Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSi

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37 Volkswagen Golf, foto 38 Volkswagen Golf, foto 39 Volkswagen Golf, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta vana plná sportu Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Prolog

Mnohé asi překvapí, že v odstupu 2 let představuju recenzi na druhého Golfa, ale tento aktuální trošku opuchnul a povyrostl. Statistiky v mém případě lžou, krátký modrý golfík mi nebyl ukraden, ani ho nepotkala totální havárka, byl prostě a jednoduše prodán. Seběhlo se to opravdu velmi rychle a kombinace nemoc, potřeba hotových peněz a velmi zajímavá nabídka na odkup rok starého auta s 20 000km vykonaly své. Ojetý golf totiž má nejen svou cenu ale i vysokou likviditu. Rychle a snadno se sešla se nabídka s poptávkou a golfík bleskově změnil majitele. Značkový bazar Das welt auto v mém případě zafungoval výborně. Roční soužití s modrým golfíkem jsem ale vnímal velmi pozitivně, protože mi udělal radost hned 3x. Nejprve když jsem ho vybíral, podruhé když jsem s ním jezdil a potřetí když jsem ho prodal. Po více než roce se má situace naštěstí normalizovala, takže jsem mohl začít pokukovat po své další oběti na 4 kolech. Inu někdo má rád vdolky, jiný holky no a já kromě obého ještě navíc auta.

