Recenze
Technické info
Přezdívka auta Golf Variant R-Line People Rok výroby 2025 Koupeno nové najeto [km]:8500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 611 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Golf 8.5 Variant R-Line v ikonické modré barvě jsem si vyzvedl v březnu 2025 v autorizovaném dealerství Porsche Inter Auto na pražském Proseku.
GENEZE aneb jak jsem se ke Golfu dostal...
Posledních 12 let jsem jezdil se Subaru (recenze najdete na mém profilu). Ty auta jsou neuvěřitelná! Designově, ergonomicky nebo prostorově žádná sláva, ale jízdní vlastnosti jsou perfektní. Máte zcela jiný zážitek z jízdy než u běžné konfekce. Bohužel vleklé problémy s CVT převodovkou mě stály až moc peněz a ještě více nervů. Trvalo přes rok než problém vyřešila až výměna celé převodovky. Během opakovaných oprav jsem vyzkoušel mnoho náhradních vozů většinou z koncernu, mj. Golf Variant 8. generace (také na mém profilu), který mě překvapil svojí univerzálností (většinu věcí dělá správně, ale za srdce vás nechytne). Kvůli zmíněným problémům s převodovkou jsem se také rozhodl, že auto nechci vlastnit. Ať případné problémy (a že jich nová auta mají dost) řeší někdo jiný. Takže jsem se rozhodl pro operativní leasing, který zatím hodnotím pozitivně, ale uvidíme samozřejmě až na konci po vrácení vozu.
Jaké jsem měl požadavky při výběru vozu:
- prostorné a pohodlné auto i na delší cesty - jsme aktivní mladá rodina, která hodně cestuje (2-3 tisíce km měsíčně)
- alespoň trochu stylové auto - když už to bude konfekce, ať ji aspoň na parkovišti rozeznám od ostatních
- preferuji benzínové motory, nevadila by ani malá elektrifikace (mild-hybrid)
- jsem příznivcem manuálu, ale do rodinného auta klidně vezmu i automat (i kvůli manželce)
- nejradši mám sportovní kombi - což je v době SUV a crossoverů vymírající segment
Takže se výběr hodně zúžil:
- Octavia Sportline/RS (liftback i kombi)
- Superb Sportline/L&K (liftback)
- Golf Variant R-Line
- a také jsem uvažoval o bestiích Golf Variant R nebo Cupra Leon ST se 245 kW
Rozhodoval jsem se podle výše měsíční platby operativního leasingu, služeb zahrnutých v platbě a také termínu dodání. Po měsících přebírání nabídek jsem dostal neodolatelnou kalkulaci na Golf Variant 8.5 v akční výbavě R-Line People s all-inclusive službami a dodáním do 2 měsíců.
VW GOLF 8.5 VARIANT 1.5 TSI 6G R-LINE PEOPLE
Jedná se o facelift 8. generace (8.5) etalonu nižší střední třídy, který se týká především designu (světla, přední nárazník, design kol) a odstranění hlavních nedostatků (nový infotainment MIB4) před-faceliftové (8) generace.
DESIGN - R-Line v modré metalíze Blue Lapis s Black paketem se mi moc líbí. Sportovní doplňky auto odlišují nejen od běžných Golfů, ale i od ostatní automobilové konfekce ("Všimli jste si, že drtivá většina aut je bílá, stříbrná, šedá nebo černá?"). Neznalí auto "šacují" na vyšší výkon než 150 koní. Golf R-Line se velice podobá plnotučnému eRku. Ale je fakt, že pokud už někdo ví, co je Golf R, tak jej rychle pozná podle nárazníků, kol, brzd a koncovek výfuku...
Musím však zmínit lakování karoserie. Modrá je dobrá, ale kvalita lakování je špatná - je to takový ten "pomeranč". Kdybych auto nepřebíral jako nové, myslel bych si, že je snad lakované po nějaké pojistné události. Podle komentářů na internetu je to normální...
MOTOR - osvědčená a chválená koncernová patnáctistovka (1.5 TSI Evo II) ve spojení s manuální převodovkou je kombinace ze "staré školy". Motor je tichý, dostatečně silný a úsporný. Při nižším zatížení (do 90 Nm) umí jezdit ve 2-válcovém režimu (ACT) - citliví řidiči to poznají podle lehce hrubšího chodu a malinkého cuknutí při opětovném připojení všech válců. Motor má dost síly pro většinu situací a jediná chvíle, kdy by se hodilo více koní, byla při zrychlení v dálničním stoupání (typicky vás někdo zbrzdí a potřebujete se opět rozjet na 130 km/h). V tu chvíli musíte podřadit a motor více točit.
