Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia 1,9 TDi 66Kw

9.68 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Starká Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:370000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Hlavním smyslem této recenze nebude popisovat či jinak představovat již notoricky známe post revoluční vozidlo, které nakonec bylo i na tomto serveru mnohokrát velmi dobře popsáno ale spíš shrnout mé poznatky z reálného provozu reálným uživatelem. To jak z pohledu uživatelského, údržby a závad a ekonomiky provozu. A vzhledem k tomu že mám nového plechového miláčka Golfa 7 tak si občas neodpustím srovnání s tímto novým o 2 generace mladším etalonem. Auto bylo zakoupeno jako nové v r.2001 model 1,9TDi Elegance 66Kw s klasickým rotačním čerpadlem ale už s turbem s nastavovacími lopatkami. Cena byla na nižší střední třídu se základním dieselem neskutečných a v dnešní době naprosto nepředstavitelných 530 000 CZK a to bylo již po 50 000 slevě. To jen tak na úvod abychom věděli, kam se ceny dieselových aut nižší střední třídy posunuly. Vzhledem k tomu že jsem před tím jezdil samýma škodovkama, které měly technický základ ještě v době kdy romové byli ještě cikáni a Milouš Jakeš k nám pronášel svá vrcholná čísla z Červeného hrádku, tak to byl prostě neskutečný pokrok technicky, komfortem spotřebou prostě vším. Byl jsem z toho auta naprosto nadšený. S odstupem času mohu říct že oprávněně protože když čtu recenze na dieselová auta té doby - Fordy, Renauty, ale i PSA a to nemluvím o Japoncích kteří byli v té době ještě v dieselových plenkách tak si dovolím si tvrdit že v té době Škoda a tedy celé VW nabízely v mainstreamu nižší střední třídy nejlepší dieselová auta na světě. Ale nepředbíhejme.
Nejprve trocha suché matematiky a shrnutí všech nákladů které byly s provozem auta spojené. Snad to bude přehledně a stručně uspořádané.

položka
pořizovací náklady 529 900 Kč
zimní gumy s disky 6 242 Kč
multilock pískování 6 500 Kč
zástěrky 250 Kč
potahy 1 940 Kč
tažné zařízení 3 500 Kč
střešní nosič 1 500 Kč
led denní svícení 2 000 Kč 280 T Km
sportovní sedačky 4 000 Kč 322 T Km
celkem 555 832 Kč

běžná údržba
servisní prohlídky 101 000 Kč
žárovky 608 Kč
montáže kol 5 383 Kč
náplně ostřikovače 2 574 Kč
stěrače 1290 Kč
myčky 2 000 Kč
pneu letní 12 400 Kč
pneu zimní 11 088 Kč
celkem 136 843 Kč

Opravy
brzdový snímač
a přední brzdy 4 420 Kč 150 T Km
zadní brzdy 4 899 Kč 180 T Km
nová péra 2 200 Kč 210 T Km
opr. přerušovač 1 000 Kč 90 T Km
stěrače
mechanismus 1 200 Kč 240 T Km
alternátor s kladkou 6 827 Kč 265 T Km
čelní sklo výměna 3 646 Kč 270 T Km
nový klíč- ztráta 3 538 Kč 220 T Km
klimatizace ovl.relé 5 800 Kč 180 T Km
oprava výfuku 559 Kč 80 T Km
napínák klínového
řemene 2 000 Kč 300 T Km
lak koroze 5 dveře 3 000 Kč 300 T Km
přední brzdy kotouče 6 000 Kč 300 T Km
okno zadní mechan. 3 060 Kč 280 T Km
stěrače promazání 300 Kč 322 T Km
dutiny a spodek 1700Kč 322 T km
antikoro a lakování 4000 Kč 322 Tkm
termostat 1 500 Kč 330 Tkm
Led denní nové 3 000 Kč 330 Tkm
přední náprava 11 000 Kč 350 Tkm
brzdy přední 11 000 Kč 350 Tkm
Chladič klimy 7 000 Kč 380 Tkm
celkem 93 149 Kč

