Recenze

Nerez (muž 31 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Opel Astra H 2010

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 130× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 9
Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 22 Opel Astra, foto 23 Opel Astra, foto 25 Opel Astra, foto 26 Opel Astra, foto 27 Opel Astra, foto 28 Opel Astra, foto 29 Opel Astra, foto 30 Opel Astra, foto 31 Opel Astra, foto 32 Opel Astra, foto 33 Opel Astra, foto 34 Opel Astra, foto 35 Opel Astra, foto 36 Opel Astra, foto 37 Opel Astra, foto 38 Opel Astra, foto 39 Opel Astra, foto 39 Opel Astra, foto 40 Opel Astra, foto 41 Opel Astra, foto 42 Opel Astra, foto 43 Opel Astra, foto 44 Opel Astra, foto 45 Opel Astra, foto 46 Opel Astra, foto 47 Opel Astra, foto 48 Opel Astra, foto 49 Opel Astra, foto 50 Opel Astra, foto 51 Opel Astra, foto 52 Opel Astra, foto 54 Opel Astra, foto 55 Opel Astra, foto 56 Opel Astra, foto 57 Opel Astra, foto 58 Opel Astra, foto 59 Opel Astra, foto 60 Opel Astra, foto 61 Opel Astra, foto 62 Opel Astra, foto 64 Opel Astra, foto 65 Opel Astra, foto 66 Opel Astra, foto 67 Opel Astra, foto 101 Opel Astra, foto 102 Opel Astra, foto 103 Opel Astra, foto 104 Opel Astra, foto 106 Opel Astra, foto 107 Opel Astra, foto 108 Opel Astra, foto 210 Opel Astra, foto 214 Opel Astra, foto 217 Opel Astra, foto 218 Opel Astra, foto 219 Opel Astra, foto 220 Opel Astra, foto 221 Opel Astra, foto 222 Opel Astra, foto 227 Opel Astra, foto 228 Opel Astra, foto 229 Opel Astra, foto 230 Opel Astra, foto 231 Opel Astra, foto 232 Opel Astra, foto 233 Opel Astra, foto 234 Opel Astra, foto 238 Opel Astra, foto 239 Opel Astra, foto 240 Opel Astra, foto 242 Opel Astra, foto 244 Opel Astra, foto 250 Opel Astra, foto 255 Opel Astra, foto 287 Opel Astra, foto 288 Opel Astra, foto 289 Opel Astra, foto 290 Opel Astra, foto 291 Opel Astra, foto 292 Opel Astra, foto 293 Opel Astra, foto 295 Opel Astra, foto 296 Opel Astra, foto 297 Opel Astra, foto 306 Opel Astra, foto 307 Opel Astra, foto 308 Opel Astra, foto 311 Opel Astra, foto 312 Opel Astra, foto 313 Opel Astra, foto 350 Opel Astra, foto 351 Opel Astra, foto 359 Opel Astra, foto 360 Opel Astra, foto 421 Opel Astra, foto 423 Opel Astra, foto 451 Opel Astra, foto 452
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:53000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1364 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,7 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 375 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Pár centimetrů nad těmito řádky, vidíte úvodní fotky recenze na mé první auto. A jak jsem k němu přišel? Je třeba říct, že cesta k němu byla poměrně zdlouhavá doprovázená celou řadou bezesných nocí. Ale od začátku…
Můj původní záměr byl koupě ojetého vozu. Podmínky byly:
- Nižší střední třída
- Nejlépe německá produkce
- Auto se mi muselo líbit komplexně
- Nájezd do 100 tis km
- vysoká spolehlivost
- Benzínový motor a to z následujících důvodů:
1. rád motor vytáčím, což se k naftě nehodí
2. kultivovanost chodu benzíňáku
3. bezproblémové startování v zimě
4. díky lehčímu motoru lepší jízdní vlastnosti
5. vůně benzínu při tankování - drobnost, ale potěší:)

Při výběru auta jsem hleděl i do budoucna s tím, že mi auto musí vydržet, takže představa byla prostorné auto s rozumnou spotřebou. Nikdy jsem netoužil vlastnit staré oježděné BMW se řvoucí aparaturou v kufru nebo starého Golfa, jehož výfuk je slyšet v sousedním městě. Méně praktické auto bych musel časem vyměnit a tomu jsem se chtěl vyhnout.

---HLEDÁNÍ OJETÉHO VOZU---

Takže zpočátku byla mým favoritem Octavia I po FL, jenže bazary plné TDI, benzín nikde a když ano, špatný stav. Dále jsem se poohlížel po druhé verzi českého bestselleru, Octavii II avšak stejně jako v prvním případě všude plno TDI, benzínů málo a když se jedna dobrá koupě objevila, než jsem se rozhoupal, Octa byla pryč. Po neúspěšném hledání českého bestselleru jsem se zaměřil na německé rivaly, Golfa V a Astru H, k nim jsem přidal koncernového bratra Golfu, Leona II. Ve zkratce, Golfy byly drahé, téměř v ceně některých nových aut, Astry většinou v naftě nebo s vysokým nájezdem, našel jsem však zajímavou nabídku na Leona II. Seat Leon v modré metalíze, s benzínovou 1.6 75 kW; rok výroby 2006, výbava Reference, najeto měl 24 tisíc km, po důchodci za 225 tisíc. Člověk by řekl, že ideální koupě. Jenže při bližším ohledání jsem našel nějaké šrámy, které Leon utrpěl při klasickém důchodcovském ježdění (pomalu, ale zmateně a nejistě). No co, nic co by šikovný karosář neopravil. Dal jsem majiteli mou cenovou nabídku, tu odmítl s tím, že je to málo. Od koupě sešlo, Leon potom stál delší dobu v bazaru až do doby, kdy se prodal za ještě nižší cenu, než kterou jsem nabízel. Kdo chce víc, nemá nic. Tady to platilo téměř doslova. V jedné chvíli jsem přemýšlel i o skvěle vypadající Škodě Fabia RS, kterou jsem našel při procházení internetových nabídek. I když tohle auto nesplňovalo téměř žádné podmínky, které jsem si stanovil, zrovna tomuto autu bych to odpustil. Nakonec se mi to rozleželo v hlavě a od koupě i v tomto případě sešlo.
Mezitím se moje konto rozrostlo a protože jsem byl ze všeho toho neúspěšného běhání po bazarech a inzerátech celkem rozladěný, podíval jsem se, jaká je nabídka nových aut. Krize a vysoká konkurence automobilek tlačí ceny strmě dolů, takže to mi celkem nahrávalo.

