Recenze

jersey.se (muž 47 let) Poslat zprávu
 
2 Majitel

Škoda Roomster Praktik

7.33 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Roomster, foto 1 Škoda Roomster, foto 2 Škoda Roomster, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Romser Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:74000 palivo: nafta počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 155 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Inu ano, občas se nám všem přihodí že musíme jezdit autem ze kterého když vystupujeme, přejeme si aby nás pokud možno nikdo neviděl. V mém případě je to jako služební vůz přidělený Roomster Praktik 1.4 TDI 51kW. Upřímně řečeno, můžu si za to sám neboť jsem naprosto nepochopitelným způsobem v asi třicetikilometrové rychlosti udělal totálku ze svého předchozího služebáku - Peugeota 307 2.0 HDI 66kW. I když v tomto případě je otázka zda jsem polepšil nebo ne. Jak v čem. V designu a výhledu určitě ne, jistá pozitiva přináší převodovka, motor, jízdní vlastnosti a úložný prostor (v dodávkoidním Roomstru jsem si převez do garáže řadu věcí pro své milované veterány :) )

A jaký Roomster vlastně je? Začněme několika světlými body, pak už budu jenom a jenom kritizovat, protože tento výtvor je nepochopitelným a neodpustitelným vředem a výsměchem českému automobilovému průmyslu - podobně jako tomu bylo u škodovek s motorem vzadu i když i s těmi se mi jezdilo líp. Podmíněnou pochvalu zaslouží pohonný agregát, to však pouze za relativně přesné (ale nikoliv příliš plynulé nebo příjemné) řazení a dobrou spotřebu která ani při ždímání kterému se mu odemě dostává nepřesahuje obvykle 6 litrů na sto (Peugeot byl rád pokud se dostal na stejnou spotřebu jako má s pochopitelně zcela jinými zážitky za volantem můj miláček Saab 9000 Aero, tedy 8,5 litrů). Také si motor nechá bez protestů líbit otáčky mezi 1500 až 4000. V 1500 je sice letargický, ale jede a je zticha zatímco ve 4000 je letargický, ale ještě jede i když už asi neuslyšíte rádio ani s volume zcela doprava. Nad 4000 umírá. Zvuk motoru je normálnímu lidskému uchu nepříjemný a podezřelý, vibrace při všech otáčkách jsou tak silné že bych si snad měl nechat zmrazit spermie - možná i způsobují sterilitu. Příšerná je reakce na plyn, ale to není žádná novinka ani výjimka, to je asi duch doby. Tedy pokud vezmu starý dobrý motor Audi D24 z eltéčka, můžu s ním dle libosti dávat při podřazování meziplyn a vždycky se roztočí při stejném sešlápnutí plynu na ty samé otáčky. Každý podobný pokus u motoru 1.4 TDI vede k řazení přes zuby. I když asi je to pořád lepší než to bylo u toho Peugeota. Nemám takové chování motorů rád a (byvše pronásledován vlastní původní profesí) chtěl bych tímto vzkázat všem konstruktérům za to zodpovědným toto: "Děte do prdele pánové, když to neumíte, nedělejte to!" Vím že je to hlavně způsobeno elektronickou reakcí na potenciometr plynu, tedy že v tom mají prsty i programátoři, ale původcem je konstrukční řešení motoru ne, řídící jednotka.

Podvozek je poplatný své třídě. Relativně dlouhý rozvor se kladně odráží v dobré směrové stabilitě která je rozhodně lepší než u Fabie nebo Octavie, ale objektivně vzato je to na můj vkus stále hodně špatné. Kvůli vysoké budce je podvozek laděn relativně tvrdě (nebo to dělají stabilizátory silné jak Arnieho zápěstí??) a na nerovnostech má tendenci k odskakování. Technicky vzato nejsou jízdní vlastnosti ve sví třídě nijak tragické, ale nemám k nim takovou důvěru abych si s autem něco dovoloval takže smykem jsem s ním zatím zatáčku neprojel a doufám ani neprojedu. Brzdy mi naprosto nevyhovují. V malé rychlosti jsou jedovaté a ve velké nebrzdí. V malé rychlosti se obtížně dávkuje brzdná síla. Bohužel si to asi tak zákazník přeje protože takto má brzdy nastavené spousta nových aut.

Design. Ten je jistě víceméně subjektivní, ale nezlobte se na mě. Roomster se může líbit jedině schyzofrenikovi. Ještě že má Praktik zadní okna zaplechovaná - alespoň tak nevypadá jako akvárko. Je až s podivem že Škoda tvrdí že tak odporné auto je designové. Navíc byla tomuto designu podřízena řada věcí ktrá tak snižuje praktickou použitelnost vozu. To někdy vídáme u Francouzů, jenže ti mají design alespoň trochu lepší. Tak například - design diktuje velmi šikmou střechu nad příliš nízkým čelním sklem. To je dobré k tomu že pokud máte 190 cm jako já, musíte se shýbat abyste viděli na semafor a taky to že když sněží, tečou vám ty sračky nepřetržitě na čelní sklo že stěrače nestíhají. Z auta je také otřesný výhled. Nechápu jak mohlo projít zkušebnou! Geniální designér chtěl opticky oblý dolní zadní roh okna řidičových dveří. Výsledkem je katastrofálně omezený výhled tímto směrem. Na křižovatkách se řidič musí předklonit až nad volant aby viděl vedle sebe! Nevím taky kolik hodin a za jakým učelem strávil model Roomstra v aerodynamickém tunelu, ale většina ostatních automobilů tam stráví nějaký čas například i pro to aby designéři eliminovali ostřik bočních oken sajrajtem. A pak tu máme auta u kterých se to docela povedlo, některá u kterých si přejeme aby byly stěrače i na bočních oknech a nakonec je tu Roomster u kterého se od zrcátek jako ohon komety rozvíjí zasraný trychtýřovitě se rozevírající pruh který brzo zcela znemožňí výhled ven. Geniální designér chtěl horní roh předních dveří ostrý. To má tu výhodu že se o něj můžete docela dobře zranit a také to že je v tomto místě pod ostrým rohem do ostrého rohu poskládáno gumové těsnění. Těsnění se tudíž snadno poškodí a já už se ani nemůžu utěšovat tím že auto aspoň jede a neprší do něj protože to druhé už není pravda. U ročního auta trochu tragédie, což?

Interiér. Myslím že mutant který ho navrhoval musel vypadat trochu jako lasička. Tedy relativně dlouhé tělo s velmi úskými rameny a kraťounké tenké nožičky navíc v kolenou ohnuté o deset stupňů doprava. Jak jinak si vysvětlit excentricky uložené pedály přičemž když chci šlápnout na plyn, lámu si koleno o středový panel, podběh levého kola vmáčklý tak že levou nohu nelze mít jinak než nepříjemně skrčenou (nevyčítalo se to už škodovkým řady 1XX?) a levé okénko vražené do ramene? Do Roomstra se údajně vejde europaleta. Proč má ale proboha tak neodpustitelně vysokou nákladovou hranu? Ano, obě má soukromá auta ji mají ještě vyšší, ale jedno je sedan, druhé combi-sedan a žádné se při prodeji nechlubilo možností nákladu europalety ačkoliv hrubou prostornost mají větší. Zkrátka a dobře, pokud europaletu naložíte, už ji odtud nikdy vysokozdvihem nedostanete. Zadní dveře mají malý úhel otevření - pro náložení motoru jsme museli odepnout plynové vzpěry atp. Pominu vlastnosti způsobené užitnou verzí které budou u všech podobných aut stejné jako absence tlumících materiálů vzadu a od toho se odvíjející dlouhé prohřívání a hluk.

Celkově mám z auta velmi špatný pocit. Nepůsobí sice dojmem neochoty k jakékoliv spolupráci jako tomu bylo u Peugeota , ale je ošklivé a není s ním žádná zábava. Působí naprosto sterilně a myslím že mě víc bavilo jezdit starou Škodou 105 než s tímhle naprosto zbytečným autem které snad ani nemělo projít státní zkušebnou. Připočítám-li stále se vyskytující drobné závady jako nefunkční ostřikovače, rozjíždějící se nárazníky a tak, je to auto které si dobrovolně koupí jedině šulín.

p.s. Nepřestává mě bavit číst výblitky blbečků, kteří si Roomster koupili a dávají mu desítku a onanují nad jeho jízdními vlastnostmi. Ano, pokud před ním nepoznali nic jiného než Felícii, je to do jisté míry možné...

Silné stránky

Nákladový prostor

Slabé stránky

Všechno ostatní. Viz text.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na můj vkus poměrně drahé garančky. Ovšem neplatím to tak neřeším. Servisováno v Auto Tukas a osobní ani technické problémy jsem s nimi nikdy neměl - profesionální přístup a vše bylo při převzetí opraveno.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

N/A

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Roomster Praktik

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Roomster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5
praktičnost
3
prostornost
3

Co je mi platné že tam údajně naložím errorpaletu když se tam nevejde nic delšího?

jízdní vlastnosti
3
jízdní komfort
3
provozní náklady
7
výkon motoru
2
spotřeba
9
hlučnost motoru
3
kvalita sedadel
4
brzdy
4
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…