reklama


Recenze

Zouzou (muž 56 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mitsubishi Colt

9,69 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Colt, foto 1 Mitsubishi Colt, foto 2 Mitsubishi Colt, foto 3 Mitsubishi Colt, foto 4 Mitsubishi Colt, foto 5 Mitsubishi Colt, foto 7 Mitsubishi Colt, foto 8 Mitsubishi Colt, foto 9
Mitsubishi Colt, foto 10 Mitsubishi Colt, foto 11 Mitsubishi Colt, foto 12 Mitsubishi Colt, foto 13 Mitsubishi Colt, foto 14 Mitsubishi Colt, foto 15 Mitsubishi Colt, foto 16 Mitsubishi Colt, foto 17 Mitsubishi Colt, foto 18 Mitsubishi Colt, foto 19 Mitsubishi Colt, foto 20 Mitsubishi Colt, foto 21 Mitsubishi Colt, foto 22 Mitsubishi Colt, foto 23 Mitsubishi Colt, foto 24 Mitsubishi Colt, foto 25 Mitsubishi Colt, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Kolťas Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:4000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,1 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 220 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,8

Popis vozu

Mitsubishi Colt 1.3 Sport, vůz jsem vybral po vyzkoušení několika vozů (Grande Punto, Fiesta, Jazz, P 207, Yaris, Mazda2, Nahradil dosavadní vůz Mitsubishi Carisma (http://moje.auto.cz/Zouzou/carisma.html), který jsem měl 6 let a se kterým jsem byl velmi spokojen.
Dle mého názoru v této třídě bezkonkurenční nabídka prostoru (vnitřní šířka větší pouze u GP a Mazdy 2 vpředu a GP a Yarisu vzadu - ověřeno testy Auto.cz). Prostor pro nohy vzadu dle mého názoru asi největší ve třídě. Zároveň
však jeden z nejmenších kufrů - základních 220 l lze zvětšit posunem sedadel na cca 315 l. Při posunutí sedadel o po-
lovinu, kdy se dozadu ještě pohodlně posadí 185 cm vysoký člověk
odhaduji velikost kufru cca 250 - 260 l.
Měl jsem rovněž možnost porovnat Colta s Nissanem Note - ač skoro o 30 cm delší a rozvor větší o 10cm, prostor na nohy vzadu při lavici posunuté dozadu je u Colta evidentně větší. Rovněž vnitřní šířka je u Nissanu o cca 6 cm menší.
Ale po otevření kufru mi úsměv na tváři zmizel - rozdíl 60 l v základním uspořádání ve prospěch Nissanu je hodně vidět.

Silné stránky

Vniřní prostor, motor 1.3 70 kW se zrychlením 11,1 je skvělý
svou charakteristikou, lehkým vytáčením a krátkým zpřevodováním prvních tří stupňů.
Horší je to s hlukem při rychlostech nad 120 km/h nebo vytočením
nad cca 3800 ot. (Mivec). Tento problém jsem však vyřešil dodatečnou izolací motorového prostoru tlumící hmotou od firmy Mikra.
Výborná je i možnost sklápění, překlápění a vyjmutí zadních sedadel, které jsou děleny 60:40. Lze i složit přední opěradlo -
už jsem vezl cca 2,5 m dlouhou desku.
Když se dívám do zpětných zrcátek, tak si připadám jak v dodávce - prostě sloní uši.
Ještě k vnitřní šířce - dle testů na Auto.cz je vnitřní šířka
vpředu i vzadu shodná s Carismou, kterou jsem jezdil předtím
a v době uvedení byla Carisma zařazována do střední třídy, čili o 2 třídy výše!
A jedno velké plus na závěr - 5 letá záruka! Pro úplnost ještě snad mohu dodat - servisní interval je 20 tis. km a cena 1. zár. prohlídky se má údajně pohybovat kolem 3500,- Kč

