reklama


Recenze

fuckerik (muž 29 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Elegance 1.8 Turbo 110kW (2000)

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9
Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Octavius Rok výroby 2000 Koupeno nové najeto [km]:100000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,7 maximální rychlost [km/h]: 219 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,4

Popis vozu

Škoda Octavia 1
Škoda Octavia první generace se vyráběla v letech 1996 až 2004, pod značením Tour až do konce roku 2010. Vyrobeno bylo přes 1,4 miliónu těchto vozů. Jedná se o rodinný vůz vyráběný ve verzích liftback a kombi. Ceněný je hlavně pro velký objem zavazadlového prostoru, spolehlivost a ve spojení s motory TDI i nízkými provozními náklady.

Rozměry: 4507x1731x1431 (lft) a 4513x1731x1457 (kombi) mm
Rozvor: 2512 mm
Hmotnost: 1285 – 1425 kg podle typu
Zavazadlový prostor: 528 (lft) a 548 (kombi)
Palivová nádrž (l): 55, 63 (4x4), 68 (verze 66kW)
Součinitel odporu vzduchu: cx = 0,31

Podvozek
Přední náprava zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Zadní náprava kliková s vlečenými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Odpružení vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči; vzadu s pružinami vně tlumičů (zadní tlumiče plynové)
Brzdy vpředu: kotoučové, s dutými kotouči umožňujícími vnitřní chlazení
Brzdy vzadu: kotoučové, s jednopístovými plovoucími třmeny
Řízení hřebenové přímočinné s posilovačem
Bariérový test Euro NCAP absolvovala Škoda Octavia v roce 2001. Za bezpečnost posádky při nárazu obdržela čtyři hvězdičky z pěti možných, za ohleduplnost při střetu s chodcem získala dvě hvězdy ze čtyř možných.

K tomuto autu jsem přišel vlastně náhodou. Vzhledem k tomu, že Audinka jezdí bez větších problémů, o koupi jiného auta jsme neuvažovali. To se ovšem změnilo, když jsme se od známého dozvěděli, že má skladem a prodává Octavii v perfektním stavu. Po notné dávce přemlouvání jsem nakonec přesvědčil strážce pokladnice, že jej chceme.

Tento konkrétní vůz byl vyroben v listopadu 2000. Vůz má světle zelenou metalízu a karoserii liftback. Při koupi měl najeto 99 000 km a byl ve velmi dobrém stavu. Auto má výbavu Elegance, čili všechna okna v elektrice, klimatizaci, vyhřívané a elektricky ovládané zpětné zrcátka, dva airbagy, loketní opěrky vpředu i vzadu, autorádio na CD s osmi reproduktory. Interiér je vyveden v šedé látce. Při pohledu z venku zaujmou 15-ti palcová litá kola Škoda a pověstné malé zrcátko na straně spolujezdce. Znalci při bližším pohledu na záď vozu určitě pochvalně kývnou nad motorizací 1.8T na niž upozorňuje malý štítek s nápisem „20V TURBO“.

Motor
Motor je prostě výborný!! Jedná se standardní přeplňovanou benzínovou jednaosmičku (verze AGU) s výkonem 110kw/150koní při 5 500 ot./min a kroutícím momentem 210 N.m. v rozmezí 2 100-4 500 otáček. Motoru sekunduje 5 stupňová manuální převodovka. Ta má krátké a přesné dráhy řazení.

Jízdní projev
Nejsem nějaký extra závodník, několik normálních aut už jsem řídil a nevzpomínám si na jiné, které mě svým projevem nadchlo tak jako toto. Pedály zabírají hned od začátku dráhy a mají akorátní tuhost. Co se projevu motoru týče, tak je při klidné jízdě tichý, ale ve vyšších otáčkách bych ocenil sportovnější zvuk – ne montovat tam rouru nehodlám. Četl jsem různé recenze a musím říct, že jestli si něco představuju pod pojmem turboefekt, tak je to chování tohoto auta na první rychlostní stupeň. Na semaforech se nejdříve nic moc neděje, ale po překročení 2000 otáček auto kopne a letí vpřed. Převodovka je dobře odstupňovaná, hlavně dvojka je delší takže zvládne překročit 100km/h hranici. Ostatně dvojka a trojka jsou moje nejoblíbenější rychlosti ;-)

Rychlosti na jednotlivé stupně:

1. 0 -50
2. 50 -110
3. 110 -155
4. 155 -195
5. 195 – tolik jsem ještě nejel

Za jízdy je v autě klid, hluk začne rušit na dálnici okolo 130km/h, kdy je třeba začít mluvit nahlas. Ve městě při 50km/h točí motor na trojku cca 2 300, při dálniční 130tce na pětku pak 3 000 ot/min, což mi přijde zbytečně moc. Na druhou stranu není problém citelně z této rychlosti zrychlit bez nutnosti podřazovat. Auto zásadně netočím do červeného pole a upřímně nechápu proč to dělat. Z charakteristiky motoru je jasné, že za 5500 otáčkami už klesá moment i výkon.
Řízení je přesné a reaguje i na malé pohyby volantem. V interiéru nic nevrže a při přejezdu děr v silnici je slyšet tlumená rána a jede se dále. Při jízdě po zvlněné vozovce raději zpomalím, protože při přejezdu vice nerovností za sebou auto docela odskakuje a nedává pocit jistoty.

Spotřeba
Co se spotřeby týče, nechápu ty, co tvrdí, že nejdou pod 10. Teda chápu, ale vím, že to není až tak chyba auta, jako spíš ochablosti nártu pravé nohy dotyčného jedince. Absolvoval jsem cestu do Brna i s průjezdem města (středa, 8 ráno) s průměrnou spotřebou 6.2 bez zapnuté klimatizace, rychlost se pohybovala konstantně mezi 90-110km/h. Zpáteční cestu, kterou jsem si zpříjemnil občasným atakováním 200 km/h střídaným s klidnou jízdou okolo 110km/h jsem absolvoval za 7,1. Trochu jiná situace je městský provoz. Pokud se jede od semaforu k semaforu, tak se pod 10 litrů nedostane ani ten, kdo se plynového pedálu vyloženě bojí.
Dlouhodobý průměr za najetých 10 000 km je 8,4 na sto tvořený převážně příměstským a městským ježděním.

Brzdy
Moje Octavia má na všech čtyřech kotoučové brzdy. Ty přední pod litými 15tkami vypadají, jako by se tam ani neměly vejít - průměr 288 mm, 4-pístkové. Jejich účinnost hodnotím jako vynikající, mají výborný nástup a k vadnutí jsem je ještě nepřinutil.

Interiér
Interiér hodnotím velmi kladně. Grafika i podsvícení budíků je ukázkové. Použité materiály jsou příjemné a po deseti letech nejsou zjevné stopy po každodenním používání ani na sedadlech. Ta jsou vybavena manuálním výškovým nastavením a taky nastavitelnou bederní opěrkou. Pozitivně hodnotím jednoduchost obsluhy veškerých spínačů i klimatizace. Šikovné jsou i odkládací přihrátky v loketních opěrkách.

Neduhy
Abych jen nechválil. Toho, co přišel s tím zmenšeným zrcátkem, bych nechal odstřelit. Nejen že to vypadá divně, ale opravdu v tom zrcátku jde vidět málo. Další chyba spočívá v loketní opěrce u řidiče – pokud jí máte dole a chcete zařadit, tak jedinou možnosti je vykloubení zápěstí. Rovněž mi vadí, že není kam odložit ani půllitrovou PET láhev. Taky sklon přihrátky nad rádiem zaručuje, že při prudší akceleraci z ní cokoliv většího vypadne. Dalším zklamáním je tovární audiosystém. Má sice 8 reproduktorů a funkčně mu nelze nic vytknout ale zvukový projev je žalostný. Basový základ je čistě imaginárním pojmem. Navíc je více slyšet spolujezdcova strana ikdyž je dále a dávat půlku auta hlasitěji je dobrá cesta k odpálení koncového stupně. Hlasitost systému hodnotím jako dostatečnou. Obligátním problémem je výhled vzad, který mě již několikrát donutil vystoupit a jít se přesvědčit o velikosti zbývajícího prostoru.

Silné stránky

MOOOOOTOOOOOR!!
Skvělé brzdy

Slabé stránky

Zrcátko u spolujezdce!
Nepoužitelná loketní opěrka
Úzký odkládací prostor ve dveřích
Mizerný bass továrního audiosystému
Špatný výhled vzad

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Občas jede na tři válce ale je to tak jednou za x desítek kilometrů a na diagnostice se žádná závada nezobrazila, takže problém nijak dále neřešen.
Dotalo mě měnění oleje ve Škodovce - 5W40 Shelix ultra = 486kč/l - Na internetu je někde i za 150. No marné, jsou věci které vyzkoušíte jednou a pak už víte, že kolektivní názor na tovární servisy má opodstatnění....

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vynikající

 
reklama

Novinky v recenzi

22.9.2016 13:06

Spotřeba na delší trať CZ-SLO

Měl jsem možnost vyjet s Octaviem do Slovinska. Vzal jsem si sebou i autokameru s GPS s tím, že si doma projdu, jak jsem jel a jaká byla spotřeba. Výsledek byl cca 6,6 litru. Viz obrázky ve fotogalerii. A koho by zajímalo, co je to za kameru, tak je to A5 od TrueCam. Jsem s ní spokojený kvůli obrazu a funkcním ale strašně mě sere přísavka..

16.2.2016 12:27

Tekoucí vodní čerpadlo a vada termostatu

Všiml jsem si, že mi ani po 10km jízdě nenaskočí teplota motoru na 90 stupňů. Podezření padlo na termostat pro budík. Při výměně si mechanik všiml krystalků červené barvy okolo řemene a diagnostikoval prosakující vodní čerpadlo. Na můj dotaz, jak je možné, že původní vydrželo 110000km a 11let a nové originál VW vydrželo 40000km a 3,5roku mi řekl, že cca od roku 2012 pozoruje vzrůstající problémy s vodními čerpadly a že všechny reklamace končí neuznané s vysvětlením, že v systému byly nečistoty. Jeho názor je ten, že se asi změnily materiály těsnění a prostě už to není, co to bývalo. Dejte si na to pozor a při úbytku chladíci kapaliny zkontrolujte, jestli vám neteče čerpadlo. Mě jako fandu starých "poctivých" aut mrzí, že ikdyž si koupím relativně spolehlivé auto a dávám mu potřebný servis, můžu dojet na odrbané součástce byť od originálního výrobce, protože někdo chtěl ušetřit 10kč na materiálu...

2.3.2015 19:42

Ozvučení

Asi před čtvrt rokem jsem si nechal u AHIFI v Brně modernizovat audio výbavu. Píšu to tady s drobným zpožděním, abych měl možnost posoudit kvalitu instalace bez prvotního nadšení a taky, aby se měly čas projevit případné nedostatky. Na samotnou instalaci se můžete podívat pod odkazem dole. S odstupem času musím říct, že nelituji ani jedné jediné koruny, kterou to stálo. Nový zvuk je bohatší, prokreslenější hlavně ve středech a basech. O kvalitě zvuku asi nejvíc vypoví to, že se čas od času seberu a zajdu si jen tak sednout do garáže do auta s poslechnout si třeba Whitney Houston nebo Na krásném modrém Dunaji...
Určitě bych rád zmínil i profesionální přístup zaměstnanců na prodejně i v emailové komunikaci a snahu neprodat mi suverénně to nejdražší, co na prodejně měli ale poradit.
http://www.ahifi.cz/clanky/detail/skoda-octavia-1-vymena-prednich-zadnich-reproduktoru-montaz-oem-subwooferu-a-montaz-autoradia.htm

23.10.2014 17:23

Zaseknuté dveře

Zjistil jsem, že se zasekly dveře za spolujezdcem. Prý je to klasická slabost oktávek způsobená mikrospínačem ve dveřích, co se na to vykašle a odmítne dále sloužit. Zatím to vypadá na rozbití zámku a výměnu, protože dveře nejdou nijak jinak otevřít...

4.1.2012 11:31

Spotřeba

Tak jsem si opět dokázal, že spotřeba je závisla hlavně na jizdním stylu. Měl jsem možnost jet z Místku do Poruby, což je z 85% jízda po dálnici a pak průjezd městem a výsledek 6,4 mluví sám za sebe. A ne - nepředcházeli mě i chodci. Zpět s chvilkovým atakováním 180tky se zvedla na 7,3. Takže je to jen o řidiči.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Ještě jsem ji nikdy nemusel odstavit

praktičnost
8

Velký kufr, dostatek místa, chyby v odkládacích prostorech a nerovný kufr při sklopení sedaček

prostornost
9

Tady se vejde asi všechno

jízdní vlastnosti
10

Pokud jste nejeli ničím silnějším nebo sportovnějším, tak famózní

jízdní komfort
10

Uvnitř je ticho, dokud nejedete víc než by jste měli ;-)

provozní náklady
8

Ježdění po městě je zabiják, okresky a mimoměsto absolutní spokojenost

náhradní díly
8

Nevím, proč některé díly jsou tak předražené ale to je asi všude

výkon motoru
10

Fantazie

spotřeba
8

Na diesel nemám ale na to kolik je s autem srandy, je to dost dobrý

hlučnost motoru
9

Při vyšších otáčkách postrádám trochu té zvukové dravosti

kvalita sedadel
10

Spokojenost

brzdy
10

Maximální spokojenost

zavazadlový prostor
8

Až na ten hrb uprostřed při sklopení sedaček vynikající


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

Noční klub zachvátil mohutný požár: Nejméně 9 mrtvých a 25 pohřešovaných

Noční klub zachvátil mohutný požár: Nejméně 9…

Nejméně 9 mrtvých si vyžádal masivní požár, který v noci na dnešek zachvátil kalifornské skladiště, ve kterém…

 

iSport.cz

Češi na úvod MS potvrdili roli favorita, Nory porazili jasně 8:4

Češi na úvod MS potvrdili roli favorita, Nory…

Čeští florbalisté za sebou mají úspěšný vstup do mistrovství světa v Rize, když ve svém úvodním utkání turnaje…

SESTŘIHY: Sparta porazila Teplice a je třetí, Liberec prohrál v Jihlavě

SESTŘIHY: Sparta porazila Teplice a je třetí,…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama