Recenze

8 Majitel

Opel Astra 1.4 16V 66kW

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Astra Caravan Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:169000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1389 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jenouš".

Jedná se o model Opel Astra Caravan, z roku 2001. Dostal jsem se k tomu v podstatě náhodou, když mi to moje známá nabídla, že si bude kupovat nový. Nebýt tohohle, tak se asi ke koupi auta nedokopu, a budu pořád dál jezdit jen mastnou tyčí :-). Tohle auto jsem dobře znal a několikrát jsem v něm už jel, tak proč ne...

Jde skoro o základní model s pár vychytávkama:
- 4x airbag
- Litá sedmipaprsková kola
- Elektrická zrcátka
- Elektricky ovládaná okna vpředu
- Rádio na kazety s ovládáním na volantu
- Venkovní teploměr

Motor:
1,4 16V - 66kW/90k při 6000RPM a 120Nm při 4000RPM. Motor zvládá každodenní používání a poskytuje docela slušnou dynamiku, ale pouze pokud v autě jede jen řidič a maximálně spolujezdec. Při vyšším obsazení motor ztrácí sílu. Pro svižnou jízdu je motor třeba držet nad hranicí 2500 otáček. Pod 2000 otáčkami se motor v podstatě dusí. Naopak nad 4000 otáčkami má motor pěkný sportovní zvuk, i když bych si dovedl představit jak ječí mnohem víc. S timhle autem se pěkně předjíždí. Kamion mezi vesnicema v 50km/h neni žádnej problém. Při vytočeném motoru se docela slušně odpíchne a kamion je za chvilku pryč. Vůbec předjíždění nedělá problémy, na trojku se dá jet přes 120 a do těch 120 pěkně táhne. Nechci vám namlouvat jaká je to bestie, ale pokud srovnám dynamiku motoru s konkurenčními motory stejného objemu, Opel má daleko navrch. Převodovka má dobře poskládané převody, ale 5. stupeň je extrémně krátký. Můžete se přesvědčit, že rozdíly mezi 4. a 5. stupňem nejsou vůbec velké. Na druhou stranu se dá jezdit po městě se zařazenou pětkou bez nějakých větších problémů.

na 4. stupeň:
50km/h - 1900 ot.
80km/h - 3000 ot.
100km/h - 3500 ot.
130km/h - 4500 ot.

na 5. stupeň
50km/h - 1500 ot.
80km/h - 2500 ot.
100km/h - 3000 ot.
130km/h - 4000 ot.
160km/h - 5200 ot.

maximální rychlosti na jednotlivé stupně:
1. stupeň: 50km/h
2. stupeň: 90km/h
3. stupeň: 125km/h
4. stupeň: 155km/h
5. stupeň: cca 180km/h

Spotřeba:
Město: 9,9 l/100km*
Mimo město: 6,1 l/100km*
Kombinace: 7,5 l/100km*
(*hodnoty od výrobce)

S timhle autem se dá jezdit velice úsporně, ale musíte se ovládat. Udávaná spotřeba mimo město neni nereálná, při konstantní jízdě opravdu klesá až na 6 litrů, ale provoz a ostatní to občas zkazí. Naopak spotřeba ve městě 9,9 litrů se mi zdá přemrštěná. Ani zimní popojíždění se škrábáním skel při puštěném motoru neudělá takovou spotřebu. Dálnice tak za 8litrů. Dlouhodobě se dá jezdit za 7,5 litru. Já jezdim o trochu víc. Taky kdo by se kvůli pár korunám obtěžoval, že? ;-)

Jízdní vlastnosti:
Astra má dobrý vlastnosti, skoro až sportovní. Hodně tuhý podvozek dovolí projíždět zatáčky vysokou rychlostí bez pocitu, že se auto každou chvíli převrátí. Náklony v zatáčce jsou docela malé. Přirozená vlastnost auta je nedotáčivost, která se ale dostaví jen na sněhu, nebo při opravdu drsné jízdě. Absolvoval jsem s ní školu smyku a musím říct, že i na hraně zůstává dobře ovladatelná a předvídatelná. Navíc v kombinaci se sportovním posazem nízko jde o dobrou hračku. Brzdy brzdí docela dobře, ale na pedál se musí dost šlapat. Mně to vyhovuje, dá se dobře dávkovat brzdná síla, ale když si do toho sedne někdo cizí, tak se docela lekne.

