Recenze

10 Majitel

Mitsubishi Lancer

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 77× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 0 Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 5 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7
Mitsubishi Lancer, foto 8 Mitsubishi Lancer, foto 9 Mitsubishi Lancer, foto 10 Mitsubishi Lancer, foto 11 Mitsubishi Lancer, foto 13 Mitsubishi Lancer, foto 14 Mitsubishi Lancer, foto 15 Mitsubishi Lancer, foto 16 Mitsubishi Lancer, foto 17 Mitsubishi Lancer, foto 18 Mitsubishi Lancer, foto 19 Mitsubishi Lancer, foto 20 Mitsubishi Lancer, foto 21 Mitsubishi Lancer, foto 22 Mitsubishi Lancer, foto 23 Mitsubishi Lancer, foto 24 Mitsubishi Lancer, foto 25 Mitsubishi Lancer, foto 26 Mitsubishi Lancer, foto 27 Mitsubishi Lancer, foto 28 Mitsubishi Lancer, foto 29 Mitsubishi Lancer, foto 30 Mitsubishi Lancer, foto 31 Mitsubishi Lancer, foto 32 Mitsubishi Lancer, foto 33 Mitsubishi Lancer, foto 34 Mitsubishi Lancer, foto 35 Mitsubishi Lancer, foto 36 Mitsubishi Lancer, foto 37 Mitsubishi Lancer, foto 38 Mitsubishi Lancer, foto 38 Mitsubishi Lancer, foto 39 Mitsubishi Lancer, foto 40 Mitsubishi Lancer, foto 42 Mitsubishi Lancer, foto 43 Mitsubishi Lancer, foto 44 Mitsubishi Lancer, foto 47 Mitsubishi Lancer, foto 48 Mitsubishi Lancer, foto 49 Mitsubishi Lancer, foto 50 Mitsubishi Lancer, foto 51 Mitsubishi Lancer, foto 52 Mitsubishi Lancer, foto 53 Mitsubishi Lancer, foto 54
 

Technické info

Přezdívka auta EVO Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:50000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 272 kroutící moment [Nm]: 550 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4

Popis vozu

////Proč EVO?////

Chtěl jsem sportovní auto, které bude co nejvíce univerzální, bez ohledu na povrch nebo roční období. A taky co nejpřizpůsobivější českým silnicím. Proto jsem se rozhodoval v podstatě jen mezi EVEM a STi. No vlastně jsem dlouholetej fanda Mitsubishi, takže náklonnost k EVU byla od začátku jasná, nicméně zkusit jsem chtěl obě auta. Auto bylo od začátku smýšlené jako víkendovka, tudíž denní použitelnost mi byla fuk.

Po svezení v devítce na místě spolujezdce, jsem zkusil rezu. Z jedné půjčovny jsem si tedy na 24h půjčil novou STi hatchback. Dojmy z tohoto auta bych shrnul takto: Skvělej motor, ale poněkud mdlé, tupé a měkké ovládání. Poté následovalo krátké, ale přínosné svezení v EVU X s SST. Dojmy byly v podstatě obrácené - jistější, tužší a přesnější řízení, ale línější v přímkách. V tu chvíli padlo rozhodnutí, že se pořídí devítka, která je super ostrá a motor působí o dost živějším dojmem než v X.

Následovalo roční vybírání toho správného kousku. Je až nepochopitelné, jaký problém je sehnat nezávoděnou devítku. Měl jsem vybráno několik aut, na první pohled v perfektním stavu. Po zjištění historie přes pár známých, se však ukázalo, že všechny závodily a tudíž to tak perfektní stav nebude a byl by risk do toho jít. Po skoro roce jsem už byl tak znechucený, že jsem si řekl, že koupím klidně starší STi, hlavně aby to bylo v perfektním stavu. Zrovna se jedna pěkná za dobrý peníze prodávala. Ihned volám majiteli, který mi sdělil, že jí asi hodinu zpátky prodal. Už jsem si říkal, že prostě na správný auto nenarazím. Najednou se však na netu objevila červená devítka. Zjistilo se, že je nezávoděná a po zkušební jízdě bylo jasno. Tohle je ona :-) Kdybych na tu STi zavolal o pár hodin dřív, akorát bych se naštval, že nemám červenou devítku :-)