---HLEDÁNÍ NOVÉHO VOZU---

Na návrh kamaráda jsme navštívili autosalon Škody. Od toho jsem moc nečekal, protože vím, jaká je cenová politika Škodovky na našem trhu. Svezl jsem se s Octavií ambition 1.2 TSI. Octavii používám jako služební vozidlo, takže jsem spíš než na jízdní projev byl zvědavý na nový motor 1.2TSI. Motor jel na svůj objem pěkně, když se člověk soustředil na to jak šlape na plyn, jel i úsporně. Chtěl jsem si nechat udělat kalkulaci na 1.6 MPI, ale v té době byla nahrazena právě malým turbobenzínem a v nabídce byla pouze na LPG. Nabídka nakonec byla na výbavu Prima + nějaké doplňky navíc, 1.2 TSI 77 kw. Cena byla díky známosti dobrá, i tak byla vyšší, než jsem měl představu, takže bych musel jít do leasingu. Což by nebyl úplně problém, ale řekl jsem si, že se podívám i jinam. Prvního adepta bych měl i když jsem pořád přemýšlel nad problémy se spolehlivostí motorů TSI, které se zrovna začaly rojit.
Dále jsem byl v autosalonech VW, Fordu a Seatu. VW a Seat byly tehdy velice drahé, u VW by to člověk i pochopil, ale Seat se v tabulce prodejnosti nižší střední třídy krčí někde v druhé desítce, u něj jsem tu cenu nechápal. Ford měl na skladového Focuse s 1.4 lepší nabídku, ale odradil mě interiér auta, který se mi vůbec nelíbil. Škoda, jeho jízdní vlastnosti a image vypracovaná v MS v rally mě přitahovala.
Korejce jsem nechtěl, ale ze zajímavosti jsem se byl podívat v autosalonu Hyundai na model i30. Tam se mi potvrdilo to, co jsem si myslel, interiér hrůza a celkově mě to auto ničím nenadchlo.
Poté mě velice zaujala nabídka Opelu, na kterou jsem narazil při brouzdání po internetu a jehož autosalon jsem ještě nestačil navštívit.
Ten dával na skladové vozy Astra H slevu až 70 tisíc, nyní je prodává pod názvem Astra Classic III. Ta co se týče vzhledu se mi líbila více než většina konkurentů(Leon by však vyhrál) a navíc jsou na ni pozitivní recenze.
Navštívil jsem tedy autosalon Moto Morava v Olomouci a tam jsem konečně objevil co jsem hledal...
EDIT 2013: Když se dnes podívám, co lze za cenu koupě Astry pořídit dnes(Rapid, C4, Megane, Peugeot 301, Citroen C-Elysée) tak ani dnes nelituju.

---KONEČNĚ TO PRAVÉ AUTO---

Hned při vstupu do prodejny stála naproti dvěřím. Astra. Spolu s Golfem a Focusem elita nižší střední třídy. V bílé jí to náramně seklo, stála tam naleštěná a snad tam čekala přímo na mě.
Hned jsem ji začal obcházet a prohlížet si každý detail. Ceníková cena z konfigurátoru byla okolo 340ti tisíc, sleva na skladovku ji však stlačila pod 300 tisíc. Pod kapotou měla 1.4 16V a byla dobře vybavená. Navíc akce, půlku zaplaťte hned a druhou za rok a to bez navýšení.
Posledním otazníkem byl pro mě motor 1.4 16V s označením Twinport ecotec. Nikdy předtím, jsem "čtrnáctistovku" v takovém autě neřídil, takže otázka zněla, zda bude dostatečně silná na to, aby autu udělila nějakou slušnou dynamiku? Přece jen 90k a 125nM nejsou žádné závratné hodnoty na auto s provozní hmotností okolo tuny a čtvrt. Takže jsem prodejce požádal o zkušební jízdu na což mi odpověděl, že není problém. Zkušební jízda sice trvala asi 10 minut, ale mně to stačilo, abych se utvrdil v tom, že pro mé potřeby bude výkon motoru stačit. Žádný závoďák to sice nebyl, ale motor byl až překvapivě živý a pro moje potřeby dostačující. Rozumný kompromis mezi výkonem a spotřebou. Navíc předváděčka měla syrový motor, takže bylo jasné, že později ještě trochu ožije.V rozhodování mi pomohlo i to, že jsem se podíval, jak je na tom Astra se spolehlivostí, kde se umístila mezi nadprůměrně spolehlivými vozy. Co se týče bezpečnosti, dostala v nárazových testech NCAP 5 hvězdiček. Navíc v letech 2005 a 2006 se tento model stal vůbec nejprodávanějším vozem Evropy, což už něco znamená. Takže zde stálo auto, které splňovalo téměř všechny mé požadavky, designově vydařené, spolehlivé, bezpečné, prostorné, s výborným poměrem ceny a užitné hodnoty, škoda, že nebyly finance na silnější motor. Navíc jsem dostal prodlouženou záruku 6 let na motor, převodovku a rozvodovku.
Nebylo co dodat, takže jsme si s prodejcem plácli a 30.8.2010 jsem zaplatil první splátku a Astru jsem si odvezl domů.


---NĚCO O AUTĚ---

V tomhle oddílu budu popisovat vůz a jaké jsem při jízdě s ním získal zkušenosti a postřehy. Sem tam budu porovnávat Astru s Octávií II, protože ji používám jako služební vozidlo a spousta lidí s ní má zkušenosti, takže si může udělat lepší obrázek.

*ZAŘAZENÍ ASTRY*
Astra se řadí mezi kompaktní vozy segmentu C, u nás tzv. nižší střední třídu. Mezi její konkurenty patřily v době jejího uvedení VW Golf V, Ford Focus II, Renault Megane II, Seat Leon II a dá se tam řadit i Škoda Octavia II, i když nabízí jiné karosářské pojetí.


*KAROSERIE A EXTERIÉR*
Opel chtěl touto generací Astry změnit pohled na tuto modelovou řadu a trochu ji oživit. Minulé generaci byl vytýkán její unuděný vzhled. A myslím, že se povedlo. Design je nadčasový, moderní i dnes, hlavně pokud se zvolí správná barva. Na autě najdeme spousto ostře řezaných linií a tvarů, které z některých pohledů Astře propůjčují sportovní vzhled. Charakteristickým prvkem vzhledu celého auta je centrální lom, který vede od předního nárazníku, přes kapotu, celým interiérem a končí až na pátých dveřích.
Když v Top Gearu porovnávali Astru s Golfem V a Focusem II tak řekli, že v porovnání s Astrou vypadají hodně zoufale.
Bílá barva se mi líbila asi nejvíce, takže jasná volba. Skvěle s ní kontrastují přední světla s černým podkladem a zadní světla s kouřovou horní částí, která má Astra od faceliftu z roku 2007. Celé auto je postaveno robustně, i blatníky a kapota jsou z plechu, žádný plast. Dveře jsou široké a dávají řidiči pocit bezpečí. Jsou poměrně těžké a abyste je zavřeli, nesmíte se bát použít trochu více síly. Nezvyklá je v této cenové kategorii plynokapalinová vzpěra přední kapoty.
K bílé barvě se mi líbí černé disky, takže na autě nemohly chybět, konkrétně ve velikosti 16". Ty mám na teplejší část roku, na zimu jsem použil 15" plechové disky kryté originálními poklicemi Opel. Tento design poklic se mi velice líbí, protože designově připomíná některé disky používané v rallye na šotolinové a sněhové závody.