Pojištění
čelního skla 1 000 Kč
povinné ručení 62 258 Kč
havarijní pojištění 111 188 Kč
celkem 174 446 Kč

poplatky a mýta
dálniční známka 15 410 Kč
dálnice zahraničí 13 203 Kč
STK 11 500 Kč
celkem 40 113 Kč

nafta 554 513 Kč 380 T Km
havárie spoluúčast 10 000 Kč
pokuty 1 500 Kč
celkem 1 566 396 Kč

najeto 381 000 Km
nakl/km bez prodeje 4,11 CZK/Km
nakl/km s prodejem 3,90 CZK/Km

Takže sečteno a podtrženo nemít auto byl bych za těch 19 let teoreticky bohatší tak asi o milión, těch zbylých 420 000Kč bych asi projezdil veřejnou dopravou nebo investoval do několikerých pořádných bot. Co se týká běžné údržby, tak 123000 Kč je za 19 let servisu v autorizovaném servisu, posledních 7 let už neautorizovaném suma zcela přiměřená. Náklady na opravy 71000 Kč jsou v kontextu ostatních nákladů v podstatě zanedbatelné, a myslím, že nebudu daleko od pravdy když řeknu že auto bylo velmi spolehlivé, nikdy mě nevypeklo a opravy vyplývají z běžného opotřebování mechanických a elektrických částí. O to děsivější, je položka pojištění, která časem s bonusy klesala a z počátečních 20 000Kč je někde na 4500 Kč. Inu konkurenční boj je opravdu znát. Nicméně havarijní pojištění jsem jednou neplánovaně využil sice nikoliv v plné výši celkem zaplaceného pojistného ale tak 2/3 bylo zpět. Významnou položkou jsou samozřejmě pohonné hmoty – v mém případě nafta 493000Kč při spotřebě 5,2l/100Km. Jen pro zajímavost u benzínové 1,6 při průměru 7l/100 Km by to bylo zhruba o 205000Kč víc. Takže při nájezdů kolem 25000Km ročně byl Diesel z ekonomického pohledu jasně lepší volba než benzín.
Teď už dost ekonomiky, i když pro mnohé bude možná překvapující kolik nás Ti plechoví miláčci během jejich aktivního života vlastně stojí.
Teď si dovolím shrnout z pohledu uživatele velmi stručně vlastnosti auta.
- legendární motor 1,9 TDi je v dnešních měřítkách již trochu hlučnější, pod 1600 ot. téměř nejede, pak následuje turbozátah až do 3000 ot. kdy pomalu vadne do nějakých 4200 ot kde kromě řevu nepředvádí zhola nic. Váha vzduchu i dvouhmotový setrvačník dosud bez problémů, turbo vždy dochlazuji, občas mu pořádně zatopím pod kotlem, zatím nepíská ani nemá jiné negativní projevy. Olej měním dle prodlouženého servisního intervalu ale zkrátil jsem jej z původních nesmyslných 50 000km na 30 000km. Motor dosud olej téměř nežere (max. 0,5 l/15000Km ) a táhne jako zamlada. Servisováno bylo vždy v autorizovaném servisu. Extrémně nízká spotřeba motoru téměř bez vlivu jízdního stylu je prostě famózní a spolu s legendární odolností a dosud nulovými náklady na opravy musím prostě dát 95 % a to jen díky vyšší hlučnosti. Tady si neopustím srovnání s Golfem 7 1,4TSi který je do 3000ot. Téměř neslyšný a až do 5000ot je poměrně tichý. Spotřeba u golfu při velmi podobném jízdním stylu je při tom jen o 0,5l vyšší (dlouhodobý průměr po dotankování). Celkově je uživatelsky velmi příjemný a ten dvougenerační rozdíl je na motoru prostě vidět. Uvidíme až budu doplňovat recenzi po 5 či 10 letech jestli budu stejného názoru.
Převodovka 5°manuál krátké celkem přesně vymezené dráhy. Je z ní cítit mechanická robustnost, na dálnici kdy při 130 točí 3000ot, chybí 6°. Ten ale v té době montovali jen do 96Kw verze která byla zásadně dražší. Udržba žádná, i po 270 tis minimální vůle v kulise řazení Takže 90%. Sice je to trochu umělé srovnání ale golf točí při 130 na 6°jen 2800ot při téměř shodném točivém momentu kolem 210Nm.
