Diskuse

Citroën C5 (2005)

6.3.2010

Zdravím tímto všechny uživatele MACZ. Hned na začátku na sebe raději prozradím, že mám od raného dětství výraznou slabost pro všechny SAABy: Vždy mě…

 

Citroen C5 (bubaaaack)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.2010  08:24

    pár poznámok

    ... vlastním 3. citroen Xsara, C3 a C4 Grand Picasso a o citroenoch niečo viem - sú to lepšie autá ako sa tvária, ale majú aj muchy..
    ... 2.0 HDI by bol určite lepší, ale pokiaľ si ty spokojný nie je čo riešiť
    ... dizajn zadnej časti tejto varianty C5 bude asi dlho neprekonaný v kategórii kombi - ale je to otázky vkusu
    ... dažďový senzor si žije svojim vlastným životom - doposiaľ som neprišiel na to akým
    ..., doplň prosím viac fotiek interiéru
    ... grafika BC je na úrovni sovietskej kalkukačky z 80. rokov
    ... aj tak je to krásne a dobré auto a výborná recenzia
    ... doplň fotky nech môžem hodnotiť
    • 00 Reagovat !

      foto bubaaaack

      bubaaaack 30.03.2010  08:49

      « Re: pár poznámok

      Ahoj, díky za komentáře. Chci k ním dodat jen, že: s tou 1,6 HDi jsem převážně spokojenej, hlavně díky nákladům. Je to ale jen druhá strana téže mince - přivítal bych totiž výraznější zátah nad 120 km/h. Na motory je to sice fifty fifty, ale příští C5, pokud mě ta současná nezklame, už bude mít pod kapotou 2.0 HDi. Algoritmus dešťového senzoru budu průběžně odsledovávat a snažit se jej pochopit. Interiér byl v době, kdy jsem fotil, ve značně nereprezentativním stavu, C5 je teď navíc v ještě servise na doladění doufejme posledních drobností, takže další série fotek bude následovat velmi brzy.
      Grafika BC není práve nejmodernější, to je pravda, ale kupodivu mě zatím nijak neuráží. Připomíná to starý dobrý časy... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 01.05.2010  11:18

    Nazdar chlape

    kolik stála ta sranda v podobě dvouhmoťáku a kolik km vydržel u citroena? Ono u 1,6tky by měl mít větší životnost než u dvoulitru, není tak namáhaný.
    Jinak auto už mám skoro třičtvrtě roku, ale maximálku jsem ještě nezkoušel, jen do stodevadesáti, pak jsem musel brzdit. Možná by ještě šel, ale už se mu moc nechtělo.
    • 00 Reagovat !

      foto bubaaaack

      bubaaaack 03.05.2010  16:26

      « Re: Nazdar chlape

      Setrvák se měnil při cca 145tis (auto jsem kupoval se 140t km). Materiál - sada pro výměnu spojky a setrváku přišla na nějakých 20-22t, práce na dalších cca 8t + DPH. Měněno ve specializovaném, ne autorizovaném servise. Původně to v jedné chvíli, i přes původní identifikaci problému jako opotřebení setrvačníku, vypadalo na to, že původcem pazvuků, může být i ložisko primárního hřídele převodovky, které bylo extrémně opotřebené, proto se, díky úspoře případných nákladů, prve vyměnilo jen toto (5t bez DPH za materiál + práce), ale bez výsledku. Při druhé návštěvě byl tedy konečně vyměněno to co bylo třeba.
      Všechny HDI až do 2004/2005 byly vybaveny dvouhmotou a spojkou Sachs. Následně poté učinili finanční ředitelé v PSA moudré rozhodnutí a rozhodli se vybavit dieselové motory spojkovou sadou LUK s automatickým vymezováním vůle. Právě tento dodavatel stojí za příčinou rychlejšího opotřebení, problémy s opotřebeným setrvačníkem, nebo spojkou, nebo obého se podle zkušenosti majitelů objevují už mezi 150-160t km.... Auto jsem naštěstí díky kolabujícímu dvouhmoťáku kupoval celkově o nějakých 30t výhodněji oproti cenám srovnatelných aut, takže to zase tolik nebolí, protože jsem +/- na "svým".
      Co se týče zpřevodování, tak tam jsem pořád přesvědčenej o tom, že by ta 1.6 utáhla málo těžší převod, hlavně kvůli otáčkám (+ opotřebení, spotřebe, hlučnosti) při limitu na dálnici, výkonově (nebo spíš momentově) na to určitě má. Jistým řešením by možná byla 6° převodovka, protože by to současně pomohlo mírně zkrátit i nižší stupně...
      • 00 Reagovat !