*PODVOZEK A JÍZDNÍ VLASTNOSTI*
Vpředu operuje nezávislá vzpěra McPherson se stabilizátorem a vzadu vlečená ramena spojená torzní příčkou. V některých situacích s sebou může tohle jednoduché řešení nést nevýhody, ale ještě se mi nestalo, že bych podvozek dostal vyloženě do úzkých. Kdybych měl k dispozici uzavřenou trať s horším povrchem, mohlo by se ledasco změnit. Nějaké lehké poodskočení zadních kol v zatáčce s nerovnostmi neberu jako selhání podvozku. To se stává i autům s víceprvkem.
Celkově podvozek hodnotím jako výborný. Je tvrdší, stabilní, náklony v zatáčkách jsou minimální. Určitě tomu pomáhají 16ti palcová kola s pneumatikami o šířce 205 mm, díky nimž auto oproti " balonovým patnáctkám" ještě více ztvrdne. V některých situacích bych řekl, že už je to tvrdé až moc. Hůře poskládané kostky některých historických částí velkých měst nejsou pro auto pravé ořechové. Na okresce zase "šestnáctky" podporují jistotu podvozku. Osobně ale raději oželím trochu komfortu, hlavně když se auto v zatáčkách nenaklání. Octavia je komfortnější, ale v zatáčkách zase není tolik jistá. Určitě tomu pomáhá i fakt, že Astra nemá prakticky žádný zadní převis, takže zadek auta nemá co rozvnit.
Brzdy mají velmi ostrý nástup, 4 kotouče tu jsou znát a auto spolehlivě uvedou do stavu klidu. Golf ani Octavia nebrzdí zdaleka tak intenzivně jak Astra. ABS zasahuje velmi citlivě, na suchu se mi zapnulo zatím jen jednou.
Řízení pomáhá elektrohydraulický posilovač. Velkou výhodu vidím v tom, že není přeposilované, naopak je trochu tužší. O nějaké vůli ve střední poloze nemůže být řeč, auto poslušně reaguje i na sebemenší zatočení volantem. Na sněhu poskytuje alespoň nějaké informace o začínající nedotáčivosti nebo o "tancování" přední nápravy při prudším sešlápnutí plynu.
Jinak co se týče charakteristiky vozu, je to klasická předokolka. Všechny důležité komponenty jsou umístěny vpředu, tudíž je auto na předek těžší. I přes to všechno se nedotáčivost dostavuje až když člověk hodně přežene nájezd do zatáčky, nebo v zatáčce s kluzkým porchem.
Celkově bych tuto část zhodnotil takhle. Podvozek Octavie je komfortnější, kdežto u Astry je střižen víc do sportovna. Totéž platí i o řízení a brzdách.

*MOTOR*
Žádná extra moderna. Jedná se o léty prověřenou šestnáctiventilovou čtrnáctistovku DOHC, která se montuje jako základní pohonná jednotka do Astry III od roku 2006. Vznikla přepracováním původního motoru, který poháněl Astru od začátku výroby v roce 2004. Výkon a točivý moment zůstal stejný, nově je zde však použita technologie variabilního sacího potrubí Twinport a rozvody jsou nově poháněny řetězem. Stejný motor poháněl i první generaci modelu Meriva a poslední verzi Opelu Corsa. Rozvod je zde tedy řešen řetězem, takže odpadá povinnost jej měnit. Stačí kontrola při 160ti tisících km. V době vzniku ještě uměli výrobci udělat rozvody tak, aby vydržely a nezlobily.
Samotný motor vyniká kultivovaným chodem, za studena je na volnoběh slyšet tiché cvrlikání (ne chrastění) rozvodového řetězu, které se po zahřátí vytratí. Od motoru hlavně do volantu pronikají jemné vibrace. Do interiéru zvuk motoru proniká lehounce, více je slyšet až v otáčkách.
Jak jsem psal výše, motor je vybaven technologií Twinport, kterou výrobce popisuje ve zkratce takhle:
"Technologie TWINPORT je aplikována na standardní čtyřventilový rozvod motorů ECOTEC. Její hlavní předností je, že redukuje jednu ze zásadních slabin zážehových motorů, kterou jsou tzv. škrticí ztráty. K úsporám motorů s technologií TWINPORT vede použití variabilního sacího potrubí v kombinaci s vysokým využitím recirkulovaných výfukových plynů. V režimu částečného zatížení motoru jde do sacího potrubí více než 25 % výfukových plynů. Technologie Twinport snižuje emise a spotřebu paliva až o 23%."

Pokud chcete jet svižněji, je třeba držet ve vyšších otáčkách což mi nevadí, na běžné ježdění stačí méně. Osobně jezdím běžně někde v rozmezí mezi 1900 - 4000 ot., místy když je třeba vytočím motor i nad 4000 ot., kde je max. jeho točivého momentu. Od těch 2500 ot. do nějakých 5200 ot. točivý moment nespadne pod 115nM, což je více jak 90% maxima. Při jízdě po městech a vesnicích, kdy není třeba žádné prudké akcelerace stačí motoru 2000 ot. i míň, aby jel tiše a úsporně, pokud potřebuji rychle akcelerovat, musím motor vytáčet alespoň do 3500 ot., kdy akcelerace není na tuto objemovou kategorii špatná. Ověřil sem si to na závodní trati Ecce Homo, kde jsem motor vytáčel někde k hranici 6000 ot. a auto překvapivě pěkně jelo. Když ještě chvíli vydržíte, v 6500 ot. zasáhne omezovač.

EDIT: Když motor hodnotím po nějakých 30ti tisících kilometrech, musím přiznat, že soužití s ním je překvapivě příjemné. Dobře jsem si ho zajel a od novoty motor hodně ožil. Je to poznat hlavně na pružném zrychlení, které se o dost zlepšilo. Na turba nestačí, ale na malou atmosféru to není vůbec zlé. Když mluvím o výkonu, nelze nezmínit znatelný rozdíl v dynamice auta při použití zimních, užších a lehčích disků oproti větším letním. Je to opravdu poznat.

I když jsem četl spoustu názorů, že je motor velmi slabý tak můj názor je, že to není až tak zlé. Motor je na svůj objem a hmotnost auta poměrně živý a velice příjemně se s ním jede. Je tichý a více se ozývá až ve vyšších otáčkách. Ale není to zvuk nepříjemný, právě naopak. Zejména při vytáčení od 2 do 3 tisíc otáček je zvuk parádní.
Od "jednačtverky" nemůže člověk čekat zázraky a já je ani nečekal, jakmile se auto naloží, má s ním motor dost práce. Navíc klimatizace je přímo motorová brzda, protože auto s ní jde pomalu do otáček a celkově se mu moc nechce. Když motor ale porovnám s motorem 1,6 MPI ve služební Octavii II combi tak bych řekl, že poskytovaná dynamika je plus mínus podobná.
Další výhodou je spojka, která je shodná s tou, která se montuje s motorem 1.6. Je tedy lehce naddimenzovaná.
Olej je specifikace 5W-30 a používám GM Dexos 2, který je předepsaný od výrobce. Nadměrná spotřeba oleje známá z dřívějších dob je dávno vyřešena, olej nemizí.


*SPOTŘEBA*
Co se týče spotřeby, jedná se o jeden z nejúspornějších benzínů v této objemové kategorii, vezmeme-li v úvahu váhu, kterou s sebou musí tahat.
Jezdím hlavně kratší trasy, delší trasy nejsou tolik časté. Celkově má město zastoupení asi 30%, okresky asi 60% a 10% připadá na provoz na dálnicích a rychlostních komunikacích. Spotřeba se od koupě dle propočtu pohybuje lehce nad 6,2 litru naturalu na sto kilometrů. Po zaběhnutí motoru spotřeba rapidně klesla a nyní jezdím v létě se spotřebou v rozmezí 5.8 - 6.3 l což je hodnota, která je minimálně vzdálená od tabulkových hodnot. Zima zvedá spotřeba na 6.2 - 6.5 l. Nejnižší spotřebu na nádrž jsem měl 5,66 l. Pokud bych jezdil výhradně mimo město, dá se jezdit za 5 - 5.5 l. Maximální dojezd na plnou nádrž jsem měl 867 km, polovina km však byla ujeta během jedné delší cesty.
Nejčastější trasa je cesta do zaměstnání, je téměř 15 km dlouhá, okresky, 2 vesnice a kus města, 5 světelných křižovatek. Na cestu spotřebuji většinou 0,8 - 0,9 litru což odpovídá spotřebě 5,3 - 6.0 l/100km.
Pokud zvolíte delší cestu přes okresky a města, dá se udělat velice pěkný průměr spotřeby. Při cestě do Slovenských termálů a zpět ve dvou lidech jsem na cca 450 km dlouhé trase udělal průměr 5,3 l/100km při průměrné rychlosti 63 km/h(foto PP v galerii).
Motor není nijak extrémně háklivý na styl jízdy, takže ani moje časté vytáčení motoru spotřebě moc neubližuje. Spíše jí ubližují krátké trasy, na delších cestách by šla spotřeba ještě níž.
Pokud jezdím do práce, snažím se jezdit spíše na spotřebu. Motor se mi stejně pořádně zahřeje až někde v půlce trasy, tak nemá cenu ho trápit. Ale když je motor v rámci nějakého většího ježdění prohřátý, rád ho vytáčím a svižněji se svezu. To jen aby jste měli předtavu o stylu ježdění.
Co se paliva týče, tankuju prakticky jen na OMV, Benzině a sem tam na jiné značkové pumpě, Natural 95 a jednou za čas nějaké prémiové palivo. Na no name pumpy nejezdím - nevěřím jim.

*PŘEVODOVKA*
Klasický 5-ti stupňový manuál. Řadící páka má kulatou hlavici, je příjemně krátká a proto se ovládá velice pohodlně a přesně. Dráhy jsou krátké a tudíž jdou rychlosti řadit rychle a přesně. Přes střední polohu je třeba překonat zvýšený odpor a po zařazení je výrazně cítit zapadnutí rychlosti na své místo doprovázené mechanickým klapnutím. Tohle se mi líbí a vyhovuje mi to, u některých aut jde řazení snad až moc zlehka. Pro někoho výhoda, pro někoho ne.
Jedinou výtku bych měl ke zpátečce, která se musí řadit pomalu, jinak zadrhne, ale to je prý společný problém pro všechny tyto vozy. Osobně bych však uvítal trochu lepší zpřevodování. Jednička se musí trošku vytočit, aby se dvojka lépe chytla a pětka by mohla být trochu delší, auto takhle točí zbytečně vysoké otáčky. Ale to není zas tak problém tohoto auta, většina převodovek spojených s nízkoobjemovým atmosférickým motorem má zpřevodování stejné.

Otačky motoru při rychlostech:
50km/h na trojku 2500 ot.
50km/h na čtyřku cca 1950 ot.
90km/h na pětku 2750 ot.
100km/h na pětku 3000 ot.
130km/h na pětku 3950 ot.
160km/h na pětku 5000 ot.
180km/h na pětku 5700 ot.
190 km/h na pětku 6000 ot.
200 km/h na pětku 6200 ot.(teoreticky a na omezovač)

*INTERIÉR, VÝBAVA, OVLADAČE*
Vždy mi byly sympatické jednoduše a přehledně řešené interiéry německých vozů, ze kterých na vás tzv. dýchne chlad. Tohle moje Astra splňuje doslova. Interiér je klasický Němec, ergonomie a jednoduchost na prvním místě. Celý byl navržet tzv. podle pravítka, vše je symetrické. Naprosto mi to vyhovuje, nemám rád šílené tvary korejských interiérů nebo to, co předvedl Ford v nových modelech.
Do auta se člověk dostane přes těžké dveře, při jejich otvírání a zavírání musíte použít více síly. Když je otevřete a podíváte se z boku na jejich tloušťku, hned vám bude jasné proč. Jsou proti konkurenci opravdu robustní a to alespoň mně dodá pocit bezpečí. Zamrzí však jedna věc a to ta, že Classic přišel o některé těsnění a tlumící materiály, takže puštění kliky a zavírání dveří doprovází takový kovový zvuk, nehledě na to, že odhlučnění se proti běžným verzím Astry H poněkud zhoršilo. Zámky dvěří se automaticky zamčou po rozjezdu. Jejich zamčení je doprovázeno poměrně hlasitým cvaknutím. Pro někoho nevýhoda, já to považuju za výhodu, protože i na delší vzdálenost slyším, že je auto zamčené. Trošku mě mrzí občasné stávkování dálkového ovladače. Někdy se mu nechce auto odemčít a tak musím tlačítko na klíčku stisknout opakovaně. Ale do auta jsem se vždycky dostal.
Vevnitř auta se člověk rychle zabydlí. Ve všech testech chválené základní sedačky jsou tvrdší s dobrým bočním vedením, osobně bych uvítal, kdyby byly o něco užší, abych do nich lépe zapadl. Řidičova je stavitelná i výškově.Prostornost vpředu je navýbornou, sice jsem relativně prcek, ale místa do všech směrů je dost. Volant se dá nastavit ve 2 osách, tudíž tu svou pozici za volantem si najde opravdu každý. I původní standartní volant měl příjemně tlustý věnec a navíc byl potažen kůží, takže na omak byl velmi příjemný a dobře se držel. Ale potom se naskytla možnost koupit za zlomek oficiální ceny volant OPC line, což je volant z nejostřejší verze Astry. Má ještě tlustší věnec, navíc úchopová část je z měkké perforované kůže a držet tenhle volant je opravdu řidičská radost. Jak řekl jeden kolega z fora:"Jak jednou chytneš OPC volant, už nikdy nebudeš chtít držet jinej volant". Jsou na něm umístěny ovladače rádia a palubního počítače. Dále jsem vyměnil standartní gumové pedály za sportovní pedály OPC line, taktéž z Astry OPC.
Horní část palubní desky a výplně dveří jsou z měkčených plastů. Samotná palubovka je vyvedena v barvě matného hliníku, ozdobné lišty imitují stříbrný karbon.
Samostatný odstavec musím věnovat dotykovým páčkám na ovládání světel a stěračů, protože spousta lidí dodnes nepochopila, jak se ovládají. Páčky nemají aretaci, tzn. že když páčku posunete nahoru, vrátí se dolů do výchozí polohy. O všechno se v tutu chvíli stará citlivý elektronický snímač. Pro trojblik jen lehce, bez nějakého zpětného odporu, ťuknete do páčky, pro stálé blikaní je nutné překonat citelný odpor. Ten rozdíl je znatelný. Chtělo to jen pár minut tréninku, aby to člověk ovládal 100%, ale nyní to považuji za jeden z plusů auta. Tento systém je velice tichý, neruší vás žádné cvakání klasických páček. Na levé páčce jsou tři tlačítka na ovládání tempomatu. Stěrače mají klasický cyklovač a 2 rychlosti. Pokud jsou zapnuté a zařadím zpátečku, automaticky se sepne i zadní stěrač.
Budíky na přístrojové desce jsou jen 3, chybí ukazatel teploty chladící kapaliny. Výrobce toto řešení zvolil asi kvůli symetrickému vzhledu auta. Přístroje jsou dobře čitelné jak ve dne tak i v noci, navíc se jejich jas dá regulovat pomocí otočného ovladače. Mají po vzoru BMW žlutooranžové podsvícení, stejně jako všechny ovladače a centrální displej, který se nachází uprostřed přístrojovky. Líbí se mi, že je vše podsvíceno stejnou barvou, vypadá to lépe než když osvícení hraje všemi barvami jak v Las Vegas. Centální displej zobrazuje čas, venkovní teplotu, informace z rádia a z palubního počítače. Grafika je jednodušší, ale svůj účel plní. V budoucnu možná vyměním za grafický třířádkový displej GID. Palubní počítač lze ovládat tlačítkem BC umístěným nad rádiem nebo přímo z volantu. Informuje řidiče o aktuální spotřebě, dlouhodobé spotřebě, dojezdu, množství odebraného benzínu, ujeté vzdálenosti a nabízí i stopky. Mimo to nabízí i servisní menu, které ukazuje informace jako teplotu chladící kapaliny, rychlost, verzi softwaru atd. Rádio je standartní, přehrává jen CD, podpora MP3 je za příplatek, ale kdybych potřeboval, měl bych možnost jej dodělat za zlomek oficiální ceny. Výborná věc je, že lze nastavit, aby se rádio automaticky zaplo po nastartování motoru a vypnulo se po vytažení klíčku ze zapalování. O kvalitní poslech se stará 6 reproduktorů.
Prostor mezi sedadly je chudší, nachází se na něm jen 12V zástrčka, prostor pro uložení PET lahve nebo kelímku s kávou, ruční brzda a řadící páka a nad ní sklopná loketní opěrka. Ruční brzda i řadící páka jsou z části v kůži. Odkládácí prostory ve dveřích mi stačí, malá PET lahev se do nich vejde, velká nikoliv. Odkládací schránka před spolujezdcem je proti Octávii poměrně velká, naopak na středový tunel si v Astře prakticky nic neodložím, protože není kam. Octavia ma přihrádek hodně, avšak "děravý" středový tunel se mi moc nelíbí.
Na zadních sedadlech je místa habaděj, i vzrostlí jedinci nemají problém. Pomáhá tomu určitě i rozvor vozidla o 3,5 cm delší, než u dvojkové Octavie. I zadní lavice je tvrdší což třeba mě vyhovuje, sedáky by mohly byt ale trošku delší. Hlavová opěrka je na všech zadních sedadlech, i střední se dá vysoko vysunout a není tak jen do počtu.
A závěr o interiéru? Je jednoduchý, přehledný, účelný, vyroben z kvalitních materiálů, místa tak akorát, škoda horšího odhlučnění, hlavně od podvozku.

*ZAVAZADLOVÝ PROSTOR*
Kufr má dle letáku výrobce 375l což je lehký nadprůměr třídy, pokud porovnávám s Leonem, i30, Golfem nebo Ceedem(340 - 350 l). Přístup do kufru je zúžen zadními svítílnami a nakládací hrana je poměrně vysoká. Na bocích zavazadlového prostoru se nachází očka pro uchycení velké síťky. Osobně jsem si dodělával malou síťku na bok zavazadelníku, ve které mám hasičák, lékarničku, trojúhelník a žárovky. Pod dnem se nachází dojezdová rezerva a výbava pro výměnu.

*SVĚTLA*
Výkon světel je výborný a to jak potkávaček tak i dálkových. "Há sedmičky" zde odvádí perfektní práci, takže absence xenonů nebolí. Dřívější problém s častým praskáním žárovek byl vyřešen.
Přední mlhovky jsou tam kde mají být, takže mlhu podsvítí a jízda s nimi je za mlhy daleko příjemnější a bezpečnější.
I zadní couvací světla svítí pěkně, jsou v obou zadních lampách takže ani couvání po tmě není zas až takový problém.
Zadní mlhovka je pouze v levé lampě, což je u dnešních automobilů běžné, šetří se kde může.

---ZÁVĚREČNÉ ZHODNOCENÍ---

Astra H se mi líbila už od okamžiku uvedení na trh v roce 2004. I dnes působí vcelku moderně, i když z některých detailů jsou cítit roky. Nakonec jsem rád, že jsem vzal funglovku i za cenu slabšího motoru, než silnější ojetinu. Zkrátka vůni nového auta se nic nevyrovná a to mi určitě potvrdí každý, kdo si nové auto koupil.
Classic III není žádný výkřik posledních technologií, ale je to robustně postavené auto o kterém vím, že na našich tankodromech, kterým vláda s oblibou říká silnice, něco vydrží. Má jednoduchý atmosférický motor, jednoduchou zadní nápravu, nemá přehnaně moc otravné elektroniky. Zkrátka recept na dlouhověkost, a to se v dnešní době, kdy jsou nová auta spotřebním zbožím cení. Tohle auto celkově zapadá do mojí filozofie, kdy mi sedí jednoduché, účelné a odolné věci. Koupě Astry byla více než srdcová záležitost spíše volba rozumem, ale rozhodně nelituji.

Když už jsem začal se srovnáváním s Octávií tak to také na závěr shrnu:
Octavie je komfortnější, uvnitř lépe zpracovaná a praktičtější. Astra má lepší posaz za volantem, její podvozek se lépe hodí pro rychlejší jízdu, není to tuctovka a má příjemnější cenovku.

P.S.: Pro rýpaly, logo OPC NE jsem si nenalepil proto, abych z auta dělal něco co není, ale proto, že se mi to logo líbí a vypadá tam dobře:)

---TECHNICKÉ ÚDAJE---

Opel Astra H 1.4 16V Twinport ecotec

Délka: 4249 mm
Výška: 1460 mm
Šířka: 1753mm(se zrcátky 2033mm)
Rozvor: 2614 mm
Rozchod: 1488 mm

Pohotovostní hmotnost bez řidiče: 1165 kg
Provozní hmotnost: 1240 kg
Celková povolená hmotnost: 1715 kg

Objem zavazadlového prostoru: 375 l
Objem nádrže: 52 l

Pohonné ústrojí:

Kapalinou chlazený čtyřválec DOHC, uložený vpředu napříč, pohon předních kol, rozvody poháněné řetězem
Emisní norma: EURO4
Objem: 1364 CM3
Výkon: 66kW/ 90k (5600 ot./min)
Toč. moment: 125nM (4000 ot./min)
Poměr koní na tunu: 72,6 k/t
Poměr kg na 1 koně: 13,77
Spotřeba dle výrobce(město/mimo město/kombinovaná): 8.0/5.0/6.1
Emise: 146 - 148 g/km CO21

Převodovka: 5st. manuál
Max. rychlost dle výrobce: 178 km/h
Zrychlení 0-100km/h dle výrobce: 13,7 s

--VÝBAVA--

Bezpečnost:
-ABS s rozdělovačem brzdné síly
-čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce
-aktivní opěrky hlavy
-imobilizér
-adaptivní brzdová světla(signalizace panického brždění)
-automatické zamykání po rozjezdu
-dojezdové rezervní kolo

Komfort a výbava interieru:
-centrální zamykání
-dálkově ovládané centrální zamykání
-el. ovládaná přední okna
-komfortní stahování oken pomocí dálkového ovládání
-el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátka
-nastavitelné sedadlo řidiče
-nastavitelný volant ve 2 osách
-radio s CD a 6ti reproduktory a s ovládáním na volantu
-malý kožený paket (volant, řadicí páka, ruční brzda)
-sportovní volant OPC line
-sportovní pedály OPC line
-manuální klimatizace s pylovým filtrem
-mlhovky
-palubní počítač
-tempomat
-funkce check control (hlídá množství provozních kapalin, prasklé žárovky atd.)
-funkce Follow me home
-sklopná loketní opěrka s úložným prostorem
-funkce komfortního blikání
-kapsy na zadní straně sedaček
-dělené zadní sedačky
-velurové koberečky
-lišty v interiéru v dekoru stříbrného karbonu
-palubní deska v dekoru matného chromu
-chromavané vnitřní kliky dveří
-ochranná plastová vana v zavazadlovém prostoru
-síťka v zavazadlovém prostoru

Vzhled
-barva bílá olympic
-narazníky + zrcatka + kliky v barvě vozu
-černé přední reflektory
-pětipaprskové 16" ráfky
-spoiler pátých dveří OPC line
-tónovaná skla
-bez označení motorizace

Silné stránky

+ výborný poměr ceny a užitné hodnoty
+ bytelnost a jednoduchost stavby celého auta
+ nadčasový design, na svoje roky mu to pořád sluší
+ jednoduchý a ergonomický interiér
+ jistý podvozek a z něj těžící skvělé jízdní vlastnosti
+ řidičsky přívětivé a nepřeposilované řízení
+ časem prověřená technika
+ motor, který se nechá vytáčet a nedusí ho současné přísné euronormy
+ volant, volant, volant - sportovní OPC
+ bezaretační páčky pod volantem jsou návykové
+ tichý a úsporný motor
+ auto rychle topí, teplý vzduch jde z ventilace po pár minutách
+ nezájem zlodějů o vozy Opel
+ velmi ostré brzdy
+ bezpečnost *****
+ a hlavně, pořád mě baví to auto znova řídit

Slabé stránky

- horší odhlučnění interiéru, hlavně od podvozku
- plechové zvuky při zavření dveří
- slabý dosah dálkového ovladače
- slabá dynamika naloženého auta
- na nerovnostech povrzávají některé tvrdé plasty v interiéru
- zpracování interiéru je horší než třeba u Octavie II

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Závažné závady žádné. Jediné věci, které se objevily, byla odstávající plastová mřížka vnitřního ofuku předního okna a odstávající plast u spolujezdcových nohou. Vše vyřešeno v rámci záruky při první servisní kontrole.
Dále od novoty nefungovalo osvětlení zavazadlového prostoru. Ale to jsou drobnosti.

Do servisu jezdím do Moto Morava Olomouc.

První servisní prohlídka po roce užívání a najetých 11300 km. Výměna oleje, olejového filtru, kontrola tlumičů, brzd, geometrie, vyčištění pylového filtru, vyčištění klimatizace, antikorozní prohlídka. Za dvě a půl hodiny jsem si auto mohl vyzvednout. Cena: 4500 korun.

Opravu škrábance, nebo spíše rýhy v zadním nárazníku jsem svěřil Autolakovně pana Kunsta v obci Štěpánov u Olomouce. Musím jen pochválit, rychle a perfektně zvládnutá práce za rozumný peníz.

Druhá servisní prohlídka po dvou letech užívání a najetých 22230 km. Výměna oleje, olejového filtru, kontrola tlumičů, brzd, geometrie, vyčištění klimatizace, výměna pylového (uhlíkového) filtru, antikorozní prohlídka. Opět za dvě a půl hodiny hotovo. Olej jsem měl vlastní, takže samotná prohlídka mě vyšla na 3390 Kč(20% sleva) a olej mě vyšel na nějakých 400 Kč.

3. servisní prohlídka po třech letech užívání a najetých 29900 Km. Výměna oleje, olejového filtru, kontrola tlumičů, brzd, geometrie, vyčištění klimatizace, antikorozní prohlídka. Navíc byla měněna žárovka v mlhovce, která vypověděla službu. Za necelé tři hodiny hotovo. Olej jsem měl vlastní, takže samotná prohlídka mě vyšla na 2930 Kč a olej mě vyšel na nějakých 400 Kč.

Po 33 326 km praskla levá přední H7. Slušnej výkon

Další servis jsem svěřil neautorizovanému Opel servisu v Olomouci u pana Nakládala. Bohužel, nemohu dále doporučit. Některé věci udělal jak měl, některé ne. A na reklamace nereagoval. Příště jinam...

Po 50 tis km mě začal zlobil zámek pravých předních dveří, občas odemče, občas ne. Bude zřejmě nutný výměna, promazání nepomohlo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Moto Morava Olomouc. Smíšené pocity. Prodejce byl ochotný, ale asi nový, protože autům zrovna nadvakrát nerozuměl. Problém nastal s plnohodnotnou rezervou, kterou nebyli schopni obstarat, nebo možná lépe řečeno, že se jim prostě nechtělo. Dostal jsem za to však slevu na servisní prohlídku. Dále jsem k autu nedostal Carpass s kódy k radiu a diagnostice. Musel jsem si je dodatečně zjišťovat. Takže ve finále žádná sláva...

 

Novinky v recenzi

14.11.2017 12:59

Přezuto

Využil jsem pěkného počasí a přezul auto na zimní. Takže teď už se zimy nebojíme...

17.8.2017 23:25

Servis

Poslední dobou jsem dost zanedbával servis auta, takže jsem tomuto nešvaru učinil přítrž. Auto dostalo nový olej, filtry, odstranily se lehké závady jako nefunkční světlov kufru a zlobící zámek pravých předních dveří. Příště se musím polepšit a adopřát Astře servis včas

4.6.2017 15:22

50.000 km

Tak jsme spolu najeli již 50.000 km. Nedožila se toho však levá přední H7 Philips X-treme vision. Byla tu s námi 40 měsíců a 17 tis km. Nahradila ji obyčejná H7 od firmy Bosch, tak uvidíme, jak se s tím popere ona. Auto co nevidět čeká servis, protože jsem ho poslední dobu trochu zanedbával...

14.12.2016 16:17

Nové stěrače

Tak původní stěrače dosloužily. Guma již byla tvrdá a místo stírání po skle začla poskakovat. Takže na řadu přišly nové stěrače od firmy Bosch. Instalace jednoduchá a účinek výborný.

13.11.2016 14:19

Urazit pracky

Při přezouvání na zimní jsem zjistil, že nějaký nenechavec mi sebral ze všech čtyř kol ozdobné hliníkové ventilky. Doufám, že se mu v rukách v hov*o obrátí...

28.8.2015 19:24

Město a spotřeba

Tak po přestěhování do města s autem moc nejezdím. Vše mám po ruce, tak ani není potřeba. Sem tam si auto půjčí přítelkyně, hodně jezdíme po městě, s klimou...a proto už naše spotřeba není tak snová, jak bývala :(

25.3.2015 09:28

Jaro 2015

Na Jaro jsme připraveni. Pneu přezuty, interiér vyčištěnej, teda zatím svépomocí. Příští měsíc půjde Astra na profi čištění a tepování interiéru. Ze zadního znaku jsem sundat čertí znak, jednak se mi už omrzel a potom to už taky vozí kdekdo.
Za týden vyrážíme na Slovensko do termálů takže si jedem všichni odpočinout :)

11.12.2014 21:45

Přezuto, letos později

Tak letos jsme i díky počasí přezouvali jinak, než jindy. Na jaře brzo, v zimě pozdě. Po posledním listopadovém dnu už i my jezdíme na zimních. No, spíš než jezdíme tak stojíme. Po stěhování je Astra tak trochu nevyužitá...Letos ještě musíme stihnout servisní prohlídku :)

24.9.2014 22:04

4 roky za námi

Už jsme spolu 4 roky. Asi před měsícem jsme absolovali první technickou prohlídku spojenou s měřením emisí. Vše bez problému, nenalezena jediná, ani drobná závada. Kvůli stěhování Astra vyměnila teplo garáže za realitu pouličního parkování. Tu poznala hned po pár dnech prvním políbením od tažného jiného auta. Ach jo...

9.3.2014 21:25

První defekt v kariéře

Tak dnes se mi poprvé za 9 let řízení poštěstilo píchnout gumu. Pravé zadní kolo najelo na nějaký šroub s podložkou, který se zapíchl do mezery mezi špalky na mých Good Year-kách. Domů jsem dojel, ale jakmile jsem šroub vytáhl, během chvíle bylo kolo bez vzduchu. Takže je tam provizorně dojezdovka (díky bohu za ni) a letos budem přezouvat na letní dřív, než jsem čekal.

29.1.2014 22:59

33 333 km

Takže Astra má na hrbu již 33 333 km. Tuhle metu jsme pokořili dnes cestou do práce. Poprvé za celou dobu nám praskla H7, takže zítra za hlasitého doprovodu proudu sprostých slov budem měnit :D

15.11.2013 16:55

Příprava na zimu

My už se zimy nebojíme. Dnes přezuto na zimní Good Yearky a těsnění dveří ošetřeno proti přimrznutí. Zimní kapalinu do ostřikovačů máme už z podzimní servisní prohlídky, takže "zimo, my jsme připraveni. I tak doufám, že příjdeš co nejpozději a moc se nezdržíš..."

25.10.2013 15:57

Výhra

Dnes mě ráno překvapila paní z pošty s balíčkem. Vyhrál jsem v soutěži s Philips set 2 ks H7 žárovek Philips X-treme vision. Údajně nejvýkonějších žárovek na trhu, které by měly být odolnější vůči prasknutí a měly by mít o 35 m větší dosvit. Až doslouží současné tak je vyzkouším.

18.10.2013 00:17

Jízda s Rapidem Spaceback 1.2 TSI

Dnes jsem měl možnost krátkého svezení s novým Rapidem Spaceback 1.2 TSI 77kW, výbava Elegance na 16" kolech. Vystřídali jsme se totiž 3 řidiči, takže každý jel jen část cesty.
Auto bylo v modré metalíze a na 16" elektronech. Osobně se mi použitá barva moc nelíbila, v bílé nebo stříbrné vypadá auto lépe. Naživo auto vypadá lépe než na fotkách, avšak hodně záleží na zvolené barvě. 16" kola jsou do do vzhledu takové minimum, kdy auto nevypadá směšně.
Interiér není vůbec zlý, vzhledově pěkný, přehledný, prostorný, ikdyž na šířku užší. Černé tvrdé plasty byly doplněny dekoračními plasty v barvě hliníku a celkově to působilo příjemným dojmem. Až na loketní opěrku, která vypadá hrozně a nepůsobí zrovna jistým dojmem. Zadní bezpečností pásy jsem zapínal na několikrát, pořád se při vytahování zasekávaly. Zavazadlový prostor je dostatečný, pod podlahou byla plnohodnotná rezerva a kufr byl vybaven síťovým systémem.
Motor byl nezajetý, najeto měl pouze 250 km takže nějak extra netáhl. Je fakt, že jsme byli v autě 3. Oproti mojí atmo 1.4 16V jsem ale čekal trochu výraznější zátah, vzhledem k tomu, že Rapid Spaceback má o pěkných pár desítek kg méně než moje Astra. Převodoka řadí hladce, přesně a ovládá se poměrně krátkou řadící pákou o 6ti stupních. Co mě štvalo byla delší prodleva při sešlápnutí plynu. Jízdní vlastnosti nejsou úplně zlé vzhledem k použité koncepci. Na hladkém povrchu drží pěkně a v zatáčkách si nechá hodně líbit. Ale na horším povrchu s hrubším hrbatým asfaltem to byla malá tragédie. I na rovince Rapid dost poskakoval, tlumiče jakoby nestíhaly a auto ve mně nebudilo velkou důvěru, abych s ním jel bezpečně na tomto povrchu rychlostí nad 120km/h. A to bylo auto alespoň z poloviny naloženo, kdyby jel v autě člověk sám, bylo by to ještě horší. Ale je jasné, že každý by na tomto povrchu raději ubral, šlo hlavně o test. V zatáčkách záď lehce odskakovala, ale nebyla to žádná tragédie. Nějaké výraznější rány od zadní nápravy jsem nezaznamenal.
Celkově ve mně Spaceback nezanechal úplně špatný dojem, čekal jsem horší svezení. Ale nutno dodat, že podle mě má auto smysl jen v nižších výbavách a cenovkách, dejme tomu do nějakých 350 tis.

13.10.2013 20:34

Wellness

Astra nás s přítelkyní v pátek odvezla na wellness pobyt do Beskyd. Až na zácpu ve Frýdku, kde opravovali most byla cesta tam i zpět naprosto bez problémů. Víkend jsme si užili, počasí vyšlo takže jsme odpočatí a plní sil do dalšího pracovního týdne. Spotřeba za celý víkend 5,93 l/100 Km. Dálnice, města i okresky.

23.9.2013 20:07

30.000

Už jsme spolu víc jak 3 roky a dnes jsme překročili hranici 30.000 km.

18.9.2013 14:35

3. servisní prohlídka + oprava škrábance

Dnes jsem byl na servisu po 3 letech užívání. Zároveň byl autu opraven šrám na blatníku, který mu nějaký šikula způsobil na parkovišti. Více v sekci zkušenosti se servisem.

2.8.2013 15:06

Hovado na parkovišti

Dnes podruhé za necelé tříleté vlastnictví auta mi nějaké hovado odřelo auto při parkování u supermarketu. Samozřejmě dotyčný ujel, nenechal ani kontakt za stěračem. Takže už chápu lidi, co stojí s autem přes dvě místa. Začnu taky...

16.6.2013 19:59

Vůz pro nevěstu

O víkendu jsem měl tu čest být řidičem nevěsty. Auto jsem na tuhle důležitou chvíli řádně připravil a aranžérka pomohla s výzdobou. Svatba se vydařila a Astra opět nezklamala. Sklízel jsem jen pochvalná slova. Fotky auta v galerii.

16.4.2013 17:35

Sezona je tady

Dnes jsem konečně přezul na letní papučky, auto umyl komplet zvenku i zevnitř, vysál interiér a ošetřil plasty. Jako nové :)

18.3.2013 11:05

Předsezonní preview

I když se zima nechce vzdát, nezadržitelně se k nám blíží tolik očekávané jaro. Než s autem absolvujeme kompletní očistu a tolik očekávanou výměnu zimních pneu a za slušivé letňáky, řekněme se, co je nového.
První potěšující zpráva je ta, že se mi zdá, že motor najednou více ožil. Hlavně na pružném zrychlení je znát větší chuť motoru k práci. Je to zajímavé, protože v zimě jsem motor vzhledem ke studeným jízdám spíše více šetřil. Takže až se oteplí, párkrát ho protáhnu až do omezovače, abych si jeho větší chuť k životu udržel.
Další, už méně potěšující zpráva je ta, že často promrzlý interiér a rozbité zimní silnice zanechaly svoje následky. Začaly mi povrzávat plasty v interiéru. Zvuky jsou nejčastěji slyšet ze sedačky a schránky spolujezdce. Docela mě to štve. Uvidíme, až se oteplí, jestli to trochu ustane.
Jinak jak jsem řekl, už aby tu bylo jaro...

5.10.2012 17:35

2. servisní prohlídka

Dnes jsem byl na servisu po 2 letech užívání. Více v sekci zkušenosti se servisem.

14.8.2012 15:39

Nové fotky

Přidány nové fotky se společným názvem "žně".

