Recenze

10 Majitel

Opel Astra OPC

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 62× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14
Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 22 Opel Astra, foto 23 Opel Astra, foto 24 Opel Astra, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Astra OPC Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:62000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 177 / 208 * kroutící moment [Nm]: 320 / 390 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,4 / 5,8 * maximální rychlost [km/h]: 241 / 261 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 / 8 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "koxxfr".

Jak to celé začalo...
Na jaře roku 2009 jsem se vesele proháněl po čekých i zahraničních silnicích v tu chvíli pro mě dokonalou Škodou Fabia RS, v mém provedení s chiptuningem, vyndaným EGR ventilem a sníženým podvozkem o 30mm pomocí KW pružin, jsem ji považoval za vysoce výkonné sportovní auto.. mé první auto.. To vše ale člověka omrzí, hledají se další možnosti pro lepší akceleraci, pro vetší požitek z jízdy atd atd.. asi to všichni známe.. Po pár večerech na internetu jsem zjistil, že jednak další zvyšování výkonu na Fábii by bylo extrémně nákladné a nárůst by stejně nebyl nijak velký a druhak, mi pomalu ale jistě docházelo, že Fabia RS je pseudosportovní vůz a pokud se chci posunout dál v zábavě a požitku z jízdy, tudy cesta nevede...

Začal jsem se poohlížet po nečem silnějším a hlavně pro mě cenově dostupným jak z hlediska pořizovacích nákladů, tak z pozdější finanční náročnosti - rozuměj spotřeba + cena dílů + pojistka a pod.
Do prvotního okruhu zapadly : Subaru Impreza wrx sti s 2,5l motorem, Ford Focus ST,VW Golf R32,
Seat Leon Cupra a Opel Astra OPC. Golf R32 jsem posléze musel vyloučit vzhledem k vysoké pořizovací ceně, Focus byl fajn ale co se jízdy-zátahu a interiéru týká nějak více mě to neoslovilo, navíc s pojistkou už spadal do skupiny 2,5 a více, Cupra se mi nelíbila vůbec, vzhledem k pro mě opravdu nepovedeného interiéru. Jel jsem se tedy podívat na Astru OPC, která se mi moc líbila jak exteriérem tak interiérem, dále to bylo u nás "exotické auto" - nikdy předtím jsem ji na silnicích nepotkal, což se nedá říct o ostatních.. je to dvoulitr - dobrá pojistka a ceny dílů jsou více než příznivé. Mínus pro mě bylo to, že Astra OPC má křestní jméno Opel.

Den D
Konečně jsem dorazil k původnímu majiteli na domluvenou projížďku, hned jak se otevřela garáž, spadla mi čelist z designu a sportovního ducha tohoto auta..Hned po prvních ohmatání a prohlídce interiéru jsem se přestal bát jména OPEL, neboť zpracování se mi zdálo poměrně dost kvalitní. Konečně následovala projížďka.. Jen je ještě třeba uvést, že auto má upravenou řídící jednotku u thorneymotorsport UK na cca 200kW. Naše projížďka vedla po kvalitních okreskách v kopcovitém terénu, nejprve klidnou jízdou pro důležité zahřátí oleje.. když vše bylo tak jak má nastalo to, co jsem opravdu nečekal - první předjížděcí manévr.. který jsem komentoval slovy hustý a úsměvem na tváři... pan majitel jen poznamenal, že to nebylo ještě ono,protože jsme se nedostali přes 4000 ot/min .. v tu chvíli jsem mu moc nerozuměl, jelikož pro mě - člověka přesedajícího z dieselové Fabie to i tak byl docela masakr.. nicméně opravdový masakr přišel vzápětí, kdy jsme se dostali přes pro Astru OPC magických 4000 ot/min už tak do té doby mocné zrychlení se jakoby ztrojnásobilo, škublo mi hlavou a já vnímal jen tu rychlost a řev, který se hrnul z mohutně řvoucí koncovky výfuku...auto krásně kopírovalo kvalitní povrch silnice a chirurgicky přesně se proplétalo zatáčkama.... Já měl od té doby jasno...