Kapitola 1
Koho nezajímá, jak jsem ke Sportsvanovi vlastně přišel, ušetřete si čas a celou tuto kapitolu prostě přeskočte. Poměrně důkladnou anabázi průzkumu trhu jsem absolovoval už před koupí krátkého Golfa. V mezidobí jsem taky pár aut otestoval – portfolio bylo opravdu pestré - Pegueot 308, Octa 3 TGi combi, zkušební jízdy v několika dalších autech zejména nižší střední třídy – Mazda 3, Toyota Verso, Suzuki S-Cross, Seat Leon ST, nová Fabia combi a VW Sportsvan. Ale byly i takové, do kterých jsem si jen sednul a z důvodu odpudivosti interiéru, neskousnutelného designu, či nevhodné ergonomie nebo pocitu stísněnosti jsem zavrhl ještě před zkušební jízdou – dříve mí oblíbení Fordi – C max a Focus a Honda Civic. Pak jsou i takové, do kterých bych rád sednul a nejen se povozil, ale stal se i jeho šťastným majitelem např. Porsche Panamera. Ale to je zatím hodně vzdálená a nereálná toy story.
Mé požadavky na nové auto také hodnotilo více mých já, ale nebyl to dr. Jekyll a mr.Hyde kteří se uplatnili v recenzi Madmacka2 u octy 1,4TSi. Spíš to byli pan pohodlný, strýček skrblík a hodně vzadu jim do toho ještě kecal ten mladý kluk plný energie, emocí a touhy ( teda spíš to co z něj ještě zbylo ). Pro zjednodušení budu mluvit raději za všechny tři najednou. Velmi rychle se výběr zúžil na 3 favority – Seat Leon ST 1,4 TSi 92 Kw, Mazda 3 2,0i 88Kw a VW Sportsvan 1,4 TSi 92 Kw, z nichž každý spadá do trošku jiné škatulky se svými výhodami i nevýhodami. Ostatní aspoň pro mě skončily z různých důvodů v propadlišti dějin. Toyota Verso, bezpohlavní, motorově a výkonově nezajímavá, Peugeot 308 – neskousnutelný design i-kokpitu, Octa 3 – přicházela v úvahu pouze verze TGi, ta byla aspoň přiměřeně komfortní na rozdíl od jiných motorových variant, úsporná, ale s málem výbavy za hodně peněz, interiérově fádní, navíc nevyhovující sedačky. Fabia 3 kombi 1,2 TSi 81 Kw style se sportpaketem by seděla zejména strýčkovi skrblíkovi, ale zatrhla to manželka. Cituji „ že na stará kolena prostě škodováckou sockou jezdit nebude“ a bylo vymalováno. V Suzuki S-Cross jsem se pořád nějak ošíval, něco mi stále vadilo, ať to byl ten chemický smrad, nebo ovládání počítače tyčkou na přístrojovce, či krátké sedáky, zkrátka ne. Porsche Panamera – klukův sen, tak tam se na sebe jenom nechápavě podívali skrblík s panem pohodlným a kluk si šel raději dát studenou sprchu. Takže z trojice co zbyla nejprve Mazda 3. Ta byla od počátku favoritem toho kluka ve mně. Není sice bůhvíjak praktická a prostorná ale je krásná zvenku i uvnitř, plná emocí, řidičsky nesmírně zajímavá, přirozená. Skvělý motor 2,0 skyactive, přesné řízení, řazení brzdy, výborně vyvážený podvozek. Prostě řidičsky přitažlivé a navíc krásné emotivní auto. Taková japonská vymazlená gejša na 4 kolech. Vadila jen ta příšerná loketní opěrka, krátké sedáky vpředu a cena versus konfigurace. S mojí verzí 2,0 i Attraction + nějaké doplňky jsem se nedostal pod 470T a Mazda moc slevy dávat nechce. Takže strýček skrblík přikázal čekat na nejlepší nabídku. Proto že jsem chtěl přeci jen auto s větším kufrem, tak Seat Leon ST mi z koncernové trojice Octa kombi, Golf variant seděl nejvíc jak vzhledem, výbavou, přijatelným komfortem i cenou, brali by ho jak strýček skrblík tak ten kluk, ale pan pohodlný si prosadil svou a, že prý by chtěl ještě něco komfortnějšího a prostornějšího. Přikázal vyzkoušet toho třetího v pořadí VW Sportsvan. Kluk sice obracel oči v sloup, ale zato pan pohodlný si liboval ve všech ohledech – prostornost, variabilita, nejvyšší kultura cestování a pohodlí z celé koncernové nižší střední. Marně kluk namítal, že na takovou přifouknutou golfoidní krabici žádnou 18-ctku nesbalí. Pan pohodlný už má přeci jen větší váhu a celkem přirozeně kluka odpálkoval s tím, že by ho každá, podobně jako ve stejnojmenném filmu Milana Steindlera, stejně vrátila tak akorát do hrobu. Když se k tomu navíc přidal strýček skrblík, který na netu našel nejetou skladovku v téměř přesné konfiguraci se slevou 63 tis. tak bylo vymalováno. Mazda i Leon ostrouhali a druhý den ráno jsem už jel do Tábora se zálohou podepsat kupní smlouvu. Ženě jsem to v té rychlosti a rozrušení tak nějak zapomněl říct, a když jsem s ní mluvil mobilem na cestě do autosalonu tak se na druhé straně rozhostilo ticho, které nevěštilo nic dobrého. Po návratu domů se mnou nemluvila ani klika od kredence. Na rozdíl od většiny případů, se tentokrát nečekalo na auto, jak popisuje mnoho z vás, ale na finance ze spořicího účtu. Naštěstí jen 3 týdny. V mezidobí se ještě doplnily parkovací senzory a zámek řadicí páky. Tolik předehra. Ale byla vskutku dost dynamická, že ano?

Kapitola 2
Teď už k samotnému autu. Jak začít abych vás moc nenudil protože „vana plná sportu“ je oproti Mazdě 3 i Leonu ST pro psaní recenze trochu nevděčné auto.
Začneme tedy vzhledem – Na první pohled přifouknutý, lehce krabicovitý, hodně prosklený konzervativní VW produkt navíc prostý jakýchkoliv emocí asi nikomu nepřivodí designový orgasmus. Přiznám se ani mě. Oproti krátkému sportovně laděnému golfovi vypadá tak trochu jako seladon v nejlepších letech. Na druhý pohled zažehne jiskru při bočním pohledu dlouhý rozvor a hluboké prolisy na bocích. Žádná zbytečná křivka či nefunkční detail. Vše je podřízeno funkci. Bohaté prosklení dává dokonalý přehled řidiči i cestujícím. Krátká skloněná kapota téměř navazuje na čelné sklo a dává tušit vynikající aerodynamiku poměrně vysoké karoserie. Škoda jen toho názvu protože na autě není sportovního vůbec nic. Spíš je určen pro nesmírně pohodlné a svižné cestování až 4 dospělých osob se spoustou bagáží a příslušenství – lyže, kola, inlainy apod. za sportovními a adrenalinovými zážitky. V interiéru je to klasická soudobá VW škola, velmi kvalitní materiály i zpracování, ergonomie je ještě o fous lepší než u krátkého golfa, display rádia či navigace je na palubce výš, a blíž zornému poli řidiče. Vzhledem k prodlouženému rozvoru o 48 mm, zvýšené karoserii o 100 mm a délce přesně mezi krátkou a dlouhou verzí golfa je interiér opravdu mimořádně prostorný, vzdušný a co je důležité, velmi variabilní. Zadní sedačky mají regulovatelný sklon, jsou posuvné v rozmezí 18 cm a jsou skutečně komfortní a plnohodnotné i pro dálkové trasy 2 dospělých pasažérů. Vyšší stavba karoserie nejde jen ve prospěch vzduchu nad hlavou ale zejména vyššímu posazu o 30 až znatelných 80 mm. Pro dlouhány kolem 2 m ideální volba. Musím potvrdit, vyšší posaz je velmi příjemný až návykový. A pro mé počínající bříško taky velmi pohodlný při nastupování a vystupování.

