Recenze

martin9101 (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda MX-5

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta MX5 Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:241000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 129 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Mazdu MX-5 jsem si pořídil v roce 2015 jako svoje první normální auto.
Stála mě cca 35.000,- byla omlácená ze všech stran a měla najeto 187.000 km.

Po nákupu jsem ihned nainstaloval sedačku sparco sprint, udělal kompletně brzdy, oleje a začal s Mazdou řádit. Postupně jsem během léta shromažďoval díly aby během zimy mohla začít renovace.
Mazda se kompletně vyvařila (měnily se nosník pod kabinou, dělaly lemy a různé díry v podlaze. Potom následovala kompletní generálka podvozku - vše se preventivně vyměnilo, ramena a nápravnice se opískovaly a nalakovaly. Tlumiče se daly náhady originálu od KYB a seriové pružiny.
Při této opravě jsem zvolil nejtvrdší sadu polyurethanových silentbloků, což se ukázalo jako chyba - na kvalitní silnici super, auto se nenaklánělo a fungovalo dobře, ale na normální silnici to bylo peklo, vůbec to nežehlilo díry.
Udělal se celolak, rozvody sehnal jsem střechu ve slušném stavu, nainstaloval jsem výztuhy nosníků, rozpěru za sedačky a užil si následující léto. S Mazdou jsme se k jejím 20. narozeninám vydali do země, ve které byla jako nová prodána - do Itálie, pak následovalo pár dalších výletů, např. do Maďarska atd. Sice jsem si říkal, že v zimě s ní jezdit nebudu, ale doma se mi válely autokrosové pneumatiky na diskách se stejnou roztečí jako na mx5, takže jsem neodolal a pár výletů za sněhem proběhlo. Během zimy jsem také řešil ne uplně idealní funkčnost podvozku, koupil jsem tedy měkčí sadu silentbloků a rovnou i tlumiče bilstein a k tomu pružiny eibach, po onstalaci a pár kilometrech letely pružiny pryč, protože to bylo ještě horší, skákat na dorazech mi nepřijde jako dobře fungující podvozek, i když dost lidem asi ano.... Nasadil jsem tedy origo pružiny a dorazy navíc vymenil za pěnové z myslím audi A3, jen jsem postupně zkracoval a pak zase prodlužoval jejich délku. Vysledkem je velmi dobře fungujíí podvozek na bězných - nekvalitních silnicích, který se ale dost naklání - to se bude teď řešit instalací silnějších stabilizátoru.

V říjnu 2018 jsem se jel projet a najednou se předemnou na plné čáře začala otáčet Laguna, bohužel nebylo kam se jí vyhnout, takže jsem to pustil přímo do ní.
Mazda to odnesla rozbitým předkem - blatníky, světla kapota, ohlé nosníky, chladič a dokonce i prasklá přístrojová deska a ohlý volant jak jsem se o ně roz..... Pojiťovna řekla, že je to totálka a poslali mi cca 30.000,- Za to jsem si mohl koupil opěl leda tak vrak, následovalo dlouhé vyjednávání a nakonec poslali jeste cca 35.000,- Vyndal se motor, vyměnily nosníky s celým předkem, opět se daly nové blatníky, kapota, nárazník, světla, přístrojovka, chladič atd... Mazda se nechala srovnat, rovnou jsem nainstaloval i samosvor, novou spojku a přetěsnil se motor všude kde to šlo.
Také jsem natáhl novou střechu a nainstaloval rám za sedačky, který vede až dopředu k nohám - zase se nastupuju a vystupuje o něco hůř, ale tuhosti karoserie to dost prospělo. Také jsem tam rovnou dal pořásnou rozpěru mezi tlumiče z MX5 NB verze sportive.

Tento rok jsme najeli tedy jen cca 6000km protože se doskládala až koncem srpna.

Na zimu se prventivně udělá těsnění pod hlavou - v jednom z rohů lehce prosakuje olej. A pak se bude řešit co dál. Bylo v plánu přeplňování, ale z toho sešlo - koupil jsem si ještě Hondu CR-Z a ted taky na zimu Subaru Legacy... takže budu zase muset nějakou dobu šetřit.
Navíc bývalý majitel MX-5 přišel s návrhem nacpat mi Mazdy motor 1.8 VVT z MX-5 NB a rvnou ho i upravit tak, že bude mít cca 180koní, což by bylo k váze asi 940 kg docela v pořádku. Navíc cena nebude tak hrozná jako v případě přeplňování a spolehlivost bude také lepší.
Takže snad během příštího roku...

Silné stránky

Zábavnost, spolehlivost, nízké provozní náklady, dostupné a poměrně levní díly.

Slabé stránky

Nedostatek výkonu, koroze.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Většinu věcí si dělám sám.
Olej měním max. po 5.000km při delších cestách a kolem 3.000 když jezdím kratší vzdálenosti a výkon využívám na 100%.
Tankuji pouze vervu 100

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od člověka, se kterým jsem doteď v kontaktu a kupuji od něj díly ( www.jedetoshop.cz )

 


Přidat názorDiskuse: Mazda MX-5

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Za celou dobu se mi stalo jen jednou, že jsem nedojel. Časem zkorodovala trubička od termostatu a začala unikat chladící kapalina. Jinak byly veškeré výměny dílu preventivní.

praktičnost
6

Vetšinu věcí, které jsem chtěl odvéz jsem odvezl. Jízdní kolo, nebo lyže nejsou problém.

prostornost
6
jízdní vlastnosti
9

Díky nízké hmotnosti jsou jízdní vlastnosti výborné, záleží ale na volbě podvozku, případně jeho nastavení.

jízdní komfort
9

V aktualním setupu je komfort více než dobrý.

provozní náklady
9

Velmi nízké náklady jsou dány nízkou hmotností - díly na autě tolik netrpí a když už se něco mění, tak to nestojí moc.

náhradní díly
8

Spotřební díly jsou poměrně levné a dají se bez problému sehnat.

výkon motoru
6

Výkonu je málo a o to víc se člověk musí snažit aby rychlost udržel.

spotřeba
8

Při běžné jízdě (maximální využití výkonu a točení k omezovači) cca 10l/100km Když jedeme někam dále jako např. do Itálie a jede se cca 130kmh tak 6,3.

hlučnost motoru
6

Nyní bez katalyzátoru, s nerez. svody a výfukem je Mazda docela hlučná. Na projíždky super, ale na delší jízdy už nic moc.

kvalita sedadel
8

Standartní sedadla šla hned pryč. Nemají skoro žádné boční vedení.

brzdy
8

Před nákupem pořádných destiček katastrofa, nyní s Hawk HP performance už je to o hodně lepší.

zavazadlový prostor
4

Více o modeluMazda MX-5 NA (1989-1998)
Mazda modernizuje MX-5. Dostala silnější 2.0 Skyactiv-G a podélně nastavitelný volant Mazda modernizuje MX-5. Dostala silnější 2.0 Skyactiv-G a podélně nastavitelný volant

Výkon atmosférického dvoulitru v MX-5 narostl ve vysokých…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 





Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…