Ještě jsem se byl podívat na Subaru ale to mi subjektivně nijak více silnější nepřislo, navíc bylo vetší a já se v tom cítíl tak nějak zvláštně, po dvou letech ježdění s malou Fábií.. pohon 4x4 byl sice super ale spotřeba a další náklady, už tak super nebyly..

Vyhrála tedy ASTRA OPC, pro kterou jsem si cca po týdnu od zkušební jízdy jel.

K výše napsanému chci jen dodat, že moje názory a pocity jsou moje subjektivní, nechci mnou nevybrané auta nikterak shazovat, pomlouvat atd... je mi jasné že jako je pro mě dokonalá astra, tak pro majitele cupry bude dokanalá cupra a podobně, každý má svou pravdu...

Silné stránky

Astru mám jak jsem již psal s upravenou řídící jednotkou, filtrem do airboxu K&N, sníženýma pružinama H&R o 30mm a iridiovými svíčkami na 19" originál OPC kolech.

Úprava jednotky sebou mimo většího výkonu nese za normálních podmínek sníženou spotřebu, která se při normální svižné jízdě s lehkou nohou pohybuje okolo 7,5-8,5l/100km Naturalu 95, což je vzhledem k výkonu auta poměrně příznivý údaj.. při rychlé dálniční jízdě okolo 200km/h jsem se nedostal nad 12,5l/100 ...

Jízdní výkony Astry jsou pro mě a občas i pro okolí až neuvěřitelné, jde o to, že astra má velice příznivý poměr výkon/váha, což jak jsem zjistil je veledůležitý fakt a tak jsme se jednoho slunečného rána vydali s kamarády zkusit pružné zrychlení našich aut... jeli jsme od třetího rychlostního stupně až cca do 200 - 220 a pozorování bylo následující:

Subaru Impreza WRX STI 2008 a 2009 se přestože mají papírově silnější motory astry neudržely vůbec pro jejich vysokou váhu.

BMW M3 E46 zůstávalo cca délku auta za astrou načež se okolo 200km/h dotahovalo a posléze dostávalo dopředu.

Porsche Carrera 996 jelo úplně stejně a od 200 začalo ujíždět také.

Porsche Caynne Turbo ztrácelo po celou cestu

Zde je zase třeba uvést že záměrem byl opravdu jen a POUZE test pružného zrychlení ze kterého astra vyšla pro mě naprosto překvapivě..

Podvozek je vybaven IDS Plus - spolu se snížením pružin H&R měl jsem resp. mám možnost porovnat jízdní vlastnosti astry OPC na standartních a snížených pružinách a rozdíl je opravdu markantní.
Co se týká bočního náklonu - ten je i v režimu sport na standartních pružinách poměrně velký a pro mě tím auto dost ztrácelo..s H&R je to úplně o level jinde už v základním režimu, auto reaguje naprosto odlišně, sedí mnohem více bez náklonu karoserie, přičemž jízdní komfort - tlumení nerovností je NAPROSTO stejný jako na původních pružinách ! v režimu sport se auto stává už hodně tvrdé a na nekvalitních silnicích to postrádá smysl, neboť astra akorát nervózně odskakuje.. na silnici s lepším povrchem je to v režimu sport paráda..

Další výhoda IDS Plus je jakési konstantní přenastavení mapy řídící jednotky, která v režimu sport spíná turbo mnohem dříve, tudíž mohutný zátah již odspoda..IDS plus ještě dále upraví chod posilovače řízení a zostří elektronický plyn..

Myslím si, že takovéto výkony jsou na hranici toho, co je předokolka schopná ještě pobrat.. za sucha a se studenýma pneu 235/35 není problém rozblikat stabilizaci i na trojku. Za mokra no comment...

ESP jde zcela vypnout - tudíž plus pro okruhové hrátky.
Turboefekt je však obrovský což chce hodně pevnou roku a citlivou nohu..

Jako silnou stránku považuji interier, vč. perfektních Recaro sedaček

"exkluzivita" a neokoukanost astry na našich silnicích




Slabé stránky

Turboefekt a síly přenášené do řízení vyžadují silnou ruku - obojí může někomu vadit..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

mimo pravidelné výměny oleje žádné

Porovnání časů Nordschleife

V uplynulých dnech se na okruh dostavila i Mazda 3 MPS s přeplňovaným čtyřválcem 2,3 DISI o výkonu 191 kW (260 k) a hlavně s předním samosvorným diferenciálem. Nejrychlejší kolo dokázala tato Mazda projet za 8 minut a 39 sekund, což ji staví na třetí místo současníků.
Opel Astra OPC si tak dokázal uhájit jednoznačně prvenství a všechny ostatní konkurenty převyšuje o třídu. Vůz, který z tohoto výběru není zdaleka nejvýkonnější, je tak zřejmě opravdu dobře odladěná pro rychlé a přitom extrémně technické okruhy. Mazdě navíc při jízdě pomáhá jednak o 20 koní větší výkon, druhak i samosvorný diferenciál, který by měl pomoci trakci při výjezdech ze zatáčky.
Z časů zajetých na tomto okruhu lze také vidět, že hot hatche se jednoduše dělí do dvou skupin: první s časy pod 8:40 a druhá s časy nad 8:50.
Ke kompletnímu výsledku tak chybí jen časy nového Clia Sport a Seatu Leon Cupra. Přes výborné vlastnosti Clia se ovšem na tomto okruhu nedají očekávat extra dobré časy, ale Cupra by mohla do celkových výsledků ještě promluvit. I u tohoto vozu se spíše čeká, zda se zařadí do skupiny jedna, nebo dvě.


Časy hot hatchů
8:35 Opel Astra OPC
8:38 Renault Megane Sport Trophy
8:39 Mazda3 MPS
8:51 Ford Focus ST
8:51 Honda Civic Type-R
8:52 VW Golf GTI DSG

Převzato z autorevue

Jinak pro porovnání :

Pagani Zonda F : 7:24
Carrera GT : 7:28
Lancer Evo IX : 8:11
BMW M5 : 8:13
Astra OPC, 285 PS/1418kg : 8:14
Lexus IS-F : 8:18
BMW M3 E46 : 8:22
Ford Focus RS : 8:26
Scirocco 2.0T : 8:47
Golf R32 : 8:49
Ford Transit :10:08

 


Přidat názorDiskuse: Opel Astra OPC

Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím žádný problém, klep klep

praktičnost
8

Je to auto pro dva... kufr je dostatečne velký, když složí zadní sedačky neni problém tam dát dvě jizdní kola.. jediné co chybí je více odkládacích přehrádek

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

záleží co kdo od toho očekává ale v rámci kategorie

provozní náklady
10
náhradní díly
10

rozvodová sada 3500kč a pod...

výkon motoru
10
spotřeba
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10

na běžné použití bez problému i z vysokých rychlostí

zavazadlový prostor
10

Více o modeluOpel Astra H (2004-2014)
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel hrajeme na přihrávky

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel…

Byl to souboj na jaře dvou neporažených. Na konci se však radovala pouze domácí Sparta, Jablonec o svoji sérii…

 

Reflex.cz

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru automaticky úspěšnost ve všem?

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru…

Představa, že když je někdo v něčem dobrý, tak je dobrý ve všem, opomíjí skutečnost, že inteligence má mnoho…

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový funkcionář i podivný vykladač George Orwella

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový…

Komunista Josef Skála je muž, který budí naděje u jedněch, obavy u druhých. Je charismatický, dokáže poutavě…