Diskuse

Volkswagen Golf (2014)

19.5.2015

Prolog Mnohé asi překvapí, že v odstupu 2 let představuju recenzi na druhého Golfa, ale tento aktuální trošku opuchnul a povyrostl. Statistiky v mém…

 

Volkswagen (Verny_2013)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 30 Reagovat !

    foto 67milo

    67milo 20.05.2015  15:08

    sportsvan je no.1

    Takže, ak dovolíte, aby bolo jasné ohľadne mena Sportsvan. Tento výraz sa v Európe objavil už v r.2002, keď Peugeot vyšiel s modelom 307 SW. Keďže ja som jeho majiteľom 12 rokov, viem, čo hovorím. A význam slova neznamená, že to je auto so športovými ambíciami, ale auto pre ľudí so športovými záujmami. SW u Peugeotu znamená SportWagon.
    K článku - najlepší článok svojho druhu, aký som čítal. Naprosto významovo presne popísané, prečo Golf Sportsvan je No. 1 vo svojej kategórii. Už dva roky na autosalóne v Bratislave sa pre mňa, ako človeka s rovnakým zameraním ako autor, nedá Sportsvan porovnávať s ničím podobným ani omylom. Je to bezkonkurenčný voz, chodím na autosalóne z auta do auta a nič....Sadnem do Sportsvanu a zrazu je všetko ok. Žiadna pripomienka. Je to akokeby mladší brat môjho 307SW, všetko je dokonalé (ospravedlňujem sa tým, ktorí neznášajú francúzov, ale to je ih problém). Možná konkurencia iba Made in France - 3008, 5008, C4 Picasso. Ale páni od PSA sa pomaly rozhýbavajú v oblasti turbobenzínu, o AT ani nehovoriac.
    Naposto súhlasím s autorom aj v tom, že chodím od auta k autu, a - hnusí sa mi všetko, na čo siahnem a vidím. Hodne zdaru a pohodových km v sportsvane.
    p.s. pokukujem po ňom hodne....
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.05.2015  15:30

      « Re: sportsvan je no.1

      Dík za pochvalu za článek, to vždycky potěší. A se sportsvanem chybu rozhodně neuděláš, ta kvalita tam prostě je. Já ho vybíral dlouho, pečlivě a zatím jsem po 5000 najetých km opravdu spokojený. Ale přiznám se nebýt té mimořádné slevy, tak jsem možná ještě vybíral dál. Inu - strýček skrblík je asi v každém z nás.
      • 00 Reagovat !

        foto 6B6

        6B6 23.05.2016  18:18

        « Re: Re: sportsvan je no.1

        Dobrá recenze, žena toto auto má a mohu se s textem ztotožnit. Paradoxně s ním jedu raději, než s dvouletou audinou...Sportsvan se opravdu podařil. Kdo s tím má problém, má na trhu bohatý sortiment modelů a značek.
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 23.05.2016  23:14

          « Re: Re: Re: sportsvan je no.1

          Dík za pochvalu. Už mám najeto 20 000Km a prvotní " zamilovanost " tak nějak vyprchala. Ale názor jsem nezměnil, jen ten motor bych bral tu 110Kw verzi 1,4 TSi. Ta 92 Kw nejede do 4000 otáček špatně, ale pak ji prostě začne docházet dech. Cítíš že motor má navíc ale je nad 4000 ot přiškrcený a výkon místo aby gradoval tak spíš vadne. Jinak je to fakt super provedené a do detailu promyšlené a variabilní rodinné auto.
    • 10 Reagovat !

      foto prengel

      prengel 23.06.  09:51

      « Re: sportsvan je no.1

      Mam presne rovnaky nazor. Sedel som v kazdom "rodinnom" aute v showroomoch, jazdil som na predvadzacich jazdach, ale tak dobre ako v Sportsvane som sa necitil ani v jednom aute... priestor, variabilita, posed, vyhlad, ergonomia - to vsetko je neuveritelne dobre, ako by mi to auto sili na mieru. Celkovy dizajn je samozrejme vec vnimania, osobneho vkusu atd..., urcite to nie je najkrajsie auto na svete a ani najlepsie. Nudne, ano je "nudne", no a? Kto chce emocie kupi sa auto plne emocii... kto chce nudne auto kupi si nudne auto... vo svojej kategorii /zdoraznujem: vo svojej kategorii/ naozaj vyborne auto co sa tyka priestornosti a prakticnosti.
      Co sa tyka kvality, motorov a ich zivotnosti, nuz internet je plny ludi, ktori pisu, ze je to v tomto ohlade katastrofa. Ze to zerie olej a ze je to srot a len uplny idio-t a ovca si kupi VW alebo Skodu Toto neviem posudit, nikdy som zatial VW nemal. Tych oviec ale musi byt poriadne vela, ked VW je druhy najvacsi vyrobca aut a Skoda predava stabilne vyse miliona aut rocne... ludia nadavaju na francuzov, na talianov, na nemcov, na korejcov, na americanov...
      • 00 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 23.06.  14:51

