mi můj spolujezdec doporučoval vzít si nahradní tričko. Bylo to dřina, ale nádherná dřina. Byl to čisý THRILL OF DRIVING:D.Nepopsatelný zážitek. Nikdy jsem nevěřil, že 25 minut může uběhnout tak rychle. Ale stalo se a první jízda byla v tahu. Bohužel i má nádrž, proto jsme se vydali na blízkou Benzinu. Ani ve snu mě nenapadlo, že Benzina, která je umístěna na okruhu, bude zavírat už v 6 hodin. Bylo to pro mě zdrcující, protože jsem měl prázdnou nádrž a koupenou jízdu. Říkal jsem kolegovi, asi je to v ř... a musíme jet domů. Ale naštěstí můj kamarád měl větší výdrž než já a napadlo jej zajet do paddocků a poptat se po nějakém benzínu. Po 10 minutách hledání donesl 30 litrový kanistr 100 oktanu z Shelky:D:D..Uhasili jsme tedy žízeň našeho sporty caru a vyjeli na druhou jízdu. Je pravda, že jsme přijeli s 15 minutovým zpožděním, ale i tak to stálo za to. Clio opět parádně fungovalo a já tak mohl zdokonalit své řidičské schopnosti. Byla to pro mě skvělá škola. Nejen, že jsem poznal chování auta na limitu, ale znovu jsem si uvědomil, jak je Clio dokonalé auto a já hodně nedokonalý řidič. Což mě motivuje k dalšímu zdokonalování a už teď se těším na další jízdy. Pro všechny zvědavce uvádím, že můj nejlepší MĚŘENÝ čas byl 2:50,4. Troufám si říct, že v druhé jízdě jsem byl rychlejší, ale čas jsme nezměřili. Vím, že to není žádná sláva, ale napoprvé to podle mě není špatné a příště se snad dostanu na 2:47-8. Držte mi palce a kontrolujte moji garáž:).

15.7.2010 13:44

KONEČNĚ!!!

Po dlouhém čekání jsem se dočkal nového křídla CUP. Trpělivost se vyplatila, neboť křídlo dodalo autu na přitažlivosti a zajímavosti. Třešničkou na dortu jsou nové polepy Renault Sport. Pevně věřím, že se vám obměněné Clio bude líbit stejně jako mě. Veškeré fotky naleznete ve fotogalerii.

14.6.2010 10:26

Limity auta

Pomalu ale jistě zrychluji, ale musím uznat, že limit auta je ještě hodně vzdálený. Najednou zjišťují, že zatáčky které jsem kdysi projížděl v 70 najednou projíždím ve 100km/h. Je to neuvěřitelné a přitom cítíte, že auto má schopnosti zatáčky projet daleko rychleji. Je to opravdu hodně o koulích a o vašich schopnostech. Auto opravdu umí projíždět zatáčky rychle, ale pokud to neumíte vy, ztrestá vás jak malé dítě. Úžasné auto..

20.1.2010 19:03

První nehoda

Před dvěma týdny se stala nepříjemná událost. Po nedobrždění autem za mnou jsem byl trefen Hummerem:).Žádná sranda.Zadní blatník to schytal, včetně světla a podběhu.Auto bylo normálně pojizdné, ale když jsem viděl Clioška rozbitého, radši jsem jej nechal v servise a čekal na náhradní díly. Nejdéle se čekalo na zadní blatník.Myslel jsem, že to proběhne rychleji, ale při počasí, které vládne se nedalo nic jiného čekat.Nevadí.Dneska jsem si odvezdl Clioška domů. Je ještě třeba počkat na výměnu zádní nápravy, neboť geometrie utrpěla náraz.Není to ovšem nic hrozného a s autem už pomalu jezdím. Nikdy jsem se necítil lépe, než když jsem po dvou týdenním ježdění s Twingem přesednul do svého úžasného Clioška.Cítil tvrdé Recara a chytnul úžasný věnec volantu..Naprostá nirvana:)..

13.12.2009 16:06

Obyčejné RS nebo RS Cup??

Pokud se koukneme na portfólio testovanýcha a také nabízených Renaultů Clio RS, zjistíme, že většina z nich je ve specifikaci Cup.Abych byl upřímný, dost mě to překvapuje.Rozdíl mezi RS a RS Cup je v Evropě pouze v nastavení podvozku.Podvozek Cup je o 15% tužší než RS a také pružiny jsou tužší, o 27% vpředu a o 30% vzadu.Jasně, hraje to roli, ale abych dokončil svou myšlenku.Troufnu si říct, že je zbytečné si připlácet za podvozek Cup, ke kterému si musíte přiobjednat několik dalších náležitostí, za které zaplatíte celkem 21.500 navíc.A tahle částka je u lidí, kteří si kupují takové auto nezanedbatelná, aspoň podle mě.Myslím, že je lepší si koupit RS namísto Cup a pokud nebudete spokojeni, můžete si nechat podvozek a pružiny přitvrdit v servise Renault.Navíc už z vlastní zkušenosti vím, že podvozek RS je dost tuhý na to, aby vám poskytnul dostatek sportovní jízdy a také nějaký ten komfort při každodenní jízdě třeba do práce.Dále, naše okresky nejsou v nejlepším stavu a tvrdý Cup by s tím mohl mít celkem problémy.Troufám si říct, že podvozek Cup se vám vyplatí za předpokladu, že budete tak 4x(ber obrazně) do měsíce jezdit na okruh.V Británii je Cup dost odlišný.Dostanete ještě navíc spoustu škaredých, starých, nekvalitních ale lehkých plastů, které ušetří dost kil.Abych to shrnul, je pro mě překvapením, že spotřebitelům je předkládán spíše podvozek Cup, který mi dává význam hlavně na okruhové ježdění.Je to dost možná tím, že Renault chce získat více peněz od svých zákazníků. Pokud si chcete koupit Clio RS,neberte jej ve specifikaci Cup.Ušetříte 21.500 Kč a Clio RS vám poskytne dostatek sportovní,vášnivé a agresivní jízdy a hlavně..úsměv na vaši tváři:)..


Přidat názorDiskuse: Renault Clio RS 200

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Budu hodnotit až po delší době.

praktičnost
9

Jak jsem řekl, kufr to má velký a na zadní sedadla se vejdou 2 průměrně vysocí lidé.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

Mít trochu více komunikativní řízení, dal bych 10.

jízdní komfort
10

Ten není přece relevantní, koupil jsem si sportovní auto, k čertu s komfortem..

provozní náklady
9

Rozumné, přímo úměrné autu a jeho výkonu..

náhradní díly
0

Hrozně těžko se mi tohle hodnotí.Pro někoho jsou 2 týdny čekání na nový nárazník mnoho, ale já tohle čekal.Koupil jsem si exkluzivní auto a věděl jsem, že většina náhr.dílů bude posílána z Francie, takže..Hodnotit to nebudu,rozhodněte se podle komentáře..

výkon motoru
10

Akorát:)

spotřeba
9
hlučnost motoru
10

Vysoká, a to je dobře ne?:)

kvalita sedadel
10

tady musím dát 10. Recara jsou nutností do tohoto auta..

brzdy
10

opět 10. O brzdách jsem už mluvil.

zavazadlový prostor
9

dostačující..






Blesk.cz

„Probudila jsem se bez nohou a prstů.“ Terezu (26) napadl „zabiják“ dětí a teenagerů

„Probudila jsem se bez nohou a prstů.“ Terezu (26)…

Tereza (26) si až do loňského roku aktivně užívala života, jezdila závodně na kole, ráda malovala a hrála na…

Na šéfa ČT „vytáhli“ byty za 100 milionů. Nemůže to být záminka k útoku, tvrdí Dvořák

Na šéfa ČT „vytáhli“ byty za 100 milionů. Nemůže to…

Ředitel České televize Petr Dvořák rozšířil „park“ svých nemovitostí. Nově si s partnerkou pořídil byt…

 

iSport.cz

Sadílek se trefil za PSV podruhé v sezoně. Jeho centr proklouzl do sítě

Sadílek se trefil za PSV podruhé v sezoně. Jeho…

Záložník Michal Sadílek dal podruhé v sezoně nizozemské fotbalové ligy gól a podílel se na vítězství PSV…

Sport Magazín a analýza zdraví národa: Češi, vzchopme se!

Sport Magazín a analýza zdraví národa: Češi, vzchopme se!

Češi a nadšení sportovci? Bývávalo. Pohodlnost, neobratnost, obezita a nárůst nemocí dětí, to jsou zásadní…

 

Reflex.cz

Mám se oholit? ptala se sama sebe Christová před finále první Miss. Za výhru dostala šicí stroj a svatební šaty

Mám se oholit? ptala se sama sebe Christová před…

Když vizionář, producent a spisovatel Miloš Zapletal (76) nasazoval v Ostravě v dubnu 1989 první zlatou korunku…

Vladimír Pikora: Střední třída mizí, politiku to radikalizuje, viník je přehlížen

Vladimír Pikora: Střední třída mizí, politiku to…

Zatímco komunisté si mysleli, že jejich moc pramení ze síly dělnické třídy, mnohé demokracie zase odvozovaly…