PŘEVODOVKA - 6-stupňová manuální převodovka má relativně dlouhé převody a mohla by mít přesnější kulisu. Při dálničních 130 km/h točí na 5. rychlostní stupeň cca 2.150 ot/min.
SPOTŘEBA - většina jízd v pražském provozu do 7 litrů. Dálniční přesuny rychlostí 130 km/h v průměru za 5,5 litru (svižnější tempo do 6 litrů, volnější naopak k 5 litrům).
Cestu z rakouského Sankt Johann im Pongau přes Třinec do Prahy (1.100 km) jsem s plně naloženým Golfem zvládl průměrnou rychlostí 92 km/h za 4,9 l/100 km.
PODVOZEK - standardní sportovní R-Line podvozek bez DCC na pneumatikách 225/40/18 (letní Bridgestone Turanza T005, zimní Nexen). Je dostatečně tuhý pro rychlejší jízdu, ale zároveň vhodný pro každodenní použití. Prostě standardní Golf je měkčí, eRko zase standardně tvrdší a R-Line takový kompromis. Jen pozor na obrubníky a nízké překážky, jelikož R-Line má o 1,5 cm nižší světlou výšku, takže krásná černá lízátka jsou více "na ráně".
INTERIÉR & VÝBAVA - standardní R-Line výbava je velice bohatá:
- digitální kokpit 10,25"
- velký infotainment 12,9"
- přední LED světlomety včetně osvětleného loga a lišty
- podsvícené vnější kliky dveří
- ambientní osvětlení interiéru
- automatická 3-zónová klimatizace
- App-Connect
- indukční nabíjení telefonu s chlazením
- přední sportovně tvarovaná a vyhřívaná sedadla
- multifunkční vyhřívaný volant
- ISOFIX na sedadle spolujezdce a bočních zadních sedadlech
- přední a zadní parkovací senzory včetně zadní kamery
- čelní sklo tepelně izolující s akustickou ochranou
- zatmavená zadní okna
- elektrické otevírání kufru
- variabilní podlaha zavazadelníku
- tmavá stropnice
- volba jízdního módu (Eco/Comfort/Sport/Individual)
- mnoho jízdních asistentů (viz sekce níže)
Akční výbava R-Line People přidává vybrané doplňky v ceně:
- metalíza
- LED světlomety Plus
- 18" kola York (7,5 J x 18, pneu 225/40/18)
- Keyless Access vč. SAFELOCK
- alarm
- EasyOpen
- Paket světla & výhled vč. Light Assist
A ještě jsem přidal Black paket vč. IQ.LIGHT LED Matrix:
- přední IQ.LIGHT LED Matrix světlomety
- zadní 3D LED světlomety s dynamickými směrovkami
- černé prvky karoserie (zrcátka, podkreslení předních světlometů a označení modelu)
Z výbavy musím vyzdvihnout perfektní sportovní R-Line sedadla v kombinaci látka/alcantara/kůže s výrazním bočním vedením a integrovanou opěrkou hlavy, ve kterých si rychle najdete ideální řidičskou pozici. Látka na prostředku sedáku a opěradla je příjemná a tolik se nepotíte. Bočnice z alcantary dobře drží tělo. Kůže na bočních a zadních stranách je praktická na údržbu. A mimochodem manuální sedadla jsou ukotvena níže než ta elektricky ovládaná.
Dalším top prvkem jsou IQ.LIGHT LED Matrix světlomety, které mají vysoký světelný výkon (dosvit až 500 metrů) a funkci natáčení. Co se týče matrix funkce ("vykrývání" ostatního provozu), není zcela bez chyb. Menší silnice a okresky jsou v pořádku, ale na dálnicích se na ně nedá úplně spolehnout (především reakce na vozy daleko před vámi a kamiony v protisměru je bývá špatná).
ASISTENTI - Golf má adaptivní tempomat (ACC), Lane Assist, Front Assist včetně Precrash, Front Cross Traffic Alert, Light Assist, Park Assist, rozpoznávání dopravních značek, sledování únavy a pozornosti.
Chybí Side Assist (sledování mrtvého úhlu) a Travel Assist (za to jsem rád, protože jsem zatím neřídil auto, kde by TA fungoval správně a řidiče neobtěžoval).
