Recenze

fuckerik (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 1.6 TDi 77kW

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Tuto recenzi jsem napsal s úmyslem podělit se o své dojmy z užívání Škody Octávie 1.6 TDi, modelový rok 2013. Jelikož se jedná o auto relativně nové, třeba někomu pomůžu s rozhodováním, zda toto auto s touto motorizací koupit, či nikoliv.

Nejprve jak jsem se k autu dostal. Jedná se o služební vůz půjčený z půjčovny aut. S Octavii v této motorizaci jsem najezdil přes 30000km a tudíž už můžu posoudit, jak se chová, kde vidím slabiny a kde jsem naopak spokojen.

Design
Co se designu týče, mě osobně se tato generace dost líbí. Pokud navíc budete mít to štěstí pořídit si jí v modré metalíze s chromovanými prvky, zaručuji vám, že vám jí každý pochválí a auto bude vypadat mnohem luxusněji a dráž. Měl jsem možnost jezdit i s šedou a hnědou barvou a reakce okolí byly téměř vždy shodná – „ta modrá vypadala mnohem lépe“.

Jízda
Než začnu s popisem jízdního projevu, rád bych uvedl, že auto jezdí na celoročních pneumatikách a že většina z oněch 30000 najetých kilometrů padla na dálnice. Dále jsem spíše typ řidiče, co má rád svižnou jízdu s rychlejšími průjezdy zatáček a prudší akcelerací a od toho se celý komentář bude odvíjet. Rovněž podotýkám, že jsem doposavad nikdy neřídil opravdu sportovní vůz a tudíž srovnávám s normálními vozy, se kterými jsem měl možnost se svézt a řídit je – namátkou Citroen C4, Opel Astra, VW Golf vše rok 2012 a novější.

S jízdním projevem jsem velmi spokojen. Na to, že auto má 77kW 1,6tku v dieselu, je na první tři rychlosti relativně mrštné a pocit „zatlačení do sedaček“ je příjemný. Auto je zejména na trojku velmi pružné. Co se týče jízdy na dálnici, ve 130km/h je v kabině klid a ani motor se příliš neozývá. Otáčky motoru jsou ve 130km/h někde kolem 2400 ot. /min. Výraznější hluk se začne ozývat od motoru okolo rychlosti 150-160 km/h, kdy motor točí 3000 ot. /min. a je již dost slyšet. Není to ovšem nic hrozného a z vlastní zkušenosti vím, že se dá v autě při této rychlosti vydržet i několik hodin bez prasknutí hlavy. Na dálnici jsem rovněž zjistil, že nemá téměř žádný reálný význam podřazovat z pětky na čtyřku, protože auto zrychluje skoro stejně.

Dále můžu říct, že auto je celkem stabilní i v zatáčkách a kdo nejede úplnou pilu, by ho neměl být schopný na normální silnici urvat. Samozřejmě určitá nedotáčivost tam je ale myslím, že pro většinu lidí je při běžném provozu nepocítitelná. Stabilitu ve vyšších rychlostech bych označil za dobrou.
Abych ovšem jen nechválil. Opakovaně se mi stalo, že při prudkém brzdění na dálnici se auto zhouplo a začalo tahat doleva, což mě upřímně vystrašilo a nečekal jsem to. Nevím, jestli jsou na vině celoroční pneumatiky nebo je to charakteristická vlastnost řízení ale nikde jsem o nějakém podobném problému v recenzíchi nečetl, tak to bude asi těmi pneumatikami.
Dále mám opravdu problém s ukazatelem optimálního přeřazení. Například při zahřátém motoru mi v cca 65km/h ukazuje, ať přeřadím na 5tku. Když to udělám, otáčky spadnou na cca 1250 ot. /min., motor duní a ať mi nikdo neříká (pokud to teda není motorář), že tím neničím setrvačník atd. a že to tomu motoru nijak nevadí.
Jinak jsem ještě zjistil, že nejde na neutrál vytočit motor nad 2500 otáček. Proč to netuším. Ale ničemu to nevadí, to jen tak pro informaci.

Reálná potřeba
Podstatným údajem bude pro člověka zvažujícího tuto motorizaci spotřeba. Já osobně bych ji označil za dost dobrou. Ve městě s častým zastavováním a bez systému start/stop se vejdu pod 6 litrů. Průjezd vesnicemi s krátkými okreskami v hustší dopravě znamená spotřebu do 5ti litrů. Rovněž dálniční tempo bez zběsilých akcelerací si vyžádá něco kolem pěti litrů, u mě nejčastěji 5,2 litru. Zajímavá je situace, kdy zvýšíte rychlost na tachometrových 160 a snažíte se jí opět co nejrychleji dosáhnout, když vás někdo zpomalí. Má obvyklá trasa je cca 450 km dlouhý dálniční přesun. Na této trase při tachometrových 160 a více, s výslednou průměrnou rychlostí 140km/h, jsem měl průměrnou spotřebu 6,1l. Což mi přijde velmi pěkné.
Co už se mi zdaleka tak nelíbí je, že Octavie s touto motorizací žerou olej, a né málo. V některých případech se stávalo, že po dolití oleje, mi po pouhých 3000km začala blikat kontrolka a to je podle mě na nové auto dost špatně. Potvrdil mi to i chlapík z autopůjčovny, kde jich mají asi pět.