Slabé stránky

Kufr při sedadlech úplně vzadu - nutno vrstvit zavazadla. Nedávno jsme absolvovali výlet na Slovensko - 2 manželské páry. Týden předtím jsem přemýšlel, jak do auta narvu velký kufr a dvě velké sportovní tašky a o kolik budu muset posunout zadní sedadla. Nakonec stačilo dát pouze jednu tašku naštorc vedle kufru a druhou tašku na kufr. Kabáty se sice musely narvat až do stropu, ale sedadla se nakonec neposunovala.
Výhled přes levé A sloupky - skoro katastrofa - člověk se musí vyklánět, kroutit, nadzvedávat, aby viděl šikmo vpřed.
Jízdní vlastnosti na 14" zimních nejsou úplně dobré - při vyšší
rychlosti a zejména bočním větru je auto docela neklidné, věřím,
že na letních 16" to bude o lepší. Jinak je nutno si
zvyknout na tvrdší naladění podvozku (srovnávám s předchozí
Carismou). Po cca 4 tisících kilometrech však už mám podvozek "přečtený" a přesně vím, co si mohu dovolit a co ne.
Teď právě mi manželka kouká přes rameno a říká "napiš tam, že do kopce je to líný jako veš a kamínky práskají do podběhů".
Ano potvrzuji, je to dáno zpřevodováním - při naložení motor
v táhlých kopcích už špatně na 5. stíhá a je nutno podřadit - "objem ničím nenahradíš".
A ty kamínky - je to holt o třídu nižší auto, než Carisma a je to
japonec.
Ale na druhou stranu musím říct, že tento 16 ventil se při nízkých otáčkách tak nejeví - ochotně se z nich dostává tak jako
osmiventilový motor.
Trochu mi chybí teploměr chladící kapaliny.
Pouze dojezdová rezerva

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nové auto - zatím nejsou. Snad jen skutečnost, že po měsíci najed-
nou auto vypovědělo službu - přechodový odpor vinou špatného při-
pojení mínusu na akumulátoru. Opraveno svépomocně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Už druhé auto u stejného prodejce Mitsubishi Šumperk - proto docela dobré. Nelíbilo se mi pouze měsíční čekání na velký TP.
Ještě bych chtěl podotknout, že nejsem slepý zastánce aut Mitsubishi, před koupí Colta jsem vyzkoušel více aut, můj nej-
větší favorit byla Mazda 2 - měl jsem možnost s ní jezdit v kop-
cích a už jsem byl pro ni skoro rozhodnut - byly by za podobnou
cenu 2 airbagy navíc a automatická klimatizace místo poloautoma-
tické. ale rozhodl jsem se takto a zatím nelituji.
A popravdě, moje první jízda s Coltem po jeho uvedení na trh mne vůbec nenadchla - snad proto, že jsem zkoušel ten slabší tříválec.
A také, kdo Vám dá navíc 4 hliníkové disky se zimními pneu zdarma!
A svou roli také sehrál fakt, že s Carismou jsem za 6 let najel
skoro 120000 km a mimo "povinný" spotřební materiál a prohlídky
jsem do ni nemusel investovat ani korunu, i když po těch 6 letech
by vyžadovala některé nové díly - kotouče, př. tlumiče, výfuk, baterii. Ale zase to je jen "spotřební materiál".
No a na závěr - nečekám vysoké hodnocení tohoto auta - vidím, že je tu většina majitelů škodovek /logicky/ a ti těžko pochválí
něco jiného. Dal jsem sem auto spíš proto, aby případný zájemce
o koupi auta viděl, že za úplně stejné peníze, jaké dnes stojí
Fabia 1,2 HTP Sport lze pořídit auto s úplně jinou filozofií.

Spotřeba

Auto má v současné době, tj. 2/2008 najeto cca 4000 km. Přestože během zajíždění nemá celkem smysl vyhodnocovat spotřebu - udělal jsem to, normovaná spotřeba je 7,4/4,8/5,8 l/100km. Když se člověk hlídá, dá se jezdit do 6 litrů, běžná jízda s občasným využíváním potenciálu motoru tak za 6,5 l. 700 km na Slovensko v maximálním zatížení auta a bez žádných ohledů na ekonomiku jízdy jsme jeli /dle počítače/ za 7 l - z toho byla asi polovina dálnice. Tady se už projevuje malý objem motoru.

