Recenze

wlken (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda MX-5 NA

9,51 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13 Mazda MX-5, foto 14 Mazda MX-5, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda MX-5 Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Mazdu jsem koupil na podzim v bazaru-u nás není v těchto vozech výběr,ale zdá se že jsem měl celkem šťastnou ruku- v kastlíku zapomenutá servisní knížka od bývalého italského majitele naznačuje že se o vůz příkladně staral a je to na něm vidět-po téměř dvouset tisících kilometrech šlape motor jako hodinky,pouze po delším stání cvakají ty nešťastné hydroštely (poslední model MX-5 už má klasické ruční nastavování vůle) a řazení není asi tak hladké jak bylo u nového auta. Jedná se o poslední ročník prvního modelu (s mrkacíma světlama),který má bohužel uměle uškrcený výkon šestnáctistovky z 81 na 66 kW,aby měla větší odstup od motoru 1,8 95 kW..Ovšem dle různých zvěstí je toto uškrcení spíše papírového charakteru a na brzdě tyto motory dávaly víc-ale jsou to jenom domněnky..Ale i s tímto nejslabším motorem je jízda velmi živá,motor se dá točit do 7 tisíc otáček, výraznějí ožívá od 3 tisíc a začíná mít opravdu sexy zvuk-říká se že hlavní konstruktér této Mazdy několik dní poslouchal nahrávky výfuků různých slavných sporťáků a podle toho ladil zvuk u MX-pětky..Celkově je toto auto koncepcí sice velmi jednoduché,ae všechno je použito a naladěno tak že vznikla opravdová legenda, malý dostupný sporťáček který dobře vypadá a ještě líp se řídí, počet 800 tisíc kusů vyrobených za 17 let existence mluví za vše.. Tento kabriolet se liší od všech ostatních barbie-mobilů podvozkem-toto auto opravdu není žádné šidítko pro slečny,jak by se mohlo zdát-podvozek je opravdu mistrně vyladěn,rozložení hmotnosti téměř ideální- britská firma Lotus dokonce za tento model žalovala Mazdu,že jim okopírovala slavný Elan z 60. let..britské sporťáky jsou ostatně velikým vzorem tohoto auta,už jenom v tom že MX-5 je zadokolka a řídit toto auto je opravdu ještě větší zábava než by se mohlo zdát,všechny prvky jsou na svém místě,řadička přímo na převodovce s nádherným chodem,strmý převod volantu,auto se chová neutrálně až do té doby než mu pomůžete k řízenému smyku prudkým přidáním plynu a trhnutím volantem...A pokud právě vyleze sluníčko,sundáte střechu a zrovna se ocitnete na opuštěné klikaté okresce,k dokonalému zážitku nechybí nic..:-)

Silné stránky

-jednoznačně podvozek- geniální nastavení přímo z továrny,výborné jízdní vlastnosti bez nutnosti použití složitých a choulostivých řešení
-spolehlivost - toto auto je opravdu spolehlivé a to nejenom v porovnání se sporťáky ale i celkově,stačí mrknout do žebříčků TÜV
-tuhost karoserie - nekroutí se jako kabria která vznikla z hatchbacků
-zadní pohon - pro lidi kteří si umí užít jízdu:-)
-ovládání - řazení,řízení,pedály-všechno je tam kde má být a na všech těchto věcech je vidět že v Mazdě při vývoji přemýšleli i nad takovýma věcma jako je například optimální krok plynu a podobně...

Slabé stránky

výkon uškrcené verze- 90 koní není na toto auto málo,ale moje další MX-5 bude určitě 1,8-95kW:-)
- pro lidi nad 190 cm a nad 120 kilo je toto auto bohužel nepoužitelné,prostě se tam nevlezou..:-)
- případě větší bouračky se toto auto těžko natahuje na rovnací stolici

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po nedobrovolném přeskočení obrubníku asi ve čtyřicetikilometrové rychlosti se mi podařilo ohnout levé spodní rameno,které jsem bez problémů vyměnil za jedno odpoledne-dílů u nás mnoho není,stačí se ale mrknout na německý nebo britský E-bay a seženete cokoliv za rozumné ceny.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupeno u Sitty v Mošnově..No,byl jsem tam naposled...-)

 

Novinky v recenzi

11.2.2008 00:00

Tak jsem konečně odčinil svůj hřích a vyměnil spodní levé přední rameno,které dostalo ránu od obrubníku a zkroutilo se krásně do vrtule,čímž se levé přední kolo posunulo skoro o dva centimetry dozadu..Dokonce jsem zaznamenal i lehoučké zvlnění nápravnice v místě zadního úchytu ramena...:-( Rameno jsem si koupil použité na britském E-bay za 10 liber,trochu orezlé,ale hlavně rovné..Nápravnici jsem povolil a po podepření motoru sama skočila na původní umístění. Výměna ramena trvala cca dvě hodiny,boj s některými šrouby byl nekonečný,ale jinak šlo vše jak po másle,kolo je zdá se na svém původním místě,hrubé měření kola vůči výkrojům blatníku ukazuje rozdíl 1 mm na obou stranách,to se samozřejmě doladí na geometrii...

31.1.2008 00:00

31.1.2008 - nahrány fotky co jsem ještě našel v počítači- omluvte prosím kvalitu,velké focení mě teprve čeká,až bude hezky,auto bude naleštěné a bude vyměněná střecha:-)


Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Toto auto patří k nejspolehlivějším vozům všech dob,to je prostě fakt:-)

praktičnost
3

No comment:-)

prostornost
7

auto je stavěno pro dva průměrné asiaty,velcí a tlustí lidi mají prostě smůlu...

jízdní vlastnosti
9

příkladné

jízdní komfort
8

na sporťáka velmi dobré...

provozní náklady
9

spotřební díly jak na běžné auto,pneumatiky stejné jak na Fabii,takže všechno za pár kaček...

náhradní díly
7

Hůř se shání,ale v německu a v britínii bez problémů

výkon motoru
7

chtělo by to pár koníků navíc...

spotřeba
7

na sporták celkem slušná

hlučnost motoru
8

zvuk motoru skvělý:-)

kvalita sedadel
8
brzdy
7

trošku občas chybí ABS:-)

zavazadlový prostor
5

tak celkem ujde..na sporťák...-)


Více o modeluMazda MX-5 NA (1989-1998)
Mazda MX-5 Speedster Evolution a MX-5 RF Kuro sází na muší váhu Mazda MX-5 Speedster Evolution a MX-5 RF Kuro sází na muší váhu

Mazda si podobně jako v loňském roce pro SEMA Show…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 





Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…