Interiér a výbava
Interiér hodnotím kladně. Nemám rád, když někdo označuje německou školu za nudnou nebo strohou. Já osobně takto pojaté interiéry můžu. I když je v tomto konkrétním voze výbava minimální, tak v autě jsou vyhřívané sedačky – velmi příjemné na zimu, slušné autorádio s USB konektivitou, byť pouze 4mi reproduktory. Na normální hraní to stačí a nedrnčí to tak, jako ty v C4ce. Co mi vadí, je chybějící CD přehrávač. Ovšem největší průšvih spatřuji v dotykovém displeji u novějších verzí. Pokud dostanete dotykový displej a nemáte tlačítka na volantu, tak přepnutí písničky nebo změna rádia nutně znamená přestat sledovat cestu a hledat tlačítko někde na displeji a přesně ho zmáčknout. Oproti tlačítkům pod displejem, které stačilo nahmatat a vůbec neodváděly pozornost od sledování vozovky velké mínus pro bezpečnost. Dále přední okna v elektrice, zadní švihadla. Sedadla jsou akorát tuhá a mají dobré boční vedení. Řadící páka má přesné dráhy a dobře se mi s ní řadí. Rozhodně se mi nestalo, jako s Oplem Astrou, že jsem si tam omylem při rozjezdu dal z dvojky jedničku místo trojky. Kladně hodnotím i bíle podsvícené budíky a jejich grafiku. Asi bych oželel systém automatického ztmavování a rozsvěcování podsvícení při zapnutých potkávacích světlech. Zvláště v šeru není nejlépe vidět kolik jedete.Volant má optimální šířku a dobře se drží.

Celkově jsem spokojen, ikdyž dle mého, by cena nového auta mohla být o něco nižší..

Silné stránky

Slušná spotřeba
Dynamika auta vzhledem k spotřebe
Pěkný interiér a elegantní exteriér
Místo už i na zadních sedačkách
Klasicky dodám užitečnou hodnotu zavazadelníku

Slabé stránky

Spotřeba oleje
Neklid při prudkém brzdění ve vyšší rychlosti
Schod v kufru
Chybí CD přehravač
Dotykový displej bez tlačítek na volantu je nebezpečný
Systém radicí mi, kdy přeřadit

 

Novinky v recenzi

12.3.2015 22:11

Spotřeba aneb více než 1000km na jednu nádrž

Napadlo mě zkusit vyzkoušet, jestli jsou reálné zvěsti o tom, že se s autem s padesáti litrovou nádrží, dá ujet více než tisíc kilometrů a přitom udržet normální průměrnou rychlost. Nedávno jsem se tedy pustil do testu spotřeby, složené z dvou dálničních přesunů po 470km a týdne ve městě s rychlostí omezenou na 30km/h, s délkou trasy cca 4km ráno tam a odpoledne zpět a několika semafory na trase. Výsledná spotřeba při dotankování "co to šlo", byla 44 litrů, což při aktuální ceně dělá asi korunučtyřicet na kilák a to JE VELMI PĚKNÉ. Za mě palec nahoru ;-)

4.12.2014 13:12

Spotřeba dle palubního počítače

Přidal jsem fotky z palubní spotřeby z jízdy do Německa. Rychlost jsem držel okolo 160km/h dle tacho. Myslím, že to je slušný výkon na to, že to je pětikvalt


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Krom spotřeby oleje bez problémů

praktičnost
10

Kufr super

prostornost
10

Větší auto pro normální rodinu netřeba

jízdní vlastnosti
8

Možná křivdím ale za ten neklid při brždění.. fakt nepříjemné

jízdní komfort
10

Normálních rychlostech nemám co vytknout

provozní náklady
0

Nemůžu posoudit..

náhradní díly
8

Náhradní díly jsem neřešil ale asi to bude palba

výkon motoru
8

No dvacet- třicet kilowatt navíc by bodlo vždycky ;-)

spotřeba
10

Spotřeba je velmi dobrá

hlučnost motoru
8

V normě

kvalita sedadel
10

Nepotřeboval bych lepší

brzdy
10

Velmi slušné a něco vydrží

zavazadlový prostor
9

Devět za ten blbý schod tam a neexistenci možnosti zvednout podlážku do roviny, jinak super






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…