        « Re: Re: sportsvan je no.1

        mám ho už skoro 2,5 roku a krom několika drobností odstraněných v rámci záruky, které popisuju v recenzi, žádný problém. Příští měsíc jdu na 2. servis po zhruba 40 000 Km. Olej to nežere, motor stále stejně kultivovaný a výkonný. Je to sice golfoidní krabice, ale to je tak asi jediné co mohu autu vytknout.
        • 00 Reagovat !

          foto prengel

          prengel 23.06.  16:28

          « Re: Re: Re: sportsvan je no.1

          Dakujem za reakciu, som totiz rozhodnuty toto auto s tymto motorom kupit. Internet je naozaj plny az neuveritelnym mnozstvom prispevkov o problemoch s motormi TSI...
          Dlho, dlho som skusal rozne auta, ale tento Sportsvan je jednoducho vyborny co sa tyka priestoru a je to presne vdaka tej golfoidnej krabici, nikde nic na cloveka nepada, netlaci... rovnako dlho sme uvazovali nad Mazdou CX5, maju vyborny benzinovy 2litrovy motor... ale ja sa v tom aute proste necitim dobre.
          Jedine coho sa ozaj bojim je to, ze ja jazdim naozaj vela v meste a to je klasicke jazdenie z parkoviska na parkovisko, toto nie je dobre pre ziadny motor, ale pre turbomotory to je snad este horsie... vela sa pise o tom, ze pri takomto jazdeni prenika benzin do oleja... nuz... + sa vela pise o problemovych zimnych staroch...
          proste o tychto motoroch je na nete pisane naozaj vela, a cloveka to zneisti... aj youtube je toho plny... :-(
          • 00 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 23.06.  18:52

            « Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

            poslední rok s ním většinou jezdí manželka denně do práce 20 km sem a tam. to tvoří asi 50% jízd. Jediná změna nastala oproti první servisní prohlídce ( ta byla po 25 000 km a spíš delší trasy), že servisní prohlídka mi začala svítit po necelých 15 000 Km. Což je správně. Jasně do města by byl nejlepší hybrid, nebo elektromobil, ale pořizovací cena je jinde. A sportsvan plní roli univerzála a zatím výborně.
            • 00 Reagovat !

              foto prengel

              prengel 26.06.  12:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

              Ja som si toto auto dnes rano objednal. Bavil som sa s predajcom dost dlho, priznal, ze mali poriadne problemy okolo rozvodovych retazi na TSI motoroch, vravel, ze je to o niecom inom ked to uz ma remen... ohladom spotreby oleja potvrdil to co som aj vedel,
              s tymto turbomotory maju problem. V kazdom pripade kazdy, samozrejme, chvali svoje, aj v Renaulte mi tvrdili, ze uz problemy s elektronikou nemaju a nie je to uplne celkom pravda... ale, nuz auta sa aj kazia.
              P.S.: Auto nam pride zaciatkom septembra
  • 00 Reagovat !

    foto TomasPT

    TomasPT 20.05.2015  19:26

    ErgoActiv

    Ty sedačky jsou naprosto boží. Pravda v krátkém a kombi Golfu jsou trochu jiné, ale máš pravdu, kam se na to hrabe Škodovka. Kdyby to dali otestovat všem těm, kdo nafasovali fleetovou octávku, tak pokud nemají metrák a půl, asi by zaměstnavateli urvali hlavu, proč jim nepořídil golfa s tímhle >:D

    Jinak přeju hodně štěstí. Sportsvan se mi moc líbí
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.05.2015  19:46

      « Re: ErgoActiv

      Máš naprostou pravdu, ta seřiditelnost sedaček včetně max. délky sedáku až 54 cm je v rámci třídy famózní a ojedinělá. Tomu může konkurovat jen opel Astra která nabízí něco podobného. Svou pozici a téměř dokonalý posaz si najde opravdu každý. Jediná taková drobná piha na kráse je pouze výškově seřiditelná opěra hlavy. Už stará dobrá Octa 1 toto uměla. S krátkým a kombi golfem máš pravdu, tvar a funkce jsou asi stejné, ale bočnice jsou z kůže a prostředek je látka.
  • 10 Reagovat !

    foto dal

    dal 20.05.2015  21:13

    Perfektní

    recenze, super auto! Přeji spokojenost a ničím nerušené km.
    V Plzni doporučuji Šmuclera, super jednání, jezdil jsem k němu už s i30, teď s Leonem.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.05.2015  22:09

      « Re: Perfektní

      Dík za radu i pochvalu za recenzi. Pocitově mám taky ze Šmuclera lepší dojem, v Porsche jsem si připadal jako otravný hmyz. Ale není nad osobní zkušenost ta je k nezaplacení
      • 00 Reagovat !

        foto dal

        dal 23.05.2015  19:22

        « Re: Re: Perfektní

        Stejná zkušenost, šel jsem do Porsche vyzkoušet Golfa a zeptat se na UP!. Připadal jsem si jak namalovanej na podlaze. Nakonec jsem koupil Leona a pro Up jsem sjel do Pardubic.
  • 00 Reagovat !