Prostor:
V autě je dost prostoru v podélném směru, na šířku je to horší, ale stále dobré. Dozadu si tři lidi sednou, na krátké vzdálenosti i docela pohodlně, ale na delší cestování nedoporučuji, kvůli nedostatku místa v oblasti nohou a ramen. Ideální jízda je ve čtyřech lidech. Výhoda jsou tři tříbodové pásy vzadu. Nemam rád ty dvoubodové uprostřed, který člověku při nárazu akorát tak roztrhnou játra.
Zavazadlový prostor je dost velký. Zatím jsem nazažil situaci, kdy bych potřeboval větší. Jeho praktičnost ještě zvyšují sklopné sedačky, kdy vznikne naprosto rovná plocha, a sklopná loketní opěrka s otvorem na převážení dlouhých předmětů, např. lyží.

Silné stránky

- Dobré jízdní vlastnosti
- Zavazadlový prostor
- Sportovní posaz za volantem
- Spotřeba

Slabé stránky

- Hluk motoru a od pneumatik při rychlostech nad 120km/h
- Horší dynamika při větším obsazení auta
- Nepříjemné vibrace motoru okolo 4000 otáček
- Krátký 5. převodový stupeň
- V létě by se vážně šikla klimatizace

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem žádné zkušenosti nemám. Auto mám krátce a zatím jen dolévám olej a benzin. Mám zkušenosti pouze s pneuservisem v Kladně, kam jezdím přezouvat gumy. Při posledním přezouvání mi ale špatně vyvážili kola, takže teď při rychlosti okolo 120Km/h nepříjemně vibruje volant.

Hodnocení

Kvůli nesrovnalostem, co se tady na ma.cz množí, bych rád objasnil pár věcí. Hodnocení neoplácim, hodnotit budu pouze auta, která mě zaujmou a líbí se mi. Vy, kdo dáváte 3x10b, si nedělejte naděje, že ode mě dostanete stejné hodnocení. Hodnotit budu podle svého uvážení a ve srovnání k ostatním recenzím tady na webu. A i vy ostatní, co se prahnete po co nejlepším hodnocení, si to vemte taky k srdci a uvědomte si, jestli vaše auto a celá recenze má opravdu na to, aby vedla žebříček...

 


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Spolehlivé, ale dlouhé cestování (třeba Chorvatsko) bych si hodně rozmyslel

praktičnost
9

Na každodenní ježdění ideální

prostornost
9

Kufr velikej, ale vzadu by mohlo být trochu víc místa na nohy i na ramena.

jízdní vlastnosti
9

Velice dobré, podvozek v zatáčkách drží ale motor neni z nejsilnějších.

jízdní komfort
7

Ve městě a mimo město pěkný, ale na dálnici hrozně hlučí pneumatiky a vítr.

provozní náklady
8

Zatím jen benzin a olej.

náhradní díly
6

Ty jsou velice drahé...

výkon motoru
8

66 kw není žádná raketa, musí se hodně točit.

spotřeba
8

Odpovídá stylu jízdy.

hlučnost motoru
6

Na dálnicích je to dost špatný, ještě když se k tomu přidá hluk od kol. Jinak ve vysokých otáčkách je zvuk moc pěknej.

kvalita sedadel
8

V podstatě bez výhrad, ale já bych ocenil lepší boční vedení.

brzdy
9

Vyzkoušená brzdná dráha 100-0 km/h: 42m

zavazadlový prostor
10

Větší není potřeba...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…