Já si myslím, že na setrvák je 140tis km až až, takhle nějak vydrží i v mondeech dvoulitrech, ve městě to samozřejmě nebude, ale s meziplyny se dá životnost prodloužit. FAP jsi dostal repasovaný nebo ho jen vyčistili? Někde jsem četl, že při konci životnosti už nucená regenerace nepomůže. To by pak nebyla nějaká šílená cena, tedy záleží na tom, jak dlouho bude ještě po té regeneraci fungovat.
Ta jednička je fakt dost krátká, ale ve focusovi s motorem 1,8TDCI je to daleko větší šílenost, tam musíš rozjet někam 2500 lépe tři tisíce ot, jinak se dvojka nechytá. V maxovi jsem se naučil na jedničku jen mírně rozjet a hned dvojku, prostě rychle zmizet se na jedničku nedá. Zase tři čtyři pět jsou dobře odstupňované s ohledem na tah, spotřebu a využitelné otáčky jsou dost velké na to, že se převody vzájemně dost překrývají. 130 se dá jet i na trojku :-)