Recenze

Kuski (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Clio

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Clijík Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Zdravím kolegy autíčkáře.

Rozhodl jsem se sepsat recenzi na další ze svých aut. Jedná se o Renault Clio 3. generace s motorem 1.6 16V, 65KW, výbava Expression, 3dv.
Potřeboval jsem koupit něco, v čem si nebudu připadat jak studentík a co bude také trochu zábavné při jízdě do práce. Jelikož mám zkušenosti s Renaulty a nikdy jsem s nimi neměl problém, nebyl důvod nevlastnit dalšího. Musím říct, že 3. generace Clia se mi vždy zamlouvala a když jsem to své našel na internetu, hned druhý den jsem za ním vyrazil. Stálo v jednom bazaru, který se živil výhradně dovozem a prodejem aut z Německa. Clio stálo u boudy prodejce a bylo celé naleštěné. Karoserie prakticky nenesla stopy 9-ti letého stáří. Jen pár drobných oděrek a šrám na zadním nárazníku od parkování. Při zkušební jízdě jsem odhalil pár věcí, které potřebovali vyřešit. Autu nešla klimatizace. Upřímě, prošel jsem dost ojetých Renaultů a u 95% klima nešla! V tomto případě za to mohl vysoušeč vzduchu. Dále auto bylo již za hranicí, kdy se měli měnit rozvody a svítila kontrolka na výměnu oleje. Poslední věc, které si nešlo nevšimnout byla spojka zabírající až úplně nahoře. Říkáte si, proč jsem to auto koupil? Motor je v dokonalém stavu, krásně jde za plynem a nejdou z něj žádné pazvuky. Podvozek je jak nový, výfuk stále původní a rozhodně ne zralý na výměnu. No ale největší plus byla cena, která byla na úrovni Clia 2. generace. Auto tedy po koupi ihned zamířilo ke známému do servisu na péči, kterou zoufale potřebovalo. Tam se přišlo ještě na nefungující centrální zavírání víčka nádrže, které prý je dost často nefunkční. Kromě spojky jsem vše opravil. S trochou citu si jí za čas opraví další majitel.

Jízda

Clio je ještě celkem malé auto, takže je hbité a jízda s ním mě neustále baví. Vše podporuje motor. Papírově má jen 88 koní, ale jde nádherné za plynem a má sportovní zvuk. Motor je pružný a dá se s ním jezdit ve městě na 2. převodový stupeň, ale i na 5. Převodovka je vůbec celá poskládaná na krátko, takže na 5-ku ve 130km/h točí motor 4000 ot/min. Od toho se odvíjí spotřeba vozu. To je pro mě největší zklamání z vozu. V průměru jezdí toto auto za 7,4 l/100km. Na takto velké auto je to bída. Můj o třídu větší Citroen C4 jezdí za 6,4. Spotřebu ani moc nesrazíte, když jedete „dálku“. To pak počítadlo ukazuje 6,5. Takže jsem na nějakou eko jízdu zanevřel a dávám tomu co proto a jsem v tom do 8l.
Podvoze je spíše tvrdší a originální litá kola 185/60 R16 s nízko-profilovými pneu to ještě podporují. Což ale není vůbec na škodu. Auto se do každé zatáčky vrhá s vervou a pěkně drží. Nevýhodou je pak neustálé poskakování na i drobných nerovnostech(co dodat, jsem zvyklý na Citroen :-) ).

Interiér

Pro jednoho, či dva cestující vyhovuje. Vzadu se moc pohodlně člověk neusadí, což ještě korunuje fakt, že je to 3dv. Hatchback. Já toto řešení ale upřednostnil proto, že na pohled je auto o 100% hezčí a proto, že pro rodinné výlety mám C4. Palubní deska je vyvedena v horní polovině z měkčených plastů. Spodek z tvrdých. Design je celkem vyvedený a není moc extravagantní. Jediná zvláštnost na vás čeká v podobě páček pod volantem. Stejně jako Kangoo má Clio miniaturní páčky a ovládání chce trochu zvyku. Z prvu si při odbočování párkrát vypnete světla, ale pak už na to ani nepomyslíte. Co se mí nelíbí jsou madla dveří. Tím že se jedná o výbavu Expression, jsou zde vertikální madla(u Authentique, což je základ, jsou takové kapsy). Tato madla jsou moc daleko a musíte se k nim natahovat. Navíc u 3dv. zavíráte pěknou váhu. Kufr si dovolím ocenit jako chvalitebný. Není velký jako u Fabie 2, ale naložíte sem vše. Třeba sadu 15“ kol.

Exterier

Auto jako celek působí svěže a i přes svůj věk stále aktuálně a moderně. U mě toto ještě podtrhují černě podbarvená projektrová světla(narozdíl od jiných projektorů zde je jejich účinek vynikající) a již zmíněná kola.