    foto kuny

    kuny 20.05.2015  22:32

    krasa

    paradni recenze, po sportsvanu jsem take pokukoval, mam rad vyssi posaz, atd. kupodivu to vyhral prizemni passat ;-). co se da delat, strycek skrblik (zamestnavatel) mi dal jisty limit a z ciziho krev netece ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  08:30

      « Re: krasa

      Diky za pochvalu, passat je samozřejmě ještě jiný level, tam mě už můj strýček skrblík nepustil a navíc by se obtížně vešel do garáže obzvlášť v kombíku
      • 00 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 21.05.2015  20:49

        « Re: Re: krasa

        no prave, ja jsem se svezl v tom passatu a pak ve sportsvanu a bylo mi jasne, ze ten passat je "jiny level" ;-). Nic to nemeni na tom, ze sportsvan je moc pekne poskladane auto. ja mel v merku highline 1,4, 110kW, ale jak jsem psal, odnesl to passat (sedan, 2,0tdi, 140 kW, highline a k tomu jeste mraky doplnlnkove vybavy - dcc, led, a jeste nejake drobnosti), ted uz jen cekam a tesim se ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 21.05.2015  22:09

          « Re: Re: Re: krasa

          Jo jo tak to v tom životě chodí. Kdyby byla skladovka ve tvé specifikaci tj 1,4 110Kw tak by mi rozhodně neunikla, ale jak jsem psal v jiném příspěvku u Sportvana je to spíš rarita. Tak ať to čekání na pašíka rychle ubíhá a budu se těšit na jeho recenzi.
          • 00 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 21.05.2015  23:52

            « Re: Re: Re: Re: krasa

            no tak to dekuju, ja ale jinak jsem spis obycejny diskuzni tlachal, takze s tou recenzi to zas tak ruzove nevidim :-)).... jeste mam doma od sportswanu prospekt, tak jsem do nej pred chvili zalibne kouknul, prerecitoval jsem z nej manzelce jedno vysoce pravdive moudro, ktere pravi, ze 70% toho, co s sebou zeny berou na cesty, jsou zbytecne veci, coz se nesetkalo s uspechem ;-).
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 21.05.2015  07:16

    Sportsvan

    Zdravím,

    pochvala za recenzi. Střízlivá a užitečná pro zájemce o podobné auto. Sportsvan asi nikoho neohromí designem. Ten je podřízen funkci a navíc musí být viditelně začleněn do modelové řady VW. Takže i chápu někoho, kdo si raději vybere vzhledově výraznější auto. Jenže pak dojde na to, proč vlastně kategorie MPV vznikla. Prostornost, variabilita, pocit vzdušnosti. Sportsvan jsem nejel ale z toho, co jsem četl, se zřejmě povedl. A pokud je všechno OK i pro řidiče, najednou se všednější (ovšem nikoliv nehezký) design ocitá na těch nižších pozicích žebříčku důležitosti.

    Gratuluju tedy k autu a přeju hodně bezproblémových kilometrů. ;-)

    PS: Pobavila mě poznámka o CD mechanice v kastlíku. Jo, je to fakt "úžasnej" nápad. Jsem ještě ze staré školy a v autě vždycky nějaká CD vozím. No, pokud při výměně CD nechci s GTIčkem skončit ve škarpě, tak raději zastavuji nebo přepínám na rádio. Takže to umístění mechaniky zřejmě navrhli provozovatelé radiostanic. >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  08:36

      « Re: Sportsvan

      Jestli v něčem VW opravdu vyniká tak je to dokonalé využití daného prostoru v interiéru. Ten je opravdu v rámci třídy mimořádně prostorný, variabilní a funkční. No a každé auto má nějakou tu svou mouchu, u sportsvana je to ta CD v kastlíku.
  • 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 21.05.2015  10:18

    volant

    To vo výbave comfortline stále nemá multi volant? Bluetooth tam aspoň je? Ak je tam Bluetooth a nedá sa dvihnúť na volante tak je to prušvih dosť teda.
    Inak auto pekné, chválim
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  11:08

      « Re: volant

      Multi volant je v základu až od Highline, v comfortline za příplatek. Auto byla ale skladovka která měla základní volant. Bluetooth je spojen s rádiem které tam mám, ale zatím jsem ho ještě nezkoušel.
      • 00 Reagovat !

        foto wikinko

        wikinko 21.05.2015  12:33

        « Re: Re: volant

        Diky za odpoved. Predavat hands free bluetooth bez ovladania na volante... hmmm zaujimave
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 21.05.2015  15:36

    palubni deska

    mi prijde jak z americkeho spotrebniho auta, tvrde mlecne plasty, nejhorsi je modul klimatizace, ale i kolem radia (radio taky nic moc) a kolem budiku. I sedacky kdysi delali lepsi, zadni jsou nejake hranate, jakoby vytesane z kvadru a predni nejak nedrzi linii a jsou pomackane. Za ty prachy by to chtelo neco lepsiho, nez material z monterek.
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  17:44

      « Re: palubni deska

      No, asi jsi v tom nikdy neseděl protože jinak bys to nemohl napsat. zadní sedačky jsou hranaté protože jsou posuvné ale na cestování i dospělých osob jsou velmi pohodlné. Přední nedrží linii? Tak asi proto že je má spolujezdec a řidič nastavené jinak.
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 22.05.2015  10:39

        « Re: Re: palubni deska

        Nesedel, napsal jenom opticke dojmy. Tou linii myslim to bile siti. Od VW bych cekal precizni spracovani.
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 22.05.2015  11:28

          « Re: Re: Re: palubni deska

          Teď chápu, ale fotky často klamou, např. alcantara háže odlesky které mohou na fotce vypadat jako že je pokrčená. Doporučuji navštiv autosalon VW posaď se do auta a udělej si svůj vlastní dojem in natura.
  • 10 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 21.05.2015  16:02

    Pěkná recenze i auto

    Hezky napsaná recenze a supr auto. Tak ti přeji ať dobře slouží!
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  17:53

      « Re: Pěkná recenze i auto

      Dík za pochvalu recenze psal jsem ji s tím aby to nebyla při čtení nuda. Jen mě trochu překvapilo že když chválíš i auto tak že jsi dal za něj 9.
      • 00 Reagovat !

        foto zetr007

        zetr007 21.05.2015  20:02

        « Re: Re: Pěkná recenze i auto

        Ne to vůbec nechápej špatně, neni to nic proti tvému autu. 10 dávám od jistý doby jen výjmečným vozům a pak tomu svojemu když už jsem si ho teda vybral. Každopádně si mne tímto dotazem nebo konstatováním, lechce překvapil. Netušil jsem že se ti bude zdát 9 málo ;-) . Z mého pohledu tohle bodové hodnocení až tak důležité není i když chápu že potěší. Myslim že důležitější je aby si byl spokojen s autem ty sám. Znovu opakuju že tvůj VW Sportsvan má moje velké sympatie, jasným důkazem budiž že mám taky auto od této značky a to velice podobné.
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 21.05.2015  21:56

          « Re: Re: Re: Pěkná recenze i auto

          OK teď to chápu, dík za vysvětlení.
  • 10 Reagovat !

    foto pavelC13

    pavelC13 21.05.2015  17:29

    Pěkná recenze

    Krásně napsaná recenze. Také jsme si koupili toto auto (s motorem 1.2TSI 81kW), jen tam nemám ty sedadla ergoactive :-(. Po ujetých asi 6500km můžu prohlásit - super auto. Přeju mnoho kilometrů bez nehod a závad.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  17:49

      « Re: Pěkná recenze

      Díky za pochvalu, ten motor 1,2 TSi je taky super, pokud se nehoní přes 130 tak je ještě úspornější než ta moje 1,4. Ale já se přeci jen občas rád svezu trošku rychleji. Kdyby měli skladovku s 1,4 110 Kw tak beru samozřejmě tu. Ale vzhledem k ceně mi i prodejce sdělil že jich zatím prodali na prstech jedné ruky. Takže na sklad či předváděčku tyto motory neberou.
      • 00 Reagovat !

        foto Atomas

        Atomas 22.05.2015  16:17

        « Re: Re: Pěkná recenze

        Nemohl by jsi mi napsat nějaké triky, jak s takovým autem dosahuješ tak nízké spotřeby, když píšeš, že rád svezeš i trošku rychleji? Já se stejným motorem, aerodynamičtějším autem a nižší hmotností jezdím za cca 6,7. Na Spritmonitoru je udávaná průměrná spotřeba tohoto auta 7,05 litrů...
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 22.05.2015  17:22

          « Re: Re: Re: Pěkná recenze

          Nemám žádné triky, ale asi jezdím podobně jako se starou dobrou oktávkou TDi kterou mám teď už jen jako 2 auto. Akceleruju razantně, tak do 4-5 tis ot., potenciál motoru využiju na předjíždění nebo úseky kde mě to baví ale určitě ne trvale. Pokud bych jel takhle razantněji trvale tak by tam byla tak 8l. Při běžné jízdě jedu předvídavě na 5-6 podle cesty, provozu a momentální situace sice mírně nad limitem 100-110 ale myslím že v tomto režimu je motor asi nejůspornější. No a na dálnici na tempomatu 125, když potřebuju předjet tak až 150. Tempomat se totiž nenuluje při akceleraci ale při brždění. S krátkým golfem to bylo ještě o nějakou tu desetinu lepší ale to jde na vrub hmotnosti a čelní ploše. Často jezdím sám nebo ve 2 + nějaké bagáže. Těch 5,9 co ukazuje palubní počítač je v reálu po dotankování 5,96 takže ten příliš nelže. Teď jsem ještě kouknul na můj předchozí krátký golf na Spiritmonitor a tam mám za 20000Km průměr 5,65l/100km. právě jsem doplnil dosavadní tankování na Spiritmonitor, takže už se zobrazuje. A ještě jedna poznámka, tankuju u čepra natural Optimal 95 E aditivovaný bez bio složky.
          • 00 Reagovat !

            foto mxl1

            mxl1 08.06.2015  20:24

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze

            Fakt skvela recenzia. Zaujimalo by ma, o ake problemy v ramci garancie islo.
            • 00 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 08.06.2015  22:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze

              dík za pochvalu, když to píšu tak se snažím aby to nebyly jen věty poskládané za sebou ale aby tam bylo i trochu toho koření a hlavně aby to mělo hlavu a patu. K těm závadám, byly vlastně jen 2:
              1) jednou mi při zavírání dveří řidiče odpadla na zem páčka odjištění přední kapoty, asi byl a špatně zkompletovaná. Při té příležitosti jsme zjistili že je úplně stejná jakou má Leon.
              2) Při předprodejní montáži zadních parkovacích senzorů asi špatně napojili nějaké drátky a asi po 100 km se rozsvítila kontrolka kontrolka airbagu. Jinak vše OK
  • 10 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 21.05.2015  22:59

    hlava a päta

    Tak ako vždy aj tentokrát som si so záujmom prečítal tvoju recenziu, príspevok. To čo píšeš má hlavu a pätu a nechýba tomu aj potrebný nadhľad. Bodaj by tu bolo viacej takýchto recenzií!

    Sportsvan s týmto motorom mali rodičia vyhliadnutý ako najhorúcejšieho kandidáta, no príliš dlho trvalo, kým ho uviedli na slovenský trh. Čas na kúpu auta tlačil a rodičia skončili pri Seate Altea XL. Výbehový model za "výbehové" peniaze. A sú veľmi spokojní. So Sportsvanom by si určite tiež nesťažovali. :-)

    Prajem veľa šťastných kilometrov.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  23:19

      « Re: hlava a päta

      Dík za pochvalu. Altea je určitě taky dobré auto, ale jak píšeš je to už výběh. Jen škoda že Seat neuvažuje o jejím nástupci. Pokud by byl design tak povedený jako u Leonu, určitě by rozčeřil stojaté vody MPV nižší střední.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 29.05.2015  23:10

    Díky všem za hodnocení a diskuzní příspěvky

    Opravdu mě potěšilo, že se vás našlo tolik, co přečetli mou recenzi a že i za takové tuctové auto jste mi dali vysoké hodnocení. Recenzi budu samozřejmě co možná nejobjektivněji doplňovat a časem se jistě ukáží nejenom ty dobré stránky ale i slabiny. Stále přeci jen převládá nadšení z nového auta. Jen trochu sobecky doufám že těch slabin a poruch bude co nejmíň.
  • 00 Reagovat !

    foto draslik

    draslik 19.06.2015  20:04

    Spotřeba oleje TSI

    Sportsvan mám také v užším výběru,ale na internetu jsem narazil na dost článků i příspěvků od majitelů,které se týkaly zvýšené spotřeby motorového oleje u těchto TSI motorů.Jak jsi na tom ty s olejem?Bere ti to něco nebo je to o.k.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 19.06.2015  22:35

      « Re: Spotřeba oleje TSI

      Zak tvůj dotaz mě vyprovokoval k akci. Byl jsem v garáži změřit kolik tam je oleje a samotného mě potěšílo že je téměř na horní rysce. Přesně tak ve 3/4. Takže za téměř 6000 Km ani decka. Pokud si vzpomínám na jak to bylo u modrého krátkého golfa, který měl stejný motor, tak tam jsem dolíval 0,3l asi po 10000 Km. U Sportsvana to vypadá že to bude podobné. Záleží asi nejvíc jak s tím autem jezdíš. Má to sice 92 Kw a 200Nm což není úplně málo ale sportovní ten motor není ani náhodou. Já tomu občas naložím když potřebuji nebo prostě jenom chci - akcelerace, předjíždění. Ale většinou jezdím spíš "turbodieselově " tj. na pohodu. Ale dovedu si představit že když se s tím jezdí prasácky tak si to kromě benzínu nějaký olej navíc vezme taky. Já jsem zatím po všech stránkách naprostá spokojenost. Přiznám se na žádný článek o zvýšené spotřebe oleje TSi EA 211 jsem teda já nenarazil.
  • 00 Reagovat !

    foto jorbl2

    jorbl2 09.08.2015  11:41

    výhled ze Sportsvanu

    Bezva recenze.
    Mám dotaz na majitele Sportsvanů - pokud jste předtím jezdili normálním, nižším autem, nevadilo vám že se Sportsvanu není vidět ani kousek přední kapoty? Nějak to nemůžu překonat a tak se miska vah u mě překlonila k Variantu.
    Dík! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 10.08.2015  23:32

      « Re: výhled ze Sportsvanu

      Naopak výhled ze sportsvanu je famózní. Sedíš výš než v běžném Golfu, prosklená plocha je větší a nejproblematičtější úhly tj šikmo vpřed i vzad jsou jsou opravdu velmi přehledné. Parkovací senzory vzadu jsem tam nechal dát jen kvůli ženské části rodiny. Tam totiž člověk nikdy neví.... A to že nevidím kapotu to se přiznám mě netrápilo ani u Octy 1 kterou mám už 15 let. U sportsvana je důvod aerodynamika - kapota je dost zešikmená a navazuje sklonem na čelní sklo. Když jsem testoval v jeden den sportsvana i varianta tak co se týká komfortu, prostoru variability má sportsvan jasně navrch. Variant je zase sportovnější, agilnější, má o nějakou desetinku nižší spotřebu a má větší a lépe využitelný kufr. Je to prostě o prioritách každého z nás.
  • 00 Reagovat !

    foto pilotpilot2

    pilotpilot2 09.09.2015  22:37

    Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

    Ahoj Verny-2013, prosím tě jak se v recenzi zmiňuješ o vození kol - vozíš v autě kola?
    My jsme zvyklí vozit v Octě pomocí škodováckého držáku vozit dvě kola - sundaná přední, do držáku upnuty vidlice pomocí rychloupínáku. Držák tady [odkaz]
    držák máme ale upnutý v okách za sedačkami (na rozdíl od zobrazení).
    Naši Octu Combi zdá se budeme měnit, tvoje báječná recenze mě, zdá se, velmi nasměrovala :- ) děkuji!
    Mnoho prima km!
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 10.09.2015  15:15

      « Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

      Ahoj,
      Zatím jsem je měl "volně ložené". O tom interiérovém stojanu co nabízí škoda jsem uvažoval, to je super řešení, ale na příští sezónu asi zvolím tažné + nosič kol. Nechce se mi špinit interiér. Ale o víkendu vyzkouším variantu jakou popisuješ ( bez držáku ten nemám ) a hodím fotku do recenze. Ale předpokládám že to bude bez problémů, ta vnitřní výška je min o 10 cm vyšší než např. u octavie. Jinak mohu sportsvana jen doporučit, za 10000km co mám zatím najeto šlape jak hodinky, spotřebu průběžně aktualizuji na Spiritmonitoru a je tam 5,9. Jen ta cena. Vím že ho od mé koupě plíživě zdražili už 2x.
  • 00 Reagovat !

    foto Atomas

    Atomas 29.09.2015  11:19

    Spotřeba

    K té spotřebě by bylo asi vhodné také pro představu napsat průměrnou rychlost. Já jel minulý týden do Frankfurtu a zpět za také docela příznivou spotřebu s prům rychlostí cca 104 kmh. Jinak dokážu projet třeba Prahu s tímto motorem za 4,1 l/100 kmh - v noci, z Chodova do Vysočan - z kopce, trasu cca 20 km a s prům. rychlostí 40 kmh. S reálnými a dlouhodobými podmínkami to nemá nic společného ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 29.09.2015  14:45

      « Re: Spotřeba

      No právě, dlouhodobě mám 6, je to i na spiritmonitoru. K té spotřebě z mého poslední aktualizace. Průměrná rychlost byla asi 89 Km/hod, ale byla degradovaná poskakováním v kolonách asi 1 hod 15 min před ČB a kolem Vídně v jednom směru a 45 min při cestě zpátky na rakousko-německé hranici. Bez kolon to odhaduju tak 105-110. Rakouské dálnice tvořily asi 70% takže tempomat 125 a občasné předjíždění do 150 max. Běžné silnice hl. v čechách tak 30% 90-110 podle situace, vesnice 60. No a Semmering ten je v nadmořské výšce necelých 1000m, ale dojede se téměř na místo po dálnici. Takže dá se napsat že spotřeba byla při dodržování předpisů. Ono v Rakousku tak jezdí 99% lidí, pokuty tu jsou fakt mastné.
  • 00 Reagovat !

    foto robertoKE

    robertoKE 07.09.2016  21:27

    Sportsvan dilema

    Ahoj,
    po polroku hladania,predvadzacich jazd a kalkulovania pre a proti som sa rozhodol pre toto vozidlo a priznam sa pomohla mi aj tvoja recenzia. ;-) Vybavu uz mam vybratu,ale este stale sa neviem rozhodnut ci vziat tu 110kW alebo 92kW verziu (rozdiel 1300Eur). Moj sen je mat konecne aj automat.Mal som ho moznost si ho chvilu vyskusat vo fabii (1,2 81kW) a bol som spokojny.Mal som moznost sa previest v predvadzacke 110kW DSG a bol som milo prekvapeny,tak si neviem predstavit ci ta 92kW ma az o tolko horsiu dynamiku a ktovie aky bude rozdiel v spotrebe.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 07.09.2016  22:49

      « Re: Sportsvan dilema

      Tak to jsem rád že Ti má recenze k něčemu byla. Rozhodně se sportsvanem chybu neuděláš. Mám zatím najeto 26 000 a naprosto bez závad. 1 servis který mám za sebou stál 2500 Kč, taky příjemné překvapení. K motoru aspoň pro mě jasná volba je ta 110 Kw verze 1,4TSi. Má o 25% vyšší krouťák tj 250 Nm oproti 200Nm té slabší 92 Kw verze. Je to dáno zejména variabilním časováním ventilů na obou stranách ( sání i výfuk ). 110 Kw znamená výkonovou špičku což je příjemné např při předjíždění a vytáčení motoru, Ten krouťák 250 Nm je sakra znát při běžné jízdě, pružnosti motoru a minimální zhoršení dynamiky při větším zatížení. Co se týká DSG tak 92 i 110 Kw má 7° se suchými spojkami. Do toho bych osobně asi nešel. DSG 6° s mokrými spojkami má jen 2,0 TDi. Pokud budeš nucen finančně ke kompromisům jdi do 110 Kw + manuál. Pokud budeš jezdi rozumně plynule 2-3000 ot s občasným vytočením až do 5000 ot např. při přejíždění tj. nikoliv prasácky budeš mít s oběma verzemi spotřebu kolem 6l/100 Km. Ještě jednu radu Ti dám, jdi do 16" kol. Máš u nich zaručený komfort ale mnohem lépe sedí než 15" co mám já. 17" nebrat auto je už zbytečně tvrdé a ceny za disky a pneu rozhodně nejsou malé. Designově sice vypadají líp ale jinak to jsou vyhozené peníze. Ještě poznámka ke světlům - mám obyč. halogeny a na rozdíl od krátkého golfa svítí fakt dobře. S osram nigt breaker svítí téměř jako xenony. Takže shrnutí - ušetři za kola a xenony a jdi do 110 Kw verze 1,4 TSi.
      • 00 Reagovat !

        foto robertoKE

        robertoKE 08.09.2016  19:02

        « Re: Re: Sportsvan dilema

        Ahoj,
        dakujem za odpoved. Kolesa 16-tky mam uz vo vybave kedze chcem vziat HL. Vacsie ani mensie by som nechcel. V HL su uz aj bixenony akurat si priplatim za denne led.
        Pri vybere auta som mal podmienku vyssi posed a automat,tak preto to DSG i ked i ja mam mensie obavy zo zivotnosti tejto prevodovky.A uz teraz som viac prikloneny k tej 110kW verzii. Zopar veci som si tam este nakonfiguroval a cena mi vybehla celkom vysoko ale aj zlava bola celkom luxusna, Akurat dnes som si vsimol ze sa zmenil cennik a ceny isli hore co ma nepotesilo.
  • 10 Reagovat !

    foto OndraGT

    OndraGT 20.09.2016  06:06

    Elektronicka brzda

    U VW se ta brzda nepovoli automaticky pri zarazeni a pokusu o rozjeti? U Renaultu to tak funguje.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.09.2016  07:20

      « Re: Elektronicka brzda

      Pokud je zatažená, tj. když vypneš motor, nebo ji manuálně zatáhneš jako klasickou ručku tak ne, musíš ji odjistit ( svítí červeně ). Pokud ale zastavíš např. na křižovatce a zastavením ji jen aktivuješ ( svítí zeleně ), tak se při rozjezdu sama automaticky deaktivuje.
      • 00 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 16.11.2016  18:18

        « Re: Re: Elektronicka brzda

        ... a mas tam zaply rezim autohold? pokud jsi v nem, tak se ti brzda odbrzdi kdykoliv, kdyz se pokusis rozjet a zaroven jsi pripoutany, ne?
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 16.11.2016  20:38

          « Re: Re: Re: Elektronicka brzda

          Asi to je ukryté někde v menu, zatím jsem po tom nepátral ale podívám se na to.
          • 00 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 17.11.2016  20:00

            « Re: Re: Re: Re: Elektronicka brzda

            ... no, já mám vedle páčky el. ručky tlačítko autohold se žlutou diodou (aktivní/neaktivní). Pokud ho mám zaplé, tak ruční brzda pracuje zcela automaticky, kdy mi při vypnutí motoru nebo odjištění bezpečnostního pásu řidiče automaticky zatáhne servo. jakmile nahodím auto, připoutám se a pokouším se rozjet, ihned odbrzdí a jedu. při běžné jízdě pokud zastavím kdekoliv třeba na semaforech, tak mi zůstane auto zabrzděné (neodpustí tlak v brzdách, při delším stání zatáhne automaticky zase ta serva) a při pokusu se rozjet zase automaticky odbrzdí. Vlastně to jinak ani nepoužívám, akorát když potřebuju autem trochu hrknout v garáži, apod. tak si jen manuálně odbrzdím. Takto to mám v sharanu, passatu a bylo to úplně stejně tak i v tiguanu.
            • 00 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 19.11.2016  17:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Elektronicka brzda

              V autě už teď jezdí tak z 90% manželka, tak jsem si to musel projet abych neplácal nesmysly. Je to tak jak píšeš. Když je autohold aktivovaný a mám zapnuté pásy, motor běží rozsvítí se zeleně kontrolka ruční brzdy a auto je je dočasně zabržděné ( bez serva ). Když vypnu motor, nebo se odpoutám, nebo manuálně ruční brzdu zatáhnu, tak se zapne servo ruční brzdy, kontrolka svítí červeně. Pokud se připoutám tak se rozjedu automaticky. Pouze pokud nejsem připoutaný tak ( nesvítí autohold ) tak mě ručka nepustí a musím ji odjistit manuálně.
  • 00 Reagovat !

    foto pavkin008

    pavkin008 13.02.  10:47

    Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

    Ahoj, mám dotaz, zda jsi vyzkoušel vozit kola na výšku, jak už byla o tom zmínka, uvnitř auta. Já mám objednaného Sportsvana (dodávka v květnu) a vozit kola v autě na výšku by mne dost zajímalo. Nechce se mi to vozit na střeše, možná by stálo za uvahu tažné+nosič kol, ale mám pocit, že uvnitř auta je to (pokud pomineš nevýhody špinění) asi to nejlepší. Pokud jedeme ve dvou, tak by se tam kola vešla a bagáž taky. Jinak výborná recenze-díky.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 13.02.  16:26

      « Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

      Ahoj, na fotce tuším 43 je jedno kolo v kufru při sklopených zadních sedačkách. Je ale potřeba vyjmout přední kolo. Dvě se tam vejdou určitě taky. Pro soustavné vožení by to chtělo nějak pevně je zafixovat, podobně jako nabízí Škoda interiérový držák na kola pro fábie a octávie. Já to letos budu řešit tažným zařízením s držákem na kola. Přeci jen když je trochu bláta, nebo prší, tak si ten interiér zbytečně zamažeš. A jestli se můžu zeptat jak dlouho na něj čekáš a co jsi nakonec vybral za motor?
      • 00 Reagovat !

        foto pavkin008

        pavkin008 16.02.  14:23

        « Re: Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

        Zdravím ještě jednou - vybral jsem si předváděčku s termínem dodání, jak jsem psal. V Porsche mají předváděčku půl roku, pak jde do světa, ale to není nic nového. Motor stejný - 1,4 tsi 92kW. Nyní jezdím s Octavií 1,4 TSi 90 kW a jsem velmi spokojen, zatím žádné problémy po šesti létech. Díky moc za všechny info od tebe
  • 00 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 22.07.  13:21

    Podvozek

    Ahoj, nějaké stopy na podvozku už máš, ale jak píšeš, žádná hrůza. Já použil na podvozek mj. vosk

    [odkaz]

    kterým jsem stříkl nápravnice, ramena a další kovové části, po zimě ani náznak rzi.
    Co se týče Castrolu, tam to spíše vidím tak, že se jedná o průměrné oleje a ne "modlu", jak je mnozí motoristé vnímají. Prostě nenabízí nic extra, na rozdíl od např. Millers oils, Motul, Yacco atd., tedy oleje výrobců, kteří mají ve svých výrobcích kvalitnější základové oleje, estery...
    Každý olej ale udělá v autě více méně svou službu, pokud bude včas vyměněn.
    Ať Ti to jezdí

    :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 22.07.  20:37

      « Re: Podvozek

      Lehká povrchová koroze je jen na předním pomocném rámu, jinak ramena, výfuk, potrubí jsou téměř netknuté. Možná že to taky něčím stříknu před zimou. V těch olejích nejsem žádný expert, rád si nechám poradit. Jen jsem myslel že Castrolem nemůžu udělat chybu. Pro mě to byla taková sázka na jistotu.
      • 00 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 23.07.  09:01

        « Re: Re: Podvozek

        Taky si myslím, že s Castrolem chybu neuděláš. V 90. letech jsem hodně jezdil na motorkách a dával jsem do nich výhradně Castrol a v diskuzích jsem byl za to chválen ;-) . S autem se tolik nepářu, dneska koupím v Kaufu akční Mogul Extreme a nějaký filtr kolem stovky a v září to vyměním.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Bývalá rosnička Karla Mráčková: KONEC NA NOVĚ po 23 letech

Bývalá rosnička Karla Mráčková: KONEC NA NOVĚ po 23 letech

Dlouhých 23 let byla Karla Mráčková (44) zaměstnaná na Nově. Celých 18 let moderovala Počasí a poslední čtyři…

Peštová v ráži: Letní Vánoce oslavila v županu a s poodhaleným výstřihem

Peštová v ráži: Letní Vánoce oslavila v županu a s…

Ta ví, jak na sebe upozornit. Topmodelka Daniela Peštová (46) opět obrátila fotoaparát na svém mobilu proti sobě…

 

iSport.cz

Malá domů, která může stát balík. Bern potopil v Lize mistrů kuriózní vlastňák

Malá domů, která může stát balík. Bern potopil v…

Vlastní góly jsou ve fotbale na denním pořádku, ale ten z úterního úvodního zápasu play off Ligy mistrů mezi…

LIGA NARUBY: docent Hušbauer, pusa z Liberce a zidanovka proti Baníku

LIGA NARUBY: docent Hušbauer, pusa z Liberce a…

Emocemi nabitý zápas 3. ligového kola mezi Libercem a Spartou samozřejmě nemůže chybět v pravidelném přehledu…

 

Reflex.cz

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na cestách nejsou překážkou

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na…

Na stránkách Lidé a Země často najdete články podepsané „Text a foto: Markéta a Michael Foktovi“. Ona je přitom…

Křižáčka, vítězný film z Varů, ukřižovali diváci. Do kin skoro nikdo nepřišel. Proč se na tom podílí stát?

Křižáčka, vítězný film z Varů, ukřižovali diváci. Do…

Jak giganticky různý může být pohled odborné poroty na mezinárodním festivalu a českých diváků v kinech, ukazuje…