Recenze

10 Majitel

Mitsubishi Galant

9.45 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Galant, foto 1 Mitsubishi Galant, foto 2 Mitsubishi Galant, foto 2 Mitsubishi Galant, foto 3 Mitsubishi Galant, foto 4 Mitsubishi Galant, foto 5 Mitsubishi Galant, foto 6 Mitsubishi Galant, foto 7
Mitsubishi Galant, foto 8 Mitsubishi Galant, foto 10 Mitsubishi Galant, foto 11 Mitsubishi Galant, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Mitsubishi Galant Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:143000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maly Pavel".

Svou řidičskou kariéru jsem oficiálně začal s Mitsubishi Galantem šesté generace ve verzi s natáčecí zadní nápravou, stálým pohonem všech 4 kol a DOHC dvoulitrovým motorem. Zpočátku jsem si ho nemohl vynachválit, ale později začal žrát moc benzínu a motoru se nechtělo vytáčet tak jako dřív, proto jsem se začal ohlížet po nástupci. Chtěl jsem opět příjemné svezení, hodně prostoru ve všech ohledech a tři diamanty ve znaku. Do servisu k nám přijel zákazník s osmou generací Galanta a bylo rozhodnuto, desing celého auta mě dostal, stejně jako digitální klimatizace a zbytek interiéru.
S ohledem na spotřebu jsem se rozhodoval pro motor, ale na diesel jsem neslyšel žádnou chválu a ze zbylých tří benzínových motorů jsem vybral nejslabší dvoulitrový SOHC 16v čtyřválec.
V inzerátech jsem si, jakožto student, vybral toho s nejnižší cenovkou, přestože to nebyl vysněný sedan. Nebyl v nejlepším stavu, měl rezavé zadní lemy, řazení šlo ztuha, spojka těsně před smrtí a byla vymlácená dvě ramena na přední nápravě a měl několik šrámů. Na druhou stranu interiér ještě voněl novotou a kromě stropu byl zcela netknutý. Klimatizace fungovala bezchybně a měl nově dělané brzdy. Myslím, že to byl dobrý kup.

Za jízdy Galant velmi dobře tlumí nerovnosti, o těch větších dá vědět jen tlumeným zvukem. Perfektně sedí na silnici, jízdní vlastnosti jsou lepší, než bych čekal u kombíka. Motor sám o sobě dobře táhne ve všech otáčkách a výkon lineárně roste až do 6500ot/min, kde začíná červené pole. Přibližně ve 4500ot/min chytá druhý dech a auto na první 4 kvalty značně zrychluje. Na pátý převodový stupeň v omezovači (7000ot/min)zvládne 263,3 km/h - teoreticky. Prakticky jsem s ním jel nejvíc 210km/h podle tachomeru.
S autem se dá jet velmi svižně, ale charakterem se hodí spíše pro klidnou jízdu.

Výbava: ABS, 4x airbag, digitální klimatizace, el. zrcátka, el. okna, centrální zamykání + dálkové ovládání, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhová světla, metalický lak, dělená zadní sedadla, hliníková kola,

Silné stránky

- dostatek prostoru ve všech ohledech
- agresivní desing světel a čelní masky
- velmi kultivované svezení, perfektní práce víceprvkového zavěšení a dobré odhlučnění motoru
- automatická digitální klimatizace
- audio soustava hraje nad mé očekávání
- v interiéru je plno odkládacích schránek, především v kufru jsou velice pěkně vyřešené

Slabé stránky

- především rezivějící lemy zadních blatníků, což je u těchto Galantů velice častá závada
- postupně odcházející synchrony v převodovce (1. a 2. stupeň)
- malá světlá výška (nejspíš už mám unavené tlumiče a nízký profil pneu) - občas si škrtnu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za normálních okolností bych si provoz a údržbu tohoto auta nemohl dovolit, ale shodou okolností jsem zaměstnán v Mitsubishi servisu.

 

Novinky v recenzi

29.10.2007 00:00

už není

12.10.2007 00:00

6.10.2007 Dneska jsem řídil z Rakouska dalšího Galanta v turbodieselu a dojmy jsou naprosto stejné jako v minulém případě. Podstatnější novinkou jsou nová kola, která jsem si za fantastickou cenu dovezl. Jsou 17ti palcová, obouvají nové pneu Daytona o rozměrech 215/45 a auto s nimi dostalo nový rozměr. Kola dělají auto. Amen

5.10.2007 00:00

30.9.2007 Dneska jsem řídil cestou z Rakouska domů (cca 200km)naprosto stejné auto jako mám já, akorát bylo míň dobité a s turbodieselem pod kapotou. Do 2000 ot./min. se nic neděje, potom sepne turbo a motor trochu zatáhne. Pod tuto hodnotu ale zrychluje velmi neochotně, na 5. kvalt prakticky vůbec. Předjíždění se musí vždy dobře rozvrhnout a předem zvážit. Motor se vytáčí vcelku neochotně a hlučně. Cestou jsem ale usoudil, že bych si na něj nejspíš zvyknul, za cenu nižší spotřeby. Když jsem ale přijel domů a sednul do svého micáka, tak jsem byl přímo šokován tím, že motor prakticky není slyšet a že táhne ve všech otáčkách líp než zmíněný turbodiesel. Těch 46 koní výkonu navíc je opravdu znát a chybějících 22 Nm oželím.

19.9.2007 00:00

18.9.2007 mi pan Křižka konečně vrátil po půlročním utrpení řidičský průkaz a proběhla moje první jízda delší než dva kilometry. Byl jsem se kousek projet a po 150km měním celkovou spokojenost s autem z 9 bodů na deset


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nemám ho dlouho, ale žádné závady se zatím neprojevily. Přece je to japonec

praktičnost
10

Umí vše, co by kombi mělo

prostornost
9

Dostatek místa vpředu, vzadu i v kufru. Po sklopení sedaček se v kufru dá i vyspat

jízdní vlastnosti
9

Víceprvková přední i zadní náprava zaručuje dobré jízdní vlastnosti, ale s předchozím autem se rovnat nemůže.

jízdní komfort
9

Komfort je na velice dobré úrovni, zvláště na předních sedadlech je svezení příjemné a kultivované.

provozní náklady
8

Ceny náhradních dílů nejsou zrovna příznivé a spotřeba by také mohla být nižší

náhradní díly
8

Sehnat se dá vše, ovšem za jakou cenu...

výkon motoru
9

100 kW není z dvoulitru zrovna mnoho, ale autu to stačí

spotřeba
8

Klidným stylem jízdy se dá jet za 8, ale bežně se pohybuje kolem 9 a výš

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9

Materiál i tvar je kvalitní, ale příští galant už je bude mít kožené, jsem rohodnut

brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…