Výbava

Auto má všechny části karoserie v barvě( základní nemá zrcátka), dálkový centrál, el. okna a zrcátka. Ta jsou i vyhřívaná. Manuální klimatizaci, pokročilejší palubní počítač(oproti základu), výškově stavitelné sedadlo řidiče s pamětí při sklopení(ta je i u spolujezdce). 4x airbagy, dělené zadní sedadlo s vyklápěcími sedáky. Imitace chromu v interieru. Kůží potažený volant a řadící páka(ručka ne). Mlhová a projektorová světla s funkcí přisvícení do zatáček (aktivní do cca45km/h) a zpožděné zhasínání potkávacích světel. Dále jsem zapoměl ABS a rádio s MP3. Prostě na dnešní dobu standart. :-)

Zhodnocení

Auto určitě není dokonalé, ale je zábavné, líbivé a na nic si nehraje. Navíc dokáže vypráší nejednoho dízla. :-) Jako příklad uvedu vtipnou příhodu, kdy se kamarád smál a říkal, že jsem mu pořád ujížděl a že mi občas nestíhal ( na objasněnou, jednalo se o Clio vs. BMW 330D, do cca 110km/h bylo lehké Clio prostě živější, dále se pak projevila výkonová převaha a brutálně ho pokořila :-D).

Silné stránky

- Vzhled

- Nenápadnost

- Jednoduchost

- Motor

- Spotřeba (při kalupu je do 8,5l)

Slabé stránky

- Dražší náhradní díly

- Madla dveří

- SPOTŘEBA (při klidné jízbě je max 6,5l, méně ne)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem kupoval už s řadou problémů, za které ovšem mohl předchoží majitel, ne samo auto.
Nyní mohu říci, že po cca 10 000km co jsem s autem najel je auto bezproblémové.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od bazarníka, který nic netajil, se vším co věděl se svěřil a já nemusel řešit nic nečekaného.

 

Novinky v recenzi

5.2.2016 22:12

Prodáno, rekapitulace

Zdravím. Tak Clio již doma nemám a už by mělo dělat radost novému majiteli. Jaký jsem měl z auta za dobu jeho vlastnictví dojem? :-D No, musím říci, že auto mě dělalo až na drobné vyjímky jen samou radost. Ale popořadě. Za celou dobu, jsem na autě opravoval jen jednu porouchanou část. A to 1ks zapalovací cívky Sagem. Jinak proběhla jen běžná údržba. A to rozvody, 2 x olej filtry a nové komplet brzdy na zadní nápravu. Na autě mě ze začátku velice iritovala spotřeba, nešlo se v průměru dostat pod 7l/100km. Tak jsem to přestal řeši, s autem si každou jízdu velmi užíval(využívání max poteciálu motoru a podvozku) a spotřeba se nedostala přes 8l/100km. To už šlo.
Na auto budu mít hezké vzpomínky a můžu ho všem velice doporučit.

5.5.2015 12:26

Výměna svíček

Jaké to bylo překvapení, že i když po ujištění servisu, ve kterém bylo auto na preventivní údržbě klimy, že svíčky jsou v pohodě v pohodě nejsou. Využil jsem slunného dne a po opatření klíče na svíčky na Renaulta(normální klíč j k prdu, svíčky jsou utopené cca12cm v hlavě motoru) jsem zjiztil, že po 155 000km jsou svíčky původní a uhlík na nich už prakticky žádný není. Teď už se nemůžu divit, že za studena auto cukalo a že vůbec jelo.
Cenově vyšli 4ks svíček Brisk a klíče na výměnu na 560kč. A auto jezdí tak jak má......

24.2.2015 16:44

Výměna cívky

Tak už mě taky postihla závada zapalovacích cívek. Auto škublo a rozsvítila se kontrolka motoru a bylo cítit, že auto jede na míň válců než je obvyklé. Takže servis účet za 1.800kč a auto jezdí jak za mlada. :-D Původní cívka Sagem v autě vydržela 10 let a cca 155.000km. Takže myslím, že pomalu měla nárok.

5.1.2015 16:04

Nové fotky

Dnes jsem přidal pár fotek ze zimního řádění. :-)
Velká výhoda tohoto auta je, že Vám do smyku nekecá jako mé druhé auto, které tím to pozdravuji a doufám že škytá. :-DDD

30.11.2014 13:19

Dodatečná editace recenze

Zdravím, trochu jsem se v recenzi na pár přání povrtal a přidal pár fotek co jsem našel v PC. Další bude možné dodat až po vyčasení a umytí auta.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím se nic nevysypalo

praktičnost
8

Mě to stačí

prostornost
8

Je to přece jen 3dv. hatch

jízdní vlastnosti
9

Zábavné

jízdní komfort
8

Znám pohodlější auta

provozní náklady
7

Velká spotřeba

náhradní díly
8

Drážší díly, něž by se na tak malé auto slušelo

výkon motoru
9

Dobrý, ale větší by neuškodil

spotřeba
7

Nic moc

hlučnost motoru
9

Slyšet je, ale zase zní hezky

kvalita sedadel
10

Paráda

brzdy
10

Ostré a dobře dávkovatelné

zavazadlový prostor
8

Malý






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…