Recenze

8 Majitel

Lancia Kappa SW 2.0T 16V

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Kappa, foto 1 Lancia Kappa, foto 2 Lancia Kappa, foto 3 Lancia Kappa, foto 4 Lancia Kappa, foto 5 Lancia Kappa, foto 6 Lancia Kappa, foto 7 Lancia Kappa, foto 8
Lancia Kappa, foto 9 Lancia Kappa, foto 10 Lancia Kappa, foto 11 Lancia Kappa, foto 12 Lancia Kappa, foto 13 Lancia Kappa, foto 14 Lancia Kappa, foto 15 Lancia Kappa, foto 16 Lancia Kappa, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Lancia Rok výroby 1997 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 298 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,3 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "asimov".

Toto vozidlo bylo pořízeno hlavně kvůli tomu, že se mi narodil synek. On sám byl v Alfettě GTV velmi spokojený, ovšem žena s tím měla docela zásadní problém. Požadovala kombi, které pojme hlavně kočárek aniž by se musel rozebírat na základní součástky. Víc mi do toho naštěstí nemluvila. Nejdříve jsem pokukoval po Fiatu Marea, Fordu Focus apod vozidlech. Jenže motory jako 1.6i nejsou moje krevní skupina a nafta už vůbec ne. Spotřeba mě nezajímá, protože najedu max 10.000 km za rok. Navíc mám rád, když to tlačí do sedačky... Jako správný fanda italských přibližovadel jsem se propracoval ke Kappě SW. Několik jsem jich zkusil koupit, ale nevěřili byste jak zdevastované kusy někdo dokáže prodávat a ještě se tvářit, že to je super stav.... zdravím hlavně pražáky ;) Nakonec jsem koupil svoji Kappu asi kilometr od baráku od bazarníka, který mi kdysi před mnoha lety prodal Alfu 75 2,5 V6. Dovoz z Itálie a málo vybydlená. Na tachometru 130.000 km, ovšem tomu se může člověk tak leda zasmát... Auto mělo vadný BOV ventil a současně regulátor tlaku. Po výměně těchto komponent už jezdí jako čert. Chvíli mi trvalo tyto závady odhalit. Holt jsem odkojený atmosferickým karburátorovým světem a tohle bylo na mě trošku víc sci-fi....

Silné stránky

Motor. Srdce z Delty Integrale svým projevem do tohoto typu auta ani možná nepatří. Ovšem vždy v něm zapomenete, že řídíte velkej kombajn, když to v 2700rpm zabere ;) Tento kus má zatím všechny předpoklady ještě něco vydržet. Olej i po několika tisícovkách km má stále medovou barvu. Ztmavne opravdu až po cca 10.000 km, kdy ho už stejně měním. Neklepe. Přede. Perfektní řízný zvuk z výfuku a když do toho odfukuje BOV.... turbo má prostě svoje kouzlo.
ViscoDrive - Viskózní samosvorný diferenciál. Na zadokolce mě samosvor sváděl spíš k blbnutí. Tady to zlepšuje hlavně chování auta na mokru a sněhu a lépe se auto rozjíždí při prudké akceleraci z místa. Jednoduše se neprotáčí pateticky jedno kolo v oblaku kouře :)
Pohodlí a prostornost. Tolik místa jako je v Kappě je v málokterém autě i dnešní střední třídy. Mám 189 cm a 105 kg a kolem mě je spousta rezerv každým směrem. Na zadních sedadlech to stejné. Jízda je velmi pohodlná. Hlavně na dálnici je toto vozidlo jako ryba ve vodě.
Výbava vozu. Nenajdete samozřejmě navigaci, která v té době nebyla ještě aktuální. Ovšem jinak nevím co by mi tam chybělo. Elektronicky zatmavované vnitřní zpětné zrcátko, sedadla v elektrice s vyhříváním. Elektricky ovládaná i sklápěná venkovní zpětná zrcátka, okna samozřejmostí, velmi výkonná klimatizace, centrál na dálku, zatmavená skla přímo z výroby atd.. výbava ve své době určitě špičková a víc si ani dnes nedovedu představit, co bych více potřeboval.

Slabé stránky

Brzdy. Model 16V je měl slabě dimenzované. Pořádná Bremba dostal až 20ti ventil...
Kufr. Tenhle kombík ho má spíš na parádu, viz fotky. Obestavění prostoru kufru je docela nešťastně řešené. To dvojité dno nebyl dobrý nápad. Ovšem po sklopení sedaček tam je nádherné a absolutně rovné letiště na spaní.
Zadní tlumiče Nivamat. Drahé jsou jako čert. Po rozjezdu auta má zadní část auta automaticky udržovat světlou výšku. U mě už to trvá tak 3 kilometry minimálně, takže jejich čas se blíží a asi tam půjdou ze sedanu. Ten metrák váhy navíc by jim zase tak zásadně vadit neměl. Problém je, že sedan zase má jiná přední světla, která se sama regulují, aby neoslňovala. U kombíku se o to právě starají zadní tlumiče a světla nemají žádnou regulaci. Dávat za 1 tlumič 15 tyček je poměrně dost....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna BOV a regulátoru tlaku za manuální hned po zakoupení auta.
Na autě byla provedena po zakoupení samozřejmě i výměna rozvodů a náplní s filtry. Brzdové destičky nové. Kotouče byly ve výborné kondici ještě.
Umřelo ložisko kompresoru klimatizace. Dost kravál. Repase. Kompresor je MADE IN JAPAN ;)
Prasklá pružina v zapalovačce, takže se po nastartování musí klíč vracet ručně. To jsou ti co mají pětikilové svazky klíčů a nechají to tahat zapalovačku...
Zastavil se zadní stěrač. Zarezl. Silikonový olej a už zase chodí bez problému.
Do motoru mi byly doporučeny svíčky BRISK Platinum řady. Opravdu s nimi motor výborně funguje. Ovšem pouze do prvního mrazu. Pak nenastartujete ;) Takže dávat výrobcem doporučené BOSCH a je klid.
Najeto zatím za rok a půl 22.000 km a jsem celkově s autem spokojený. Nic zásadního zatím prostě neodešlo a vše funguje bezvadně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bazarník... co dodat. Ale bourané to nebylo, tak alespoň tak.

Plnící tlak

Mírně zvýšen plnící tlak o desetinku. Nic extra pro pacienty posedlé výkonem, ale mně těch 205 koní prostě stačí k životu ;) Chtělo by to širší výfukové potrubí. Chybí tomu špička a problém vidím zde.

 


Další vozy Lancia Kappa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9

Boční vedení nehledejte, ale sedí se v tom jako v obýváku v křesle.

brzdy
7
zavazadlový prostor
7

Krásný, ale nepraktický.


Více o modeluLancia Kappa
Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů

Vskutku nevšední automobil ze slunné Itálie nabízí velkou…

Lancia Lybra Lancia Lybra

Lybra, tak zní jméno nového vozu střední třídy…

 





Blesk.cz

Dara Rolins po rozchodu razantně změnila image: Ošmikala dlouhé vlny!

Dara Rolins po rozchodu razantně změnila image:…

Radikální řez ve svém životě udělala Dara Rolins (45). Z hodiny na hodinu serozhodla, vzala do ruky nůžky a…

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na pankáče“: Dodávku sama přestavěla na obytný vůz

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na…

Lásku k cestování a kutilství spojila Klára Hantychová z jižní Moravy při přestavbě dodávky na obytný vůz. Za…

 

iSport.cz

Vondrka srazil hattrickem Spartu. Srdcem jsem pořád slávista, smál se

Vondrka srazil hattrickem Spartu. Srdcem jsem pořád…

Jedna, dva, tři. V bláznivém zápase, ve kterém se skóre lilo z jedné strany na druhou, Spartu hattrickem zničil…

Krupp odmítl návrat k německé reprezentaci: Mám kontrakt ve Spartě

Krupp odmítl návrat k německé reprezentaci: Mám…

Místo na pozici kouče německé hokejové reprezentace, které uvolnil do Los Angeles do NHL mířící Marco Strum, má…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš pořádá hon na svou vlastní rodinu. Je to odporný hyenismus

Andrej Babiš pořádá hon na svou vlastní rodinu. Je…

Téměř určitě jste během úterý zaznamenali počin reportérů Seznam zpráv ze Švýcarska, kde se setkali s Andrejem…

Oslabený Babiš komunistům vyhovuje, jejich vyděračský potenciál poroste

Oslabený Babiš komunistům vyhovuje, jejich…

Vyděračský potenciál komunistů rázem povyskočil o patro výš. Nepřipojili se k šestici opozičních stran, které…