Podvozek – je robustní velmi odolný mnohokrát byl plně vytížený. Z dnešního pohledu a při srovnání s golfem 7 se mu chybí agilita a jistota v zatáčkách, zadek s celkem snadno nechá rozhodit na nerovné silnici ale na druhou stranu je docela komfortní. Po vyjmutí zadního plata nebo sklopení sedaček je jasně patrný významný hluk od zadní pevné nápravy. Celkový jízdní projev při rozumném ježdění na 15“ kolech je pohodový a nezáludný. Benzínová 1,6 se kterou jsem také často ve firmě jezdil, je podstatně lehčí má podvozek významně měkčí tedy ještě komfortnější. Podvozek ale rozhodně není stavěný na rychlejší průjezdy zatáčkami kdy má pak zadek tendenci se vlnit až utrhnou, ale to se mi naštěstí nikdy nepovedlo. Tlumiče stále původní, dle posledního měření na 70-80% účinnosti. Pouze přední Pružiny byly měněny při 220Ta silentbloky předních ramen při 120T. jinak ani po 270 nikde nic neklepe, nevrže a nevnímám ani vůle. Takže z dnešního pohledu 80% .
Řízení – elektro hydraulický posilovač má o něco tužší chod oproti golfu, ale skoro bych řekl že mi je toto nastavení příjemnější. Zpětná vazba mu moc neříká ale svou funkci plní dobře. tady dávám 80%
Brzdy – na výkon motoru a hmotnost vozu tak akorát, škoda že vzadu nejsou taky kotouče. Ale kromě 2x výměny obložení 1x kotouče bez závad. Takže 90%
Interiér – velmi přehledný, bytelně zpracovaný dosud ani moc nevrže a když tak jen v zimě nebo na hodně rozbité silnici, ergonomický a velmi odolný ale nepříliš útulný. Opotřebení na něm není téměř znát. Všechny páčky, tlačítka fungují naprosto bez problémů, minimální vůle. Jen ty sedadla v dnešním měřítku jsou slabinou, mají příliš krátké sedáky bez bočního vedení, ale zase musím ocenit sklopnou opěrku hlavy. To se už dnes moc nevidí. Co ještě musím ocenit je příjemný nadbytek místa pro řidičovu pravou nohu, nevím proč si automobilky v dnešní době myslí že čím více řidiče oplácají masou plastů že udělají líp. Opět 80%
Kufr – 500l, i s plnohodnotnou rezervou dřív byl využívaný na 100% teď už většinou zeje prázdnotou, proto 90%
Osvětlení, tady musím konstatovat že Octavia I ve verzi po faceliftu ve funkčnosti předních světlometů nový Golf 7 jasně poráží. Osvětlení je rovnoměrnější intenzita světla se mi zdá být vyšší zejména v kombinaci tma+déšť kde odrazy od vlhké vozovky ještě dál zhoršují viditelnost. Tady dostává nový etalon na frak, design světlometů byl povýšen nad jejich funkci a to je samozřejmě špatně.
Výbava – v době koupě jsem ji vnímal jako luxusní, nyní velmi podobnou nabízí např. Golf ve standardu. Jestli mi něco Chybělo? Snad akorát zadní parkovací senzory, protože orientace směrem dozadu je fakt dost mizerná. Jednou to odnesly garážová vrata naštěstí jen malým ďolíkem od tažného zařízení. Dosud vše bez problémů funguje, jen u aut. klimy bylo ve 180T měněno jedno ovládací relé. Já jsem naprosto spokojen tedy 100%
Karoserie – design mi v době koupě velmi líbil a musím říct že glanc neztrácí ani po těch 15 letech, i když ten extrémní zadní převis …. Při běžné jízdě je celkem tuhá robustní ale při ostřejší jízdě se trochu kroutí ale není to žádné drama. Nad 110 je slyšet aerodynamický hluk. Co je ale důležité nenajdu na ní vyjma jednoho místa nad zadní SPZ ani stopy po korozi. Pomohlo jí že byla většinou garážovaná. Metalický lak je velmi odolný, po umytí a navoskování téměř jako nový Takže 90%
Spotřeba – 5,2, takže famózní a navíc s minimálním vlivem stylu jízdy či naložení. Často jsme jezdili s koly či lyžemi na střeše a prakticky se přes 6 l nedalo dostat, takže spokojenost 100%.
Na závěr si neodpustím jednu poznámku k bazarovým Oktávkám obzvlášť TDi. Osobně nevěřím že auta v podobném stáří s motory TDi která jsou velmi často inzerovaná s nájezdem 150-180Tis. Km mají tak málo km opravdu najeto. Vzhledem k odolnosti interiéru robustní karoserii a nešizené technice je to min o 100Tis km víc. Takže kdo kouká po takovém autě měl by být velmi opatrný a pořádně si ho proklepnout.