 
reklama

Novinky v recenzi

20.2.2010 15:49

20.2.2010

Auto má najeto přes 33 tis. km, je po druhé servisní prohlídce a bohužel i po havárii. V březnu loň. roku do mne zezadu bouchla stařičká audina - řidič myslel, že to projedu na červenou a on také. Takže měsíc bez auta. Do toho přišla i trag. smrt provozovatele místního salonu Mitsubishi, takže jsem nakonec byl rád, že auto bylo opraveno a v pořádku předáno. Nyní už salon nefunguje - na druhou prohlídku jsem jel na doporučení kamaráda až do Frýdku. Ale byl jsem spokojený. Rok po havárii se ukázalo, že auto spravili kvalitně - vše funguje, jak má. Mimo 5 tis. investovaných do prohlídky (bohužel, Mitsubishi má jednu z nejvyšších cen garančních prohlídek - auta se nekazí, tak potřebují z něčeho žít!!!) jsem neměl s autem žádný problém. jediná maličkost - vytahal se orig. klín. řemen, pro jistotu jsem jej vyměnil za nový.

7.2.2009 07:57

7. 2. 2009

Ujeto 20000 km, závady žádné, při servisní prohlídce v listopadu dostal přední zástěrky. Colt se ještě více ztišil, hlučnost se již prakticky neliší od jiných malých aut. Spotřeba cca 6,8 l, jezdím ale převážně v kopcovitém terénu. Když ho nechám náhodou přes noc venku a je větší mráz, ozývá se ráno z palubky lupání, napravit se to dá nasměrováním teplého vzduchu na sklo - palubka se prohřeje a zmizí to.

17.9.2008 00:00

17.9.2008
Najeto cca 15 tis km bez problémů, jediné rozčarování z pneumatik Good Year NCT5 - za nějakých 12 tis. km sjety na cca 4,5 mm - a to všechny 4. Colt absolvoval 2 srazy Mitsubishi ve Varnsdorfu a už si tam našel bráchu z jižních Čech - jsme tam vždy středem pozornosti.
S lehčí nohou se dá jezdit za normovanou spotřebu 5,8 l ale jen v rovinách a při obsazení max. 2 lidmi.

14.7.2008 00:00

Colt má už najeto přes 10 tis. km - žádné závady, někdy vadí snad jen trochu hlučnější ventilátor klimy. Spotřeba je dle stylu jízdy a používání klimatizace 5,5 - 7,0 l, s dvěma koly na střeše a klimatizací byla spotřeba při delší jízdě cca 300 km 7,2 l. Dle inspirace kamaráda z Mitsubishiclubu jsem provedl dodatečné odhlučnění motorového prostoru nalepením tlumíci hmoty firmy Mikra na příčku za a nad motorem a také na kapotu. Moc jsem si od toho nesliboval, navíc to není ani trochu estetické, ale výsledek předčil mé očekávání. Při klidné jízdě bez vytáčení motoru a s mírnou akcelerací není motor prakticky slyšet.

29.4.2008 00:00

Nyní po najetí 7000 km se spotřeba pohybuje mezi 6,0 - 6,6 l podle stylu jízdy. Rovněž hlučnost motoru není již tak vysoká, ke snížení hlučnosti také přispěla deka složená pod dnem zavazadlového prostoru - utlumila hluk výfuku.
Velmi mě potěšila zpráva, která nedávno proběhla médii - Mitsubishi Colt byl německým autoklubem ADAC vyhlášen ve své kategorii jako nejspolehlivějším autem r. 2007 - pro zajímavost zde uvedu výsledky kategorie malých aut:
1. Mitsubishi Colt
2. Mini One
3. Audi A2
4. Fiat Panda
5. Renault Modus
6. Honda Jazz
7. Renault Twingo
8. Opel Corsa
9. VW Lupo
10.-11. VW Polo
Renault Clio
12.-14. Smart Forfour
Toyota Yaris
Citroen C2
15. VW Fox
16. Seat Ibiza/Cordoba
17. Ford Fiesta
18.-20. Nissan Micra
Fiat Punto
Škoda Fabia
Na dalších místech: Mazda 2, Smart ForTwo, Ford Ka, Peugeot 206,
Citroen C3, Hyundai Getz, Kia Picanto.
To jistě potěší každého majitele Colta.


Další vozy Mitsubishi Colt


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluMitsubishi Colt Z30 (2003-dosud)
Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci…

Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor

Mitsubishi SpaceStar se ve světové premiéře představil na…

 

reklama





Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama