Recenze

9 Majitel

Volvo V70 R

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo V70, foto 1 Volvo V70, foto 2 Volvo V70, foto 3 Volvo V70, foto 4 Volvo V70, foto 5 Volvo V70, foto 6 Volvo V70, foto 8 Volvo V70, foto 9
Volvo V70, foto 10 Volvo V70, foto 11 Volvo V70, foto 12 Volvo V70, foto 13 Volvo V70, foto 14 Volvo V70, foto 16 Volvo V70, foto 18 Volvo V70, foto 19 Volvo V70, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta R-ko Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:158000 palivo: benzin počet válců: 5 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mirekx".

R-ko je to nejrychlejší auto co jsem kdy měl. A je to velký zážitek.

Protože většinu jsem najel poměrně málo s R-kem a o to více s V70II, začnu obecně zkušenostmi s nimi a pak přidám popis rozdílů.

Takže nyní již k Volvům II: V70 2.4 D (stříbrné) a TDI (modré): zkušenosti z 50 tis. najetých km
Kamarád mě tak dlouho přemlouval, až jsem přesedlal ze služební Octavie. První Volvo, které smělo domů, byla kulatá v70. Žena nemá ráda hranatá Volva, i když znalci tvrdí, že jen ta jsou ta pravá. Jinak je to nejslabší diesel dovezený z Německa (180 tis. km najeto při koupi), ale moc hezky vybavený a zachovaný model.

Z celkových dojmů se dá vyzdvihnout:
+ bezpečnost (hlavní pocit je, že je to tank) – 6 airbagů, DSTC (stabilizace) o ABS nemluvě. Je to opravdu znát. Vyzkoušel jsem stabilizaci na kurzu bezpečné jízdy a auta bez ní měla znatelně větší problémy s ovládáním.
+ pohodlí a výbava :
+ kožené sedačky je kapitola sama o sobě (nejlepší co znám), včetně vyhřívání
+ velmi spolehlivá navigace, která nemá sice poslední módní výstřelky typu dotykové ovládání, ale zato funguje. V Německu umí dokonale využívat dopravní informace a upozorňuje na problémy, vypočítává objížďky apod. – co velmi oceňuji, že se dá využívat (vysunout), jen když ji člověk potřebuje a nemusí se napájet (oproti externím navigacím).
+ ergonomie ovládání radia, klimatizace (dělená) a topení a vůbec celého auta. V podstatě celé auto lze ovládat po paměti.
+ zvuk rádia (doplněno o originál subwoofer)
+ úspornost a praktičnost :
+ dlouhodobý průměr 7 l na 100 k, což s ohledem na velikost a váhu auta považuji za velmi dobrý výsledek
+ praktičnost: kufr je jedna dlouhá plocha (a rovná! – oproti schodu v Octavii). Ve volvu jsem převážel vysokou kancelářskou skříň se zavřenými dveřmi kufru. Ten kdo navrhl záchytnou sít, která se dá natáhnout až ke stropu za zadními (či předními sedačkami) opravdu přemýšlel. Kufr pak lze naložit lehkými věcmi až ke stropu (s dětmi je to velmi praktické např. pro různé peřinky, polštářky, motorky atd.)
+ dětské podsedáky vysunovací ze zadního sedadla (krátkodobá náhrada dětské sedačky)
+ vzadu lze dát i 3 velké dětské sedačky vedle sebe. Není to na tolik místa jako v MPV ale lze to .

Nevýhody:
- poloměr otáčení, zejména se 17“ či 18" koly. Někde na internetu jsem četl komentář, že Boeing 737, potřebuje menší prostor na otočení než Volvo. Je to samozřejmě nadsázka, ale něco na tom je.
- lituji, že nemám výkonnější D5. 2.4D je v podstatě stejný motor, jede to s tím i tak přes 200 km/hod (plně naloženo se 4-mi lidmi na palubě), ale dynamika trochu chybí.
- nic dalšího zásadního mě nenapadá

Dojmy z modelu s TDI se kterým jezdí hlavně manželka: TDI má větší výkon než 2.4 D, je úspornější, ale také hlučnější než common rail Volva. Jinak tento konkrétní model má navíc ještě některé vychytávky (samostmívací zpětně zrcátko, sedačku v elektrice, vestavěný telefon).

V70 R : (zkušenosti po najetých 5000 km)
Koupě R-ka byla otázka velké náhody a hlavně předchozích dobrých zkušeností s V70 II (TDI a 2.4D). Když se naskytla možnost koupit lehce škráblé v70R, tak jsem si řekl, že to zkusím a uvidím.

V první řadě tento model se kupuje srdcem, nikoliv rozumem. První nejsilnější dojem je neskutečný výkon. Sériově se dodává s 300 koňskými silami. Tato modelová řada (až do r. 2007) je poslední, která se vyrábí s výkonovými úpravami. Následná modelová řada V70 III (a další modely) se dodává již jen s designovými doplňky tzv. R-design.


Silné stránky

Platí vše co pro předchozí V70, protože jde o stejnou modelovou řadu a dokonce s 2.4 D i o stejný rok výroby:

Motor : ***** :
Výkon. VÝKON. V Ý K O N. Prostě neskutečný zátah.
Při klidné jízdě pohodička: tichý a pružný.

Převodovka *** manuální - 6st., což je výhoda, zejména na dálniční provoz. Mírně nepřesné řazení oproti 5 st.
4x4 *****: důležité pro přenos výkonu na silnici. Zatím jsem neměl možnost otestovat to v zimě, ale určitě to bude s výhodou.
Four-C *****: možnost změny charakteristiky odpružení (Comfort, Sport a Advanced). Na rychlou sportovní jízdu výborná vychytávka.

Pohodlí a další vychytávky*****: (R se vyznačuje maximálním zušlechtěním) :
+ barevné ladění interiéru – modrá kůže tomu opravdu sluší a modré doplňky tomu opravdu sluší. Nenápadné, ale luxusní. Na začátku jsem litoval, že nemá interiér v oranžové (Atacama), ale nyní jsem rád za tuto nenápadnou, ale vkusnou kombinaci.
+ střešní okno – příjemný doplněk na léto. Dětem se líbí, že se mají další možnost, kudy koukat ven.
+ volant : velmi příjemný multifunkční kožený volant, který se dobře drží
+ ještě mne neomrzela přístrojovka s modrými ciferníky

Slabé stránky

Nevýhody:
- dešťový senzor nefunguje úplně přesně
- dražší servis než běžná V70 (např. brzdy, podvozek)
- spotřeba – odpovídá stylu jízdy. Při úsporné jízdě na dalnici cca 140 km/hod., plně naložen, se lze jet za 10-11l na 100 km. Sportovní jízda s častou maximální akcelerací zvedá spotřebu nad tuto hranici.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při pravidelné servisu, žadný zásadní problém. V případě použití neautorizovaného servisu srovnatelné cenově s servisem Škody Octavie.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

T6R.cz - specialisté na Volvo - dobrá zkušenost

Shrnutí zkušeností

V70R : nenápadné velké rodinné auto, které lze využít i pro opravdové svezení, pro čiré potěšení z jízdy.

V70 II jako takovým: výborné rodinné auto, které lze využít velmi dobře na delší i kratší vzdálenosti. Váhal bych s jeho pořízením, kdybych ho měl čistě na popojíždění ve velkém městě.

 

Novinky v recenzi

28.8.2010 22:43

Spotreba a maximalka

Pri ceste z rakouskych alp jsem dostal na spotrebu zatim na nejnizsi spotrebu a to 9,8 l/100 km (byl hustym provoz, takze hodne se jelo kolem 120 km/hod, pri 4 osobach a plném kufru)

Pri teze cestě jsem vyzkoušel maximalní rychlost, dle GPS to bylo 250 km/hod. na rovince u Regensburgu. Auto by ještě jelo rychleji, ale přišla zatáčka na horizontu, takže jsem musel zpomalit. Po Německu ovladatelnost při cca 200 km hod stále výborná.

26.5.2010 02:05

Volvo - V70R ...

zatracene rychlé kombi ....


Další vozy Volvo V70



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
5
náhradní díly
6
výkon motoru
10
spotřeba
5
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…