Silné stránky

- Robustní a spolehlivé auto
- Nízké náklady jak na provoz, údržbu tak na opravy
- nesmírně úsporný motor TDi
- v době vzniku celkově vyvážené auto s tehdy nešizenou technikou z dílny VW
- přesné řazení
- velmi odolný interiér, kvalitní zpracování
- Řada drobných praktických vychytávek jako zámky pro montáž zahrádky, odvzdušňovací ventil u víčka nádrže kterým lze natankovat ještě asi dalších 8 l, sklopná hlavová opěrka
- i v dnešní době po 312 000 tis a 15 letech užívání má před sebou možná ještě jednou takovou budoucnost
- Výborné osvětlení

Slabé stránky

- vyšší pořizovací cena v době koupě
- vyšší náklady na pojištění ale to byla spíš moje blbost že jsem konkurence ČP nevyužíval dřív
- z dnešního pohledu vyšší celková hlučnost, snižující jízdní komfort
- zejména na dálnici chybí 6°
- nepohodlná přední sedadla, zejména vadí krátké sedáky a absence jakéhokoliv bočního vedení, vyřešeno výměnou za sportovní sedačky z leona FR
- méně místa vzadu, ale naší rodině přerostlých trpaslíků to v podstatě nevadilo

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prakticky celou dobu servisováno u Škoda auto Volf Holýšov k mé naprosté spokojenosti. Zejména p.Beck který dělal dlouhá léta servisního technika byl skvělý, bohužel mu touto cestou mohu poděkovat jen do škodováckého nebe.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na to už si moc nevzpomínám ale taky to asi bylo v pohodě.

 

Novinky v recenzi

19.8.2023 18:14

konec cesty mojí Octávie 1,9 TDi

Náhle v průběhu měsíce odešel posilovač řízení. Zpočátku to vypadalo na hydraulické čerpadlo, ale po detailnější obhlídce je na výměnu celé řízení. Opravu mi můj servisák nacenil na 20 000 Kč a to už jsem nebyl ochotný do 22 let starého auta investovat. Když k tomu přičtu nefunkční klimu, pokročilou korozi na předních blatnících, pátých dveřích a obou zadních dveřích bylo rozhodnuto. Auto věnuji svému synovci, který si ho opraví a třeba mu bude ještě pár let dobře sloužit. Já s ní byl naprosto spokojený, provázela mě bez větších poruch 22 Let a 420 000 Km s průměrnou spotřebou 5,1 L. Nástupce druhého auta v rodině je po velkém boji vybrán a během pár dní se objeví recenze.

19.1.2023 18:10

415 000 Km

Od poslední aktualizace před rokem přibylo dalších 15 000 Km, celkem již 415 000 bezproblémových Km. Kromě výměny oleje včetně filtrů a práce za 2000 Kč žádné další vícenáklady. Dávám 10W40 Castrol, přeci jen vůle v motoru už jsou asi větší než když byla nová. Starká už slouží jako třetí a vlastně pracovní auto v rodině. Denně 5 Km do práce a zpět, Když je potřeba tak přiveze károu plnou dřeva nebo dalšího materiálu. Víc než 100 Km od komína se loni vlastně ani nepodívala. Ale myslím že jí to vlastně ani nevadí.

22.11.2021 13:58

20 let a 400 000 Km

Tak v říjnu jsme společně se Starkou překonali metu 400 000 najetých Km. Je to už babička, tak má právo na nějaké neduhy. Od poslední aktualizace se objevily 2 drobnosti které mě stály každá 3000 Kč. Nejprve mi prasknul zámek ve spínací skříňce, naštěstí jsem nemusel měnit klíče, to by pak stálo podstatně víc. Za týden praskla zadní pružina, tam se měnily obě. Jinak žádná další závada. Klíčové díly jako motor, převodovka, spojky, tlumiče, elektronika vše původní. Vidím to ještě na dalších 10 let bezproblémového ježdění. Pokud to autům normy Euro 2 politici z Bruselu nezatrhnou dřív. Jsem zvědavý kolik aktuálně vyráběných elektromobilů se dožije v provozuschopném stavu tohoto věku a s tímto nájezdem. Ale co čtu recenze tak si myslím že s původní baterkou ani jeden.

22.11.2021 13:35

21.11.2020 21:28

Nová STK

Chtějí za Diesel 2000 Kč + nějaké žárovky a další drobnosti, celkem vyšla na 3000 Kč. K tomu se přidal ještě chladič klimy. Ten měl netěsnost, kterou utíkalo médium a v létě klima nechladila. Aktualizovány celkové náklady na provoz - za 19 let a 381 000 Km se vším všudy 1566396 Kč. Teda skoro trojnásobek pořizovací ceny.

21.11.2020 21:27

Nová STK

Chtějí za Diesel 2000 Kč + nějaké žárovky a další drobnosti, celkem vyšla na 3000 Kč. K tomu se přidal ještě chladič klimy. Ten měl netěsnost, kterou utíkalo médium a v létě klima nechladila. Aktualizovány celkové náklady na provoz - za 19 let a 381 000 Km se vším všudy 1566396 Kč. Teda skoro trojnásobek pořizovací ceny.

26.4.2020 16:22

odlomený ovladač bočních zrcátek

tak po 19 letech provozu mi jednou otočný ovládací kolík zpětných zrcátek zůstal mezi prsty. Plast nevydržel a umřel. Nový ovladač objednán na skoda-díly.cz, do 2 dnů došel. Vzal jsem prostřední kvalitu - neoriginál made in EU za 350 Kč. Měli ještě za 200 Čínu a za 900 originál. Demontáž a montáž svépomocí, naštěstí poměrně snadná viz galerie. Výlisek ale úplně přesně nepasoval, bylo potřeba ho nožem trošku obrousit.

29.10.2019 19:31

servis při 370 Tis

tak nastal čas pravidelné servisní výměny rozvodového řemene. Tentokrát i včetně vodní pumpy. Už začala slzet a já musel za posledních 15 000 Km dolít 1L kapaliny. Takže celkový servis byl poněkud dražší - 13 000Kč. Ale zase má starká na pár let vystaráno. Snad ještě pár let jako víceméně pracovní auto vydrží.

4.3.2019 21:16

zimní služba

"Starká" má letos zimní službu na horách. Na jednu nádrž nás odvezla do Dolomit na lyžování a zpět. Trasu 1100 km dala se spotřebou po dotankování 4,5 L/100 Km. A to jsme 2x překračovali Passo del Sella 2218 m/m. Ještě že jsem loni dělal generálku brzd.

11.11.2018 20:30

letošní servis

Tak letos mě stála Starká dost peněz. V září jsem musel na technickou a abych prošel, čekala mě GO přední nápravy, čepy, poloosa, seřízení geometrie. To spolu s vadným ventilem na klimatizaci + doplnění chybějícího média + pravidelný servis s výměnou oleje a filtrů znamenalo odlehčení mé peněženky o téměř 20 Tis. Útěchou mi mohla být technická, kde Starká prošla bez jediné závady. V nákladech jsem kvůli velkým servisním nákladům stále neprolomil 4 Kč/km od koupi nového auta. Počítám tam všechny náklady včetně pojištění, dálnic, mýta i pokut.

9.7.2018 22:39

meta 350 000 km překonána

Starká letos dostala nové Ledky. svítivost je skvělá a výměna byla velmi snadná, měnily se včetně integrovaného plastového krytu. Ty staré odešly postupně do věčných lovišť, jednotlivé ledky přestávaly svítit, až vyhasly úplně. Dál si řekla o výměnu klínového řemene, již třetího v pořadí. A z jara měněný brzdový váleček začal téct, tak byl nahrazen v rámci záruky novým. drobné závady se lehce hromadí, ale finančně to jsou zatím drobnosti. V rámci aktualizace přidány nějaké fotky z Moravského Toskánska

22.3.2018 19:49

generálka zadních brzd

Věděl jsem že mě to letos čeká. Před 2 týdny rozhodla starká za mě. Při zatažení mi ručka zůstala bezvládně viset v ruce. Lanovody nevydržely a praskly. Takže následovala kompletní generálka zadních brzd včetně té ruční za 6000Kč. Při mrazech minulý týden vypověděla baterka po pouhých 5 letech službu. Jezdím s ní spíš kratší jízdy, takže naštěstí stačilo pořádné dobití 400 Km jízdou a starká startuje jak za mlada.

3.9.2017 14:53

termostat chlazení motoru

Tak jsem najel jen pár set km od posledního servisu a teploměr chladící začal ukazovat podivné hodnoty. Strašně dlouho mu trvalo, než se odlepil od 50° a výš než 75°se nedostal vůbec. Naštěstí se nepotvrdila velmi nepříjemná možná závada - v elektronice palubní desky. Správně byla lokalizována jako vadný termostat chlazení. Po výměně za pár set Kč je vše OK.

18.8.2017 22:04

servis po 336 000 Km

Tak servis proběhl bez ztráty kytičky, pouze výměna oleje - dal jsem Castrol Edge 5W40 turbodiesel + olejový a prachový filtr, dolití kapalin ( hydraulická do posilovače
řízení a olej do převodovky ). Nechal jsem otestovat tlumiče, ty jsou stále původní a dle servisu Škoda a Ok mezi 60-70% účinnosti. Nicméně při příštím servisu mě čeká větší vydání, z hloubkové preventivní prohlídky vyplynulo následující : zadní brzdy komplet, včetně výměny lanovodů ručky, přední stabilizátory včetně čepů a rezavějící tepelný štít zadního výfuku + výměna rozvodů a vodní pumpy. Celkem díly tak za 15 000Kč + práce. Jinak je vše OK. Už na jaře jsem dal nové letní pneu Pirelli P1 Cinturato Verde. Podlehl jsem výsledkům testů. Oproti už ztvrdlým a hlučným Dunlopům je to neskutečný rozdíl. Krásně sedí a jsou až neuvěřitelně tiché. Ale po těch ojetých Dunlopech by možná dopadly stejně dobře jakékoliv jiné nové pneu.