////O AUTĚ////

Je to ročník 2006 se sportpaketem, tedy tlumiče BILSTEIN, pružiny Eibach a kola BBS.
Když jsem ho koupil, byly na něm navíc snížené pružiny, BOV a sportovní sání. Všechny tyto věci šly pryč. Snížené pružiny zkrátka s Bilsteinama vůbec nefungovaly, sportovní sání má sice moc pěknej zvuk, ale dává záhul turbu a BOV si sice hezky odfukuje, ale originální MR BOV, který posílá tlak zpátky do sání, funguje lépe.
Po odstranění těchto nešťastných řešení zbylo to, co vidíte níže pod kolonkou TUNING. Já jsem jen nechával přelaďovat řídící jednotku a dával MR BOV, jinak vše od původního majitele.

////JAK TO VŠECHNO FUNGUJE?////

Jedním slovem famózně. Začnu motorem. Po přeladění má perfektní křivku krouťáku i výkonu a táhne pořád. Rozhodně nemá nikde výkonovou špičku, která by vás zatlačila do sedadla, ale potom zvadl. Dovolím si říct, že má až atmosférický projev. Zátah je prostě brutální na jakýkoliv rychlostní stupeň, bez ohledu na otáčky. To bude zásluha krouťáku... Ve spojení s jistotou čtyrkolky vás vystřelí za jakýchkoli podmínek. Je úžasně živej a miluje otáčky, točí až kolem 7500rpm, což je na turbomotor nevídané. Není to ale potřeba ani tolik vytáčet, jak říkám táhne pořád a to více než dostatečně :-) Zvuk je taky skvělej s otevřeným výfukem. Od hrubýho basáku při studeným startu v garáži až po japonskej řev u omezovače. Auto je velmi hlučné. Parkuju ve staré garáži, v nové s výstrahou to pouští požární hlásič a sousedi pochopení pro krásnej zvuk nemají :-)

Podvozek, brzdy. S ničím lepším jsem v životě nejel. Slavná jména Bilstein a Eibach odvedli perfektní práci. Auto je naladěné brilantně. Ani příliš tvrdé na to, aby dokázalo tlumit veškeré nerovnosti našich silnic a bylo poddajné, ale ani měkké aby se naklánělo, nebo s ním byla na rovné silnici otrava. Na okruh jsou tužší podvozky lepší, ale z vlastní zkušeností vím, že na rychlejší jízdu po okresce jsou nepoužitelné. Brzdy mám sériové Bremba. Brzdy jsou to dobré, jen v sérii mají špatné brzd. destičky. To se vyřešilo ferodama. Brzdí to dobře, na okresku naprosto dostačující. Skvěle se dávkují. Rozhodně líp než STi všech generací. Když nejsou zahřátý tak destičky pískaj, ale koho to štve že :-)

Pohon a řízení. Asi to nejpůsobivější na autě. Všechny ty systémy aktivního rozdělování výkonu jsou neuvěřitelné. Jak jistě řada z vás ví, na palubce je kouzelné tlačítko ACD, s režimy Asfalt, Šotolina a Sníh. Na suché vozovce auto drží jako přibité a za každých okolností máte perfektní trakci na všech kolech. U apexu se plyn přidává dost razantně oproti jiným autům. Jen cítíte jak ACD posílá výkon víc dozadu a vás vystřeluje všechen výkon ven ze zatáčky. Trakce na výjezdech je skutečně působivá. Pokud se zavadíte o nedotáčivost, je důležité se neleknout a s čekáním na trakci neubrat plyn jako u předokoly, ale šlápnout na něj. Auto hned pošle výkon tam kde je potřeba a na výjezdu váš čeká většinou mírná přetáčivost, která je vážně zábavná. Dostat auto na limit na okresce je však otázka velmi, velmi vysokých a nebezpečných rychlostí. A teď sníh. Jenom si vzpomenu, už se usmívám :-) To jak tohle auto funguje v zimě, je neuvěřitelný. Po přepnutí do Snow režimu vás nechává dělat dlouhé powerslidy, které jdou řídit jen plynem a drobným korigováním volantu. Jako by se řídilo myšlenkama. Výkon máte přesně tam, kde chcete, auto směřuje přesně tam, kam má. Je to až děsivě jednoduché, ale jsou na to potřeba větší rychlosti než u běžných aut, proto je to i více nebezpečné. Budu se opakovat, ale řízení je prostě taky perfektní. Super ostré a super přesné, jako celé EVO. Co je však na něm nejlepší je cit, což čtyrkolkám většinou chybí. Doslova se vám rozvibruje v ruce aby vám řekl, co se děje... Neskutečný.

Vzhled. Mě osobně překvapilo kolik lidí se za EVEM otočí. Myslel jsem si, že bežný člověk se otáčí jen za plackama se čtyrma vejfukama, ale pokaždé vídám palce nahoru, úsměvy nebo gesta ať tomu naložim :-) Miluju japonské křivky a tohle je 4,5 metru japonska. Bez těch děr, žáber a křídla by to prostě nebylo EVO. Hlavně že má všechno svou funkci a díry nejsou nalepovací, jak to má spousta nových aut jen na efekt...

Interiér. Sedačky Recaro, 3 bodový pásy, volant momo, budíky. Všechno co potřebuju tu je výborný. Víc se mi psát nehce, nikdy jsem interiér neřešil... Ani rádio nevim jak hraje. Vzpoměl jsem si vlastně na jedinou věc, co mě z hlediska praktičnosti zamrzela. V zadních sedačkách nejde udělat ani otvor na lyže. Což je škoda, vzhledem k zábavě, co se dá užít na sněhu.

////CHARAKTER A SHRNUTÍ////
Lancer EVO IX je technicky velmi, velmi vyspělé auto. V kombinaci s pohonem 4X4 si asi spousta nadšenců může myslet, že je to ten typ auta, co řídí za vás. Není tomu tak. Systémy zde sice jsou, ale opírají se o řidiče, který se musí naučit je využívat. Není to ten typ auta jako např. GT-R, kam si sednete a počítače už jedou za vás rychle. Devítka je auto naladěné na řidičský styl profesionálů, kteří nedělají chyby. IX s chybami nepočítá. A proto také chyby neodpouští. Aby jste přežili, nesmíte se pokoušet hledat hranice auta na běžné silnici. Všechno se děje v mnohem větších rychlostech než u běžných aut a tak potom nezkušený řidič nemá čas reagovat. Ale jen s tak ostře naladěným autem může být profík rychlý. Jen připomínám, že například ESP nemá a ABS zasahuje jen velmi citlivě. Zvládnutí EVA je na roky trénování. EVO X už je laděné na široké spektrum lidí a tento charakter dost postrádá.
Takže až vám někdo bude tvrdit, že čtyrkolka se spoustou technologie řídí za vás, nevěřte mu. EVO 1-9 je kousavá svině, co chyby neodpouští.


///ROK POTÉ///
Je tomu už přes rok od psaní této recenze, doplním pár nových dojmů. Prvotní nadšení z vozu neopadlo, ba napak, ještě se prohloubilo. Rychlost v přímce mě i po roce a půl nepřestává děsit, obzvláště s novým turbem strach na okresce prostě nedovolí držet full gas déle než pár vteřin, pružné zrychlení je neskutečné. M3 E46 na mě ted' působí jako líné auto :-) Dosud se na voze nevyskytla žádná vážnější porucha. Pohon funguje výborně, výjezdy bokem jako se zadokolou prostě miluju. Jen už i v zimě jezdím na Tarmac, je to větší sranda.

Stále pro mě neexistuje lepší auto!

Silné stránky

+ motor
+ podvozek
+ pohon
+ přesné, komunikativní a ostré řízení
+ hmotnost
+ vzhled
+ funkční interiér
+ CHARAKTER
+docella praktické

Slabé stránky

- provozní náklady jsou samozřejmě vyšší než u normálních aut

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je servisované ve sportgarage (sportgarage.cz) a jsem naprosto spokojený. Férový a vstřícný přístup k zákazníkům, neůčtují si zbytečnosti. Mohu jen doporučit.