Negativní změnou u faceliftu je odstranění tlačítka asistentů z levé páčky pod volantem. U předchozí verze Golfu jste prvním klikem zobrazili menu a druhým vypnuli třeba Lane Assist - jednoduše a s minimální ztrátou pozornosti. Nyní musíte Lane Assist vypínat přes infotainment nebo senzorické tlačítko uprostřed palubní desky - tzn. minimálně 2-3 kliknutí na dotyková/senzorická tlačítka, což už "poslepu" neuděláte. Přitom Lane Assist lze stále vypnout tlačítky na volantu, ale pouze v jediné konfiguraci budíků, kdy máte uprostřed zobrazeny asistenty (takové to "autíčko jedoucí po silnici"). Na druhou stranu je Lane Assist opět vyspělejší a umí dobře poznat přechodné (žluté) značení.
Další UX přešlap vidím v permanentním zobrazení navigačních pokynů v jednom z budíků při spuštění navigace přes AA/ACP. Možná je to SW bug, protože občas lze zobrazení změnit, ale většinou nikoliv. Takže jedete po dálnici a v budíku máte stále informaci, že "za 156 km máte sjet". Místo toho, abyste tam měli důležitější informace jako provozní teploty nebo stanice rádia.
Úsměvným detailem je funkce EasyOpen pro ovládání víka zavazadelníku "kopnutím" nohou. Lidé obecně na tuto funkci u aut nadávají, že nefunguje. Mě tedy funguje téměř vždy - člověk jen musí najít správný pohyb a chvilku počkat. Vtip je však právě u zavírání kufru, které funguje také "až moc dobře". Když vyndaváte věci z auta a potřebujete si stoupnout blízko a natáhnout se, tak čidlo samozřejmě také zareaguje a víko se chce zavřít :-)
Je vidět, že dnešní auta jsou vyvíjena s velkým množstvím detailů, ale pravděpodobně to dělají lidé, kteří je nepoužívají...
Golf Variant 1.5 TSI (110 kW) se 6-stupňovou manuální převodovkou ve sportovní výbavě R-Line je takové spojení rozumu a emocí. Zrychlení 8,5 s, maximální rychlost 224 km/h, 611 litrů zavazadelníku a spotřeba do 7 litrů. To jsou naprosto dostatečná čísla pro většinu situací, které s autem zažijete. Akorát je to zabaleno do sportovního kabátu v krásné modré barvě...
Sice nevím, jestli budu na Golf dlouho vzpomínat, ale zatím mi dělá radost :-)
Silné stránky
+ Krásný R-Line design
+ Hodnotný a prostorný interiér
+ Dostatečně silný a překvapivě úsporný motor
+ Pohodlné sportovní R-Line sedačky
+ Optimální nastavení podvozku
+ Skvělé LED-matrix světlomety s natáčením
+ Vylepšený infotainment (oproti před-faceliftu)
+ Bezdrátová nabíječka telefonu s chlazením
Slabé stránky
- Horší kvalita lakování karoserie (takový ten "pomeranč")
- Některé detaily jsou laciné (např. vnitřní hrana zavazadelníku je z tenčího plastu, takže ji snadno promáčknete)
- Ergonomické chyby v interiéru (např. chybí tlačítko asistentů nebo ztlumení rádia "mute" na volantu)
- Hlučnější pneumatiky Bridgestone Turanza T005
- Podsvětlené logo VW na přední masce je samoúčelná blbost
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Golf měl (snad jako každé nové auto) špatně seřízené přední světlomety, které svítily příliš dolů. Chvíli jsem se dohadoval s autorizovaným servisem, jestli je to pravda nebo ne a kdo seřízení zaplatí. Naštěstí to šlo na záruku a po seřízení už světla svítí skvěle.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Golf mám na operativní leasing od ŠkoFINu a jako domovský servis mám Porsche Inter Auto na pražském Proseku. Dodání a předání auta bylo bezproblémové, tak doufám, že to tak bude i dál...
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.5 TSI R-Line People
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2024) Majitel: PepeB
Přidáno: 5.3.2025 48 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2024) Majitel: VII
Přidáno: 3.6.2025 39 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2024) Majitel: dal
Přidáno: 2.11.2024 108 Majitel 6.67 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2007) Majitel: VII
Přidáno: 20.3.2025 08 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé