Recenze

sybokcz (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Lancia Kappa k 2.0 SW

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Kappa, foto 1 Lancia Kappa, foto 2 Lancia Kappa, foto 3 Lancia Kappa, foto 4 Lancia Kappa, foto 5 Lancia Kappa, foto 6 Lancia Kappa, foto 7 Lancia Kappa, foto 8
Lancia Kappa, foto 9 Lancia Kappa, foto 10 Lancia Kappa, foto 12 Lancia Kappa, foto 13 Lancia Kappa, foto 14 Lancia Kappa, foto 15 Lancia Kappa, foto 16 Lancia Kappa, foto 17 Lancia Kappa, foto 18 Lancia Kappa, foto 19 Lancia Kappa, foto 20 Lancia Kappa, foto 21 Lancia Kappa, foto 22 Lancia Kappa, foto 23 Lancia Kappa, foto 24 Lancia Kappa, foto 25 Lancia Kappa, foto 26 Lancia Kappa, foto 27 Lancia Kappa, foto 28 Lancia Kappa, foto 29 Lancia Kappa, foto 30 Lancia Kappa, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Dračica Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:122128 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Úvodem
Ač jsem svoje auto zas až tak akutně nepotřeboval (a na hrátky mám Dědka - LR Serie IIa, recenze možná bude časem), v případě potřeby jsem si vždy mohl půjčit auto od rodičů a po městě se člověk MHD dostane všude, rozhodl jsem pořídit něco na takovéto běžné ježdění. Jelikož jsem zvyklý na velká auta, posledním menším byl v rodině escort 3D a momentálně to jsou omega B a mondeo kombi, řekl jsem si, že se podívám po něčem větším.
Sehnat auto pro svojí potřebu ovšem nebyla úplně sranda. Sám mám auta jako hobby, rád si o nich čtu, rád se dívám co kolem mě jezdí a ještě raděli v nich jezdím, takže výběr byl velmi složitý. Vždy se naskytl nějaký model, který jsem zrovna v daný moment preferoval. Mezi nimi byla i Lancia s různými svými modely, včetně kappy. Kamarádka mě upozornila na jednu aukci, kde se mohla kappa vydražit sedan ve dvoulitru. Tak jsem to zkusil a během čekání jsem si pozjišťovával co je to vůbec za stroj. Všeobecné povědomí jsme samozřejmě měl, ale tentokrát jsem šel více do hloubky. Aukci jsem nevyhrál, ale kappa se mi dostala pod kůži. Během pročítání webu jsem dospěl ale k rozhodnutí, že se spíš podívám po kombíku, jež je pro mě jednak hezčí a druhak praktičtější.
Takže začalo další kolo hledání tentokrát více zaměřené na kappu a hlavně na variantu SW. Našel jsem pár inzerátů většinou ve dvoulitru, jedna 2.4 JTD a vymyslel itinerář víkendu, tedy pořadí v jakém budu bazary (popř. inzerenty objíždět). První zastávka byla v Polné u Jihlavy, kde stála Dračica. Chlápek hned tušil kdo přijel :). Takže jsem kolem ní dvě hodiny lezl, prohlížel, sedal, zkoušel a projížděl. Chlapci (tedy chlapci, pán se zeťem) si přivezli z Německa GTV a kappu k němu dostali jako bonus, se mi pořád dušovali jak je v pořádku a že je mě ještě přežije. Já jsem v tomhle dost skeptický, chodím se svými známými vybírat auto jako "technický" poradce, takžte vím co se nabízí a říká. Nadruhou stranu ojeté auto je ojeté auto, takže nějaké ty drobnosti se vždy najdou. Po projíždce (bez značek, čerstvě dovezeno) už jsem měl celkem jasno, že další auta z itineráře už ani vidět nemusím. Takže po nezbytném smlouvání, resp. po té co jsem řekl, že když mi přihodí střešní nosiče a auto mi vezmou na technickou a přivezou do Prahy, tak nebudu smlouvat už byla prakticky moje :).

Lancia k 2.0 SW z r.v. 1997
k je standardní vyšší střední své doby se vším co to tehdy znamenalo. Tedy dva airbagy, abs, klimatizace. To vše mi stačí i dnes. Interiér je mikroplyšový, u mě vyvedý v modré barvě. Tento konkrétní model jsem si vybral (nejen) právě pro modrý vnitřek z kombinací, které jsem viděl se mi líbí nejvíc.
Délka i rozvor kombíku je shodná se sedanem, kombi navrhl a vyráběl Pininfarina, prostornost je ovšem velmi slušná, dnes ovšem srovnatelná se střední třídou.

