Recenze

8 Majitel

Opel Omega MV6

9,53 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Omega, foto 1 Opel Omega, foto 2 Opel Omega, foto 3 Opel Omega, foto 4 Opel Omega, foto 5 Opel Omega, foto 6 Opel Omega, foto 7 Opel Omega, foto 8
Opel Omega, foto 9 Opel Omega, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Omega MV6 - Prodáno :) Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:163000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2962 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,5 / 7 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10 / 10 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "3man3".

Opel Omega - B MV6, vidlicový 6-válec o 2962 ccm , 24 ventilů , kardanem hnaná zadní náprava. Manuální převodovka.

Tohle auto je skutečně návyková záležitost, při jeho koupi jsem se rozhodoval i mezi BMW E34 540i touring, jenž pohořel kvůli nesrovnalostem v papírech :))) v česku se tomu říká : "na přestavbu" :)). Omega byla vždy mé oblíbené auto hlavně co se designu týče, její elegantní a nenápadné křivky bych hledal jinde velmi obtížně.

Vybavení vozu je též pěkné: všechna okna v elektrice, vyhřívání všech sedaček, el. nastavitelné přední sedadla (u řidiče s 3x pamětí) ABS, TC, 2x Airbag, EL. šíbr, imobilizér , centrální dálkové ovládání (s možností dálkového uzavření všech oken), palubní počítač, digitalní dvouzónová klimatizace, el. zadní roleta, Autoradio vč. měniče na 6CD, tempomat , servo řízení, vyhřívané zadní a zadní boční okna, el. zrcátka s výhřevem.

Co se týče spolehlivosti, jedná se spíše o lepší průměr, při dobrém zacházení se kazí více elektrika, stahování oken , el. šíbr, zadní roleta a výhřev předních sedaček jsou položky které trpí nejvíce. A nesmím opomenout dvouzonovou klimatizaci, u které se někdy zasekde dělící klapka a tak jde do levé části studený a do pravé teplý vzduch.

Motoricky se kazí především výfuk a to konkrétně litinové svody, auto je tu přeci jen od sjetí z výrobní linky nějaký ten pátek. Na svodech vznikají praskance, které z pochopitelných důvodů je velmi těžké opravit. Též nastal problém s kompresorem klimatizace, který začal propouštět chladivo. Jinak se víceméně jedná o běžné servisní zásahy.

Jizdní vlastnosti a komfort
Nastavení podvozku je spíše zaměřené na komfort a tlumení nerovností, v zatáčkách se pomerně dost naklání avšak stopu drží velmi dobře, několikrát jsem se dostal do situace kde jsem ve 130 na dálnici musel ostře strhnout do vedlejšího pruhu a auto se v něm bezpečne uklidnilo :) V zatáčkách to chce díky zadnímu náhonu opatrně s dávkováním plynu avšak druhá stránka věci je, že lze projet zatáčku efektně dveřmi napřed :). Ovládání je čitelné a předvídatelné. Zpřevodování je výborné:
1. stupeň - cca 50 km/h
2. stupeň - 110 km/h
3. stupeň - 170 km/h
4. stupeň - 210 km/h
5. stupeň - 250 km/h více už ne :)))

Trakce na sněhu je taková že velmi dobře poznáte rozdíl v plné nádrži a prázdné, protože každé kilo v kufru se projeví na schopnosti vyjet zasněžený kopec. V tomhle ohledu předohrabům závidím :)

Silné stránky

- výkon (pružnost V6 a kroutící moment i v nízkých ot.)
- pohodlí (na předepsaném pneu 205/65/15 je to skutečne plavba :)))
- prostor (nedokážete již sednout do menšího auta)
- spotřeba 11L město , 7-9 dálnice je podle mne výborná k motoru takového výkonu
- pasivní bezpečnost ( jedete v autě važícím kolem 1700 Kg )
- aerodynamika (Opel se předvedl... do 200 Km/h je v kabině relativní ticho + auto eliminuje boční nárazový vítr

