Citroën C5 (2005)
6.3.2010Zdravím tímto všechny uživatele MACZ. Hned na začátku na sebe raději prozradím, že mám od raného dětství výraznou slabost pro všechny SAABy: Vždy mě…
Citroen C5 (bubaaaack)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
asysy 22.08.10 02:48
« Re: Výměna žárovek v podání Citroenu...
Mám C4 se stejným motorem... dojmy z motoru mám vpodstatě uplně stejný jak popisuješ. Stejně tak jako praskající žárovky. Potkávačky jsem za rok a půl měnil snad 10x a obrysovky asi pětkrát. Vzhledem k ceně H7 to moc nepotěší. Naštestí neni třeba auto odstrojovat a největší problém při výměně mi tak dělá vysunout konektor k žárovkám. Jde to hodně ztuha. -
bubaaaack 07.08.10 21:58
« Re: Výměna žárovek v podání Citroenu...
U C5 jsou už světla napevno, bez nivelace. Řeší se to přes udržování světlé výšky na zadní nápravě. Žárovky v obou světlech umím se vším všudy vyměnit za cca 30 minut (pokud je světlo), ale připadám si u toho jako neskutečnej blb :-)
DARK vypíná osvětlení palubní desky, mimo tachometru. Hodně užitečná věc, aspoň já ji oceňuju. V té fotce je to ve výřezu vlevo dole.
Díky za hodnocení. -
štíreček1 06.05.10 17:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape
Ten nový ve fordu bude katalický, takže aditiva nebudou potřeba a v podstatě to bude fungovat tak nějak jako dnešní katalyzátor jen s větší účiností. Navíc tímhle downsizingem jde dolů i spotřeba a s tou klesají i emise. Jinak na rok 2015 se plánuje snížení obsahu motorů na jeden litr se spotřebou kolem 3litrů a výkonem 100kw. Jen nevím, jaký krouťák vydolují z toho tříválce. Taky je otázka, kolik bude stát nafta, když auta půjdou se spotřebou takhle dolů??? -
bubaaaack 06.05.10 09:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape
Jedinej problém je právě v tom aditivu, jehož zbytky po prohoření ulpívají na povrchu a snižují tím funkční plochu a prostupnost filtru. To je, tak jak mi to bylo řečeno, v podstatě ten hlavní důvod nutnosti "mechanické regenerace" filtru. Jsem ale zvědavej jak daleko se dostane vývoj v průbehu 5-6 let. Mám dojem, že jakýsi bezůdržbový otevřený filtr, používá v současnosti jen Toyota. Ale netuším jestli jde přímo o DPF nebo jen o filtr zachycující sloučeniny dusíku... -
štíreček1 05.05.10 17:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape
Někde jsem četl, že kluci si to čistili i sami, někdo dokonce navrtal čtyři podélné díry cca 10mm, aby se to neucpávalo úplně. Osobně bych ale do úplné demontáže taky nešel, nevěřím těm emisím, navíc ty saze letí ven a to se dá na stk lehce odhalit. Za cenu vykuchání se pořád vyplatí nechat si to vyčistit, dostaneš aditivum a ještě roční záruku, tak kde je chyba. Spoustu lidí se ale DPF bojí, je to stejné, jako když se zaváděl katalyzátor a pak už nikomu nevadil. A ty nové filtry už budou vymakané a bezúdržbové s životností pomalu celého auta. Já v tom velký problém nevidím ;-) -
bubaaaack 05.05.10 10:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape
Jasně že to jde, regenerace se takhle řeší bežně. Aspoň teda u motorů PSA. Do varianty s úpravou ECU bych nešel ani náhodou. Výkon mimochodem stoupne pokaždé, pokud se filtr vyjme, nebo vykuchá, protože je to v podstatě ucpávka. Nevěřím ale hlavně tomu, že by se někomu jinýmu než vývojářum toho kterého motoru podařilo odladit ECU tak, aby byl motor schopnej běžnýho provozu bez filtru, právě díky úplně jiným tlakům v potrubí. Nemají na to podle mě dostatečný tech. zázemí a hlavně know-how. Ale můžu se plést :-! -
štíreček1 04.05.10 22:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape
Takže to jde! Každý straší, jak je nutné při 120tis vyměnit filtr za pětadvacet tisíc a pokud k tomu máš i eolys, tak je to super cena. Jen ten aditiv údajně stojí ve fordu kolem pěti tisíc. Jinak jsem na netu našel firmu, která ucpaný DPF vymontuje, vykuchá a dá zpět, upraví řídící jednotku, která ho pořád bere jako čistý a cena za tuto úpravu je kolem 4500kč. Na můj dotaz, zda neutrpí emisní norma, tvrdili, že ne. Navíc se údajně zvedne výkon o 3-5kw a zárověň sníží spotřeba...??? Ale těm emisím fakt nevěřím 8-s -
bubaaaack 04.05.10 21:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape
FAP mi vyčistili (řeší se to vymytím tlakovou vodou), a zase mi jej namontovali zpět. Přiznám se, že jsem to nechal na servise, protože mi na tu regeneraci byli schopní dát roční záruku jako na běžnou opravu, a tím pádem jsem to nijak zvlášť neřešil. Kolik takových regenerací ale filtr zvládne, to vůbec netuším :-) -
štíreček1 04.05.10 20:16
« Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape
Já si myslím, že na setrvák je 140tis km až až, takhle nějak vydrží i v mondeech dvoulitrech, ve městě to samozřejmě nebude, ale s meziplyny se dá životnost prodloužit. FAP jsi dostal repasovaný nebo ho jen vyčistili? Někde jsem četl, že při konci životnosti už nucená regenerace nepomůže. To by pak nebyla nějaká šílená cena, tedy záleží na tom, jak dlouho bude ještě po té regeneraci fungovat.
Ta jednička je fakt dost krátká, ale ve focusovi s motorem 1,8TDCI je to daleko větší šílenost, tam musíš rozjet někam 2500 lépe tři tisíce ot, jinak se dvojka nechytá. V maxovi jsem se naučil na jedničku jen mírně rozjet a hned dvojku, prostě rychle zmizet se na jedničku nedá. Zase tři čtyři pět jsou dobře odstupňované s ohledem na tah, spotřebu a využitelné otáčky jsou dost velké na to, že se převody vzájemně dost překrývají. 130 se dá jet i na trojku :-) -
bubaaaack 03.05.10 23:39
« Re: Re: Re: Nazdar chlape
U toho setrváku asi fakt dost záleží na tom jak se s tím jezdí. Moje auto podle všeho jezdilo převážně dálnice. Pokud se vezme v úvahu to, o čem se tady taky bavíme, tak se není čemu divit, že to prostě odešlo okolo těch 140t. Ta šestka by tam byla víc než vhodná.... FAP tam je, od 2005 (facelift) ho mají všechny C5. Životnost byla taky těch 120t km, ale jak to tak bývá, tak bylo až na mě abych jej nechal zregenerovat. Cena okolo 7tis i s doplněním aditiva + 2 dny v servise... Novější 1,6 mají mám ten dojem životnost už 200t.
Vzájemné poměry 1. a 2. rychlosti mě taky trochu vadí, jsou moc daleko od sebe. Je fakt že na tu jedničku se vůbec nic neděje a o rychlejší rozjezd jsem se ano nepokoušel, nemá to podle mě s takovou "redukcí" ani smysl >:D -
štíreček1 03.05.10 17:48
« Re: Re: Nazdar chlape
Tak to jsi mě uklidnil, ještě mám čas, i když setrvák se dá odrovnat klidně i za rok. Počítám, že na to šest let nešáhnu, pak se uvidí co a jak, pokud tedy se to nezačne * dřív. Zatím spokojenost, myslím, že i těžší C5 by zvládla delší převod, když naložím do maxe 500kg, tedy celkově někde 1900kg nemá výraznější problém s tahem, připadne mi, že táhne pořád stejně. Možná je to tím, že s poloprázdným vozem nevyužívám celý potenciál, při naloženém jen více šlapu, ale výkon je i tak dostačující. Šestý stupěn mi chyběl u fokuse tddi 66kw, tam ten chybějící výkon taky doháněli otáčkama a při 3000 jel 130, což bylo taky dost, ale po dálnici nejezdím, tak mi to bylo jedno a převodovky byla fakt parádně odstupňovaná. U maxe bych přivítal delší jedničku, někdy se hodí rychlej zmizet z křižovatky, tím řazením je to pomalejší. Jinak pětka na 2600 je ideální, motor nemá problém, je tichý a ani v těchto otáčkách moc nepapá. Takže s tím jsem tak nějak spokojený. Máš tam částicový filtr? U toho mého se uvádí životnost 120tis km, teď do nových aut už dávají katalický s delší životností a bezúdržbový.... -
bubaaaack 03.05.10 16:26
« Re: Nazdar chlape
Setrvák se měnil při cca 145tis (auto jsem kupoval se 140t km). Materiál - sada pro výměnu spojky a setrváku přišla na nějakých 20-22t, práce na dalších cca 8t + DPH. Měněno ve specializovaném, ne autorizovaném servise. Původně to v jedné chvíli, i přes původní identifikaci problému jako opotřebení setrvačníku, vypadalo na to, že původcem pazvuků, může být i ložisko primárního hřídele převodovky, které bylo extrémně opotřebené, proto se, díky úspoře případných nákladů, prve vyměnilo jen toto (5t bez DPH za materiál + práce), ale bez výsledku. Při druhé návštěvě byl tedy konečně vyměněno to co bylo třeba.
Všechny HDI až do 2004/2005 byly vybaveny dvouhmotou a spojkou Sachs. Následně poté učinili finanční ředitelé v PSA moudré rozhodnutí a rozhodli se vybavit dieselové motory spojkovou sadou LUK s automatickým vymezováním vůle. Právě tento dodavatel stojí za příčinou rychlejšího opotřebení, problémy s opotřebeným setrvačníkem, nebo spojkou, nebo obého se podle zkušenosti majitelů objevují už mezi 150-160t km.... Auto jsem naštěstí díky kolabujícímu dvouhmoťáku kupoval celkově o nějakých 30t výhodněji oproti cenám srovnatelných aut, takže to zase tolik nebolí, protože jsem +/- na "svým".
Co se týče zpřevodování, tak tam jsem pořád přesvědčenej o tom, že by ta 1.6 utáhla málo těžší převod, hlavně kvůli otáčkám (+ opotřebení, spotřebe, hlučnosti) při limitu na dálnici, výkonově (nebo spíš momentově) na to určitě má. Jistým řešením by možná byla 6° převodovka, protože by to současně pomohlo mírně zkrátit i nižší stupně...
-
štíreček1 01.05.10 11:18
« Nazdar chlape
kolik stála ta sranda v podobě dvouhmoťáku a kolik km vydržel u citroena? Ono u 1,6tky by měl mít větší životnost než u dvoulitru, není tak namáhaný.
Jinak auto už mám skoro třičtvrtě roku, ale maximálku jsem ještě nezkoušel, jen do stodevadesáti, pak jsem musel brzdit. Možná by ještě šel, ale už se mu moc nechtělo. -
bubaaaack 30.03.10 08:49
« Re: pár poznámok
Ahoj, díky za komentáře. Chci k ním dodat jen, že: s tou 1,6 HDi jsem převážně spokojenej, hlavně díky nákladům. Je to ale jen druhá strana téže mince - přivítal bych totiž výraznější zátah nad 120 km/h. Na motory je to sice fifty fifty, ale příští C5, pokud mě ta současná nezklame, už bude mít pod kapotou 2.0 HDi. Algoritmus dešťového senzoru budu průběžně odsledovávat a snažit se jej pochopit. Interiér byl v době, kdy jsem fotil, ve značně nereprezentativním stavu, C5 je teď navíc v ještě servise na doladění doufejme posledních drobností, takže další série fotek bude následovat velmi brzy.
Grafika BC není práve nejmodernější, to je pravda, ale kupodivu mě zatím nijak neuráží. Připomíná to starý dobrý časy... :-) -
"-- skrytý --" 26.03.10 08:24
« pár poznámok
... vlastním 3. citroen Xsara, C3 a C4 Grand Picasso a o citroenoch niečo viem - sú to lepšie autá ako sa tvária, ale majú aj muchy..
... 2.0 HDI by bol určite lepší, ale pokiaľ si ty spokojný nie je čo riešiť
... dizajn zadnej časti tejto varianty C5 bude asi dlho neprekonaný v kategórii kombi - ale je to otázky vkusu
... dažďový senzor si žije svojim vlastným životom - doposiaľ som neprišiel na to akým
..., doplň prosím viac fotiek interiéru
... grafika BC je na úrovni sovietskej kalkukačky z 80. rokov
... aj tak je to krásne a dobré auto a výborná recenzia
... doplň fotky nech môžem hodnotiť
tento kočár máme taky doma (též Brno ;-) ) a hlad po žárovkách byl zažehnán světly pro denní svícení, je pro ně krásný místo vedle mlhovek v mřížce, kde splňují vyhlášku a nevypadá to až tak zle, navíc pokud máte i světelný senzor, pak odpadá jakékoliv starání o svícení (při vězdu do tunelu/garáží apod. si sám rozsvítí) a cena vzhledem k cenám žárovek a frekvencí výměn je krásná.