Recenze

10 Majitel

Honda CR-X Honda CR-X 1.6 16V

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda CR-X, foto 1 Honda CR-X, foto 2 Honda CR-X, foto 3 Honda CR-X, foto 4 Honda CR-X, foto 5 Honda CR-X, foto 6 Honda CR-X, foto 7 Honda CR-X, foto 9
Honda CR-X, foto 10 Honda CR-X, foto 11 Honda CR-X, foto 12 Honda CR-X, foto 13 Honda CR-X, foto 14 Honda CR-X, foto 15 Honda CR-X, foto 16 Honda CR-X, foto 17 Honda CR-X, foto 18 Honda CR-X, foto 19 Honda CR-X, foto 20 Honda CR-X, foto 21 Honda CR-X, foto 21 Honda CR-X, foto 21 Honda CR-X, foto 22 Honda CR-X, foto 23 Honda CR-X, foto 24 Honda CR-X, foto 25 Honda CR-X, foto 26 Honda CR-X, foto 27 Honda CR-X, foto 28 Honda CR-X, foto 29 Honda CR-X, foto 30 Honda CR-X, foto 31 Honda CR-X, foto 32 Honda CR-X, foto 33 Honda CR-X, foto 34
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Honda CR-X Rok výroby 1991 Koupeno nové najeto [km]:56789 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 116 kroutící moment [Nm]: 158 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maxsas".

Zdravím všechny "Honďáky" !!! S CRXem jezdím již druhým rokem, jak se to tedy veme... rok jsem měl nucený oddych jelikož jsem ji poslal mimo silnici. ale již mé první auto bylo vw polo GT určené na rallycross, na kterém jsem se jako malý naučil jezdit. Následoval Peugot 205 GTi, který bohužel taky skončil na rallycrosse. K dnešnímu dni jsem hrdý majitel Hondy CRX 1.6 16v, 110 koní ve vykuchané výbavě. Jen volant a já....¨

Předem bych chtěl uvést, že jsem fandou značky Honda a mám s ní poměrně bohaté zkušenosti, dokonce i sekačku na trávník mám značka Honda ale tož až příště. Vozidlo jsem zakoupil ojeté v Práglu za velmi výhodnou cenu (od majitele, který se věnuje stejnému hobby). Ta byla vykoupena horším technickým stavem. Jedná se o model CRX VTEC s nejvýkonějším motorem, který se pro Evropský trh s levostraným řízením dodával. V základu má 150 koní a na svou dobu přelomový systém VTEC. (mému motoru jsem dopřál patřičné úpravy a kW jsou vetší než základ 110). S Hondou příliš nejezdím a to hned z několika důvodů. Vozidlo mi slouží k zábavě, repektive 5x ročně se ukazuji na amater rally a porovnávám svoje dovednosti za erzetách. Dost co mi kazí chuť ze žovota jsou ceny a především dostupnost náhradních dílů jsou drahé. Proto si nemyslím, že má Honda, která prodělala množství sportovních úprav je vozidlem pro všední ježdění. Důvodem koupi byl fakt, že se jedná o jeden z nejlepších zážehových motorů o objemu 1,6 své doby a sehnat tento model za rozumné peníze a v pěkném stavu je téměř nemožné. Motor je kapitola sama pro sebe. Každý vyznavač sportovní jízdy z něj bude jistě nadšený. 150 koní, 8500ot./ min. maximální rychlost 226km/h a muší váha necelé tuny z něj dělají neskutečně dravé vozidlo. Nyní po úpravách má Honda disponuje výkonem 176 koní, 9300ot. min. a maximální rychlost se blíží k 260km/h. Myslím, že na objem 1,6 a rok výroby 1991 jsou vcelku obdivuhodné hodnoty. Podotýkám, že vozidlo není vybaveno ani turbem ani kompresorem. Celkově je jízda s vozidlem velmi požitkářská a už spousta lidí řekla, že i příjemně návyková, a to také díky systému VTEC, který vás po překročení 6000ot./min. katapultuje vpřed. viz video co přikládám

Nyní bych rád přešel k negativům vozu. Auto je určeno především dvěma cestujícím. Více sedaček ani nemám Další a asi nejhorší neduh jsou náhradí díly vozu, jako přední světlomety s pozičkami, přední nárazník, kapota, poloosy, převodovka, budíky, startér, které prakticky nové neseženete nikde! Příď CRX 2 VTEC se od klasických CRX 2 liší právě ve vyjmenovaných dílech. Jakákoli i drobná nehoda a následná oprava je téměř nadlidský úkol. Vážně já ji po nehodě dával do kupy necelý rok, je pravda, že hlavní úlohou jsou moje finance. Závad na vozidle není mnoho, pokud se o vůz dobře staráte, nicméně ať chcete nebo ne, časem se připravte na výměnu poloos (v katalogu firem nesehnatelná položka), homokinetických kloubů, synchronu především třetího rychlostního stupně (v tomto případě doporučuji výměnu celé převodovky za jinou, která je v pořádku - oprava je často dražší). Mám zkušenost, že tyto díly odcházejí přibližně kolem 200 000km. Samožřejmě hodnoty se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy a prostředí ve kterém jezdíte. Honda je také citlivá na brzdy. Často přestává brzdit zadní náprava, kde je vozidlo vybaveno kotoučovými brzdami, stejně tak jako na přední nápravě. Oprava často není drahá, většinou stačí rozpohybovat pístky v brzdových třmenech. Díky tomu můžete 'pokroutit' brzdové kotouče vpředu. Motor sám o sobě údajně vydrží velmi mnoho a to bez ztáty na výkonu. Obecně se dá říci, že vydrží daleko více než klasický motor bez systému VTEC. Není problém odjet i 400 000km bez poruchy. Stačí se dobře starat a zde bych upozornil na zcela běžnou vlastnost tohoto motoru a to vyšší spotřebu oleje, který je nutno pravidelně kontrolovat především po nespoutaných jízdách na plný plyn při vysokých otáčkách. Doporučuji opět nepodceňovat výrobcem udávaný interval výměny rozvodového řemene. Při jeho přetržení dochází totiž okamžitě k totální škodě motoru. Svíčky bych doporučil taktéž předepsané od výrobce. Nemá cenu nahrazovat je platinovými a podobně - mnohdy se projeví spíše negativně. Problémy nastávají i s chlazením motoru a následným přehříváním. Zde je třeba pravidelně kontrolovat stav vody v chladícím oběhu.
Karoserie vozidla je vcelku malá, v interiéru je málo místa nad hlavou pro cestující vyšší postavy. Pro nohy problém s místem není. Očekávejte ale tradičně nízko posazená sedadla s výborným bočním vedením. U modelu VTEC je často vůz dobře vybaven. Výbava jako el. zrcátka, okna, šíbr a kožené čalounění jsou samozřejmostí. Klimatizace nebo posilovač řízení zde najdete ale velmi zřídka - nevyskytují se téměř vůbec. Všecno to vmém voze nenajdete :-D
Ovládání vozu je velmi příjemné. Pokud vše funguje jak má, oceníte rychle fungující topení, výbornou odezvu volantu, skvělé brzdy a především podvozek. Celkový dojem z jízdy pak umocňuje krásná zvuková kulisa motoru se sportovním zvukem, přesné a krátké řazení i výborný posez.
Bohužel se tato Honda často stává terčem nevhodných úprav - jakýmsi zvláštním druhem tuningu, kdy se někteří majitelé vůz snaží neoborně vylepšit řadou spojlerů, nevhodných rádoby sportovních podvozků, výfuků, obrovských kol a podobně. Potom radost z jízdy s malou Hondou rychle upadá. Sám jsem zastáncem kvalitních úprav - pouze techniky. Kvalitní sportovní podvozek, chip, sání, nebo výfukový systém se svodami dokáží autu udělit procítěnější požitek z jízdy, kdy proženete s touto pro některé 'starou hranatou škatulí' nejeden nový manažerský sedan i s dvojnásobně vyšším obsahem. Honda pro mě osobně znamená radost z jízdy, i když dnes Hondu používám jen na amater rally a srazy kamarádů. Vše pro potěchu a ne proto, abych ujížděl všemu co má na silnici kola.
Kdo pozná Hondu, věřím, že si ji pro její sportovní ambice velmi rychle zamiluje, a to i přes drahý a náročný servis. Všem fandům sportovního svezení a značky Honda, mohu jen a jen doporučit. Při dobré péči s ní najezdíte stovky tisíc kilometrů to Vám zaručuji...

P.S. moje příští recenze bude na Mišáka EVo IX aspoň doufám :-D

P.S.S. - více o mně na http://www.rallyteampongratz.estranky.cz/

odkaz na moje video : http://www.stream.cz/video/14/461023-honda-se-predstavuje/?word_id=1389307

.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Honda CR-X Honda CR-X 1.6 16V

Další vozy Honda CR-X



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Nový železniční koridor v Praze je ve třetině. Část kolejiště se zprovozní v listopadu

Nový železniční koridor v Praze je ve třetině. Část…

Stavba železničního koridoru v Praze mezi Hostivaří a Vršovicemi se blíží ke své třetině, v listopadu bude…

Tragická smrt etnoložky Emílie (†36): Z milované Tanzanie už se nevrátí

Tragická smrt etnoložky Emílie (†36): Z milované…

Chtěla pomáhat těm, kteří to potřebují nejvíce. Před lety odcestovala s kamarádkou do vesnice Shelui v centrální…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: pokropený reportér na Letné a minecraft v Teplicích

LIGA NARUBY: pokropený reportér na Letné a minecraft…

V žádné sestavě kola ho nenajdete, přesto byl Vladimir Grebennikov jednou z nejvýraznějších postav ligového…

Plekanec a Šafářová: Společný rozhovor v pátečním Sport Magazínu

Plekanec a Šafářová: Společný rozhovor v pátečním…

Oba mistři svého oboru. Hokejový útočník, ikona zámořských Canadiens, aktuálně opora brněnské Komety. A teď už…

 

Reflex.cz

Noví extrémisté: Palič izraelské vlajky a hanobitel amerických válečných hrobů bojuje za práva zvířat!

Noví extrémisté: Palič izraelské vlajky a hanobitel…

Zapálení ochranáři demonstrovali loni proti týrání tygrů před cirkusem, který tygry nikdy nechoval. Letos už…

Současnou ústavní krizi zapříčinila i přímá volba prezidenta. Je načase uvažovat o návratu k volbě nepřímé

Současnou ústavní krizi zapříčinila i přímá volba…

Michal Šmarda se nakonec rozhodl netrvat na svém vstupu do Babišovy vlády. Oddálil se tak stav, který patrně…