Recenze

9 Majitel

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Selection

9,19 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta toyota Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3

Popis vozu

Všiml jsem si, že recenzí tohoto konkrétního auta zde moc není, tak bych to zkusil napravit, jelikož mi to přijde škoda. Cílem je poskytnout užitečné informace o dobrém autě, v případě zájmu rád doplním další informace či fotky.

---------------------------------------------------------

Auto kupováno v únoru 2018 jako nové. Potřeboval jsem auto na denní dojíždění do práce, 50km celkem. Chtěl jsem spolehlivý vůz, rozumně velký. Ve výběru bylo nechat si stávající šestiletý Superb 2.0TDI kombi (obával jsem se vysokých nákladů, preci jen je to starší diesel, žádný spolehlivý kamarad mechanik okolo), nebo nové auto, nebo roční vůz. Cena max. 500.000Kč. Výběr značky - ne cokoli na F a francouzských vozů, VW je zbytečně drahý, zbyl Opel Astra, Hyundai i30 a Toyota Auris.
Roční vůz pak Octavia (předražená a tuctová) nebo Avensis (hodně fousatý model). Pak jednoduše součtem kompletních nákladů za 4 roky (pořízení, servis, spotřební materiál, servis, spotřeba, odkup...), vybrána byla Toyota Auris.

Důvody:
- atmosférický motor, manuál, nic okolo, co by se mohlo pokazit
- má nejlepší poměr cena/výkonu u nového auta (zkuste si něco podobného vyklikat v Octavii)
- prostor a výbava

-------------------------------------------------------

Jedná se o model Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic, ve výbavě Selection, v barvě "šedá - cementová". Auto je sice poslední rok ve výrobě (2018), už je představený nástupce, ale zase je alespoň odladěné, vychytané a za skvělou cenu.

Výbava Selection obsahuje v podstatě vše, kromě bezklíčového přístupu a startování, panoramatického okna a navigace. Navíc jsou exteriérové černé doplňky, lišty, zrcátka, střecha, a jiné sedačky s alcantarou. Z výbavy - LED světla, LED denní svícení, LED zadní světla, aut. klimatizace, el. sklápěcí zrcátka, asistenti, aut. parkování, tempomat, senzor deště a šera, parkovací senzory vpředu a vzadu, parkovací kamera, zatmívací zrcátko, zatmavená okna, vyhřívané sedačky, dvojité dno kufru, 7" rádio, handsfree...

Bi-LED přední světlomety - 2 segmenty, krajní svítí perfektně do široka, vnitřní dělají "hlavní kužel" a dálkové

Asistenti
- dálkových světel (funguje, ale některé situace nedává - např blížící se kamion na horizontu - všichni na Vás blikají za neohleduplnost),
- nouzové brzdění (pípá bzrděte, zatím reálně nezasáhnutou do řízení),
- čtení dopravních značek (bez kontextu navigace - nepozná značku obce - v podstatě na nic),
- hlídání jízdních pruhů (při přejetí bez blinkru zapípá, nezasahuje do řízení, občas nedává "speciality" typu svedení do protisměru na dálnici)

Automatické parkování - podélně, funguje na jedničku, limity jsou pouze ve Vaší hlavě

Entertainment - 7" rádio, rychlost střední, grafika už nic moc moderního, nastavení málo, CD pouze na jedno CD, zvláštně uspořádané informace na displayi mezi budíky, ale jinak OK - na navigaci mam telefon a Waze.

------------------------------------------------------

Motor
1.6 atmosféra - nic víc :) Chtěl jsem jednoduchý motor, co vydrží navěky, a nemá se na něm v podstatě co pokazit. Má typický atmosférický charakter, do 2500otáček moc nejede - na normální jízdu bohatě stačí, a ano, není tam kroutící moment jako u turba, nad 2500tis krásně lineálně táhne až k 6500tis, kdy okolo 5000tis je mírný "kopanec" díky variabilnímu časování. Auto je lehké (1290kg), když se ale naloží kufr, dodá manželka a děti, jde to poznat. Na dálnici, při 140km/h tempomat neudrží na DI Praha-Brno dva nejstrmější kopce. Dynamika vyhovující, nad 100 už není tak dobrá. Pokud chcete akcelerovat na dálnici, tak za 3 - do 140km/h. 6 je vyložene na dálnici a rovina, 5 je taková nijaká tupá, 4 trochu něco, 3 konečně jede.

Interiér
Praktický, vypadá hodnotně, použití kvalitnějších materiálů, látky, umělé kůže a měkčených plastů, zatím nic nevrže. Před spolujezdcem trošku vadí "vlnka" u levé nohy, málo místa vzadu, sedáky vzadu jsou takové "placaté". Vzhledem k tomu, ze vzadu jezdi jen dve deti v isofix sedačkach, a jeste hodně let budou, tak mi to až tak nevadí.

Co mi chybí, při zvyku na koncern VW, ale dá se bez toho žít :)
- AndroidAuto
- aut. zamykání po rozjezdu
- samozatmívací zpětná zrcátka
- detekce mrtvého úhlu
- 8 reproduktorů
- elektrický kufr
- el. sedadla
- coming home/leaving home
- nemožnost "přesné" konfigurace auta
- chybí středová díra v zadních sedadlech
- bezklíčové zamykání/startování

----------------------------------------------------------

Celkově velká spokojenost, svůj účel plní, některé věci chybí, ale za ty peníze je to skvělá racionální a praktická volba.

Silné stránky

+ bezkonkurenční poměr cena/výkon
+ LED světla
+ velký kufr
+ komfortní sedadla
+ atmosférický motor, bez turba, DPF, ERG, dvouhmotnostního setrvačníku, start/stopu...
+ komfortní podvozek
+ jen 15tis interval výměny oleje
+ levné servisní prohlídky - ceník na webu

Slabé stránky

- málo místa na zadních sedadlech
- nemožnost nastavit zamykání dveří po rozjezdu (musí se řešit ext. alarmem)
- možnost málo vytáhnout volant k tělu
- bez navigačního modulu nefunguje hlasové ovládání
- malá možnost nastavování auta v palubním počítači
- asistenti jsou občas "na baterky"
- chybí detekce mrtvého úhlu (jiné modely maji)
- neumí zobrazit složky na USB
- jen 6 repro, vzadu 2 chybí
- když jsou vzdau dvě ISOFIX sedačky, mezi ně se vejde max. malé dítě, ne dospělý
- nejsou zadní výdechy klimatizace
- klakson je hlasitý jak z dětského autíčka
- bohužel jsou na každém kole aktivní senzory tlaku - vydrží max. 4 roky a pak nový stojí 1500Kč jeden...
- velurové koberečky nemají zespodu pogumování
- špinící se couvací kamera

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze první servis, u prodejce, spokojenost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno u Toyota Louwman, velmi seriózní přístup. Do ceny jsme "schovali" 5let záruku/150tis km včetně rozšířené mobility a asistenční službě, sadu zimních 16" kol a pneumatik, koberečky a gumovou vanu do kufru. Auto skladem někde v zahraničí, dodávka za 14dní. Díky leasingu (cena 50%/50%, 36 měsíců) je na 3 roky povinné, havarijní a GAPP zdarma. Navíc zprostředkovali odkup na nejvyšší cenu mého starého auta.

 

Novinky v recenzi

8.11.2018 22:13

Pískání u pravého předního kola

Při konstantní rychlosti okolo 50km/h, nebo občas i v dálničních, je slyšet pískání od pravého předního kola. Když ťuknu po brzdě, přestane - připadá mi jako brzdová destička "šmirglující" kotouč. Při prvním servise se na to podívali - dle vyjádření vymění brzdové destičky, špatně odvádí prach, mají teď nějaké nové inovovaní s drážkou... bude řešeno záruční opravou

8.11.2018 21:46

Olej

Z výroby je 0W20, což je dle mnoha názorů vodička, při první výměně jsem dal volitelný 5w30 (i na zimu). Pozorováno mírné zvýšení spotřeby (0.2dcl/100Km)


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

doufám dle referencí a obecného názoru, že Toyota je na špičce kvality, auto je zatím nové

praktičnost
8

"odkojený" na VW a Škoda některé věci nejsou úplně domyšlené/řešené - např. světýlko nad sluneční opěrkou se musí zapnout přes on/off...

prostornost
7

Kufr velký, místa na nohy pro zadní cestující nic moc, trošku stísněný pocit vepředu díky kolmé palubní desce, nemožnost vytáhnout více volant k tělu

jízdní vlastnosti
9

relativně necitlivý volant, bez zpětné vazby, ale přesný, multilink vzadu

jízdní komfort
9

nehoupe se, ani není prkno, komfortnější než Octavia na stejných kolech

provozní náklady
9

pravidelný servis pár tisíc Kč, obě sady pneumatik v rámci pořízení auta, 5 let záruka, navíc 3 roky pojištění...

náhradní díly
0

zatím nemůžu hodnotit

výkon motoru
8

na normální ježdění s rodinou bohatě stačí, případně stačí více vytočit

spotřeba
7

zatím 70% město, 30% dálníce 140km/h tempomat, čekal jsem trošku nižší, mírný nárůst s jiným olejem

hlučnost motoru
10

zní hezky a příjemně, tak akorát

kvalita sedadel
10

velmi pohodlné, podrží v oblasti ramen, výrazné boční vedení, s alcantarou

brzdy
9

účinek vynikající, dobře dávkovatelné

zavazadlový prostor
10

velký a prostorný


Více o modeluToyota Auris (2012-dosud)
Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení

Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku…

Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy

Třetí generace Toyoty Auris sází na dynamické tvary.…

 





Blesk.cz

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a pokusila se zabít: Dva muži ji zneužili na sociálních sítích

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a…

Úzkost, sebepoškozování, pak dokonce pokus o sebevraždu! To má za sebou školačka Anna (15) z Vimperka. Důvodem…

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

Jednou to prostě přijde. I když hubneme, i když sportujeme, i když se snažíme. Mládí je pryč a vy máte pocit, že…

 

iSport.cz

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu smlouvu do roku 2021

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu…

Trenér Santiago Solari podepsal v Realu Madrid smlouvu až do léta 2021. Původně dočasný kouč a nástupce…

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl Siniakové a jaké vidí naděje?

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl…

Nevyhnutelné střídání generací ve fedcupovém týmu, toho jsme byli podle Miroslava Černoška svědky o pražském…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Blíží se Vánoce a je tu čas na to vybrat dárky. Zatímco dospělí vědí, že dárky nosí další dospělí, děti žijí…

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu Hry o trůny prozradila konečně datum vysílání

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu…

Každá bitva, každá zrada, každé spojenectví, riziko, boj, přísaha i smrt. To všechno je pryč, protože teď záleží…