Recenze

9 Majitel

Mitsubishi Colt Colt 1.3GL 55kW

9.46 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Colt, foto 1 Mitsubishi Colt, foto 2 Mitsubishi Colt, foto 3 Mitsubishi Colt, foto 4 Mitsubishi Colt, foto 5 Mitsubishi Colt, foto 6 Mitsubishi Colt, foto 7 Mitsubishi Colt, foto 8
Mitsubishi Colt, foto 9 Mitsubishi Colt, foto 10 Mitsubishi Colt, foto 11 Mitsubishi Colt, foto 12 Mitsubishi Colt, foto 13 Mitsubishi Colt, foto 14 Mitsubishi Colt, foto 15 Mitsubishi Colt, foto 16 Mitsubishi Colt, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Mitsubishi Colt Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "gururu".

Coltíka, jako model Mitsubishi, jsem v době kdy jsem ho viděl poprvé vůbec neznal a ani jsem nesháněl jiné auto, ale zaujal mě na první pohled a jezdím s ním od srpna 2007. Tehdy jsem sedlal Golfíka z roku 1987 taky jednatrojku a taky třídvéřovou variantu. S ním jsem byl velice spokojen, prostorné jednoduché auto, hlavně co se týče místa vzadu tak vpředu i v kufru. Po sklopení sedaček jsem do něj dostal nerozložené horské kolo, na což teď nemůžu ani pomyslet. Colta jsem koupil od kamaráda co tahá auta z rakouska, vyšel mě na 40 tisíc plus přihlášení a technická. Takže docela solidní kup. Zatím jediná investice byla výměna oleje a vzduchového filtru. Rozvoďák jsem si taky koupil, ale je ještě ve skříni nějak nemám čas ho nechat přehodit. S autem jsem už najezdil kolem pěti tisíc kilometrů bez nehody a vcelku spokojených. Motor mě překvapil svým zátahem, hlavně trojka se mi hodně líbí(kdejakej trouba už na ní doplatil když se na mě v obci lepil a za značkou už neměl co říct). Po zahřátí je motor hodně tichý a za jízdy také. Ve vyších otáčkách má alespoň pro mě docela příjemný vrčivý zvuk. Samozřejmě to není žádný supersport, ale to od auta ani nevyžaduji. Tuning se mi v jeho střídmé podobě líbí já obvšem na něj nemám ani prostředky a ani pomyšlení, protože teď je sháním větší bydlení. Jezdím většinou sám nebo s přítelkyní a to je většina doby kdy autíčko jezdí, ve více lidech už se motor moc nepředvádí. Výbava vozu je jen zálkadní, ale moc toho nepostrádám, je tam centrální zamykání, elektrické střešní okno, dva airbagy výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče. Vnější podobu si každý může zhodnotit sám, nejsou tu žádné výstřelky, které by časem omrzely, podle mého názoru vypadá docela dobře i po těch letech co sjel z výrobní linky v Japonsku. Colt je určitě vhodný pro lidi co rádí svoje miláčky zkrášlují, pár moc hezky vyfešákovanejch jsem už viděl :-) To by tak bylo na úvod všechno, trošku podrobněji moje zkušenosti níže, až bude trochu lepší počasí nafotím více fotek. Ať se Vám líbí :-)


MOTOR

Jde o motor 1.3 l, 12 ventilů s výkonem 55kW při 6000 otáčkách, tolik říká tenchnický průkaz. Sympatický je mi objemem s dostatečným výkonem pro běžné ježdění a tím i povinným ručením. Stav tachometru je 167 000km přitom teprve pět je jich se mnou. Od auta s takovým nájezdem kilometrů bych čekal rozhodně horší chování než má můj mišák, před koupí jsem z toho měl docela strach, aby mi nezůstal na zahradě další vrak(předtím škoda forman), ale trošku jsem se ptal a koukal na inzeráty co všechno se prodává, vneposlední řadě jsem se s ním svezl a přestal se toho bát. Motor má tichý chod a při vyšších otáčkách sportovnější vrčení, docela lahodící mému sluchu. Hodně příjemně mě překvapily dráhy jednotlivých stůpňů pětirychlostní převodovky, oproti Scénikovi mojich rodičů je to opravdu balzám na nervy. Nepatřím k řidičům co potřebují neustále s někým závodit, ale na druhou stranu nemám rád nudnou jízdu, v tomto ohledu jsem taky spokojen, stačí podřadit a svižnější jízda není problém. Tolik asi k motoru.


JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Délka vozu je 3880mm a šířka 1680mm na výšku má 1365mm při prvním svezením jsem si připadal jako v motokáře což mě samozřejmě po nějakém čase pustilo, protože bych asi rychle skončil někde v talutě. Tím ovšem nemám na mysli, že má colt špatné jízdní vlastnosti, právě naopak. Podvozek je dle mého názoru dobře vyvážen z hlediska komfort/tvrdost a nízko položené těžiště vozu, ho v zatáčkách příliš nenaklání dostran. Coltík není nijak velký a tak ovladatelnost je dobrá, jízda po městě mi vyhovuje, má velká zrcátka a tak se i dobře parkuje. Vůz má z „moderních“ vymožeností jen posilovač řízení a z elektrické výbavy střešní okno, jinak vše ostatní je na lidský pohon. O to méně věcí co je náchylných k poškození. Na kvalitních silnicích o sobě podvozek moc nedává vvědět, ale když ve vyší rychlosti vjedete na horší okresku je na čase zpomalit, protože důvěra k vozu a jeho rozkmitání značně klesá. Bude asi časem třeba vyměnit tlumiče, ale co by taky člověk mohl chtít za ty prachy, že? Na přední nápravě jsou kotouče a vzadu bubnové brzdy, subjektivně jsem s nima spokojen i když budou brzy potřebovat výměnu.


INTERIÉR

V interiéru najdeme klasické tvrdé plasty, oblé tvary a pohodlné sedačky, tříramenný volant docela ujde. Místo na předních sedadlech se mi zamlouvá, se svými 185cm si nemám nač stěžovat. Vyšší člověk by si ovšem asi tolik nepohověl, obzvlášť na zadních sedadlech je místo pro měnší lidi, spíše pro děti. Sedadlo řidiče se dá o několik centimetrů výškově posouvat, stejně jako volant ve svislém směru. Ovladače svěel, stěračů atd. ničím nepřekvapí a nejsou zde žádné anomálie. U mojeho vozu pouze klakson nejde ovládat stlačením středu volantu je to nějak podivně přřidělané na tlačítko vedle mlhovek, ale to je důsledek provděpodobně nějaké nehody v minulosti. Za ruční brzdou je otevřenáschránka na peněženku, mobil... Před spolujezdcem je uzavíratelná schránka, která se mi líbí svojí velikostí, vejde se do ní opravdu hodně. Zato ve dveřních kapsách můžete vozit pouze mapu nebo škrabku na sklo. Víko od nádrže se otevírá páčkou u podlahy stejně tak kufr, který jde navíc otevřít klíčkem, není však napojený na centrál takže stačí zabouchnout a nezamyká se, mě to tak docela vyhovuje. Kufr není nikterak velký mylsím, že je srovnatelný s Fábií, ale to jen odhaduji. Pro toho kdo jezdí nejčastěji sám je tam místa dost, když se ještě sklopí zadní dělená sedadla a vznikne rovná polocha s podlahou kufru, tak se tam složí i dvě kola a bágly na dovolenou. Líbí se mi také topení mám to teď v zimě nastavené přibližně na 55% a úplně mi to stačí, po třech čtyřech minutách už je vůz vytopený. Jedna z mála věcí která se mi moc nelíbí, ale to je bohužel už spůsobené čase je těsnění kolem dveří řidiče, teď v zimě kolem 100km/h nepříjemně hučí. Při nižší rychlosti se to ale už srovná.

To by bylo asi tak zatím vše, dotazy nebo když mě něco napadne jsem později doplním.

Silné stránky

- svěží design, na deset let staré auto
- nízké pořizovací náklady
- motor, dobrý zátah, pohodové cestování
- jízdní vlastnosti, auto je nízké a široké, posilovač řízení
- spotřeba pro mě přijatelných 6,5 - 7 litrů
- místo na předních sedadlech, pohodlné sedadla, na to co to má
najeto jsem čekal, že budou prosezena potrhané mnohem více
- schránka před spolujezdcem
- opravdu velká zrcátka, člověk má perfektní přehled co se za ním
děje a při parkování jakbysmet
- výborné topení

Slabé stránky

- místo na zadních sedaldech
- kufr taky nic moc místa
- pro někoho to určitě jsou tři dveře, mě občas taky naštvou, ale je
to jen zanedbatelné minimum případů
- něco mi vrže u zadní nápravy, už jsem se dočetl u hodně majitelů o
stejném problému, u mě je to ale jen v dešti nebo po dešti když
je vlhko
- není ABSka, ale snad to nebudu potřebovat :-)

dál mě nic nenapadá

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- jen výměna žárovky v přením světle a na stropě
- jinak zatim nic, asi budou třeba svíčky na jaře a budu měnit rozvodový řemen

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jde o dovezené auto, takže vše je na mojich bedrech.

 

Novinky v recenzi

14.1.2008 00:00

Přidáno pár foteček k rozšíření obrazu o voze

8.1.2008 00:00

Nahrál jsem pár fotek, nějaké detaily z vnitřku vozu a trošku rozepsal recenzi.


Další vozy Mitsubishi Colt



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím to jde

praktičnost
6

tři dveře, je to holt omezení, objem kufru jsem počítal zhruba na 300l protože jsem nikde tento údaj nedohledal

prostornost
7

upředu mnohem větší než npř. corsa nebo fabia

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
9

kromě oleje, filtrů a několika žárovek žádné náklady navíc... zatím :-)

náhradní díly
8

zatím nebyl problém se sháněním

výkon motoru
8
spotřeba
8

spotřeba by mohla jít dolů, ale na ten věk se mi zdá dobrá, techničák udává tyto hodnoty 9,0/5,3/6,7

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
7
zavazadlový prostor
6

spočítal jsem ho na 300l ale může to být trošku jinak, přidám nějaké fotky k porovnání






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…