Slabé stránky

- nepozinkovaná karoserie
- řekl bych poddimenzované org. přední kotouče GM, když jsem vůz kupoval byly typicky zvlněné.. následovala kompletní výměna za Brembo
- výfukové potrubí, když opomenu s radostí praskající svody, tak je tu ještě to, že opel svedl dvojité vedení V6 do jednoho koncového tlumiče, být dva, bylo by to elegantnější a především praktičtější :)
- přední náprava.. dostává zabrat kvůli značné hmotnosti motoru, vymlácené silentbloky , ohnutý stabilizator byly první věci k opravě.. zatímco tlumiče se drží velmi dobře :)
- málo místa v motorovém prostoru - vyměnit svíčky, zapalovací kabely či rozvody je pak skutečne požitek :))
- trakce v zimních podmínkách, díky lehkému zadku Vám ani sebelepší pneu nepomůže :)) chce to myslet hodně dopředu a mít kýbl na nervy s sebou
- elektronická instalace, elektronika je prolezlá celým vozem z čehož plynou opravy všeho druhu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizovany servis Zralý vyřešil vše s čím jsem si již sám nedovedl poradit, ceny náhradních dílů jsou zhruba na úrovni BMW E39.

Úpravy

Vždy je co zlepšovat :) a proto byly provedeny následující úpravy:

provedeno:
- výměna předních zažloutlých lamp Hella za čirý typ
- instalace xenonového kitu o teplotě 6000K
- instalace kitu přímého sání
- leštění sacích ventilů
- bílé led diodové podsvícení přístrojové desky
- výměna halogenových mlhovek za led diodová svítidla pro denní svícení
- výměna org. autoradia za CD/MP3 včetně bluetooth HF sady
- nákup letního obutí (235/45 17´ ATS)
- výměna všech repro za JBL / Sony
- výměna přední masky

plánováno:
- instalace 6pístkových třmenů a drážkovaných brzd. kotoučů vepředu
-dvoubarevné přelakování na tmavě oranžovo / černou
-galvanizace skel
-plnící kompresor eaton
-potažení interieru světlou kůží :) ( v současnosti je to klasický semyš)

 

Novinky v recenzi

24.3.2008 00:00

Auto je na prodej !! ( přecházím na BMW E38)


Přidat názorDiskuse: Opel Omega MV6

Další vozy Opel Omega



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

zatím nikdy nenechala ve štichu :))) holka

praktičnost
9

Do kufru se vejde hodně, i ergonomie ovládacích prvků je výborná

prostornost
9

Na tu si zvyknete a nevzdáte se jí :) takže jako další vůz plánuji BMW E38 740i

jízdní vlastnosti
8

Akceleruje s přehledem , vetšinu vozoveho parku ČR nechává za sebou, v zatáčkách diky kardanu přetáčivá :)) což je pro dobro věci :)

jízdní komfort
9

Velmi pohodlné cestování i na delší trasy

provozní náklady
8

žere více oleje , rychleji opotřebovává brzdy, což u takového auta musíte očekávat

náhradní díly
6

Předražené....

výkon motoru
9

Na svou dobu velmi výkonný, ani dnes mu ještě nedochází dech.

spotřeba
9

11-15 a to mám slušne těžkou nohu....

hlučnost motoru
7

Já motor slyším rád..být to nějaký řadový čtryřhrnek, tak to radši shodím z příkopu :) V6 je hudba

kvalita sedadel
7

zasloučila by lepší boční vedení, jinak jsou komfortní a dobře nastavitelná

brzdy
8

je dobré na nich nešetřit, pak oddávají dobrou práci..

zavazadlový prostor
8

Na to že se jedná o klasický sedan je prostor velmi dobrý i díky sklopitelnosti zadních sedaček nebo jen středové opěrky


Více o modeluOpel Omega B (1994-2003)
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu (†58)! Ozbrojení pachatelé jsou na útěku

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu…

Týden od otřesného přepadení benzinky u Nelahozevsi se objevila informace o druhém obdobném zločinu. K tomu…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…