16.7.2012 18:53

Slnečná Jazera

Vrátili sme se z prodlouženého víkendu u Slnečných jazer na Jižním Slovensku. Bohužel počasí nepřálo, ale i tak bylo fajn vypadnout z domu. Celkem najeto 533 km, průměrná rychlost 73 km/h a spotřeba 6,13 l/100km. Cestovali jsme ve dvou lidech. Na území ČR dálnice z Olomouce na Brno a z Brna na Břeclav, na Slovensku mimo dálnice přes Malacky, Pernek, Pezinok až do Sence.
Po cestě mě nadchl průjezd vrchařské trati "Pezinská Baba", kdy se mi nejednou objevil úsměv na tváři:) Mapa trati v galerii.

13.7.2012 20:45

Jeden výlet skončil, druhý zítra začne

Dnes jsme se vrátili z třídenní návštěvy u rodiny na Jižní Moravě. Během toho překonána hranice 20 tisíc km bez nejmenšího problému. Zítra vyrážíme na prodloužený víkend na Slovensko ke Slunečním jezerům.

23.4.2012 22:51

Víkend v termálech na Slovensku

Dnes jsme se s přítelkyní vrátili z prodlouženého víkendu v termálních lázních Malé Bielice na Slovensku. Na cestu tam i zpět i na celý pobyt vyšlo perfektní počasí a ty tři dny jsme si opravdu užili. Jinak pro auto to byla zatím nejdelší štreka. Celkově najeto od soboty do pondělí 455 km, průměrná rychlost 63km/h a spotřeba dle PP 5.3 l/100km. Sice jsem nejel po dálnici, ale i tak myslím super spotřeba.

23.3.2012 20:28

Výlet

Výlet opět na vrchařskou trať na Ecce Homo a nějaké focení u větrných elektráren. Fotky tratě v galerii.

20.3.2012 18:01

Škrábanec opraven

Dnes jsem si v lakovně vyzvedl auto po opravě škrábance, cena 700 Kč.

19.3.2012 17:14

Přezuto na letní

Přezuto na letní, na discích nově bílý proužek po obvodu, přidány nové fotky.

18.3.2012 18:39

Škrábanec

Dnes jsem přišel k autu a našel jsem na rohu zadního nárazníku škrábanec jak kráva. Viník na sebe samozřejmě nenechal žádnej kontakt. Lidi, nebuďte takový ku*vy:(

13.3.2012 14:19

Novinky

Tak máme tu několik novinek. Auto zbohatlo o sportovní volant OPC line a o sportovní pedály OPC line. Navíc je lehce přepracovaná recenze.

27.1.2012 20:51

Onboard minikamera

Dnes jsem nainstaloval onboard minikameru. Je to univerzální výrobek, který se dá použít i na sport(kolo, brusle, turistika) a i do práce, kdy se to občas hodí.

22.11.2011 17:28

Originální loketní opěrka

Dnes domontovaná originální loketní opěrka.

16.11.2011 21:55

Prahové lišty

Dnes nalepeny nerezové prahové lišty s nápisem Astra

12.11.2011 17:01

Přezuto

Dnes jsem vyměnil letní Continentalky za zimní Good Yearky UG7+

21.9.2011 17:06

První servisní prohlídka

Po roce a 11 300 odjetých km jsem byl na první servisní prohlídce. Bez závad...

13.3.2011 16:09

A jaro je tady...

Astřička dnes dostala koupel, vosk, letní pneu s černými ráfky a letní textilní koberečky. Sluší jí to...

31.10.2010 17:07

Zadní křidélko a čepičky na ventilky

Konečně se realizovalo křidélko na páte dveře. Celkem mě to stálo 3500 korun, takže asi třetinu toho, co bych zaplatil kdyby mi to dělali v Opelu. A na okrasu jsem si pořídil ozdobné čepičky na ventilky:)

11.10.2010 08:43

Prvních 1000 km

Dnes při cestě z noční jsem najel tisící kilometr od koupi auta. Bez závad, bez jakéhokoliv vrzání a s maximální spokojeností s autem

21.9.2010 12:00

Nové zimní pneu

Dneska mi došly zimní pneu. Good Year Ultra Grip 7+ o rozměru 185/65 R15 i s černými plechovými ráfky. Zkompletované, vyvážené a nahuštěné mě stály 9800 Kč.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

7 let provozu, 53 tisíc km za námi a bez jediné vážné závady, která by auto znehybnila. Bod strhávám za drobné závady.

praktičnost
9

Praktičtější auto než 5ti dvěřový hatchback je snad už jen combi. Nebo dodávka!

prostornost
9

Cestující mají místa dostatek, zavazadelník má slušný objem, ale není bezedný. Musíte si zkrátka rozmyslet, co s sebou. Ale čtyři lidi s věcma na stanování na čtyři dny auto odveze.

jízdní vlastnosti
9

V tomto případě motor hodně zaostává za podvozkem. Ten je tvrdší a i přes jednoduchou zadní nápravu se jeví jako sportovnější. V zatáčkách se výrazněji nenaklání a při brzdách se nevlní. Snesl by daleko vyšší výkon.

jízdní komfort
8

Kazí ho horší odhlučnění od vnějšího hluku. Díky tvrdšímu podvozku není úplně ideální ani přejezd cest nekvalitně vydlážděných kostkami. V mrazech občas na nerovnostech povrzávají některé plasty v okolí přístrojů.

provozní náklady
10

Jezdí za hubičku. Servisní prohlídky se s vlastním olejem dají taky přežít, aniž by mi udělaly vítr v peněžence. Pneu běžných rozměrů jednou za pět let taky nebudou žádná tragédie. Takže za deset...

náhradní díly
0

Drahé, stejně jako všechny originální. Nemám ale možnosti srovnání s jinými automobilkami a jejich cenami.

výkon motoru
5

Nebudem si nic nalhávat, žádná střela to není. Je to základní motor, ale i on umí v otáčkách zabrat. Když bych bodovat tak prázdné auto 7 bodů, naložené 4, naložené s klimou tak 3. Průměrně nějakých 5 bodů. Předností je zase očekávaná vysoká spolehlivost

spotřeba
10

Parádní. Ve všech jednotlivých režimech se dá jezdit téměř za tabulkové hodnoty. Mimo město do pěti a půl litru, delší trasy i méně. Na základní atmosféru sakra dobrý :)

hlučnost motoru
9

Slyšet je, lehounce na volnoběh a více v otáčkách. Ale to je snad dobře, řidič by měl svůj motor slyšet. Navíc v některých otáčkách motor zní docela pěkně... Ve vyšších rychlostech už ho ale přebíji aerodynamický hluk a hluk od kol.

kvalita sedadel
9

Na základní sedačky paráda.Tvrdší, dobré boční vedení, které ale klidně mohlo být výraznější. Dále mohly by být trošku užší, abych do nich lépe zapadl. Nadruhou stranu jsou velmi pohodlné, ani z delší cesty mě z nich nebolí záda.

brzdy
10

Kotouče na všech kolech s velmi ostrým nástupem je přesně to, co se mi líbí... Přesedněte z Astry do jiného auta a rázem budete mít pocit, že to auto prostě nebrzdí

zavazadlový prostor
8

Základních 375l objemu je na hatchback nižší střední třídy průměr. V minulosti to byl lehký nadprůměr, dnes již standart vozů této třídy. Po sklopení sedadel nevznikne rovná plocha, ale malý schod.


Více o modeluOpel Astra H (2004-2014)
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo – Čekání na OPC Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo – Čekání na OPC

Až do příchodu ultimativní varianty OPC je čtyřválec 1.6…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…