Recenze

9 Majitel

Mazda MX-5

8.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Miata Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:88000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 124 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "miata".

Několik slov na úvod...
Je to již pár let co chodím na tyhle stránky, jelikož jsem stejně postižený jako spousta lidí tady. Ano, do útlého věku mě přitahuje vůně benzínu. Hodně mě ovlivnil otec, který od svého mládí dělá s auty. Takže jsme s bráchou vyrůstali v garáži, kde jsem se uplatnil jakou podavač nářadí. Za své dětství jsme doma vystřídali desítky různých aut. Některá se mě vůbec nelíbila (třeba zelená dacie) jiné mě uchvátily (jako třeba Austin Alegro). Jak jsem rostl, auta se stávaly modernějšími. Nezapomenu když táta dovezl z Německa lehce ťuklého rok a půl starého Nisana 200SX S13. To se psal rok 1994, na svou dobu to bylo neskutečné dělo. A tak šel čas, já si v 18 udělal řidičák a moje první auto byl Nisan Sunny 1.6 SR. Pak jsem jich pár ještě vystřídal. Rád vzpomínám na Clio 1.8 16V a ještě radši na Alfu 145 1.7 16V boxer. To auto mělo charizma... Před dvěmi lety jsem si pořídil nového Mercedesa Béčkové řady. Auto je to fajn, jenže je jak já říkám tupé. A proto jsem se rozhodl že si pořídím druhé, víkendové auto pro radost.

Teď něco k MX-5ce...
Tohle konkrétní auto bylo vyrobeno v roce 1996 a téhož roku prodáno jako nové v Ostravě u Autolarosu. První majitel ho opatřil kompletním bodykitem od Postertu. Bohužel v roce 2000 se zřejmě dostal do finančních problémů a MX-5 našel otec jako zabavený leasing v bazaru. Bylo to těsně před vánoci, nakonec se domluvili na velicé dobré ceně a tak Mazda přistála na vánoce v garáži. Najeto tehdy měla něco kolem 65000 km. Bohužel nebylo o ní staráno jak mělo a lak byl sem tam škráblý. Takže v roce 2001 dostala nový lak. Od té doby najezdila něco kolem 23000 km. Jenže otec má raději veterány a Mazda mu doma začala překážet tak se ji rozhodl prodat. To byl rok 2008, nějak se mu to nepovedlo, nikdo nebyl schopen akceptovat vyšší cenu za cenu maximálně zachovalého vozu. A tak jsem se rozhodl že ji koupím já. Auto jsem dobře znal, navíc jsem s ní jezdil a tak jsem věděl že zatím žádné z aut, které jsem doposud měl možnost řídit, nezprostředkuje takové zážitky a kontakt s vozovkou jako právě MX-5. A tak jsem ji loni na jaře koupil.

Jízda...
To je právě to co je na MX-5 tak přitažlivé!! Volant vám dává tolik informací o tom co se děje s předními koly a je tak nádherně vyvážený a citlivý až si člověk říká jak může být tak propastný rozdíl mezi jinými auty. Řazení je velice krátké a vydává nádherný mechanický zvuk. Prostě CVAK-CVAK... 1-4 nádherně vedle sebe posládané a přesné. Jen pětka je tak nějak dopředu a od sebe. Pérování se přiměřeně tuhé, ale není rozhodně tvrdé. Pohyby karoserie jsou dobře kontrolovány a náklony jsou minimální. Nejvíce ji sedí zatáčky, kde jasně cítíte přenos váhy na levé nebo pravé zadní kolo podle toho jak moc uberete plyn a kam zatáčíte. Není problém ji poslat bokem buďto prudkým ubráním plynu v zatáčce nebo lehkým ťuknutím na brzdu. Volant vám v rukou sám napoví že máte dát kontra, přidáte plyn a drift je na světě. Rohlík od ucha k uchu, ale to se už blíží další zatáčka a znova... Dráha plynu je docela dlouhá takže "výkon" se dá dobře dávkovat.
Prostě tohle auto je o dokonalé souhře všech jeho komponentů řízení-řazení-podvozek-motor. Jezdil jsem s hodně auty, ale to co zažívám v MX-5 se nedá popsat jinak než jako naprosto čirá radost z řízení. Vím že 90 koní je až skoro směšných, ale v tomhle autě vás to prostě baví a baví a... Ten pocit který v MX-5 při řízení mám mi zatím nebylo žádné jiné auto schopno dát. Proto jsem si ho kupoval a proto ho nikdy neprodám!!!

Ex Teriér...
Ne že bych měl někdy nějakého teriéra (máme setra) ale vzhledově se mi stará dobrá mrkačka líbí ze všech MX-5 nejvíce. Navíc moje je upravena od Postertu takže má jiné nárazníky, prahy, dvojitý výfuk na každé straně jeden, pavučinové kola, volant a oblouky. Je to u nás celkem ojedinělá úprava. Nejsem zastánce nějakého tuningu, ale myslím že je to povedené.

In Teriér...
Teriéra bych nechtěl pitvat. Ale MX-5 má velice útulný tak nějak příjemně těsný interiér. Sedačky jsou fajn, vše je na svém místě přesně kde by to člověk hledal. Sedí se pěkně nízko, natažené nohy, volant příjemně blízko. Hodnotím velice kladně.


Recenzi budu určitě dopilovávat a postupně měnit.
Všem se omlouvám za to že nemám více fotek, shořel mi záložní hard kde jsem měl vše. Někdy v dubnu ji dám po zimě na značky a nafotím.



Silné stránky

Rozhodně jízdní vlastnosti a tím pádem pocity které vám dává při řízení. Je pěkná, bezproblémová a levná na provoz,i když to u auta se kterým najedu 4000 km za rok není podstatné.

Slabé stránky

Mohla mít pár koní na víc...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

MX-5ky jsou spolehlivé, takže servis řeším pouze každý rok novým olejem. Loni jsem dal nový vzduchový filtr, jinak zatím nebyl žádný problém.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Je z rodiny, takže OK.

 


Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Naprostá spokojenost, zatím bez poruch.

praktičnost
4

Malý nákup se do kufru vejde a na větší mám jiné auto...

prostornost
5

Mých 180cm se do ní vměstná tak akorát.

jízdní vlastnosti
10

Jedním slovem-RADOST. Ten kdo nezkusil, nemůže chápat. To jakým způsobem zatáčí a jak komunikuje s řidičem... je to ikona.

jízdní komfort
7

Rozhodně z vás nevyklepe duši. Horší je to s větrem při vyšších rychlostech, ale to je daň za kabrio.

provozní náklady
10

Neřeším, jsou nízké. Navíc spolu najezdíme max. 5000 kilometrů ročně.

náhradní díly
10

Vše se dá sehnat, tedy pokud něco budete potřebovat :-)

výkon motoru
7

Je to slabší, ale ne zas tak jak by se mohlo zdát, váží totiž jen zhruba 1000kg.

spotřeba
10

U víkendového auta pro radost není důležitá. Cca kolem 10 litrů.

hlučnost motoru
10

Jednou sem přidám video se zvukem, nádhera.

kvalita sedadel
10

Nemám co vytknout, pohodlné, dobré boční vedení trupu i stehen.

brzdy
8

Je třeba tlačit a to dost, pak brzdí vcelku slušně.

zavazadlový prostor
4

Sportovní taška se tam vleze a malý nákup také.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…