        foto stirecek1

        štíreček1 03.05.2010  17:48

        « Re: Re: Nazdar chlape

        Tak to jsi mě uklidnil, ještě mám čas, i když setrvák se dá odrovnat klidně i za rok. Počítám, že na to šest let nešáhnu, pak se uvidí co a jak, pokud tedy se to nezačne * dřív. Zatím spokojenost, myslím, že i těžší C5 by zvládla delší převod, když naložím do maxe 500kg, tedy celkově někde 1900kg nemá výraznější problém s tahem, připadne mi, že táhne pořád stejně. Možná je to tím, že s poloprázdným vozem nevyužívám celý potenciál, při naloženém jen více šlapu, ale výkon je i tak dostačující. Šestý stupěn mi chyběl u fokuse tddi 66kw, tam ten chybějící výkon taky doháněli otáčkama a při 3000 jel 130, což bylo taky dost, ale po dálnici nejezdím, tak mi to bylo jedno a převodovky byla fakt parádně odstupňovaná. U maxe bych přivítal delší jedničku, někdy se hodí rychlej zmizet z křižovatky, tím řazením je to pomalejší. Jinak pětka na 2600 je ideální, motor nemá problém, je tichý a ani v těchto otáčkách moc nepapá. Takže s tím jsem tak nějak spokojený. Máš tam částicový filtr? U toho mého se uvádí životnost 120tis km, teď do nových aut už dávají katalický s delší životností a bezúdržbový....
        • 00 Reagovat !

          foto bubaaaack

          bubaaaack 03.05.2010  23:39

          « Re: Re: Re: Nazdar chlape

          U toho setrváku asi fakt dost záleží na tom jak se s tím jezdí. Moje auto podle všeho jezdilo převážně dálnice. Pokud se vezme v úvahu to, o čem se tady taky bavíme, tak se není čemu divit, že to prostě odešlo okolo těch 140t. Ta šestka by tam byla víc než vhodná.... FAP tam je, od 2005 (facelift) ho mají všechny C5. Životnost byla taky těch 120t km, ale jak to tak bývá, tak bylo až na mě abych jej nechal zregenerovat. Cena okolo 7tis i s doplněním aditiva + 2 dny v servise... Novější 1,6 mají mám ten dojem životnost už 200t.
          Vzájemné poměry 1. a 2. rychlosti mě taky trochu vadí, jsou moc daleko od sebe. Je fakt že na tu jedničku se vůbec nic neděje a o rychlejší rozjezd jsem se ano nepokoušel, nemá to podle mě s takovou "redukcí" ani smysl >:D
          • 00 Reagovat !

            foto stirecek1

            štíreček1 04.05.2010  20:16

            « Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape

            Já si myslím, že na setrvák je 140tis km až až, takhle nějak vydrží i v mondeech dvoulitrech, ve městě to samozřejmě nebude, ale s meziplyny se dá životnost prodloužit. FAP jsi dostal repasovaný nebo ho jen vyčistili? Někde jsem četl, že při konci životnosti už nucená regenerace nepomůže. To by pak nebyla nějaká šílená cena, tedy záleží na tom, jak dlouho bude ještě po té regeneraci fungovat.
            Ta jednička je fakt dost krátká, ale ve focusovi s motorem 1,8TDCI je to daleko větší šílenost, tam musíš rozjet někam 2500 lépe tři tisíce ot, jinak se dvojka nechytá. V maxovi jsem se naučil na jedničku jen mírně rozjet a hned dvojku, prostě rychle zmizet se na jedničku nedá. Zase tři čtyři pět jsou dobře odstupňované s ohledem na tah, spotřebu a využitelné otáčky jsou dost velké na to, že se převody vzájemně dost překrývají. 130 se dá jet i na trojku :-)
            • 00 Reagovat !

              foto bubaaaack

              bubaaaack 04.05.2010  21:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape

              FAP mi vyčistili (řeší se to vymytím tlakovou vodou), a zase mi jej namontovali zpět. Přiznám se, že jsem to nechal na servise, protože mi na tu regeneraci byli schopní dát roční záruku jako na běžnou opravu, a tím pádem jsem to nijak zvlášť neřešil. Kolik takových regenerací ale filtr zvládne, to vůbec netuším :-)
              • 00 Reagovat !

                foto stirecek1

                štíreček1 04.05.2010  22:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape

                Takže to jde! Každý straší, jak je nutné při 120tis vyměnit filtr za pětadvacet tisíc a pokud k tomu máš i eolys, tak je to super cena. Jen ten aditiv údajně stojí ve fordu kolem pěti tisíc. Jinak jsem na netu našel firmu, která ucpaný DPF vymontuje, vykuchá a dá zpět, upraví řídící jednotku, která ho pořád bere jako čistý a cena za tuto úpravu je kolem 4500kč. Na můj dotaz, zda neutrpí emisní norma, tvrdili, že ne. Navíc se údajně zvedne výkon o 3-5kw a zárověň sníží spotřeba...??? Ale těm emisím fakt nevěřím 8-s
                • 00 Reagovat !

                  foto bubaaaack

                  bubaaaack 05.05.2010  10:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape

                  Jasně že to jde, regenerace se takhle řeší bežně. Aspoň teda u motorů PSA. Do varianty s úpravou ECU bych nešel ani náhodou. Výkon mimochodem stoupne pokaždé, pokud se filtr vyjme, nebo vykuchá, protože je to v podstatě ucpávka. Nevěřím ale hlavně tomu, že by se někomu jinýmu než vývojářum toho kterého motoru podařilo odladit ECU tak, aby byl motor schopnej běžnýho provozu bez filtru, právě díky úplně jiným tlakům v potrubí. Nemají na to podle mě dostatečný tech. zázemí a hlavně know-how. Ale můžu se plést :-!
                  • 00 Reagovat !

                    foto stirecek1

                    štíreček1 05.05.2010  17:22

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape

                    Někde jsem četl, že kluci si to čistili i sami, někdo dokonce navrtal čtyři podélné díry cca 10mm, aby se to neucpávalo úplně. Osobně bych ale do úplné demontáže taky nešel, nevěřím těm emisím, navíc ty saze letí ven a to se dá na stk lehce odhalit. Za cenu vykuchání se pořád vyplatí nechat si to vyčistit, dostaneš aditivum a ještě roční záruku, tak kde je chyba. Spoustu lidí se ale DPF bojí, je to stejné, jako když se zaváděl katalyzátor a pak už nikomu nevadil. A ty nové filtry už budou vymakané a bezúdržbové s životností pomalu celého auta. Já v tom velký problém nevidím ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto bubaaaack

                      bubaaaack 06.05.2010  09:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape

                      Jedinej problém je právě v tom aditivu, jehož zbytky po prohoření ulpívají na povrchu a snižují tím funkční plochu a prostupnost filtru. To je, tak jak mi to bylo řečeno, v podstatě ten hlavní důvod nutnosti "mechanické regenerace" filtru. Jsem ale zvědavej jak daleko se dostane vývoj v průbehu 5-6 let. Mám dojem, že jakýsi bezůdržbový otevřený filtr, používá v současnosti jen Toyota. Ale netuším jestli jde přímo o DPF nebo jen o filtr zachycující sloučeniny dusíku...
                      • 00 Reagovat !

                        foto stirecek1

                        štíreček1 06.05.2010  17:36

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar chlape

                        Ten nový ve fordu bude katalický, takže aditiva nebudou potřeba a v podstatě to bude fungovat tak nějak jako dnešní katalyzátor jen s větší účiností. Navíc tímhle downsizingem jde dolů i spotřeba a s tou klesají i emise. Jinak na rok 2015 se plánuje snížení obsahu motorů na jeden litr se spotřebou kolem 3litrů a výkonem 100kw. Jen nevím, jaký krouťák vydolují z toho tříválce. Taky je otázka, kolik bude stát nafta, když auta půjdou se spotřebou takhle dolů???
  • 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 07.08.2010  21:29

    Výměna žárovek v podání Citroenu...

    Hm tak to dobře znám , Otec má Xsaru a výměna žárovek to je dílo navíc mne překvapilo , že pokud odejde motorek od naklápění světel (verze 2002)tak je potřeba pořídit nové světlo :-(
    DARK = ?

    Autko = 10/10/10

    M. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto bubaaaack

      bubaaaack 07.08.2010  21:58

      « Re: Výměna žárovek v podání Citroenu...

      U C5 jsou už světla napevno, bez nivelace. Řeší se to přes udržování světlé výšky na zadní nápravě. Žárovky v obou světlech umím se vším všudy vyměnit za cca 30 minut (pokud je světlo), ale připadám si u toho jako neskutečnej blb :-)

      DARK vypíná osvětlení palubní desky, mimo tachometru. Hodně užitečná věc, aspoň já ji oceňuju. V té fotce je to ve výřezu vlevo dole.

      Díky za hodnocení.
      • 00 Reagovat !

        foto Matheas-Ropak

        Matheas Ropak 07.08.2010  22:05

        « Re: Re: Výměna žárovek v podání Citroenu...

        Tak to výměna laikovi trvá tak půl dne co >:D .
        Taky to mohli u citroenu vymyslet lépe když už podvozek C5 jezdí po Naší D1 jako po bavlnce.
        Tak to je dobré já mám u TDička jen zeslabení svícení ukazatelů.
        • 00 Reagovat !

          foto bubaaaack

          bubaaaack 07.08.2010  22:14

          « Re: Re: Re: Výměna žárovek v podání Citroenu...

          Já sem taky laik, ale je to jako s ženskou. Musíš holt vědět, kam sáhnout když ji chceš "odstrojit" >:D
    • 00 Reagovat !

      foto asysy

      asysy 22.08.2010  02:48

      « Re: Výměna žárovek v podání Citroenu...

      Mám C4 se stejným motorem... dojmy z motoru mám vpodstatě uplně stejný jak popisuješ. Stejně tak jako praskající žárovky. Potkávačky jsem za rok a půl měnil snad 10x a obrysovky asi pětkrát. Vzhledem k ceně H7 to moc nepotěší. Naštestí neni třeba auto odstrojovat a největší problém při výměně mi tak dělá vysunout konektor k žárovkám. Jde to hodně ztuha.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.2011  19:26

    Žárovky

    Zdravím,

    tento kočár máme taky doma (též Brno ;-) ) a hlad po žárovkách byl zažehnán světly pro denní svícení, je pro ně krásný místo vedle mlhovek v mřížce, kde splňují vyhlášku a nevypadá to až tak zle, navíc pokud máte i světelný senzor, pak odpadá jakékoliv starání o svícení (při vězdu do tunelu/garáží apod. si sám rozsvítí) a cena vzhledem k cenám žárovek a frekvencí výměn je krásná.

    • 00 Reagovat !

      foto bubaaaack

      bubaaaack 29.03.2011  18:15

      « Žárovky

      Ja bohuzel moc nefandim temhle "furt-diodam". Zatim mam Osram Longlife a drzi se :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Jerry-Gunman

    Jerry.Gunman 15.10.2011  08:00

    Hezké autí, Bubáku :-)

    Je fakt, že první věc, která člověka napadne, když se rozhlédne po širých pláních, rozprostírajících se uvnitř kombíkové C5 1. generace, bude asi ta, že motůrek 1.6 asi nebude optimální. Pokud budeš chtít přesunout kupříkladu Machochu, taky si na to zjednáš pořádný motor.
    Ale měl jsem možnost se s tou 1.6 na jedné předváděčce projet a byl jsem příjemně překvapen. Na poklidné rodinné ježdění je to motor plně postačující - a co si budeme nalhávat, C5 kombíka si člověk kupuje kvůli zcela jiným kvalitám, nežli nahánění vlastního ega a jízdou á la Tirpišovský, že ;-)

    Jinak jisté okouzlení Švaábem také chápu - a 9-5, vedle Volva V70, Alfy Romeo 159 a Peugeotu 407 byla jednou z finalistek výběru.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…