Motorizace:
Hovězím létům jsem již odrostl, takže jsem se rozhodl, že dvoulitr v pětihrnku bude stačit. Co si budem povídat, stačí, ale... 155 koní auto rozhýbává slušně, ale přeci jenom jsem přesedl z V6 170 koní o stejné hmotnosti, takže se mi zprvu zdála trochu línější, nicméně jak říkám stačí, ale... :). Systém V.I.S. proměnné sání přidává trochu newtonmetrů v nižších otáčkách, ale přeci jenom to nejlepší ze sebe vydává až od 4000, kdy motor vyluzuje krásný i když trochu lichý zvuk. Lichý myšleno v počtu válců, každý nestandardní počet válců má trochu specifičtější zvuk. Výkonu a pružnosti motoru trochu pomáhá sportovní filtr, který jsem podědil z autem, takže nevím jak by se chovala bez něj.

Podvozkově:
S italskými vozy nemám moc zkušeností, v podstatě pouze s Lybrou své bývalé přítelkyně, ale řekl bych, že je to typický ital zaměřený spíš na pohodlí. Což ovšem není kritika, jenom konstatovaní obecného zaměření Lancie a jejích vyšších modelů obvzlášť. Takže žádné extra dynamicky projížděné zatáčky podvozek svojí měkostí nedovoluje, zato v žehlení nerovností je fantastický. Trochu se u toho houpe, ale nic dramatického. Řízení je přeposilované bez zpětné vazby, není cítit nic co se děje pod koly, ale je třeba říci, že to není nic na co by se nedalo zvyknout. Aspoň oceňuji řízení mondea, které čas od času též projíždím.

Interiér:
Jak bylo řečeno má kappa má vnitřek vybavený modrým mikroplyšem, s tmavší horní a světlejší částí palubní desky (existují další asi 4 kombinace), která po těch 120tis jemně vrzne na nerovnostech, ale čekal jsem to horší, obvzlášť když má 12 let. Volant je seřiditelný výškove i hloubkově, není kožený ani nijak odlišený (nevadí, jen ten šedivý plast není nic moc) a, což mi vadí trochu víc, je trochu hubený (omega má co do tloušťky výborný volant). Klimatizace jednozónová funguje dobře, rádio neoriginální - půjde na výměnu. Dále je ve výbavě palubní počítač s pár diagnostickými funkcemi, dnes by neobstál, tehdy normální a mě opět stačí :). Sedačky výškově nastavitelné (i spolujezdec), manuálně polohovatelné. Jsou na mě až moc pohodlné, mám radši tvrdší, ale záda mě nebolí a to je hlavní. Oceňuji až překvapivě výrazné boční vedení. Vzadu jsem neseděl (ani to neplánuji), ale podle všeho i tam to ujde (dle reakcí lidí co jsem vezl).

Zatím máme za sebou pár tisíc kilometrů, čas se budu snažit recenzi doplňovat a upravovat.

Silné stránky

Velké auto za nízkou cenu - sehnal jsem jí za opravdu slušné peníze
Design - kombíky se mi vždy líbily, Lancia je i umí (nebo je alespoň umí zadat)
Prostorný interiér - vejdu se já (což je důležité) i spousty dalších lidí a věcí.
Dílenské zpracování - po těch kilometrech až překvapivě slušný stav
Zátah a zvuk ve vyšších otáčkách
Spotřeba - dvakrát jsem jel do Vyššího Brodu a zpět do Prahy při průměrné kolem 8 litrů - čekal jsem to trochu horší :).
Nic tuctového - kappu a vlastně i Lancii člověk jen tak nepotká.
Zadní tlumiče Nivomat - super záležitost, když funguje

Slabé stránky

Trochu měkčí a odtažité řízení a podvozek - jenom otázka zvyku a preferencí
Zadní tlumiče Nivomat - hrozná záležitost, když nefunguje, cena za nové je dost děsná, druhovýroba není a na bastlení nejsem. Určitě napíši až zjistím jestli je mám v pořádku nebo ne :).
Drobnosti v interiéru způsobené věkem a kilometry, zatím nechám, budu se jim věnovat až to bude akutní
"Duchové v elektronice" - denní počítač km a hodiny mají zajímavý bug/featuru, resetují se po vypnutí zapalování (hodiny tedy až po delším stání. Rádio se vypíná v náhodných intervalech (většinou naštěstí delší než hodinu :) ).
Další buď přibydou nebo ubydou :).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem ve fázi hledání dobrého mechanika co se vyzná v lanciích, klidně mě inspirujte.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý dovozce se slušným jednáním. Olej vyměnil, dutiny vystříkal a výfuk natřel (trochu jsem měl/mám pochybnosti, ale zatím dobré). S autem jsem se mohl projet, prolézt, vše co jsem uznal za vhodné. Ale čas ukáže nakolik mě natáhli nebo ne :).

 

Novinky v recenzi

11.9.2012 13:41

Prodány obě

Na jaře jsem se rozhodl obě kappy prodat, nijak na to netlačil a nyní se našli zájemci, kterým jsem 16VT i 2.0 20V prodal. Auta sloužila dobře (na ten věk), ale přeci jen už měla svá léta a chtěl jsem jít do něčeho o trochu novějšího (byť pořád je to kolem 10 let stáří).
Obě sloužily svému účelu dobře, pár much by se našlo, ale s tím jsem počítal. Ať ještě chvíli jezdí :).

21.1.2011 11:48

Nivomaty

Nové nivomaty na 16VT nainstalovány. Auto šlo nahoru asi o 5cm, s původními šlo hýbat rukou. Nicméně auto se chová nyní parádně, asi jako s novými tlumiči :). Peníze za ně jsou hrozné, ale pokud nechci bastlit, tak nutné. Snad chvíli vydrží :).

2.1.2011 22:38

16VT

Před třemi měsíci jsem koupil další kappu. Je od uživatele asimov, zde na moje.auto.cz, takže o autě si lze přečíst u něj. 16VT mile překvapila, opravdu je dole mrtvá, turbo se nadechuje hodně pozdě. Nicméně u mě dobré.

Nechal jsem vyměnit výfuk, vyměnit olej a za hříšné peníze pořídil zadní nivomaty (ještě na autě nejsou). Menší repase vnitřku proběhne na jaře (řidičova sedačka, odstranění vrzání přístrojovky). Doufám, že obě budou sloužit ještě nějakou dobu :).

31.8.2009 15:28

Fotky

Přidány fotky interiéru.

19.8.2009 14:34

Přihlášení

Vzpoměl jsem si, že jsem zapoměl popsat eskapádu s přihlášením. Takže dovozci naštěstí mi nechali zařídit technickou a evidenční kontrolu včetně příslušných dokumentů. S příslušným jsem šel na Bohdalec (pražáci vědí), tam se na mě mile usmáli, ale auta na která se vztahuje EuroII a nižší se dělá pouze na Jungmance (což ovšem nikde na webu není uvedeno). Můžou mi ovšem udělat čistopis technického průkazu, řekl jsem OK, tak aspoň to. To byla první návštěva. Za 5 dní jsem šel podepsat jakési prohlášení, druhá navštěva. Při třetí již pro čistopis. Další den se všemi dokumenty do Jungmanky pro značky a malý techničák. Takže celkem 4 návštěvy z nich každá vyžaduje nějaký poplatek a vystátí fronty s papírkem s pořadím, dovedete si představit jak se ve mě vařilo :). O peníze nejde, štve mě ta neskutečná byrokracie. Od doby přivezení auta před barák k prvnímu vyjetí celkem 8 dní.


Další vozy Lancia Kappa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím vše drží snad to vydrží.

praktičnost
8

Trochu chybí aspoň nějaké držáky na nápoje, odkládacích ploch je dostatek.

prostornost
9

Velké kombi, více netřeba.

jízdní vlastnosti
7

Měkčí, pohodlné, žádný závodník

jízdní komfort
9

Viz výše.

provozní náklady
9

Zatím pouze koupě, přihlášení a benzín. Další položky budou ovšem následovat.

náhradní díly
8

Co jsem si pozjišťoval, tak až na ty nešťastné Nivomaty to ujde.

výkon motoru
7

Základní motor propůjčuje základní dynamiku, na běžné ježdně to však stačí. Pokud ošem narazím na slušné Turbo, tak o něm budu vážně uvažovat :).

spotřeba
7

Na dvoulitr ucházející. Kolem 8 - 9 litry.

hlučnost motoru
8

Do 3000/min ticho, pak postupný nárůst pětiválcového (tedy příjemného) zvuku.

kvalita sedadel
8

Odpovídá stáří auta, spíš lepší, alcantara je pohodlná, trochu se mi ovšem potí záda.

brzdy
8

Měkčí chod v první půli stisku, ale účinost slušná.

zavazadlový prostor
9

Ideální, rozdělený na dvě poloviny, v případě nutnosti se dá prostřední plato shrnout.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…