//// ////

Byl jsem požádán o rozepsání provozních nákladů. Auto mám od 12.9.2010. Budu sem psát výdaje, které od té doby mám.

-přeladění řídící jednotky 26000kč
-MR blow-off ventil cca 5000kč
-pneu Nokian cca 18000kč (perfektní gumy, ale měkké, šíleně to mizí a na okruhu jsem odrbal bočnice)
-svíčky cca 2400kč
-kola EVO Corse 18'' 18 000kč (moc dobrá cena mimochodem)
-pneu Pirelli P Zero 15 200kč
-jeté OZ Superturismo 17'' - 12 000kč
-nové turbo GSR + optimalizace - 22 000 + 10 000 kč
-brzdové destičky Ferodo DS2500 - 4800kč
-brzdové kotouče přední 5500
-závodní brzdová kapalina ferodo - cca 1500kč

Toto byly nutné úpravy po koupi, abych přizpůsobil auto obrazu svému. Teď už budou náklady snad nižší. Sériové díly jsem kupovat zpátky nemusel, dostal jsem je k autu. Spojka série, zatím drží.

Olej se pro jistotu mění každých 5000km, nově používám Castrol TSW Motorsport 10w-60. )
Auto žere minimálně 98ku benzín, spotřebu nevím, řekl jsem si, že se dívat nebudu, abych nešetřil na úkor zábavy :-) A najedu pár kilometrů, takže tohle už je docela nepodstatné...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přímo od majitele, žádný problém.

Současné úpravy vozu:

Výfuk od svodů po koncovku HKS Hi-Power
Palivové čerpadlo Walbro
Turbo naoufklé na 2.0 baru (krátkodobě může i přes)
Přeladěná řícící jednotka u RRR Power
Rozpěrná tyč vzadu Whiteline
Ochranný plech pod motorem
Tříbodové pásy sparco
Brzdové destičky Ferodo DS2500
Budíky na tlak turba a teplotu výfuku Defi

Zatím vše navíc bylo jen na škodu.

V zimě jezdím na Nokianech a můžu jen doporučit, fungujou perfektně.
Na léto Pirelli P Zero - také mohu jen doporučit. Poměrně dost vydržej a držej perfektně.
Druhá sada na léto - OZ Superturismo 17'' a na nich vždy levnější gumy na blbnutí

 

Novinky v recenzi

18.7.2011 19:11

Turbo

Dnes odešlo turbo. Předchozí majitel nahradil sériové za RS turbo, které z výroby moc nevydrží. Nezbývá než koupit nové, sériové GSR turbo.

30.4.2011 12:04

Rally škola & Olej

Tak jsem se zúčastnil 2 rally kurzů s Václavem Pechem a Martinem semerádem (www.amater-cup.cz) Jeden v Sosnové a druhý v Motorlandu Bělá. Auto v rukou profesionála je neuvěřitelně rychlý, musím se ještě hodně učit... Jinak byl změnen olej na popud kluků z diskuze k autu (tímto ještě jednou děkuji) na Castrol TSW Motorsport 10w-60.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer

Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Spolehlivé!

praktičnost
6

Na to k čemu slouží, více než dostatečná.

prostornost
9

Se svými 190cm se do něj pohodlně vejdu, to stačí.

jízdní vlastnosti
10

Za všech okolností.

jízdní komfort
7

Auto je díky rally nastavení pohodlné.

provozní náklady
7

Oproti tomu co to umí to vsak není nic )

náhradní díly
10

Dostupnost bez problémů.

výkon motoru
10

Prostě brutální a díky 4X4 efektivní. Nyní 370koní a 550NM jen s vyfukem, jednotkou a pal. cerpadlem.

hlučnost motoru
10

Je to peklo, miluju

kvalita sedadel
10

Recaro s otvory na vícebody

brzdy
6

Na okresku a seriovej vykon dostacujici

zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…