14.9.2016 22:02

facelift k 15 narozeninám

Tak máme na svém kontě už 322 000Km, prodělali jsme spolu lehký interiérový facelif. "Starká" jako odměnu za dobré služby dostala sportovní sedačky z Leona FR. Mají nejen skvělé boční vedení ale hlavně sedák správné délky 52 cm oproti 48 cm. Mnohem lépe jsou podepřená stehna a cestování je příjemnější. Jen škoda že nebyla možnost pořídit si je ani za příplatek už při koupi auta. Sportovní sedačky z leona FR jsou tvarově schodné s polokůží v octě RS. Technickou jsme prošli bez ztráty kytičky, počínající koroze PP blatník a 5 dveře zastavena, ošetřeny dutiny a podvozek. Dál už jen drobnosti, jako výměna prasklého plastového podběhu, promazán mechanismus stěračů, nějaká ta žárovka a přidáno pár nových fotek. Aktualizovány byly taky náklady na provoz.

6.12.2015 20:51

aktualizace po 312 000 Km

Tak ke dnešnímu dni už máme s babičkou Octou – dále „Starká“najeto o dalších 42 000km víc, celkem 312 000Km. Kromě běžné servisní údržby , tj. olej, filtry přišlo několik více méně drobných závad, na které už měla holka celkem právo. Asi nejvážnější byl vylomený napínák klínového řemene. Stálo to sice jen 2000 Kč ale auto třeba odtáhnout naštěstí jen 20 Km. Dál klasika rozbil se mechanismus stahování u levého zadního okna za 3060 Kč. A toť z neplánovaných oprav vše. Z vynucené větší údržby stojí za zmínku 2 výměna přední brzdy včetně kotoučů 6000 Kč a oprava laku na 5 dveřích a kvůli počínající korozi. Pak mě přestalo bavit platit pokuty za denní svícení tak jsem „starké“ dopřál nové denní oči s led diodama mám vystaráno. Letní gumy jsem tam dal za pár kaček jeté od kamaráda, byly to nějaké Dunlopy. Tuto chybu už nikdy neudělám protože neuvěřitelně hučí. Takže na jaře půjdeme pro nové. A toť vše. „Starká je v dobré kondici, kromě počínající koroze na 5 dveřích je v podstatě až na pár škrábanců a vrásek netknutá. Pro zájemce jsem přidal několik fotek exteriéru i interiéru po nájezdu 312 000 Km. Je to opravdu neskutečně odolné a robustní auto a na interiéru není nájezd zásadně znát.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

jen jednou mě nechala ve štychu, to když praskla napínací kladka klíňáku

praktičnost
10

přesně vyhovovala mým potřebám

prostornost
8

málo místa vzadu ale dětem to nevadilo

jízdní vlastnosti
8

celkem komfortní ale rozhodně ne agilní

jízdní komfort
8

vyšší hlučnost motoru, na dálnici aerodynamický hluk, hlučná zadní náprava

provozní náklady
10

podrobně popsáno v tabulce po 15 letech jsem na 4 Kč/km a dále klesáme

náhradní díly
10

z druhovýroby levné, originál předražené. Ale i autorizované servisy na to už přišly

výkon motoru
8

Dřív mi to stačilo, dnes už je to slabota tak akorát do práce a zpět

spotřeba
10

velmi nízká téměř bez vlivu na jízdní styl a zatížení

hlučnost motoru
7

z dnešního pohledu je hlučný

kvalita sedadel
6

to je slabina, krátké sedáky vpředu

brzdy
9

dostačující, kotouče vzadu by byly lepší

zavazadlový prostor
10

téměř bezedný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…