reklama


Recenze

wlken (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda MX-5 NA

9,53 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13 Mazda MX-5, foto 14 Mazda MX-5, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda MX-5 Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Mazdu jsem koupil na podzim v bazaru-u nás není v těchto vozech výběr,ale zdá se že jsem měl celkem šťastnou ruku- v kastlíku zapomenutá servisní knížka od bývalého italského majitele naznačuje že se o vůz příkladně staral a je to na něm vidět-po téměř dvouset tisících kilometrech šlape motor jako hodinky,pouze po delším stání cvakají ty nešťastné hydroštely (poslední model MX-5 už má klasické ruční nastavování vůle) a řazení není asi tak hladké jak bylo u nového auta. Jedná se o poslední ročník prvního modelu (s mrkacíma světlama),který má bohužel uměle uškrcený výkon šestnáctistovky z 81 na 66 kW,aby měla větší odstup od motoru 1,8 95 kW..Ovšem dle různých zvěstí je toto uškrcení spíše papírového charakteru a na brzdě tyto motory dávaly víc-ale jsou to jenom domněnky..Ale i s tímto nejslabším motorem je jízda velmi živá,motor se dá točit do 7 tisíc otáček, výraznějí ožívá od 3 tisíc a začíná mít opravdu sexy zvuk-říká se že hlavní konstruktér této Mazdy několik dní poslouchal nahrávky výfuků různých slavných sporťáků a podle toho ladil zvuk u MX-pětky..Celkově je toto auto koncepcí sice velmi jednoduché,ae všechno je použito a naladěno tak že vznikla opravdová legenda, malý dostupný sporťáček který dobře vypadá a ještě líp se řídí, počet 800 tisíc kusů vyrobených za 17 let existence mluví za vše.. Tento kabriolet se liší od všech ostatních barbie-mobilů podvozkem-toto auto opravdu není žádné šidítko pro slečny,jak by se mohlo zdát-podvozek je opravdu mistrně vyladěn,rozložení hmotnosti téměř ideální- britská firma Lotus dokonce za tento model žalovala Mazdu,že jim okopírovala slavný Elan z 60. let..britské sporťáky jsou ostatně velikým vzorem tohoto auta,už jenom v tom že MX-5 je zadokolka a řídit toto auto je opravdu ještě větší zábava než by se mohlo zdát,všechny prvky jsou na svém místě,řadička přímo na převodovce s nádherným chodem,strmý převod volantu,auto se chová neutrálně až do té doby než mu pomůžete k řízenému smyku prudkým přidáním plynu a trhnutím volantem...A pokud právě vyleze sluníčko,sundáte střechu a zrovna se ocitnete na opuštěné klikaté okresce,k dokonalému zážitku nechybí nic..:-)

Silné stránky

-jednoznačně podvozek- geniální nastavení přímo z továrny,výborné jízdní vlastnosti bez nutnosti použití složitých a choulostivých řešení
-spolehlivost - toto auto je opravdu spolehlivé a to nejenom v porovnání se sporťáky ale i celkově,stačí mrknout do žebříčků TÜV
-tuhost karoserie - nekroutí se jako kabria která vznikla z hatchbacků
-zadní pohon - pro lidi kteří si umí užít jízdu:-)
-ovládání - řazení,řízení,pedály-všechno je tam kde má být a na všech těchto věcech je vidět že v Mazdě při vývoji přemýšleli i nad takovýma věcma jako je například optimální krok plynu a podobně...

Slabé stránky

výkon uškrcené verze- 90 koní není na toto auto málo,ale moje další MX-5 bude určitě 1,8-95kW:-)
- pro lidi nad 190 cm a nad 120 kilo je toto auto bohužel nepoužitelné,prostě se tam nevlezou..:-)
- případě větší bouračky se toto auto těžko natahuje na rovnací stolici

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po nedobrovolném přeskočení obrubníku asi ve čtyřicetikilometrové rychlosti se mi podařilo ohnout levé spodní rameno,které jsem bez problémů vyměnil za jedno odpoledne-dílů u nás mnoho není,stačí se ale mrknout na německý nebo britský E-bay a seženete cokoliv za rozumné ceny.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupeno u Sitty v Mošnově..No,byl jsem tam naposled...-)

 
reklama

Novinky v recenzi

11.2.2008 00:00

Tak jsem konečně odčinil svůj hřích a vyměnil spodní levé přední rameno,které dostalo ránu od obrubníku a zkroutilo se krásně do vrtule,čímž se levé přední kolo posunulo skoro o dva centimetry dozadu..Dokonce jsem zaznamenal i lehoučké zvlnění nápravnice v místě zadního úchytu ramena...:-( Rameno jsem si koupil použité na britském E-bay za 10 liber,trochu orezlé,ale hlavně rovné..Nápravnici jsem povolil a po podepření motoru sama skočila na původní umístění. Výměna ramena trvala cca dvě hodiny,boj s některými šrouby byl nekonečný,ale jinak šlo vše jak po másle,kolo je zdá se na svém původním místě,hrubé měření kola vůči výkrojům blatníku ukazuje rozdíl 1 mm na obou stranách,to se samozřejmě doladí na geometrii...

31.1.2008 00:00

31.1.2008 - nahrány fotky co jsem ještě našel v počítači- omluvte prosím kvalitu,velké focení mě teprve čeká,až bude hezky,auto bude naleštěné a bude vyměněná střecha:-)


Další vozy Mazda MX-5


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Toto auto patří k nejspolehlivějším vozům všech dob,to je prostě fakt:-)

praktičnost
3

No comment:-)

prostornost
7

auto je stavěno pro dva průměrné asiaty,velcí a tlustí lidi mají prostě smůlu...

jízdní vlastnosti
9

příkladné

jízdní komfort
8

na sporťáka velmi dobré...

provozní náklady
9

spotřební díly jak na běžné auto,pneumatiky stejné jak na Fabii,takže všechno za pár kaček...

náhradní díly
7

Hůř se shání,ale v německu a v britínii bez problémů

výkon motoru
7

chtělo by to pár koníků navíc...

spotřeba
7

na sporták celkem slušná

hlučnost motoru
8

zvuk motoru skvělý:-)

kvalita sedadel
8
brzdy
7

trošku občas chybí ABS:-)

zavazadlový prostor
5

tak celkem ujde..na sporťák...-)


Více o modeluMazda MX-5 NA (1989-1998)
Mazda a její atraktivní sportovci pro Tokio Mazda a její atraktivní sportovci pro Tokio

Automobilka Mazda si pro lednový autosalon v Tokiu…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 

reklama





Blesk.cz

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi rapidně ubylo turistů

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi…

Turecké hotely bojují s vážnými problémy, protože jejich obsazenost prudce klesla a je nejnižší v Evropě. Hotely…

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše Nobelovku. Ministr je na prášcích

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše…

Miloš Zeman ve středu přišel do Poslanecké sněmovny u příležitosti schvalování státního rozpočtu pro příští rok.…

 

iSport.cz

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem Beckerem

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem…

Srbský tenista Novak Djokovič po sezoně, v níž přišel o post světové jedničky, ukončil spolupráci s koučem…

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí, Barcelona i Kyjev nadělovaly

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí,…

Švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým prohrála v posledním utkání základní skupiny Ligy mistrů s…

 

Reflex.cz

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív fotografovali zesnulí

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív…

Morbidní, nebo kouzelné? Zvyk, který přivedla na svět Daguerrotypie, neboli předchůdce moderní fotografie,…

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Na Mikuláše Česká televize zveřejnila naprosto pekelná čísla o finanční uvážlivosti našeho národa. Je těžké si…

 
 
reklama