Recenze

9 Majitel

Škoda Karoq 2,0 TDi 110 KW

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Karoq, foto 1 Škoda Karoq, foto 2 Škoda Karoq, foto 3 Škoda Karoq, foto 4 Škoda Karoq, foto 5 Škoda Karoq, foto 6 Škoda Karoq, foto 7 Škoda Karoq, foto 8
Škoda Karoq, foto 9 Škoda Karoq, foto 10 Škoda Karoq, foto 11 Škoda Karoq, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta šarotka Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Vzhledem k tomu, že auta mají u mě poslední době životnost jen 2 max. 3 roky, tak koupě nového auta u mě ztratila jakýkoliv ekonomický smysl (Pokud tam někdy vůbec nějaký byl). Ta 30% ztráta hodnoty po 3 letech provozu je pro mě nepřijatelná. Začal jsem to dělat přesně naopak, počkám si, až někdo takové 2-5 leté auto nabídne a pak po něm skočím. To nejdůležitější není jaké auto koupím, ale to v jakém je stavu, jaká je na něj záruka a jeho cena. Nejen za kolik ho koupím, ale taky za kolik ho za 2 roky prodám. Slušná mladá ojetina s jasnou servisní historií optimálně ze značkového bazaru je jednoznačnou volbou. Často je ještě v tovární záruce, má málo najeto a pravděpodobnost, že bude ve slušném technickém i kosmetickém stavu je přeci jen vyšší.

Tato strategie ale má i svá úskalí :
- Je to hledání jehly v kupce sena
- Každý chce auto koupit co nejlevněji a prodat co nejdráž, takže cena se u jinak zajímavého auta neprotne
- Technický a kosmetický stav levných mladých ojetin je velmi často spojen s nějakým otazníkem
- V poslední době má podobnou strategii čím dál tím víc lidí
- Chce to čas, trpělivost, pevné nervy při smlouvání a hlavně nebát se vyjet na prohlídku i 200 Km

Musím se přiznat, to období vybírání mi přináší jisté potěšení, občas i adrenalin, někdy i zklamání. Oktávku 3 z předešlé recenze si zamluvila dcera, které se hodí velký kufr. Přeci jen když máš narvat do auta kočárek a hokejovou tašku malého sportovce tak těch 600L v kufru se počítá. Navíc mouchy a mušky se mi na autě za ty necelé 2 roky podařilo vychytat. S klidným svědomím jí můžu předat svižné úsporné a spolehlivé auto, které navíc ničím neotravuje.

Nazrál čas na nové dobrodružství spojené s výběrem mé budoucí ojetiny. Moje požadavky na rodinné daily car se příliš nemění, výkon min 110 Kw, kufr min 500L, tažné. Po zkušenostech s některými prvky výbavy z Octy 3, chci nad tento rámec vyhřívané čelní sklo, nebo webasto a bezklíčové ovládání. Ještě před 2 lety by mi to bylo úplně jedno, ale jak si jednou zvykneš, nechceš jinak. Primárně jsem pokukoval po Golfovi 8 variant ve výbavě Style. Několik jsem jich projel v různých kombinacích, motoru a převodovky. Je to moc příjemné, pohodlné a na rozdíl od Oktávky 4 i útulné auto pro každý den. Slabinou je infotaiment, ale ten po mnoha aktualizacích už snad vychytali. Ale tragické ovládání vše dotykem zůstalo. Nicméně i nějaké pěkné, dobře vybavené a cenově přijatelné Octě 4 kombi bych se nebránil. Fajn by byl i Tiguan, ale ten bohužel navzdory příchodu nové generace i jako ojetina stojí nesmysl. Takovým rozumným kompromisem se mi jevil i Passat variant, je to o třidu vyšší auto a poměr cena/stáří/najeté km je mnohem přijatelnější než u Tiguanu.

Nebudu nudit a popisovat všechna auta, na které jsem se jel podívat. Nicméně pár postřehů přidám. Na několik zajímavých Golfů 8 jsem narazil, měly i pěknou výbavu, ale byly bez tažného, nebo měly nesmyslnou cenu. A toho, kterého bych už konečně koupil, mi někdo vyfoukl před nosem. Passatů je celkem dost, ale pokud nechceš bílou, černou, nebo stříbrnou barvu tak se výběr zásadně zužuje. Oktávek je přehršel, ale pokud chceš lepší ergosedačky, tažné, pěknou barvu, tak se výběr opět zásadně zužuje.

Po 3 měsících přehrabování se v inzerátech a ježdění na prohlídky mě to už začalo obtěžovat. Koupím první slušné auto, na které kápnu. A ejhle - pěkná Octa 4 kombi 2,0 TDi 110 Kw DSG v bílé metalíze s tažným, webastem, ergoactiv sedadly snad se všemi asistenty. Ani ne moc daleko v Praze v Autodraftu. Druhý den byla moje. Koupil jsem ji pro svou ženu jako překvapení. To se ale úplně se nezdařilo. Když jsem ji přivezl, podívala se na ni a zklamaně pronesla: „Tak ty vybíráš 3 měsíce auto, se kterým budu denně jezdit a přivezeš mi tuctovou, bílou Oktávku, kterou má u nás ve firmě každý referent? Víš co, jezdi si s ní sám“. A bylo vymalováno. Naštěstí v Autodraftu můžeš vrátit auto do 3 dnů bez udání důvodu. Když jsem ho vracel, bylo mi neskutečně stydno. Ale byli milí, měli pochopení, vše proběhlo bez problémů a peníze jsem měl druhý den zpátky na účtu. Mimochodem Octa byla ve výborném stavu a do týdne si ji odvezl jiný zájemce. Tímto se lidem v Autodraftu ještě jednou omlouvám. Třeba bude další auto v pořadí od nich.

Po této zkušenosti jsem se týden na žádný inzertní server nemohl ani nepodíval. Jeden večer při sklence vína žena trochu jízlivě nadhodila téma, kdy už konečně bude nějaké to auto? A že by chtěla raději něco vyššího. OK Takže Karoq, nebo Tiguan.

Do týdne se objevil na stránkách Škoda plus Karoq 2,0 TDi 110Kw Style v barvě Steel Grey za velmi zajímavou cenu. Navíc byl skvěle vybavený, nechybělo vyklápěcí tažné, snad všichni asistenti a jako bonus pěkný sportovní interiér. Je to ještě předcovidové auto, kdy bylo ještě dost kvalitních čipů. Auto bylo v Havexu Nová Paka. V těch končinách jsem ještě nikdy nebyl, tak hledám, kde to vlastně je – asi 200 Km od Plzně až v Podkrkonoší. No moc se mi tam nechtělo, hlásili intenzivní sněžení. Nakonec po zjištění všech potřebných info ohledně servisní historie, pojistných událostí, jsme se domluvili na prohlídce. Nebudu zdržovat, dopadlo to dobře, jednak díky standartům firmy Havex, která u inzerovaných ojetin nabízí Cebii, technický přejímací protokol včetně diagnostiky FPP a výpis servisní historie, pojistné události a taky díky profesionálnímu a velmi vstřícnému přístupu prodávajícího p. Metelky.

Tak a teď už jen recenze auta jako 5,5 roku staré ojetiny s nájezdem 120 000 Km.
První statický dojem zvenku je velmi dobrý, o lak se evidentně někdo staral, není poškrábaný ani poničený kartáči z nekvalitní myčky. Alu kola Triton nejsou orvaná. To je dobrý základ, že s autem jezdil někdo, kdo ho měl rád a staral se o něj. Tažné evidentně předchozí majitel používal, barva je ošoupaná a na kouli povrchová koroze. Fajn je, že na zadních výklopných dveřích už není „Slepice“ ale nápis ŠKODA. Vypadá to moderněji. Spodek auta odpovídá stáří a najetým km. Na podvozkovém rámu je místy patrná povrchová koroze, stejně tak na pružinách, tlumičích a výfukové soustavě. Přeci jen v Podkrkonoší jsou tužší zimy než v Plzeňské kotlině. Karoserie je ale korozí netknutá, v tom Karoq vyniká. Brzdy byly měněny v 75 000 Km a teď ve 120 000 Km jsou na 50%, ještě cca 30 000 Km vydrží. Pak budou všechny 4 na kompletní výměnu kotouče + desky. Motor je čistý, kam se podíváš, nic neprosakuje. Nádržka chladicí kapaliny má správnou barvu, žádný šlem. Litinový blok není zoxidovaný, jak často bývají ty hliníkové. Interiér je velmi zachovalý a působí dojmem skoro nového auta. Sportovní látkové sedačky jsou místy lehce zašpiněné, ale nic, co by se nedalo vyčistit. Ojetinu prozrazuje pouze lehce poškrábaný klavírní lak na středové konzoli. Sportovní tříramenný multifunkční volant je potažený evidentně kvalitní perforovanou kůží. Ta je lehce ohlazená, ale na první dobrou bych mu typoval poloviční nájezd. Zbytek interiéru je v podstatě jako nový. Vyhovuje mi, že kokpit a infotainment ještě není tak digitálně zprasený, jako u Octy 4. Pod infotaimentem je několik mechanických tlačítek a samostatné ovládání klimatizace. Nejdůležitější jsou pro mě pro ty, co ovládají klimu, hlasitost a start/stop. Karoq je velmi dobře a bytelně zpracovaný. Většinou kolem sebe vidím kvalitní materiály, palubka je měkčená. Jen výplně dveří jsou z lacině vypadajícího tvrdého plastu a kapsy ve dveřích bez polstrování. Sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou skvěle vypadají, krásně obepínají tělo a mají příjemně dlouhý sedák. Pozici za volantem jsem našel ihned. Sedí se trošku výš a snadno se do auta nastupuje a to žena určitě ocení. Překvapilo mě, že podsedáky jsou poměrně měkké, určitě měkčí než v předešlé Octávii 3. Uvidíme, jak budou fungovat na delších cestách. Dveře překrývají ve spodní části prahy, takže se člověk neumaže. To je příjemný funkční detail.

Zkušenosti po 10000 najetých Km.
Startuje se tlačítkem a po chvíli žhavení přijde šok. Auto se otřese, dieselový trakař naskočí se zvukovou kulisou ne nepodobnou legendární 1,9 TDi v mojí už bývalé, Octě 1 gen. Možná trochu přeháním ale oproti benzínové 1,4 TSi, mě hluk při startování doslova vyděsil. Po pár vteřinách se dieselové klapání trošku uklidní, ale diesel se výrazněji ztiší a přejde do přijatelného byť ne úplně tichého vrnění. Tak to je první dojem a ještě ani nejedeme. Velká kaňka na kráse.
Mačkám spojku, řadím jedničku a jedeme. Na 17“ kolech je komfort jízdy celkem příjemný. Podvozek je pohodlný, spíš měkčí a je celkem dobře odhlučněný. Pružení s větším zdvihem funguje jak má. Kopíruje i větší nerovnosti, ale jeho měkkost přechází až v houpavost. Problémy mu ale dělají ostatně jako všem Škodovkám s torzkou, krátké příčné nerovnosti. Typicky příčné prahy nebo větší díry. To si pak citelně a slyšitelně bouchne. Při rychlejší jízdě je znát vyšší těžiště. Do zatáček se musí opatrněji. Obzvlášť když tam jsou větší nerovnosti. Není to sporťák, zatáčky v kombinaci s nerovným podkladem mu ani pasažérům vyloženě nedělají dobře. Karoq FWD má vzadu vždy jen torzku, ale díky kratšímu rozvoru a menšímu zadnímu převisu nemám pocit tak těžkopádného zadku, jako V Octě. Nicméně je jasné, že zadní náprava jízdním vlastnostem moc nepřidá. Torzka vzadu je kompromis. Může mě těšit, že aspoň bezúdržbový.

Na to, že je Karoq dost velká krabice, není aerodynamický hluk výrazný a obtěžující. Totéž se ale nedá říct o všudy přítomném dieselovém vrnění. Odhlučnění motoru 2,0 TDi považuji za největší slabinu auta. Kdybych si auto chtěl nechat déle, musel bych to odhlučnění řešit. Ani si nechci představovat, jak hučí tento motor v kombinaci s olítanou čtyřkolkou. Motor 1,5 TSi je v Karoqu z pohledu akustického komfortu zásadně lepší volba.
Diesel 2,0 TDi 110 KW je až na tu akustiku při jízdě dobrý společník. Jedná se o verzi Euro 6c s jednoduchým vstřikováním močoviny AdBlue. Je příjemně pružný, 340 Nm je znát. Trochu horší to je s dynamikou a absolutním zrychlením. Ta je totiž negativně ovlivněna extrémně dlouhými převody. Na 6 točí při dálniční 130 jen 2100 ot. To je v pohodě a v autě je poměrně ticho a na přidání plynu motor přiměřeně reaguje. Ale při 90 točí jen 1400 a to už se motoru nelíbí. Ta 90 je příjemnější na 5°. Něco podobného se děje ve městě, 3° je krátký, motor je zbytečně vytočený a 4° zase příliš dlouhý a duní. 2,0 TDi není motor do města. Škoda, stačilo by převody 4-5-6 trošku zkrátit a neměl bych žádné připomínky. Horší akustika motoru a dlouhé převody jsou aspoň kompenzovány spotřebou. Za najetých 10000 Km v kombinaci dálnice/ silnice/město mám průměrnou spotřebu 5,5 l/100Km. Octávka to sice umí se stejným motorem o 0,5L méně, ale na takovou neaerodynamickou krabici to je slušný počin. Oproti 1,5 TSi je to min o 1-1,5L méně. Mám verzi 2,0 TDi EA 288 s ADblue, s litinovým motorem, ale už s novou chladící kapalinou G12 evo. Tady by už neměl být problém se zalepováním membrány u vodní pumpy vlivem tvorby šlemů. Je to ověřená technika, možná nejspolehlivější verze ze současných 2,0 TDi.

Tak a teď k těm méně důležitým věcem. Karoq je ve výbavě Style s pakety Style plus, Safety se 7 airbagy, Travel asist, Light asist, jízdními režimy, sportovním paketem, tažným, vyhřívaným čelním sklem a ještě nějakýma prkotinama. Nebudu to nijak zvlášť rozvádět, jen u asistentů je fajn že se dají trvale vypnout/zapnout a i dobře konfigurovat. Např. Lane asist do jízdy příliš nekecá, jen si hlídá, když jsem příliš blízko krajnice. Pak teprve zasáhne. Na dálnici se s ním dá trvale jet, není to otravné. Mrtvý úhel funguje skvěle, signalizace je velkým světlem v blinkru. Start stop má fyzické tlačítko. Celkově je infotainment stará, dobrá škola a to mi vyhovuje. Fajn je volba jízdních režimů. Nastavil jsem si to v individuálu – řízení sport, motor sport, ostatní normal a to mi vyhovuje. Led světla s Light asistem fungují velmi dobře, intenzita je výborná, nikdo mě neproblikává. To je fakt přínos k aktivní bezpečnosti při noční jízdě. Jediné co mi ve výbavě chybí je vyhřívaný volant, ten je v zimě fajn.

Za půl roku ježdění mělo auto jednu poruchu – kunou prokousnutou podtlakovou hadici k turbu. Opravu naštěstí pokryla kvalitní pojistka v rámci úvěru od Škofinu. Závěrem jen řeknu že Karoq 2,0 TDi nebyl primárně moje cílové auto. Ale kombinace ceny, stavu, výbavy, záruky a dostatku důležitých informací z historie auta mě přimělo ho koupit. Čas a najeté km zatím ukazují, že jsem udělal dobře.

Silné stránky

- na ojetinu starou 5,5 roku výborný technický stav
- kompletní servisní historie s výměnou oleje po 15 000 Km
- skvělá výbava
- výborná kupní cena, za 2 roky prodám s minimální ztrátou
- roční záruka Škoda plus s kvalitním pojištěním
- robustnost, pocit bezpečí, jízdní asistenti
- Relativně komfortní a slušně odhlučněný podvozek
- nízký aerodynamický hluk
- skvělá sportovní sedadla
- vyšší posaz a snadné nastupování
- intuitivní a funkční infotaiment
- výborná LED světla s asistentem
- úspornost a pružnost motoru

Slabé stránky

- spíš průměrná dynamika
- hlučnost motoru za studena
- zbytečně dlouhá převodovka 4-5-6°
- neustále kvedlání mezi 3-4° ve městě
- rázy od zadní nápravy při příčných nerovnostech
- potenciálně drahé opravy 2,0 TDi

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kromě jedné pravidelné prohlídky s výměnou oleje pouze kunou překousaná podtlaková hadice k turbu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen ty nejlepší, V Havexu Nová Paka je svět ještě v pořádku

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Karoq 2,0 TDi 110 KW

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Karoq



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po 10 000 najetých km bez závad nemám co vytknout.

praktičnost
9

Dvěma na dovolenou to stačí v pohodě, ale pro čtyři už je malý kufr

prostornost
9

I vzadu se pohodlně vejdou 2 dospělí

jízdní vlastnosti
7

Je to auto na pohodu, ne na sportování

jízdní komfort
8

Pohodlí je velmi dobré, podvozek měkký, ale příčné nerovnosti a větší díry nezvládá jako většina škodovek, motor je hlučnější

provozní náklady
9

jezdí za 5,5 L nafty a zatím bez závad

náhradní díly
9

Jako na každou škodovku seženeš vše z druhovýroby

výkon motoru
7

Tak to je relativní, ženě je spokojená, ale já mám raději Polo GTi. Pro mě je výkon spíše dostačující.

spotřeba
8

Na tak velkou krabici je 5,5L OK, Ale Octávia s tímto motorem umí i za 4,5 L.

hlučnost motoru
6

To je jedna ze slabin auta, za mě nedostatečné

kvalita sedadel
9

výborně tvarovaná, ale na můj vkus trochu měkčí

brzdy
9

přiměřené velikosti auta

zavazadlový prostor
9

Pro dva na Dovolenou OK






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…