Podvozek je jasně německá, tužší škola ale je skvěle vyvážený agilita/jistota/komfort s důrazem na opravdu maximálně pohodlné cestování. Mám na mysli jízdu v běžných podmínkách na kvalitních evropských silnicích i rozbitých českých tankodromech včetně rozryté D1. Nikoliv jízdu na limitu na Nürburgringu. Od toho jsou tady páni redaktoři, kteří nás podobnými smysluplnými informacemi zásobují. Vzadu mám víceprvek který se pozitivně projevuje zejména v agilitě a jízdní jistotě v zatáčkách, komfort je ve srovnání s torzkou u slabších motorů podle mě totožný. Filtrace nerovností a děr je opravdu příkladná, nebál bych se říct na úrovni střední třídy.

Motor 1,4 TSi 92Kw verze euro 6 se paradoxně liší oproti 90 Kw verzi co jsem měl v krátkém golfovi, větší ochotou bez protestů akcelerovat již od nějakých 1400 ot. Ten byl naopak navzdory papírovým 90 Kw výbušnější a svižnější ve vyšších otáčkách. Tady ale spíš hraje roli vyšší hmotnost a stavba karoserie. Trhač asfaltu to není, ale je tam jistá nezanedbatelná výkonová rezerva, která se vždycky hodí. 1,4 TSi má taky příjemnější hlubší zvuk, celkově lépe táhne než 1,2 TSi, která je navíc nad 4000ot. dost uječená. Tu jsem zkoušel při předváděcích jízdách.

Převodovka jde hladce, dráhy kulisy krátké, přesné, kvalty na přeplňovaný benzín naprosto adekvátně poskládané. V kulise řazení ale není cítit taková mechanická robustnost jako u předchozích golfů a octávií ale stále myslím patří do nadprůměru třídy. Takže co se týká komfortu a pohonného ústrojí nemají skrblík ani pan pohodlný žádné připomínky. Jen ten kluk má přihlouplé kecy že otáčky motoru padají nějak pomaleji, což mu prý vadí při rychlejším řazení a že 110 Kw verze 1,4 TSi by byla větší frajeřina. Má sice pravdu, ale skladovka měla jen 92 Kw, takže jak praví český klasik může se mu to nelíbit, může o tom i polemizovat to je tak všechno co se tím dá dělat.

Řízení je sice typicky koncernové, ale oproti předešlému krátkému Golfovi mi přijde lépe nastavené, tužší kolem středové osy a nevyžaduje ty neustálé otravné korekce na dálnici jako předchozí stroj. A to navzdory balónovým pneumatikám 195/65 R15. Pozitivní roli asi hraje jak delší rozvor, tak pneu Michelin Energy. Dokonce ve volantu cítím jakous - takous zpětnou vazbu. To bylo obzvlášť patrné po přesednutí z Hyundai i20 kterého jsem nedávno testoval.

Kufr s dojezdovou rezervou má nějakých 500l při mezipodlaze ve spodní poloze a sedačkách posunutých max. vzad. Posuvem vpřed lze údajně dosáhnout až téměř 600L ale neměřil jsem, takže nemohu potvrdit ani vyvrátit. Ale pohledově vyhoví s přehledem i běžným rodinným potřebám. Těm mým zcela určitě.

Výbava je Comfortine + pár blbin jako metalíza, natáčecí mlhovky ( VW simply clever řešení za 6000 Kč, které je upřímně řečeno k ničemu ). Dále rádio composition média které se liší od základního jen větším displejem a USB konektorem a zejména „nesmírně praktickým“ umístění CD mechaniky do schránky před spolujezdcem kterou dost úspěšně zaplnil. Kdo tuhle volovinu vymyslel, toho bych za trest nechal měnit kontinuálně CD z pozice řidiče na trase Praha - Brno a zpět nejlépe v pátečním provozu před velikonocemi. Co je ale naprosto famózní a dokonalé, jsou sedadla Ergoactivy – kdo jednou zkusí, nebude chtít jinak. Nesmírně pohodlný posaz najde jak moje 158 cm vysoká dcera, tak její téměř 2 m přítel. Lze měnit délku i sklon vyhřívaného sedáku, v širokém rozmezí bederní opěrku, která má navíc masážní funkci. Tantrickou masáž nečekejte, od toho přeci vozíme spolujezkyně, ale při delších jízdách zádům opravdu uleví. Na dotek je i velmi příjemný potah alcantarou ve středové části. Tady si může škodovák jen povzdechnout, proč to Octavia neumí taky.

Spotřeba se v rychlostech do 120 neliší od krátkého golfa tedy kolem 5,5-6L, lehce nad dálničním limitem je to přirozeně kvůli větším odporům asi o 0,5L vyšší tj. 7,0-7,5L. Při hodně svižné jízdě ( rozuměj v mém podání ), nebo při poskakování ve městě jsem byl na 8L. Nejméně úsporné je auto v zimě v prvních 4 km po studeném startu, to se ani při relaxační jízdě nedostanu pod 7,5l. Naopak při ekojízdě s vyhazováním kvaltů a jen občasné svižné akceleraci při předjíždění jsem v pohodě dosáhl na 5L. Citlivost na jízdní styl je sice významná, ale ne tak dramatická jak se popisuje u předchozí generace TSi. Osobně si nedovedu představit, jak bych musel jet, abych se dostal nad 10l jak se občas v testech objevuje. Kdo umí jezdit s TDi ten se s TSi sžije velmi rychle.

Kapitola 3 - závěr
Vyvážený mix vlastností, předchozí pozitivní zkušenost s VW včetně prodeje ročního auta za výbornou cenu, minimum chyb které by mi vadily, spolu s luxusní slevou mě oslovili natolik, že jsem neodolal a skočil po Sportsvanovi jak se říká jako slepice po flusu. A nestydím se za to. Na rozdíl od mnoha jiných aut si totiž na nic nehraje, beze zbytku plní požadavky na velmi pohodlné, prostorné, variabilní rodinné auto. Sněhurku se 7 trpaslíky v životní velikosti sice nepojme ale rodinu se 2 dětmi spoustou bagáží a tchýní na prostředním sedadle určitě ano a překvapivě pohodlně. Navíc s bonusem nadprůměrných jízdních vlastností. Řada z vás mě asi vyhodnotí jako automobilového úchyla, ale právě toto auto naprosto vyhovuje mým potřebám, splňuje či dokonce překračuje má očekávání a přes ten krabicový vzhled se mi dokonce i líbí. A to vše navzdory naprosto debilnímu jménu. Marketingové mágové, kteří se snaží už názvem podsunout nám zákazníkům nějaký příběh či legendu, jeho přesvědčovací schopnost velmi přeceňují. Nakonec rozhodují úplně jiné aspekty. Ten kdo hledá velmi komfortní, vymazlené, variabilní, ergonomické, prostorné, svižné a přitom úsporné rodinné auto s minimem chyb a nevadí mu značka VW, překousne lehce krabicoidní nafouklý design, chybějící emoce a stupidní název, tak je tady na správné adrese. Jen je potřeba počkat s koupí nejlépe na přelom roku kdy jsou dealeři ochotní dávat nejvyšší slevy. Inu za kvalitu se platí.

p.s. Pokud někoho z vás napadne nějaký inteligentní, vtipný název nebo přezdívka pro toto auto, napište ho prosím do komentáře. Sportsvan mu fakt říkat nebudu. A název „Vana plná sportu“ je sice výstižnější ale přeci jen poněkud dlouhé pojmenování.
Všem těm, kteří měli trpělivost a toto povídání dočetli až dokonce díky a budu rád, když třeba někomu pomůže ve výběru vlastního plechového miláčka.
Váš Verny

Silné stránky

- kultura cestování
- prostornost a variabilita
- skvělá ergonomie
- perfektní sedačky ergoactivy
- vyšší posaz téměř jako SUV
- snadný nástup vpředu i vzadu
- vyvážený podvozek s důrazem na komfort
- přiměřeně silný a úsporný motor

Slabé stránky

- miniaturní schránka u spolujezdce
- vyšší cena

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- drobnosti odstraněny v rámci garance
- jen nevím kde to budu v Plzni servisovat, Porsche nebo Šmucler? poraďte

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- CB auto, vše bez problémů, rychle na profi úrovni

 

Novinky v recenzi

15.1.2019 20:29

souhrn nákladů za 4 roky provozu v Kč

Při nájezdu 61500 km běžného ježdění 30% silnice, dálnice i město a průměrné spotřebě 6,18 l/km.

náklady Kč
construkt 6500
olej 4600
povinné ručení 7762
havarujní all risk 27048
dálniční známka 4500
benzín 104860
pravidelný servis 9781
spoluúčast opravy 5000
přezouvání 1600
kapaliny 800
cena vozu 470000
celkem 642451
prodejní cena 329000

vycházejí náklady 5,09 Kč/Km

Tak nevím jestli je to moc, nebo málo, ale se svou skoro 20 letou octou 1,9 TDi mám za těch 360 000 Km při průměrné spotřebě 5,1L/100Km náklady 3,99 Kč/Km při zůstatkové hodnotě 30 000 Kč. A tímto s má vana plná sportu s vámi definitivně loučí.

11.1.2019 16:34

Včera jsme se definitivně rozloučili

Dasweltauto opět zafungoval perfektně a za 6 týdnů si můj Sportsvan našel nového majitele. Měl jsem zpočátku trochu obavu jak dlouho budu čekat na kupce, čekačka 3-4 letých aut se loni zvedla na 3-4 měsíce. Je ale vidět, že o zánovní VW je zájem a tomu odpovídá i vyšší prodejní cena než u jiných značek. Doufám že nový majitel s ním bude stejně spokojený jako jsem byl já.

17.11.2018 20:17

Konec našeho společného soužití

Tak vana plná sportu už přezdívku nedostane. Doma je již jeho nástupce. Čtyřleté soužití s ním bylo naprosto bezproblémové. Šrámy a jizvy na laku způsobené ženskou částí rodiny jsou zaceleny nebo technicky řečeno opraveny. A Sportsvan vyhlíží nového majitele. Tak kdyby měl někdo zájem ozvěte se.

29.7.2018 17:37

Třetí servisní prohlídka

při 55000 Km byla trochu náročnější a dražší a hlavně delší - 3 týdny. A to nejen kvůli pravidelnému servisu ale hlavně kvůli opravě laku po kolizi při vjezdu do podzemního autovýtahu. Servis Výměna oleje + filtry + výměna brzdové kapaliny, svíček, odvzdušnění brzd a spojky a vyčištění klimy celkem za 6500 Kč + vlastní olej 5L za 1500 Kč. S opravou pravého boku to bylo horší, lakovaly se přední a zadní dveře a zadní blatník + přední blatník do vytracena. Odřeniny sice nevypadaly až tak dramaticky viz. foto v galerii, ale celková suma se vyšplahala na 51000 Kč. Ach ty ženské nás stojí tolik peněz. Ještě že tentokrát to na sebe vzala z větší části pojišťovna. Já jen 5000 spoluúčast.

21.7.2017 21:47

druhou servisní prohlídku

Jsme absolovovali při 38 500 Km bez ztráty kytičky. Výměna oleje + filtry + standartní servisní úkony celkem za 1950 Kč + vlastní olej 5L za 1500 Kč. Myslím na běžné úrovni ostatních mainstreamových značek. Dal jsem tam opět na tomto fóru tolik kritizovaný Castrol Edge 5W30. Na motoru nepozoruji jakoukoliv změnu k horšímu. Přiznám se nevím co některé blogery vede k až hysterické nenávisti k této značce olejů. Co mě překvapilo, tak při prohlídce auta na zdviži není podvozek téměř tknutý povrchovou korozí. Pro zajímavost jsem přidal pár foto podvozku po 2 hodně prosolených zimách. co se týká antikorozní ochrany je na tom tolik kritizovaný koncern velmi dobře.

27.3.2017 23:21

problém s uživatelem auto_cz

Byl vyřešen. Podle doporučení podobně postižených uživatelů jsem napsal do redakce (renata.barkociova@auto.cz). Renata věc během pár dní vyřídila a jeho skvělé hodnocení 3x1 zrušila. Tímto ji zpětně děkuji. Pokud je vás postižených víc tak se na Renatu obraťte, určitě vám pomůže jako mě.
Pár info ke golfíkovi, aktuálně má na kontě 35 000 km bez ztráty kytičky. Spotřeba se přes zimu a většinou kratší trasy do 30 km a město zvedla na 6,5-7,0. Při posledním delším výletu na Lyže do Tyrolska .spotřeba spadla na 5,4 s 30% podílem dálnic. Na delší trasy je 1,4 TSi skoro stejně úsporné jako běžný diesel.

30.1.2017 20:53

auto.cz

Takto se nazývá nejen náš "nejlepší český automobilvý web" ale také jeden uživatel, který rád a vášnivě hodnotí. Má v oblibě hodnocení 1.1.1. Nehodlám používat vůči němu nějaké vulgární výrazy ale je jasné že takto postižených recenzí jsou už desítky. Ten člověk za to nemůže, takoví lidé prostě mezi námi jsou. Co mě ale překvapilo že redakce se na můj mailový dotaz "co s tím?", ani nenamáhala odpovědět. Asi jim jsou uživatelé a kvalitní publikované recenze vlastně lhostejné. Naopak hodnocení degradující recenzi je zřejmě naprosto v pořádku. Proto jsem se rozhodl své recenze stáhnout a budu je zveřejňovat pro zájemce jen na velmi krátkou dobu po aktualizacích. Smysl recenzí reálných aut od reálných uživatelů, které mají sloužit jako pomoc budoucím zájemcům o koupi nového auta či ojetiny tak trochu pláče. Takže sbohem milé Auto.cz

17.12.2016 20:19

zimní provoz

Tak se opět potvrdil trend z minulé zimy, kdy po výměně letních kol za zimní vyskočila spotřeba téměř o litr. Dlužno říct že na tom má podíl i větší počet jízd ve městě a na krátké vzdálenosti. Ale podíl zimních gum je stejně zásadní, odhadoval bych to tak na 0,5l. Contíky TS850 jsou sice krásně tiché měkké, pohodlné a v zimě podrží, ale ten valivý odpor je proti letním michelinám energy saver významně větší.

20.9.2016 00:48

elektronická parkovací brzda

Tak jsem konečně přišel na mě dosud utajený smysl elektronické parkovací brzdy. Tedy abych to upřesnil spíš moje manželka. Poprvé po zlomenině pravé ruky sice už bez sádry ale ještě s ortézou chtěla odjet do práce autem. No a s Oktávkou neodjela, prostě se jí nepovedlo klasickou ručku uvolnit. V Golfovi tu elektronickou povolila malíčkem. Neuvěřitelné na co všechno v tom wolfsburgu nemyslí, teda pokud zrovna nevojebávají Euro normy u dieselů.

20.7.2016 18:17

první servis

Tak jsem ho zdárně absolovoval při ujetých téměř 25 000Km, kdy mi palubní počítač oznámil že musím asi do 30 dnů na servis. Auto prošlo bez ztráty kytičky, nebylo co reklamovat. Přístup servisu vzorný, Šmuclera mohu pro západočechy jenom doporučit. Olej jsem dodal vlastní Castrol Edge 5W30 a nebyl s tím žádný problém. Cena 1. servisní prohlídky mě mile překvapila - 1297 Kč + 1250 Kč vlastní olej. Přejímací technik se mnou provedl prohlídku podvozku na zdviži, tam mě překvapilo že roce a půl užívání je podvozek jako by vyjel z továrny, ani stopa po korozi, nikde viditelný únik kapalin. Auto předáno čisté vyluxované umyté. To jsem fakt nečekal.

29.3.2016 21:36

soužití po roce

Tak jsme společně s vanou plnou sportu odkroutili 1 rok s téměř 17 000 Km na kontě. Zatím jsme bez závad, olej bylo potřeba dolívat zhruba 0,3 l po 10 000km. Pánové Skrblík a Pohodlný jsou velmi spokojeni. Jen ten kluk má pořád nějaké kecy že tomu chybí emoce, a aspoň 20 Kw navrch. A má v podstatě pravdu je to prostě jen dobře udělaný a promyšlený a zatím spolehlivý VW produkt. Prvotní nadšení z nového auta tak nějak pominulo stejně jako občasné nutkání se prostě jen tak svézt. Tak se kluci mezi sebou domluvili a nechali milého Sportsvana manželce na denní dojíždění do práce k všeobecné spokojenosti všech zainteresovaných.

28.9.2015 22:53

spotřeba na dlouhé trase

Po té co mi palubní počítač ukázal po návratu z prodlouženého víkendu v Rakousku spotřebu 5,2 l/100Km jsem nevěřil, ale dotankování to potvrdilo. Trasa Plzeň-ČB-Linec-Vídeň-Semmering ( 950m/m )a zpět, tentokrát přes Leoben - Wels - Pasov - Folmavu celkem asi 1050 Km. Jízdní styl stále stejný, jen bez klimy ( nebyla potřeba ). Nevím jestli výrobce po nějakých 11000Km má jiné nastavení software než na počátku, nebo to je jen vnějšími vlivy. Pokud to bude takhle pokračovat, tak se zlobit určitě nebudu.

19.9.2015 20:04

po 6 měsících a 11 000Km

tak zatím samá pozitiva a sociální jistoty. Kromě benzínu a ostřikovací kapaliny auto nežádá od mě nic jiného. Od 1.11 bude žádat zimní gumy, tak jsem nelenil a s předstihem koupil na netu Continentály TS850 195/65 R15 včetně plecháču za bratru lidových 9600Kč. Doplnil jsem foto dle vašich dotazů ohledně přepravy kočárku a kola u vnitř. Ta se zdá na stojáka bez problémová.( nutné demontovat přední kolo ). V budoucnu ale doplním tažné a kola budu vozit na něm. Stojí to víc ale pohodlí nade vše. Olej zatím TSi téměř nebere, je na 2/3 rysky. Zatím má i dobrou barvu, je lehce zahnědlý ale stále průsvitný. Spotřeba se drží na průměrných 6 litrech dle dotankování. Dle computeru je to tak o 0,2 l míň. Takže zatím spokojenost.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSi

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problémů

praktičnost
10

variabilita je skvělá, posuvné zadní sedačky s nastavitelným sklonem opěradly, rovná ložná plocha, přiměřený variabilní kufr

prostornost
10

skvělá, nevím co bych mohl od auta ještě více očekávat

jízdní vlastnosti
10

vyvážené s důrazem na komfort a to mě maximálně vyhovuje

jízdní komfort
10

i na D1 za 1

provozní náklady
9

přiměřené značce a velikosti auta

náhradní díly
9

přiměřené značce a velikosti auta, důležitá je jejich okamžitá dostupnost

výkon motoru
9

110 Kw verze by byla samozřejmě lepší

spotřeba
10

na turbobenzín, velikost auta a výkon motoru skvělá

hlučnost motoru
10

na volnoběh neslyší, do 3000 ot velmi tiché, 4000-5000 ot uchu lahodící zvuková kulisa

kvalita sedadel
10

Ergoactivy nemají chybu, všestranně nastavitelné, délka sedáku, sklon, bederní opěra, masáž. Zadní lavice posuvná s nastavitelným sklonem opěradel. pohodlná i na delší jízdy pro 2 osoby do 2 m

brzdy
10

adekvátní výkonu a velikosti auta

zavazadlový prostor
10

variabilní pro mě naprosto dostatečný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…